Přehled grafických čipů a srovnání - aktualizace 12.2. 2008

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Zamčeno
HADES
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. čer 2003
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Přehled grafických čipů a srovnání - aktualizace 12.2. 2008

Příspěvek od HADES »

Řady
Riva :
- Riva 128, Riva TNT (Ultra), Riva TNT2 (M64, Pro, Ultra)
GeForce :
- GeForce256 (DDR),
- GeForce 2 (Ultra, MX, MX200, MX400, GTS, Pro, Ti),
- GeForce 3 (Ti200, Ti500),
- GeForce4 Ti4200, Ti4400, Ti4600, Ti4800(SE), MX420, MX440(SE), MX460)
- GeForce FX 5200 (Ultra), 5600 (Ultra, XT), 5800 (Ultra)
- GeForce FX 5500, 5700 (Ultra, LE), 5900 (Ultra, XT, SP), 5950 (Ultra)
- GeForce 6800 (LE, XT, GS, GT, Ultra), 6600 (LE, GT), 6500, 6200 (TC)
- GeForce 7800 (GS, GT, GTX)
- GeForce 7100 (GS), 7300 (LE, GS, GT), 7600 (GS, GTS, GT), 7900 (GS, GT, GTO, GTX), 7950 (GT, GX2)
- GeForce 8800 (GTS, GTX, Ultra, GT, GS)
- GeForce 8600 (GTS, GT), 8500 (GT), 8400 (GS)



Značení grafických čipů : NV#, kde # znamená evoluční číslo čipu, nově G#.


Rozhraní DX:
DX6: Riva 128/ZX, TNT, TNT2
DX7: GeForce256, GeForce2 (všechny modely včetně MX), GeForce4MX
DX8: GeForce3 (všechny), GeForce4Ti (všechny)
DX9: GeForceFX (všechny)
DX9.0c: GeForce 6x00 (všechny), GeForce 7x00 (všechny)
DX10: GeForce 8x00 (všechny), GeForce 9x00 (všechny), GeForce GTX
Wilik
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2003
Bydliště: Brno

Příspěvek od Wilik »

Specifikace vybraných modelů: - jsou v prodeji

GeForce 6200 / 6200TC / 6500 / 6600 / 6600GT / 6600LE
Obrázek
* GeForce 6600GT - frekvence pameti: 450 (900) MHz DDR3 AGP verze a 500 (1000) MHz DDR3 PCIe verze.

GeForce 6800 / XT / LE / GT / Ultra / GS
Obrázek
* GeForce 6800GS a GeForce 6800 - existují i modely se 128bit sběrnicí !
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400 (rozlišení až 2048x1536 pixelů při 85Hz)

GeFroce 7100 GS
čip: NV44 ! (110nm)
frekvence jádra [MHz]: 350
frekvence pamětí [MHz]: 333 (667 DDR)
počet pixel sahderů (pipeline): 4
počet vertex shaderů: 3
počet ROP jednotek: 2
šířka paměťové sběrnice: 64bit DDR2, 32bit DDR2
datová propustnost [GB/s]: 5,3 / 2,65
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400 (rozlišení až 2048x1536 pixelů při 85Hz)

GeForce 7300 LE / GS / GT
čip: G72 (90 nm) / G73 u GT verze
frekvence jádra [MHz]: 450 / 550 / 350
frekvence pamětí [MHz]: 333 / 400 / 333 (667 / 800 / 667 DDR)
počet pixel shaderů (pipeline): 4 / 4 / 8
počet vertex shaderů: 3 / 3 / 4
šířka paměťové sběrnice: 64bit DDR2 /128bit DDR2
datová propustnost [GB/s]: 5,3 / 6,4 / 5,3
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400 (rozlišení až 2048x1536 pixelů při 85Hz)

GeForce 7600 GS / GT
čip: G73 (90nm)
frekvence jádra [MHz]: 400 / 560
frekvence pamětí [MHz]: 400 / 700 (800 / 1400 DDR)
počet pixel pipeline: 12 / 12 (v 3.0)
počet vertex shaderů (pipeline): 5 / 5 (v 3.0)
počet ROP jednotek: 8 / 8
šířka paměťové sběrnice: 128bit DDR2 / GDDR3
datová propustnost pamětí [GB/s]: 12,8 / 22,4
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400 (rozlišení až 2048x1536 pixelů při 85Hz)

