Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Krteq »

Ve staré verzi RadeonPRO (1.1.0.6) po změně jádra Cat. driveru přestala spousta věcí fungovat. V nových Preview buildech už to vše jede jak má. Ono by to chtělo nevynášet soudy nad něčím, co si pořádně neodzkouším/neověřím :roll:
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Fajn zkusim, ale asi zkusim až s HD8000 (snad to opět nepřestane fungovat), protože znovu testovat to stejné železo po X té už se mi nechce. Už mě to nebaví.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Ache »

Možnosti nastavení ovladačů jsou trochu OT! Od toho tu snad jsou jiné témata ne?
Aspoň tady by jsme mohli udržet AMD vs. nvidia na vyšším levelu. A měření reálné plynulosti je highest level. Avg. fps jsou dobré pro BFU a čtenáře Stachuje (jé jak ten tam v poslední době maže, když se někdo zmíní o techreportu :P )

Jak tu řešíte ty okolní vlivy, tak o tom se dá mluvit jen v případě že stejná situace nastává na kartě A i na B, C... prostě ta samá věc se děje vždy. (např. swapnutí způsobené dotahováním nové lokace v nějaké hře)
Pokud hra na jedné kartě generuje tohle: http://extrahardware.cnews.cz/sites/def ... d-7950.png
a na druhé tohle: http://extrahardware.cnews.cz/sites/def ... 660-ti.png
tak to ani v případě nvidie není okolní vliv, ale vliv ovladač vs. herní engine.
Třeba až za rok* AMD odladí ovladač na FarCry3, tak to bude vypadat stejně nebo i lépe jako průběh nvidie.

Já už si asi začnu ty frametimes logy ukládat, abych je pak mohl někdy porovnat. Když tu řikam, že AMD je v plynulosti šit (nebo obraze), tak se na mě známé firmy sesypou. A jen dezertéři (např. HEAD) zjistí, že jsem nekecal... a jak zrovna tenhle do mě ryl, že lžu, že tak plynule z TRAA Crysis Warhead prostě běžet nemůže... atd.
Prostě jak neustále už po 150x řikam: Není nad vlastní zkušenosti.

Jako jistě existují vy jímky, kdy AMD nabízí lepší plynulost než nvidia, ale zrovna u "nikdy nespícího" bundle her se jim to nějak vymklo z ruky a tyhle hry si dáte reálně plynuleji na podobných Nvidiích. Nicméně já už si ty frapslogy začnu ukládat, a až zase někdy budu mít náladu a možnost zkusit AMD kartu, tak se bude porovnávat na vyšším levelu! YEAH! 8)


* Hodnota jednoho roku je průměrná doba zrání AMD ovladačů - ideální doba koštování je cca 1,5 roku. Ale pozor na přezrání! Po jistém čase pak začínají hnít (vetšinou když se vypěstuje nová odrůda čipů). Takže archivního luxusu se nedočkáte. heh...
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od durod »

Kdo nezna, velice podareny programek na zobrazeni grafu (fps, frametimes i perc z frapsu)

Kód: Vybrat vše

http://sourceforge.net/projects/frafsbenchview/files/latest/download

ukazky zde http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=9&t=192539
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od webwalker »

@Krteq: Jestli jsem dobře pochopil, tak se jednalo o memory management ještě z dob VLIW ?
Toť dobré zprávy :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Krteq »

Jop, tak to píše Baumann na B3D fóru.
Dave Baumann píše:Additionally, when we switched from the old VLIW architecture to the GCN core there was a significant updates to all parts of the driver was needed – although not really spoken about the entire memory management on GCN is different to prior GPU's and the initial software management for that was primarily driven by schedule and in the meantime we've been rewriting it again and we have discovered that the new version has also improved frame latency in a number of cases so we are accelerating the QA and implementation of that.

//Promaz OT
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od webwalker »

Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Krteq »

Nový test s Catalyst 13.2 BETA s přepsaným memory management kódem pro GCN ;)

TechReport - A driver update to reduce Radeon frame times

//Tak nakonec 13.2 BETA ještě neobsahují opravu memory management kódu:
Basically the fix was different per application (for the DX9 applications) – each fix involved tweaking various driver parameters. In the case of Borderlands 2, yes it did involve tweaking the buffer size.

