SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jak jsem již prohlásil, neporovnatelné. Člověk kterej necejtí v součtu +- 100ms lag na video outputu má pro mě (a nejen mě) nulovou releavanci co se týče posuzování těchto věcí.

Jinak na SLI se od Fermi nic nezměnilo. Keplery nemaj v tomhle ohledu nic nového. Existuje framerate metering, kterej ale plynulost vykupuje za lag, a platí to jen pro GTX690 na to nezapomínat. Single GPU karty v SLI tuto funkci nepodporují.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

Docu, opravdu nemuzes slucovat lag a stuttering, to je proste nesmysl a pusobi to uz tak trochu jako demagogie z tve strany.
Podle prad.de ma muj monitor prumerny lag 32ms, a jaky bude asi lag rendereru bez vsync pri 100fps ktere mam v tom BF4 treba. Jestli je lag 2.5 framu, je to 25ms?

Rikam ze to zatim chodi naprosto v pohode a neprofigamer muze sli dneska zkusit. Samozrejme jako upgrade, vsichni vime ze nema smysl to brat jako primarni reseni (pokud nechceme 3D, 30" nebo vice monitoru, na ktere dnesni karty na plne detaily nestaci)
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

Jeste k tomu framerate meteringu. Zacalo se o nem marketingove mluvit nejprve o GTX690, to je pravda. Ale v nejakem rozhovoru se uvedlo, ze podobna metoda se pouziva u nvidia SLI od rady 8000. Jak se o tom zacalo mluvit, zacalo se to testovat a s novymi ovladaci doslo k vyraznemu zlepseni u vsech SLI a posleze i CF konfiguraci.

Myslim ze posledni kdo to testoval byl hardocp, ktery mimochodem nepozoroval zadny vyrazny lag (pridavaji "dojmy ze hrani"). Cili tenhle strasny lag je neco jako Colombova manzelka: mluvi se o ni, teoreticky urcite existuje, ale nikdo ji nikdy nevidel.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Co to zase má bejt? Na minulý stránce jsi mluvil o stavu s Vsync a teď bez Vsync. To je drastickej rozdíl. Vsync na SLI to je tak +- dalších 50ms záleží od hry. A Bez Vsync pokud engine hry neni retradovanej tak to inputlag nezpůsobuje. A ano dnes je mnoho populárních enginů. jmenujme třeba onen slavenj Frostbite, které když je malej framerate zvyšujou input-lag, ala myš a input je u nich vázanej na framerate. O tom ale tady neni řeč.

Je tu řeč o tom že máš monitor s 32mn už to je pro mě dost cejtit + jsi měl zapnutej vsync u AFR což je v součtu kolem 100ms a na minulé stránce jsi řekl že jsi to nepocejtil, tak sorry když jsi tohle nepocejtil tak no comment.

Ještě dodatek k lagu: Já jsem zvýšení lagu oproti single GPU bez Vsync na SLI taky nepozoroval, ale bylo to hlavně tím že bylo více FPS. Tzn pokud jsem zvýšil rozlišení či AA tak aby framerate byl podobnej jak předtim na singlke GPU, byl už citelně větší a díky kombinaci s MS to bylo defakto nehratelné na frameratech kde jedno GPU bylo hratelné. Dokud +- 35fps na SLI bude slugshow a +- 35fps na single celkem hratelné, nebude SLI akceptovatelné.
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od RAD-x »

Hladis píše:Premejslim, ze bych si pujcil druhou GTX 760 a zkusil je ve SLI, ale jelikož poznam opravdu okamzite inputlag nad 20-30ms, zkouska s dvěma GTX470 dopadla ve sve době blbe a ovladace stále mají u SLI problémy (o CF ani nemluve), tak ani nevim , zda to zkouset. Z toho co jsem zkousel a z odezvy lidi kteří ho měli nebo ještě mají nevidim absolutne důvod tohle delat. U AMD to ještě proti SLI vynásobte dvěma.
Tak třeba v BF4 pokud nemáš 100Hz monitor tak si s SLI neškrtneš, Crysis 3 je o hodinách zkoušení profilú ale lze se dostat do stavu, kdy pokud vypneš Vsynch je to použitelný a profituješ, BF3 v pohodě, znám pro hráče který to jedou v 3SLI, to samý všechny CODy - škálování super, Metro LL použitelný pouze bez Vsynch, Skyrim - mám vypnuto, naprosto nepoužitelný, Grid 2 vypnuto - nepoužitlený, Crysis 2 - FPS limiter na 70 nebo jsou problémy: stutering, flicker, Crysis a Crysis WH jedou perfektně ale ty my už celkem šlapali na 295GTX. World of Tanks - použitlený ale musí se to ručně nastavit a je to trochu zbytečný, jedna karta to na fullHD zvládne v pohodě. Celkem stojí za to si vyzkoušet AVsynch, někde to pomúže společně s FPS limiterem, je zapotřebí hodně zkoušet googlit SLI profily... některý hry na tom jsou nepoužitelný ale někde lze dosáhnout slušnýho výsledku.

