Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Super post udajneho "vyvojare". Sice uplne mimo a bud lze, nebo proste nevi o cem mluvi, ale ok :roll:
Údajný vývojář? Najdi si ho třeba na linkedIn :roll:

Jak mimo? Jak lže? Vždyť tam všechno sedí. To, že to nechceš z nějakého důvodu akceptovat, je jiná písnička.
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od michal3d »

Ja ho nepoznám a na to fórum nechodím, ale kedže je to len fórum, tak to je nejaký potvrdený účet?

Ale čo je hlavné, ešte v tej konšpiračnej teórií chýba vysvetlenie toho, prečo keď podla vás vývojári tak neznášajú ten GameWorks ho používajú v toľkých hrách? hmm...
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od CageJ »

Ovládače a verzia hry pravidelne mení výkon ... o tom niet pochýb ...
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Hladis »

V ty konspiraci chybi něco zásadního. Realna ukazka toho, jak zabiji GW Keplera. GW totiž nijak Keplera nezabiji, tedy ze by Kepler napr. při aktivaci HBAO+ mel vetsi propady vykonu nez je obvykly, apod..... Nic takovyho se vůbec nedeje. Ikdyz se GW povypina, stale to jede primerene narokum samotny aplikace. Jinak dotycny i jaksi pominul věc, ze GW jsou pro vyvojare, kteří se to rozhodnou pouzit, "otevreny". Nejsou otevreny ve smyslu toho, ze si je muze vzit kdo chce jak chce. Ostatne i ta konspirace, jak GW skodi AMD, se dost tezce nevyvedla. :roll: Nekde ma AMD nižší ztraty vykonu s GW, nez nV karta, viz. Watch Dogs 2. Kepler samozrejme dost ztratil ve všech hrach, krome tech na starsich enginech a s GW to vůbec nesouvisi.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Krteq »

Nejsou otevřené, pokud chceš měnit zdrojový kód GW knihovny, musíš mít speciální licenci.

Příklady, kde se Kepler karty až okatě propadají/propadali
Witcher 3
Project C.A.R.S.
Fallout 4 s GameWorks "patchem"
atd.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Hladis »

Samozrejme ze musíš mit licenci. Vzdyt to pisu. Nejsou otevreny pro všechny, aby si tam delal každý co chce, ale vyvojar, ktery si to licencuje, to ma pod kontrolou a je to pro nej "otevreny". Není tam zadny trojsky kun, nebo skryta bomba. Ostatne jak jinak by to vůbec mohl vyvojar integrovat.

Hral jsi ty hry na Keplerovi ? No odpovim si sam ze ne. Krome C.A.R.S jsme to hral a opet varis z vody domenky. Zvlaste Fallout 4 Keplerovi zrovna dobře sedi a to stejne jako na ten engine prevedeny Skyrim SE.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Samozrejme ze musíš mit licenci. Vzdyt to pisu. Nejsou otevreny pro všechny, aby si tam delal každý co chce, ale vyvojar, ktery si to licencuje, to ma pod kontrolou a je to pro nej "otevreny". Není tam zadny trojsky kun, nebo skryta bomba. Ostatne jak jinak by to vůbec mohl vyvojar integrovat.
  1. Pokud chceš upravovat zdrojový kód GW knihovny, potřebuješ speciální licenci, která je nad standardní GW licencí pro použití - viz. GameWorks SDK EULA
  2. Vývojář se standardní licencí má k dispozici pouze vstup a výstup jediné co může je upravovat výstup skrze parametry, nic jiného - viz. výše linkovaná EULA a post od Barta Wronskeho z CD Project Red na Twitteru
    libraries and dlls with only parameters to pass, no source code. Intel is much better!
Ohledně výkonu Keplera ve Fallout 4, najdi si testy při vydání hry a po patchi 1.3, který GW přidával. Propad výkonu Kepler karet oproti verzi hry bez GW je až do očí bijící. Přímo ukázkový příklad.

A takových případů, kde Kepler karty ve hrách s integrovanými GW propadají je mnohem víc - krásně je to vidět na GeForce fóru kde vzniklo hned několik vláken, dokonce i HEAD tu jedno zakládal, ale skončilo to po tvém zásahu na smeťáku... :roll:
Mr_Trollfan
Červená karta
Červená karta
Registrován: 28. lis 2016

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Mr_Trollfan »

Hral si tie hry na keplerovi je asi taky argument ako napr mas gtx970 3.5+0.5 alebo gtx 1060 3gb doma ked vravis ze je zla. :D

Niekedy teoria nepusti, v tomto pripade nepusti prax. Benchmarky hovoria vsetky jednoznacne. Kauza okolo witchera kedy nvidia vydala ovladac pre keplera s perf. optimalizaciami + par % aby niekto zavrel hubu to cele len potvrdilo, ze ten ich vykon nieje taky aky moze byt.


Nechapem ze sa tomu este niekto divi. Ved o to nvidii ide, ma ospevovany marketing, musi predsa predavat za kazdu cenu.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Hladis »

Velky studia si berou licenci, kde muzou kody menit. Pokud se nekomu tohle v garazi nelibi, to je jeho věc. Dále to neplati o celych gameworks.
Dotycny to psal roku 2014 a koukam ze mozna v Ubisoftu a CDP kdysi pracoval, ale nepracuje a dela pro SONY.
Nevim jaky testy Fallouta 4 si mam hledat, když jsem ho testoval. Tu hru mam a tu hru jsem testoval a hral :D Stejne jako Skyrim SE na identickym enginu. Nechapu jakou verzi bez GW, zadna takova není. Jedine vypnout nejaky efekty, ale proc bych to delal, když to Kepler zvlada :?
Kepler ma horsi vykon i ve hrach bez GW s tim, jak se objevili konzole a novy enginy. A znovu, ikdyz se efekty GW vypnou, jede to porad adekvatne narokum hry. Tahani sem GW je tak uplne mimo a GW ma vlastní vlakno.
Mr_Trollfan píše:Hral si tie hry na keplerovi je asi taky argument......
Chjo. To je dost jasnej argument, protože ja mam drtivou většinu tehle her otestovanou a nevestim to nekde z koule. :roll: Ale klidne se muzem bavit, jak se raketoplan dobře ridi, ikdyz v nem nikdo nesedel a nikdy ho neridil :roll: Logika hadr.


GW je optional featura, pritomna jen v nekterych hrach, dotycne efekty se daji vypnout a nemá to co delat s udajnym umelym snizenim vykonu Keplera ve hrach v globale. Jediny co Keplerovi ublížilo byl nastup konzoli a z toho pramenici zvysena mira optimalizace pro GCN. Vykon Keplera jinak zustal stejny tam kde byl.
Obrázek
Braňo1977
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2012
Bydliště: Bratislava

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Braňo1977 »

lian li pc-7nb, xeon 1231v3, scythe mugen5, 16gb ddr3 cl9 1600mhz, msi 4060 gaming x nv edition, crucial mx500 500gb, super flower leadex II 80 gold 650w, sound blasterx ae-5, mackie cr3, philips 246e7qdab
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rozpory kolem výkonu architektury Kepler

Příspěvek od Hladis »

Ukazuje to, jak se optimalizace v driverech tykaji i Keplera. Ostatne to jsem videl i v RotTR, kdy opravy a zvyseni vykonu v driverech slo ruku v ruce s ostatnima architekturama.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“