Phenom II X4 955 BE C2 - taktování + jaký chladič?

Vše o procesorech Advanced Micro Devices.

Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee

Odpovědět
JISI
Nováček
Nováček
Registrován: 12. čer 2016

Phenom II X4 955 BE C2 - taktování + jaký chladič?

Příspěvek od JISI »

Ahoj,
po letech provozu PC jsem se pustil do taktování svého Phenomu II X4 955 BE (C2). Procesor se mi povedlo dostat stabilně na 3,7 Ghz + 2,2 Ghz NB, nicméně napětí jsem musel zvýšit až na 1,5 V. Problém je, že při tomto napětí okamžitě letí teplota v zátěži přes 70 st.

1) Budu již pro toto napětí potřebovat vodní chladič nebo mi bude stačit kvalitní vducháč? (a případně nějaký tip?)

2) Myslíte, že bych z procesoru dostal ještě větší frekvenci při zvednutí napětí nad 1,5V nebo to bude s mojí revizí C2 už strop? Mohu to zkusit se stock chladičem na velmi krátkou dobu bez poškození?

Jen podotýkám, že jsem amatér a nemám rozhled ohledně taktování, chladičů....

Díky za Vaše rady :)
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Phenom II X4 955 BE C2 - taktování + jaký chladič?

Příspěvek od DOC_ZENITH »

1. Nedávěj napětí co neuchladíš vzduchem.

2. C2 je staré jádro a OC nemá hvězdné, těch 3,7Ghz bejvalo strop, bejt tebou klidně dam o 100-200Mhz méně kdyby to znamenalo méně extrémní voltáž.
Dithius
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2007

Re: Phenom II X4 955 BE C2 - taktování + jaký chladič?

Příspěvek od Dithius »

na nějaké lepší OC bych vzal minimalně:

https://www.czc.cz/scythe-scnj-4000-nin ... 48/produkt

a nebo něco silnějšího.... problem je vedle vysokého napětí (klidně i 1,55V) že musíš chladit přimým ofukem i kaskadu a ta musi byt silnější. Upřimně nevím jestli se ti to vyplatí tohle CPU provozovat takto i obyč i3 Skylake bude výkonem někde úplně jinde než ten Phenom, byť ma lepší IPC než Vishera...