Anti-aliasing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

Zkusim ještě jednou. EQAA není to same jako MSAA a to i vzhledem k vykonu. Je nesmysl jednu grafarnu testit s EQAA a druhou s MSAA. Nevim co je na tom k nepochopeni. Není to aples to aples.

Krtku podival ses do toho dokumentu primo od AMD ? EQAA 8x je jako MSAA 4x s 8 vrorky :roll:
Obrázek
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od killerek »

Hladis: Kdyz uz si postoval tu prirucku AMD, tak si ji take precti!!!

Cover vzorky mas i v MSAA, jen se "polohove" schoduji s "barevnymi" vzorky.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Krtku podival ses do toho dokumentu primo od AMD ? EQAA 8x je jako MSAA 4x s 8 vrorky :roll:
Podívej se na ten obrázek ještě jednou, třeba tě to konečně trkne :lol:
8x EQAA = 8x MSAA + 8x CSAA - dohromady 16 coverage vzorků

Obrázek

//opraven počet coverage vzorků
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ache »

Chce to screeny a nějakou detailnější analýzu. Protože tomu prostě nevěřím! Na jedné straně cheatují AF bilinear filtrem (důležitější než 8xMSAA v. 8xCSAA), a na druhé straně by si přidávali zbytečně kvalitu AA? :?

Prostě blbost, má se porovnávat 8xMSAA vs. 8xMSAA tečka! :!: Jakýkoliv rozdílný rendery (nepočítam AF - s tím nic neuděláme) nemá smysl porovnávat.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od killerek »

Krtek: Jen tam mas chybku. 8x EQAA je 8x MSAA + 8x CSAA navic.

//Uz ten prispevek postrada smysl, tak to Krtku smaz :-)
Naposledy upravil(a) killerek dne pát 24. říj 2014, 14:51, celkem upraveno 1 x.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

@Ache: Někde bylo přímo vyjádření vývojáře od Firaxisu. Tomu už veřit budeš? :lol:

//fixed
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

Ache píše:Chce to screeny a nějakou detailnější analýzu. Protože tomu prostě nevěřím! Na jedné straně cheatují AF bilinear filtrem (důležitější než 8xMSAA v. 8xCSAA), a na druhé straně by si přidávali zbytečně kvalitu AA? :?

Prostě blbost, má se porovnávat 8xMSAA vs. 8xMSAA tečka! :!: Jakýkoliv rozdílný rendery (nepočítam AF - s tím nic neuděláme) nemá smysl porovnávat.

ok no tak ja to pak v tech ovladacich naforcuju na normalni 8xMSAA aby to byla jeste vetsi nakladacka :D

kdyztak tady je napsany jak se dobrat k vysledku

http://forums.overclockers.co.uk/showth ... p=27099784
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Hladis »

Muze někdo udelat vykonostni porovnani EQAA, CSAA a MSAA ? At se to rozsekne.
Obrázek
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Alfajk »

resite to tady moc vedecky...jaky AA,za predpokladu ze jich hra umi vic, mam vybrat,aby vypadalo uplne nejlip?
A jaky naopak nabizi nejlepsi obraz za cenu nejnizsich HW naroku? (fxaa vynechejte)

hra Evolve nabizi treba toto,co vybrat?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: ASUS TUF RTX 3070 GAMING 8GB@2000MHz | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jde o to jestli funguje ve hře TRAA. Pokud ano, tak MSAA. Pokud MSAA neni tak uff... zkusit co nejméně zhoršuje (bluruje, obvzláště v pohybu) obraz.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Ache »

No jediné opravdové vyhlazování v té nabídce je TXAA (založené na MSAA + nějaký post procesing redukující shimmering). SMAA a FXAA jsou "antialiasingy" které vyhlazují už hotový obraz.