GeForce 7800 GS / GT / GTX / GTX-512
čip: G70 (GS - AGP, ostatní - PCIe)
výrobní proces [nm]: 110 (výroba u TSMC)
frekvence jádra [MHz]: 375 / 400 / 430 / 550
frekvence pamětí [MHz]: 600 / 500 / 600 / 850 (1200 / 1000 / 1200 / 1700 DDR)
frekvence vertex jednotky [MHz]: 375 / 440 / 470 / 550
velikost paměti [MB]: 256 / 256 / 256 / 512
počet pixel shaderů (pipeline): 16 / 20 / 24 / 24
počet vertex shaderů (pipeline): 6 / 7 / 8 / 8
počet ROP jednotek: 8 / 16 / 16 / 16
šířka paměťové sběrnice: 256bit GDDR3
datová propustnost paměťí [GB/s]: 38,4 / 32,0 / 38,4 / 54,4
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400 (rozlišení až 2048x1536 pixelů při 85Hz)

GeForce 7900 GS / GT / GTO / GTX
čip: G71
počet transistorů: 278 milionů
výrobní proces [µm]: 0.09 (TSMC)
frekvence jádra [MHz]: 450 / 450 / 650
frekvence pamětí [MHz]: 660 / 660 / 660 / 800 (1320 / 1320 / 1320 / 1600 DDR)
velikost paměti [MB]: 256 / 256 / 512 / 512
počet pixel pipeline: 20 / 24 / 24 / 24 (v 3.0)
počet vertex shaderů (pipeline): 7 / 8 / 8 / 8 (v 3.0)
počet ROP jednotek: 16 / 16 / 16 / 16
šířka paměťové sběrnice: 256bit GDDR3
datová propustnost paměťí [GB/s]: 42.2 / 42.2 / 42.2 / 51.2
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400 (rozlišení až 2048x1536 pixelů při 85Hz)

GeForce 7950 GT
čip: G71
počet tranzistorů: 278 milionů
výribní proces [µm]: 0.09 (TSMC)
frekvence jádra [MHz]: 550
frekvence paměti [MB]: 700
velikost paměti [MB]: 512
počet pixel pipeline: 24 (v 3.0)
počet vertex shaderů (pipeline): 8 (v 3.0)
počet ROP jednotek 16
šířka paměťové sběrnice: 256bit GDDR3
datová propustnost pamětí [GB/s]: 44,8
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400 (rozlišení až 2048x1536 pixelů při 85Hz)

GeForce 7950GX2
čip: G71 (2x)
výrobní proces [µm]: 0,09
frekvence jádra [MHz]: 500
frekvence pamětí [MHz]: 600 (1200 DDR)
velikost paměti [MB]: 1024 (2x512)
počet pixel pipeline: 48 (2x24)
počet vertex pipeline: 16 (2x8)
počet ROP jednotek: 32 (2x16)
šířka paměťové sběrnice: 2x256bit GDDR3
velikost paměti [GB]: 1GB (2x512MB)
propustnost paměti [GB/s]: 76.8

GeForce 8800 GTS 320/640 / GTX
čip: G80 (90nm)
počet tranzistorů: 681 mil.
frekvence jádra [MHz]: 500 / 575
unifikovaané shadery (SP): 96 /128
frekvence SP [MHz]: 1200 / 1350
počet ROPs: 20 / 24
teoretický pixelfill-rate [Mpix/s]: 24000 / 36800
paměť [MB]: 320/640 GDDR3 / 768 GDDR3
paměťových čipů: 10 / 12
frekvence pamětí [MHz]: 800 / 900 (1600/1800 DDR)
šířka paměťové sběrnice: 320bit / 384bit
datová propustnost [GB/s]: 64 / 86,4
shader model: 4.0 / 4.0
D3D verze: 10 / 10
OpenGL verze: 2.0 / 2.0
SLI: ano (1 konektor) / ano (2 konektory)
předpokládaná spotřeba [W]: ? / 170W ?

