Anti-aliasing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Hladis »

To je terochu divny. Ja to tedy neGooglil, ale ve hrach co jsem ted hral s MSAA jsem zadny problémy nezaznamenal. Ale v Metru a BF4 to overit nemuzu.
Obrázek
ghostdog32
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. led 2011

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od ghostdog32 »

no musel by se někdo podívat na to samé místo na mapě jako já... jinde ve hře jsem si toho ještě nevšiml. myslel jsem si že jo, ale když jsem se na to zaměřil, tak to byly jen odlesky na "lesklých" texturách. opravdu todle je v BF4 zatím jediné místo. vypadá to zkrátka tak, že když někde chybí "šev" mezi texturama, tak se vyhlazuje hrana textury bez návaznosti na druhou a proto to udělá toto. tak si to vysvětluju
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ache »

Civilization: Beyond Earth

The decision to turn on EQAA for Radeon cards (both in DX11 and Mantle code paths) seems odd to me and I question the reasoning behind it. I'm always a fan of higher image quality and if a hardware or software vendor can claim to do so without affecting performance, then offer that up. But the options menu should reflect that change either with a text indication or another check box. I know the media wouldn't appreciate AMD or NVIDIA doing this in the background without any out-facing indication so we should hold the software guys to the same standards.
EQAA = CSAA (který mimochodem už GTX980/970 nepodporuje) = cheat. :)


Hladis//Presunuto z Mantle topicu.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

to je ale pouzity jak v DX tak v mantle takze ten vysledek je porovnatelnej :) tady vam o tom pisou

http://community.amd.com/community/amd- ... yond-earth
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od killerek »

Ache, Hladis: dle tohole bych spise rekl, ze je to narocnejsi typ AA a ne cheat
EQAA is an interesting feature as it improves on the quality of MSAA (somewhat) by doubling the coverage sample count while maintaining the same color sample count as MSAA. So 4xEQAA will have 4 color samples and 8 coverage samples while 4xMSAA would have 4 of each. Interestingly, Firaxis has decided the EQAA will be enabled on Beyond Earth anytime a Radeon card is detected (running in Mantle or DX11) and AA is enabled at all. So even though in the menus you might see 4xMSAA enabled, you are actually running at 4xEQAA.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ache »

No jo, ale pak mělo být použito na nvidii snad CSAA ne? (což je trochu problém, když tam už se od tohohle AA z podivných důvodů opustilo, přitom 8xCSAA vypadá téměř jako 8xMSAA z nároky na výkon spíš jako 4xMSAA)
Každopádně EQAA a CSAA jsou méně náročné jež MSAA (při stejných počtech vzorků), takže co se týče výkonu, tak platilo a platí že 8xMSAA < 8xCSAA/EQAA < 4XMSAA
s kvalitou vyhlazování je to obráceně, ale popravdě já mezi 8xMSAA a 8xCSAA nikdy neviděl žádný velký rozdíl. Fakt nechápu proč bylo vypuštěno. :(
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

killerek:
http://amd-dev.wpengine.netdna-cdn.com/ ... 0Cards.pdf

Ache. U nV takhle ma byt pouzito CSAA. Pak by výsledek mohl byt pomereny. MSAA 8x je narocnejsi nez EQAA 8x.
Obrázek
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

http://postimg.org/image/ppvx7mgjn/full/


pokud MSAA 4x pousti 4f8x EQAA tak je to EQAA lepsi
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Neymslim si že by to AA mělo velkej vliv na min fps v tomto případě. Ano na average ano ale pokud je řeč o CPu limitaci a API, tak Implementace mantle v beyond earth vypadá solidně. Snižuje overhead render threadu o 50%, tzn 5Ghz Fxko nemá výkon jak I3 (pod DX) ale jako zamčená I5.... Ale zdvojnásobení min fps i se slušnym CPU, ala 1440p 290X nad 60fps min je krásnejch.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Ache píše:EQAA = CSAA (který mimochodem už GTX980/970 nepodporuje) = cheat. :)
Hladis píše:Nejsou. Precti si to poradne. AMD cheatuje s AA :roll:
ROFL :lol:

Tady je ale zásadní rozdíl v implementaci - zatímco nV měla 8xAA jako 4xMSAA + 4xCSAA, AMD má 4xEQAA jako 4xMSAA + 8xCSAA :P :mrgreen:

Obrázek

Co takhle si nejprve něco nastudovat než se ohánět cheatem (který byl doposud na opačné straně :mrgreen: ).
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od killerek »

Hladis: Ja mam i Civ 5. Budu kupovat i tu novou Civ. Pravdepodobne i pristi mesic koupim 290/290X. Horsi je to u me s casem na nejake testovani. Posledni dobou jsem hodne v praci i o vikendech a pak jsem rad, ze si jen neco chvili zahraju nebo se vyvalim u nejakeho serialu. Kdyz da dobra konstalace hvezd, tak tu novou grafiku zkusim otestovat na obou sestavach.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

Civ5 nemá uz cenu testovat. To uz je stara hra. To bylo aktualni před mnoha mesici.