Já si myslím že když si to vyzkoušíš, tak sám uvidíš co ti bude připadat nejlepší, každý má jiný oko a každému sedne něco jiného. Kdyby tam bylo klasický MSAA, tak ti doporučim nastavit to + v ovladači grafiky SS-TRAA, tale když tam MSAA není, tak smůla.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od HEAD »

Nejlepsi z tech moznosti je 2x SMAA
Uplne nejlepsi je zapnout si DSR.
Docela skoda ze v 95% novych her vubec MSAA neni a nefunguje a jedina moznost jak dosahnout spickovyho obrazu je DSR.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Hladis »

Fascinuje me ta absence MSAA, ale za to hromada ruznych postproces sracek. Tedy kurvitek obrazu. Opravdu dementni moda :x
Obrázek
ghostdog32
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. led 2011

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od ghostdog32 »

HEAD píše:Nejlepsi z tech moznosti je 2x SMAA
Uplne nejlepsi je zapnout si DSR.
Docela skoda ze v 95% novych her vubec MSAA neni a nefunguje a jedina moznost jak dosahnout spickovyho obrazu je DSR.
no jak se to veme... mě příjde, že neostřejší obraz je bez AA a hned potom MSAA. efekt DSR mi příjde skoro stejný jako při zapnutí FXAA a podobných... zkoušel jsem to ve více hrách, ale jako plnokrevné vyhlazování to vážně nefunguje. MSAA vypadá prostě líp.
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od HEAD »

Tak to mas asi blbe nastaveny, protoze DSR nic nerozmazava.Ba naopak obraz je daleko ostrejsi.
Dej si DSR smoothness na 0.
Navic samotny MSAA nikdy nebude lepsi, protoze nevyhlazuje transparentni textury.
DSR se hlavne projevi tam kde je hodne vegetace.
Treba ve watch dogs u stromu kde i s MSAA+TRAA sou stromy blbe vykresleny.
A u starych her si clovek muze zapnout MSAA+TRAA+DSR a bude mit absulutne nejlepsi obraz.

Navic MSAA+TRAA je jak to vypada mrtvy.Funguje jen u starych her.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
ghostdog32
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. led 2011

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od ghostdog32 »

HEAD píše:Tak to mas asi blbe nastaveny, protoze DSR nic nerozmazava.Ba naopak obraz je daleko ostrejsi.
Dej si DSR smoothness na 0.
Navic samotny MSAA nikdy nebude lepsi, protoze nevyhlazuje transparentni textury.
DSR se hlavne projevi tam kde je hodne vegetace.
Treba ve watch dogs u stromu kde i s MSAA+TRAA sou stromy blbe vykresleny.
A u starych her si clovek muze zapnout MSAA+TRAA+DSR a bude mit absulutne nejlepsi obraz.

Navic MSAA+TRAA je jak to vypada mrtvy.Funguje jen u starych her.
aha, měl jsem 33%. to bylo asi v základu? díky... zkusím :-)
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
ghostdog32
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. led 2011

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od ghostdog32 »

váš názor na MFAA? můj vzorek v BF4:

Obrázek

ať se kluci snaží jak chtějí, tak MSAA zatím nedokáže nic nahradit
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Ache »

2xMSAA+MFAA vypadá opravdu jak 4xMSAA (na statickým snímku). Na screenshot nelze výsledek zachytit, protože MFAA skládá snímky po sobě.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
ghostdog32
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. led 2011

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od ghostdog32 »

ok, asi to zatím nechám :-) je to furt maličko vidět i přimo na vlastní oči, ale přiznávám, že opravdu jenom minimálně... funguje to jakoby to přidávalo víc zubů, ale s plynulejším rozdílem

pozitivní je, že to nic nerozmazává, což je u FPS her asi nejdůležitější... můj osobní názor na lidi, co nechávaj zaplé FXAA v BF4, je že to jsou masochisti
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
ghostdog32
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. led 2011

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od ghostdog32 »

když jde v BF4 nastavit MSAA jenom 4x, tak mám dát CSAA přes ovladače taky jenom 4x? :-)
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“