GeForce 8800 GT / GTS
čip: G92 (65nm)
počet tranzistorů:
frekvence jádra [MHz]: 600 / 650
unifikovaané shadery (SP): 112 /128
frekvence SP [MHz]: 1500 / 1625
počet ROPs: 16 / 16
teoretický pixelfill-rate [Mpix/s]: 33600 / 41600
paměť [MB]: 256/512/1024 GDDR3 / 512 GDDR3
paměťových čipů: 8 / 8
frekvence pamětí [MHz]: 700/900 / 970 (1400/1800 / 1940 DDR)
šířka paměťové sběrnice: 256bit / 256bit
datová propustnost [GB/s]: 44.8, 57.6 (256) 57.6 (512, 1024) / 62.7
shader model: 4.0 / 4.0
D3D verze: 10 / 10
OpenGL verze: 2.0 / 2.0
PCIe: 2.0

GeForce 8800 GS
čip: G92 (65nm)
počet tranzistorů:
frekvence jádra [MHz]: 580, 650
unifikovaané shadery (SP): 96
frekvence SP [MHz]: 1438, 1625
počet ROPs: 12
teoretický pixelfill-rate [Mpix/s]: 33600 / 41600
paměť [MB]: 384, 768 GDDR3
paměťových čipů:
frekvence pamětí [MHz]: 700, 950 (1400/1900 DDR)
šířka paměťové sběrnice: 192bit
datová propustnost [GB/s]: 33.6, 45.6
shader model: 4.0 / 4.0
D3D verze: 10 / 10
OpenGL verze: 2.0 / 2.0
PCIe: 2.0

GeForce 8600 GTS / GT
čip: G84 (80nm)
počet tranzistorů:
frekvence jádra [MHz]: 675, 540
unifikované shadery (SP): 32
frekvence SP [MHz]: 1450, 1180
počet ROPs: 8
teoretický pixelfill-rate [Mpix/s]: 10800 / 8640
paměť [MB]: 256, 512 / 256, 512 GDDR3
paměťových čipů:
frekvence pamětí [MHz]: 700, 1000 (1400/2000 DDR)
šířka paměťové sběrnice: 128bit
datová propustnost [GB/s]: 32, 22.46
shader model: 4.0 / 4.0
D3D verze: 10 / 10
OpenGL verze: 2.0 / 2.0

GeForce 8500 GT
čip: G86 (80nm)
počet tranzistorů:
frekvence jádra [MHz]: 450
unifikované shadery (SP): 16
frekvence SP [MHz]: 900
počet ROPs: 4
teoretický pixelfill-rate [Mpix/s]: 3600
paměť [MB]: 256, 512 DDR2
paměťových čipů:
frekvence pamětí [MHz]: 400 (800 DDR)
šířka paměťové sběrnice: 128bit
datová propustnost [GB/s]: 12.8
shader model: 4.0 / 4.0
D3D verze: 10 / 10
OpenGL verze: 2.0 / 2.0

GeForce 8400 GS
čip: G86 (80nm)
počet tranzistorů:
frekvence jádra [MHz]: 450
unifikované shadery (SP): 16
frekvence SP [MHz]: 900
počet ROPs: 4
teoretický pixelfill-rate [Mpix/s]: 3600
paměť [MB]: 256 DDR2
paměťových čipů:
frekvence pamětí [MHz]: 400 (800 DDR)
šířka paměťové sběrnice: 64bit
datová propustnost [GB/s]: 6.4
shader model: 4.0 / 4.0
D3D verze: 10 / 10
OpenGL verze: 2.0 / 2.0


korekce údajů 10.6.05 (shadow), 1.10.05 (Wilik), 5.10.05 (shadow), 16.12.05 (Wilik), 25.2.06 (Thellwin), 13.3.06 (Thellwin), 30.3.06 (W), 5.4.06 (Th), 28.5.06 (Th), 6.9. 2006 (Th), 14.9. 2006 (Th), 2.12. 2006 (Th), 12.2. 2008 (Th)
Naposledy upravil(a) Wilik dne pon 30. dub 2007, 18:12, celkem upraveno 10 x.
Wilik
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2003
Bydliště: Brno

Příspěvek od Wilik »

Specifikace vybraných starších modelů: - již nejsou v prodeji

GeForce PCX = GeForceFX nebo GeForce4 MX v provedení PCI-Express
GeForce PCX 5950 = FX 5900 pro PCI-Express
GeForce PCX 5750 = FX 5700 pro PCI-Express
GeForce PCX 5300 = FX 5200 pro PCI-Express
GeForce PCX 4300 = G4MX 4000 pro PCI-Express

