Analýza latencí gpu - FrapsCut

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Omal
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. úno 2013

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od Omal »

Díky za vysvětlení.

Nepřesnost FRAPS oproti FCAT se leckde nezdá nějaká brutální, ale když se to přepočítá na FPS, tak je to mazec. Někde je to zkreslení až příliš velké:
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-C ... nce-Test-4
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od dexterav »

akurát že porovnávať a vôbec riešiť fraps vs fcat je ako porovnávať SR71 a rogalo síce obe lietajú...
a hlavne normálne dostane človek do rúk max ten fraps :)
takisto je ale otázka čo vlastne ukazuje dobre, samozrejme predpokladám že fcat, ale jeden nikdy nevie :mrgreen:
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od webwalker »

Omal@: Pozor na jednu věc. Jsou tam tendence (zvláště na pcper) odstraňovat ty krátké snímky "runts" z průběhu latencí!
Další věcí je používání 99th percentily, která je do jisté míry náhodnou hodnotou, navíc je to označeno jako "frame variance", což je naprostá blbost.

dexterav@: Přesnější je vždy FCAT, prakticky nic přesnějšího už být ani nemůže. To, že mi si to s ním nezměříme je bohužel pravda. :(
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od del42sa »

podle mě tato nafuknutá bublina velmi brzy splaskne, protože až AMD vydá ovladače s opraveným memory managementem pro GCN a kontrolou frameflow u multi GPU, tak se na pořizovaní nějaké "profesionální" karty za 40 litrů pro "utrapřesné" a "objektivní" měření každá redakce vy..... :lol:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
crashPC
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 09. dub 2005
Bydliště: Slaný

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od crashPC »

Asi tak. Borderlands může být zajímavou referencí, tam to totiž docela sedí, a rozdíly FCAT proti FRAPS ještě ne vždy ukazují optický rozdíl situace, popřípadě situaci samotnou i bez rozdílového pohledu. Podle článků to vypadá, že zajímavý je pouze rozdíl průměrných hodnot coby informace průměrného FPS a velké peaky u latencí obecně, nyní prozměnu nikoli reálný rozdíl hodnot, pouze existence faktu/peaku, kdy se děje se systémem něco velkého. Z mého pohledu tedy FRAPS vykonává svou práci víc než dostatečně.
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
Omal
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. úno 2013

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od Omal »

Třeba se časem objeví obdoba této metody. Levné grabovací karty dělá třeba Aver Media (jednu kartu od nich testovali na Diit) a software by neměl být pro zkušeného programátora problém.

Myslím, že tato "bublina" jen tak nesplaskne, je do toho zapojeno dost velkých webů.

Hodnota 99 percentilu je myslím docela důležitá. Pokud by byla latence příliš velká, tak by to znamenalo, že (například při 50 FPS) se každé 2 vteřiny obraz zatrhne. Pokud se data pro percentil vyhodnotí správně, tak se v žádném případě nejedná o náhodnou hodnotu.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od del42sa »

Pokud AMD problém s latencema u GPU vyřeší v nových ovladačích, tak nebude co poměřovat. Hrot ztratí svoje ostří...
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od webwalker »

@Omal: Jestli to je bublina nebo ne, ukáže až čas. Já si myslím, že pokud AMD napraví kompletně své ovladače (nyní hlavně CF) jak píše del42sa, nikoho už frametimes asi až tak zajímat nebudou. Ale uvidíme.
Percetily: Problém je, že nic takového, co popisuješ, ti percentily moc neukáží. Takovéto použití percentil je převzato z testování serverů, které mají k testům gpu hodně daleko. Pokud chceš u gpu zjistit stutter, musíš zkoumat hranice latencí, které ti je způsobují a nikoliv hodnotu, která se svým typem od min. či max. latence (fps) až tak moc neliší.
Příkladem může být situace, kdy 99th percentila je sice vyšší, ale celkový průběh percentil se drží větší čas pod hranicí latence, které způsobuje stutter, nežli u druhého gpu, která má 99th percentilu nižší. Chceš-li zkoumat gpu, zkoumej na stuttering kritické latence a jejich výskyt, vše ostatní je zbytečné a zavádějící.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
xwing
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2011

