Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Ache »

Tolerantnost AMD fandů k chybám je fakt zajmavá, díky tomu rád vidím, když AMD opraví takovou zásadní věc jako lagování v nějaké hře atd.

Doufám že i dále budou ty frametimes řešit... skoro bych raději viděl v reportech u nových ovladačů něco jako že o 15% snížily lag, než že o 15% navýšili průměrný fps (které je vám při hodně rozházeném frametimes průběhu k prdu).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od webwalker »

Je tam zajímavý ještě fakt, že ačkoliv AMD snížila rozkolísanost latencí, k nárůstu fps však prakticky nedošlo.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

O tom je celej tenhle thread. Že FPS fakt nejsou všechno, jde o to jak knám přijdou, ne jen o to kolik jich za jednu sekundu přijde, protože 1 sekunda je sakra dlouhá doba.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od webwalker »

@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

webwalker píše:@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.
Ne, to jsi prohlásil naprostou kravinu.

Snížením latencí se ti nezvedne FPS, občas i naopak. Problémem zde nebyly latence mezi snímky obecně ale nevyrovnané latence. snímek... díra..... pár rychlejch snímků---- díra---- atd. Takže fps sedělo ale plynulost nebyla. Podobnej průser jako se děje u AFR multiGPU.
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Riku »

Příšernej stuttering v interieréch ve Skyrimu s 13.1WHQL zůstal, jsem zvědavej na ty 13.2 beta. :x
PS5 | LG OLED CX55
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od webwalker »

Docente, prosím tě, co tu zase vytváříš za Zemanovinu :?:

Fps je přímo závislé na latencích gpu, čím nižší latence, tím vyšší framerate.

frekvence (Hz) = 1000 / latence (ms)

Pokud by tak nebylo, nemělo by cenu kupovat výkonné gpu, které snímek vygeneruje rychleji (tedy s nižší latencí)!
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Ache »

Docent má pravdu, ty nechápeš jen o čem je ten test + thread. O rozdílnosti frametimes (rozdlílný lag mezi snímky.

50fps může vypadat z pohledu snímků takhle:
20-20-20-20-20-20ms a nebo:
10-30-10-30-10-30ms...
obojí 50fps, ale v druhém případě to bude nehratelné.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od del42sa »

webwalker píše:
Fps je přímo závislé na latencích gpu, čím nižší latence, tím vyšší framerate.
nevím jestli vyšší , jako spíše plynulejší :oops:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od webwalker »

Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

webwalker píše:Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)
Ty jsi fakt na hlavu...

Bavíme se tu o "latency spikes"....
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od havli »

webwalker píše:Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)
Tech snimku je ale porad stejne, ne ze se pridaj dalsi. Takze plynulost vyssi, avg fps stejny... chapes?
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od del42sa »

@Webwalker:

Matematicky je to sice správně, ale obávám se že takhle to v praxi určitě nefunguje. Ten tvůj příklad je tzv. "Ideální modelová situace". Jak chceš ale zabezpečit to aby ovladač ovlivňoval snímky přesně tím způsobem že zmenší latence jen u těch snímků které dříve lagovaly ?? Já se domnívám že to takto nelze. Někde ti ovladač ubere, ale zase jinde přidá,

takže ti nevznikne z tohoto

10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

toto
10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)

ale spíše něco jako toto
15 -25 -15-25-15-25 = 120ms (6 snímků)

v ideálním případě 20-20-20-20-20-20 = 120ms (6 snímků )
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od webwalker »

DOC_ZENITH, Ache, havli - všichni špatně, máte pětku!
del42sa - jedinej dobře, takže má jedničku!
webwalker píše:@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od havli »

Vsichni ctyri piseme to samy, akorat ty to nejak nemuzes pochopit. :)
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Krteq »

Pokud by to někdo minul, AMD se konečně začalo trochu snažit :)

AnandTech - AMD Comments on GPU Stuttering, Offers Driver Roadmap & Perspective on Benchmarking
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od webwalker »

@Krteq: Tak to je zajímavé čtení :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Krteq »

Jj, mají to tam rozebráno až na kost, tedy až k samotné rendering pipeline :)
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od del42sa »

http://extrahardware.cnews.cz/clanky/nv ... kych-karet

další zajímavé info. Měří Fraps špatně ? :oops:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Omal
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. úno 2013

Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příspěvek od Omal »

FRAPS měří dobře, jenom na špatném místě. :D Těžko říct, jak moc jsou tím výsledky zkresleny, ale jelikož se nám snímky při hraní promítají na monitor, je logické to měřit právě v tomto místě.

Myslím, že to donutí většinu redakcí k přejití na tuto metodiku a investovat do testovacího HW. Osobně se na testy novou metodikou těším.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“