GeForce 4 MX:
Obrázek
* hodnoty pametove sbernice a takty pameti se mohou u vsech karet lisit podle konkretniho vyrobce

GeForce3 / Ti200 / Ti500:
čip: NV20
frekvence jádra [MHz]: 200 / 175 / 240
frekvence pamětí [MHz]: 230 / 200 / 250
paměťová sběrnice: 128 bitů DDR
počet text. pipeline: 4
počet jednotek na pipeline: 2
integrovaný RAMDAC [MHz]: 350

GeForce4 Ti4200 / 4200-8x / 4400 / 4800SE / 4600 / 4800-8x:
čip: NV25 (AGP 4x), NV28 (AGP 8x)
frekvence jádra [MHz]: 250 / 250 / 275 / 275 / 300 / 300
frekvence pamětí [MHz]: 222-260 / 250 / 275 / 275 / 325 / 325
paměťová sběrnice: 128 bitů DDR
počet text. pipeline: 4
počet jednotek na pipeline: 2
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 350

GeForceFX 5200 / 5500 / 5600:
Obrázek
* hodnoty pametove sbernice a takty pameti se mohou u vsech karet lisit podle konkretniho vyrobce

GeForceFX 5700 / Ultra / LE:
čip: NV36 (AGP 8x)
frekvence jádra [MHz]: 425 / 475 / 250
frekvence pamětí [MHz]: 275 / 450 / 200
paměťová sběrnice: 128 bitů DDR / DDR-II nebo DDR-III / DDR
počet text. pipeline: 2 (4)
počet jednotek na pipeline: 2 (1)
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400

GeForceFX 5800 / Ultra:
čip: NV30 (AGP 8x)
frekvence jádra [MHz]: 400 / 500
frekvence pamětí [MHz]: 400 / 500
paměťová sběrnice: 128 bitů DDR-II
počet text. pipeline: 4 (8 )
počet jednotek na pipeline: 2 (1)
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400

GeForceFX 5900 / XT / SE / Ultra / ZT:
čip: NV35 (AGP 8x)
frekvence jádra [MHz]: 400 / 390 / 400 / 450 / 325
frekvence pamětí [MHz]: 425 / 350 / 350 / 425 / 350
paměťová sběrnice: 256 bitů DDR
počet text. pipeline: 4 (8 )
počet jednotek na pipeline: 2 (1)
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400

GeForceFX 5950 Ultra:
čip: NV38 (AGP 8x)
frekvence jádra [MHz]: 475
frekvence pamětí [MHz]: 475
paměťová sběrnice: 256 bitů DDR
počet text. pipeline: 4 (8 )
počet jednotek na pipeline: 2 (1)
integrovaný RAMDAC [MHz]: 2x 400


update by zombux, 16.12.05 (W), 30.3.06 (W)
Naposledy upravil(a) Wilik dne čtv 30. bře 2006, 12:35, celkem upraveno 3 x.
Allatutti
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 23. úno 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Allatutti »

HITPARÁDA nVidia anebo co je lepší:

GeForce GTX280
GeForce 9800GX2
GeForce GTX260
GeForce 9800GTX +
GeForce 9800GTX
GeForce 8800GTX
GeForce 8800GTS 512MB
GeForce 9800GT
GeForce 8800GT
GeForce 9600GT
GeForce 9600GSO
GeForce 8800GTS 640MB
GeForce 8800GTS 320MB
GeForce 7950 GX2
GeForce 7900GTX
GeForce 7900GTO
GeForce 7800GTX-512
GeForce 7900GT
GeForce 7800GTX
GeForce 7800GT
GeForce 7800GS
GeForce 6800 Ultra
GeForce 6800 GT
GeForce 6800 GS
GeForce 6800
GeForce 6600 GT
GeForce 6800XT
GeForce 6800 LE
GeForcePCX 5950 Ultra
GeForceFX 5950 Ultra
GeForceFX 5900 Ultra
GeForce 6600
GeForceFX 5900
GeForceFX 5900 SP
GeForceFX 5900 XT
GeForce 6200
GeForceFX 5900 ZT
GeForceFX 5800 Ultra
GeForceFX 5700 Ultra
GeForceFX 5800
GeForce 7100GS
GeForce 6200 TC
GeForcePCX 5750
GeForceFX 5700
GeForceFX 5700 LE
GeForceFX 5600 Ultra v2
GeForceFX 5600 Ultra
GeForce4 Ti4800
GeForce4 Ti4600
GeForce4 Ti4400
GeForceFX 5600
GeForce4 Ti4800 SE
GeForce4 Ti4200-8x
GeForce4 Ti4200
GeForceFX 5200 Ultra
GeForceFX 5500
GeForceFX 5200 128-bit
GeForce3 Ti500
GeForce3
GeForce3 Ti200
GeForce4 MX460
GeForce2 Ultra
GeForce4 MX440-8x
GeForce4 MX440
GeForce MX4000 128bit
GeForce2 Ti
GeForce2 Pro
GeForce2 GTS
GeForce4 MX440 SE
GeForceFX 5200 64-bit
GeForce MX4000 64bit
GeForce4 MX420
GeForce2 MX400
GeForce2 MX
GeForce2 MX200