The driver does not yet contain the new video memory manager. Our intention is release a new driver in a few weeks, which does include the new Video memory manager, which will help resolve latency issues for DX11/DX10 applications.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od del42sa »

ale i tak se jim podařilo ten stuttering pěkně vyhladit (až na Borderlands 2) :) Uvidíme co s tím udělají budoucí catalysty které už budou navíc obsahovat i zmíněný přepsaný memory management pro GCN :?:

Obrázek
Since the 7950 didn't spend much time beyond our 50-ms "badness" threshold before, there's not much improvement in this number with Catalyst 13.2.
Naposledy upravil(a) del42sa dne čtv 17. led 2013, 11:35, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Krteq »

V BL2 došlo taky ke znatelnému zlepšení. Latence jsou, až na pár "spikes", takřka na úrovni GTX 660 Ti.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

No vida, je vidět že se něco děje.
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Riku »

No konečně AMD poslední dobou začíná makat na ovladačích. Po roce od vydání 79xx :D
PS5 | LG OLED CX55
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od del42sa »

Riku píše:No konečně AMD poslední dobou začíná makat na ovladačích. Po roce od vydání 79xx :D
No vidíš , alespoň nemusíš prodávat svou HD7870 a utrácet prachy za Nvidii :wink: Fix přišel rychleji než mnozí prorokovali, za to patří AMD uznání :)

a btw AMD maká na ovladačích od začátku, ten stutering v prvních ovladačích nebyl, objevil se až později s catalysty 12.7 tuším...
Naposledy upravil(a) del42sa dne čtv 17. led 2013, 13:44, celkem upraveno 2 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

To ano, já jsem si myslel že fix nepřijde nikdy a bude se to trvale zametat pod koberec jak MS při AFR multiGPU.
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od durod »

a neni to jedno? "Pred TechReportem" se zdejsi majitele AMD na MS nestezovali....
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

durod píše:a neni to jedno? "Pred TechReportem" se zdejsi majitele AMD na MS nestezovali....
Eh neni, když ty karty byly nové a zkoušel jsem je tak to tam nebylo. Hodně nemile by mě překvapilo kdybych takovou kartu koupil a od určitejch driverů to tam najednou bylo a už zůstalo. Ale díky bohu to vypadá že ne.

Co se "stěžování si" týče, majitelé Radeonů jsou obecně velice toleratní, jinak by většina z nich neměla Radeony.
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Riku »

Protože to tady nikdo neřešil, když jsem napsal někde že se Skyrim v interierech nedá hrát ani se stabilními 60fps a nebo Witcher 2 tak to každej odbyl s tím že si mám snížit detaily :D
PS5 | LG OLED CX55
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od del42sa »

DOC_ZENITH píše:Co se "stěžování si" týče, majitelé Radeonů jsou obecně velice toleratní, jinak by většina z nich neměla Radeony.
...a majitelé Nvidia karet obecně velice netolerantní :lol:

@Riku: možná je to tím, že každý hrajeme úplně jiné typy her :wink:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
stefun
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. led 2008
Bydliště: Kuřim

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od stefun »

Ja se vcelku považuji za tolerantního, ale co se týče kvality obrazu...texture flickering, jsem rád, že jsem přešel zase k nvidii i v případě ztráty pár fps v některých hrách:) Moje ex HD7950 nešla ani nějak extra taktovat...teda spíš se mi tam nechtělo rvát o moc vyšší napětí a tím ztratit "tichost" karty a bohužel ji taky hodně pískaly cívky:/, sem tam mi z čista jasna ve windowsu problikl obraz, po jemném přetaktování pak i padal ovladač (ve windowsu)...
CPU: i5-2500K@4,4GHz, MB: ASUS P8Z77-M PRO, RAM: Kingston HyperX 2x4GB, HDD: WD Red 2TB@Himuro + SSD Crucial MX100 256GB GPU: GTX660Ti OC, PSU: Seasonic M12II-620, Case: Corsair Carbide 300R@AC fans, Mouse: Logitech G402 Hyperion Fury, Keyboard: Cherry Strait, Headphones: Sennheiser HD650+FiiO E07K
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“