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od xwing »

Čítali ste ten Techreport článok celý? Zatiaľ to najlepšie čo sa na túto tému na webe objavilo a vysvetľujú tiež že oba pohľady (FRAPS aj FCAT) sú dôležité pre meranie plynulosti. Totiž ak hra pošle dva snímky s veľkou latenciou medzi nimi (FRAPS) tak aj ak na výstupe (FCAT) máme medzi snímkami dokonale rovnomerné rozostupy môže tam byť viditeľné "trhnutie" spôsobené veľkým rozdielom medzi obsahom tých dvoch zobrazovaných snímok.
Takže ak som to správne pochopil FRAPS meria plynulosť enginu (ktorá môže byť ovplyvnená CPU, GPU, ovládačmi, API...) a FCAT plynulosť zobrazovania vyrenderovaných snímok, tzn. pre pocit plynulosti sú dôležité oba, aj keď GPU má pravdepodobne viac možností zlepšovať FCAT výstup ako FRAPS výstup.

Názorná ukážka:
http://techreport.com/review/24553/insi ... re-tools/6
i7 6700K@4,6GHz, Noctua NH-D14, GIGABYTE GA-Z270 GAMING K3, 16GB DDR4 Corsair Vengeance 3200MHz, Gainward GTX 1080 Phoenix GS, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, 1TB Samsung SpinPoint F3 3RZ + Silentmaxx HD-Silencer, Corsair TX650 + Enermax T.B. Silence UCTB12A, Fractal Design Define R3 + 5x Arctic P14 PWM PST, ASUS VG279Q, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4xx + Topping NX4DSD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od webwalker »

Myslím, že jsi to pochopil správně. Pro nás bude ale vždy směrodatné to, co se nám objeví na obrazovce a nikoliv to, co se děje na začátku pipeline. Prostě Fraps ti může ukazovat stuttering, ale na výstupu z front bufferu už žádný stuttering být nemusí. Chceš-li tedy v průběhu testu hledat "reálné" stuttery, zjistíš to jedině FCATem.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
crashPC
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 09. dub 2005
Bydliště: Slaný

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od crashPC »

Nojo, ale v textu je jasně popsané, že stutter není jediný problém, který kazí hratelnost hry. Proto má Fraps mnohem větší vypovídající hodnotu, než předpokládanou "žádnou"....
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od webwalker »

Špatným časování (rozdílnou latencí) snímků v pipeline může dojít buďto k stutteringu nebo k micro-stutteringu. MS je záležitostí multi-gpu a stuttering i single-gpu. Pokud ti FCAT nedetekuje stutter, tak prostě žádný stutter neexistuje i když ti FRAPS hlásí opak (a často tomu tak je). FRAPS samozřejmě nějakou vypovídající hodnotu má, ale bez ověření na výstupu gpu (třeba FCATem) si nebudeš nikdy jistý.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od webwalker »

Jen pro zájemce, kdo by měl zájem o naměřené výsledky testů z článku Tomáše Šulce "SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU", může si je stáhnout ZDE.

Ještě jsem ve FrapsCutu přeložil do češtiny všechny grafy, takže kdo má zájem, může si "novou" verzi FrapsCutu stáhnout ZDE. Jinak nic nového :oops:
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Příspěvek od maltra »

Zdar, skusam ten program, vyzera to dobre, akurat je skoda ze sa tam nedaju dat do jedneho grafu vysledky z viacerych merani, napriklad ako tu:

Obrázek

Nejaka rada ohladne toho od teba by nebola? A tym nemyslim "naprogramuj si", moj posledny program bol generator nahodnych cisel v Pascale v roku... necham to tak, uz si ani nepamatam :-D.

Dik.
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“