Berte to jen jako přibližné pořadí výkonu v současných hrách. Výkon karet se může lišit i u stejných modelů ale různých výrobců. Také záleží v jakém API bude karta pracovat.

Doplněno 15.7.08 by barco
Naposledy upravil(a) Allatutti dne ned 18. zář 2005, 21:40, celkem upraveno 2 x.
Wilik
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2003
Bydliště: Brno

Příspěvek od Wilik »

Přehled profesionálních grafických karet

Řada NVIDIA Quadro FX
High-end grafické karty určené pro profesionální 3D aplikace (MCAD, DCC, NLE, ...)

Quadro FX 4000 / Quadro FX 3000 / Quadro FX 1100 / Quadro FX 700 / Quadro FX 500
Paměť: 256MB DDR / 256MB DDR / 128MB DDR / 128MB DDR/ 128MB DDR
Paměťová sběrnice: 256-bit / 256-bit / 128-bit / 256-bit / 128-bit
Rozhraní: AGP 8X
Propustnost paměti: 32.0 GB/sec. / 27.2 GB/sec. / 10.4 GB/sec. / 17.6 GB/sec. / 7.8 GB/sec.

Quadro FX 4400 / Quadro FX 4400G / Quadro FX 3400 / Quadro FX 1400 / Quadro FX 1300 / Quadro FX 540 / Quadro FX 330
Paměť: 512MB GDDR3 / 512MB GDDR3 / 256MB GDDR3 / 128MB DDR / 128MB DDR / 128MB DDR / 64MB DDR
Paměťová sběrnice: 256-bit / 256-bit / 256-bit / 256-bit / 256-bit / 128-bit / 64-bit
Rozhraní: PCI Express
Propustnost paměti: 35.2 GB/sec. / 35.2 GB/sec. / 27.2 GB/sec. / 19.2 GB/sec. / 17.6 GB/sec. / 8.8 GB/sec. / 3.2 GB/sec.

Quadro FX 5500 / Quadro FX 4500 / Quadro FX 3500 / Quadro FX 1500 / Quadro FX 560
čip: G71 / G70 / G71 / G71 / G73
výrobní proces [nm]: 90 /110 / 90 / 90 / 90
frekvence čipu [MHz]: 700 / 470 / 470 / 375 / 350
frekvence pamětí [MHz]: 1000 / 1050 / 1320 / 1250 / 1200
velikost paměti [MB]: 1024 / 512 / 256 / 256 / 128
počet pixel pipeline: 24 / 24 / 20 / 16 / 12
počet vertex pipeline: 8 / 8 / 7 / 6 / 5
šířka paměťové sběrnice: 256 bit / 256 bit / 256 bit / 256 bit / 128bit (GDDR3)
SLI support: Ano / Ano / Ano / Ne / Ne


Řada NVIDIA Quadro NVS
Grafické karty určené pro profesionální 2D aplikace

Quadro NVS 280 / Quadro NVS 285 / Quadro NVS 400
Memory Size: 64MB DDR / 64MB DDR / 64MB DDR
Paměťová sběrnice: 64-bit / 64-bit / 64-bit
Rozhraní: AGP 8X, PCI-32, PCI Express x16 / PCI Express x16 / PCI-32
Převodník: 2 x 350MHz RAMDACs


Thx Jasper update 28.5.06 (Th)
Zamčeno

Zpět na „NVIDIA grafické karty“