Krteq: Ted ti nejak nerozumim :? Když někdo testuje v tyhle Civce, AMD vynucuje za každých okolnosti EQAA, kdezto nV jede na MSAA. Maxwel uz CSAA ani ofiko nemá.
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ache »

Krtku, po cheatech s AF na 100% nevěřím tomu že by náhodou AMD dělalo lepší AA při stejném režimu jako nvidia. :!:
Chtělo by to tedy screeny že to 8xAA u AMD použité v té Civce je tedy něco jako 8xMSAA+další bonusový CSAA vzorky!

Navíc jak píše hladis: Testovat se má snad v režimu "apples to apples". A jestli jedna grafika má jiné AA než druhá, tak je takový test k ničemu a zkreslený.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Krteq: Ted ti nejak nerozumim :? Když někdo testuje v tyhle Civce, AMD vynucuje za každých okolnosti EQAA, kdezto nV jede na MSAA. Maxwel uz CSAA ani ofiko nemá.
Přesně. Na GeForce to jede přes standardní 4xMSAA, na Radeonech na 4xMSAA + 4xCSAA

Nechápu, proč se AMD samo znevýhodňuje obíráním se o FPS s dalšími coverage vzorky.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od killerek »

Hladis: V nove Civ na NV jede 4x MSAA (4x color sample +4x coverage samples), na AMD je pusteno 4x EQAA (4x color samples + 8x coverage samples).
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Ache píše:Krtku, po cheatech s AF na 100% nevěřím tomu že by náhodou AMD dělalo lepší AA při stejném režimu jako nvidia. :!:
Chtělo by to tedy screeny že to 8xAA u AMD použité v té Civce je tedy něco jako 8xMSAA+další bonusový CSAA vzorky
Tady máš jeden starší z TomsHW

Coverage Sampling Modes: Nvidia’s CSAA And AMD’s EQAA
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Tady máš jeden starší z TomsHW

Coverage Sampling Modes: Nvidia’s CSAA And AMD’s EQAA
Mě zajímá jak je to v tomto testu!!!
GTX980/970 totiž CSAA neumí! Na těhle grafikách vždy už bude jen 2x, 4x, 8x MSAA in-game.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

Krtek:
Co blaznis . EQAA 8x je vykonove mezi MSAA 4x a 8x :? EQAA není vykonove to samy, jako MSAA 8x.

killerek:
Ne. Pokud nastavis ve hre u nV MSAA, tak zadny cover vzorky nemas. Mas cisty MSAA. Jedine když zacnes vynucovat AA, nebo nastavis vylepseni aplikace přes driver. Na defaultu pouziva nastaveni hry.

arach:
Tady se nikdo ted nebavi o Mantle, ale o pouzitym AA.
Obrázek
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

pouzite aa je lepsi nez pouzite aa u nvidie takze nevim co resis (ocividne u amd prisli na to ze je to vykonostne neposkodi tak to zapnuli by default)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Ache píše:Mě zajímá jak je to v tomto testu!!!
GTX980/970 totiž CSAA neumí! Na těhle grafikách vždy už bude jen 2x, 4x, 8x MSAA in-game.
Však už to tu postoval killerek :roll:
EQAA is an interesting feature as it improves on the quality of MSAA (somewhat) by doubling the coverage sample count while maintaining the same color sample count as MSAA. So 4xEQAA will have 4 color samples and 8 coverage samples while 4xMSAA would have 4 of each. Interestingly, Firaxis has decided the EQAA will be enabled on Beyond Earth anytime a Radeon card is detected (running in Mantle or DX11) and AA is enabled at all. So even though in the menus you might see 4xMSAA enabled, you are actually running at 4xEQAA.
Hladis píše:Krtek:
Co blaznis . EQAA 8x je vykonove mezi MSAA 4x a 8x :? EQAA není vykonove to samy, jako MSAA 8x.
Ty to stále nechápeš :roll:

8x EQAA = 8x MSAA + 8x CSAA

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“