Samozřejmě že pokud je člověk citlivej tak s tim asi bude mít problémy, nebo to pro něj bude uplně nesnesitelný, co se Docenta týče tak já mu to věřim, jelikož on je Lag Ultra Sensitiv Gamer, asi před týdnem jsem se ho ptal na jeden monitor, o kterém mi řekl že je sice ucházející ale má velký input lag, monitor mám teď doma a neregistruju to....vubec! Oproti tomu co se týče popisu obrazu a podsvětlení toho monitoru tak jsme se naprosto shodli. Co se inputl lagu týče, tak ten je vyšší při Vsynch pokud srovnám jednu kartu a SLI a poznám to bezpečně i já, okamžitě v prvních pohybech ve hře. SLI bych moc na hry nedoporučil, určitě ne jako běžný řešení, já mám dost úzkej záběr v herních titulech, buhví jak to funguje v ostatních hrách. I z toho mého mála co hraju to používám jen ve výše zmíněných hrách, mám to jen proto že cena byla totálně neodolatelná s 3í letou zárukou, jinak bych si to zřejmě nenechal...na druhou stranu pokud si někdo rád hraje s HW, nevadí mu hodinový zkoušení a má trochu peněz nazbyt, tak proč ne ... plynulosti s dnešním SLI dosáhnout lze takřka všude, múžu asi udělat i nějaký videjka... pokud by někdo chtěl vidět, něco ohledně problematiky ale i výhod - je nutný ale říct, že spadám do Docem označené skupiny "nulově relevantní" k posouzení...takže teda dodávám, že zkušenosti ohledně input lagu jsou suběktivní.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

DOC_ZENITH píše:Co to zase má bejt? Na minulý stránce jsi mluvil o stavu s Vsync a teď bez Vsync. To je drastickej rozdíl. Vsync na SLI to je tak +- dalších 50ms záleží od hry.
Jasne jsem psal, ze jsem zkousel BF4 s i bez vsync. S vsync chodi nejlip ta trhaci kampan, multak hraju samozrejme bez vsync, protoze fps=zivot.

Vsync lag SLI: cituji no-xe:

AFR lag - každý další čip v grafickém systému (pokud funguje na principu AFR) přidává další 1 snímek k tomu, co vzniká "standarně"

http://www.hardwareluxx.de/index.php/ar ... t-lag.html

AFR lag je udavan 1-2 snimky coz je dalsich 10-20ms pri 100fps. Cili kde beres tech 50ms? VZdyt to zalezi na fps, jak to muzes uvadet jako konstantu +-? Mas to zmereny? Muzes nahodit odkazy?

K tomu monitoru: 32ms je lag prumerny i dneska = 2 framy. Reakcni doba cloveka je dle veku 150-250ms.
Mam takovy dojem, ze tu resime naproste kraviny...
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

RAD-x píše:je nutný ale říct, že spadám do Docem označené skupiny "nulově relevantní" k posouzení...takže teda dodávám, že zkušenosti ohledně input lagu jsou suběktivní.
Tak z logiky veci je jasne, ze pokud je doc ultra sensitiv, ze to asi moc dobre meritko neni, zeano.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od RAD-x »

hnizdo píše:
RAD-x píše:je nutný ale říct, že spadám do Docem označené skupiny "nulově relevantní" k posouzení...takže teda dodávám, že zkušenosti ohledně input lagu jsou suběktivní.
Tak z logiky veci je jasne, ze pokud je doc ultra sensitiv, ze to asi moc dobre meritko neni, zeano.
Nevim, já zase spoustu věcí fakt nevnímám, nebo mi nepřijdou markantní, já bych řekl že jsem právě uplně opačnej extrém, proto jsem napsal že, ten muj vjem je suběktivní. Nicméně teda bych stejně SLI/CF nedoporučil běžnýmu člověku, kterej prdne kartu do slotu a jde se pařit...to krutě spláče nad vejdělkem! je to spíš pro lidi který baví se s tim srát a to doslova, páč že by to bylo nějak jednoduchý to rozfungovat do nějakýho optimálního stavu, to teda neni... je tam hodně problémú který nemaj krátký řešení a pár problému který řešení nemaj vubec. Tady vydělá jen člověk kterej to má jako já potažmo teda jedinec kterej má trochu zpomalený reakce, nebo inputlag, někde stuttery a muj oblíbenej flickering v BF4 nevnímá(ten flicker je nemožný nevnímat)...stuttering je další řekl bych věc která je dost individuální na posouzení... všeobecně ale určitě lze říct, že SLI přináší více problémú než užitku, užitek je jen jeden a to je více FPS, což múže ale nemusí znamenat lepší game play a pro někoho vubec nemúže.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

Mne tedy zatim prinasi az prekvapive uzitek. Jedine co jsem zatim musel trochu ladit byl C3. Jinak tohle neni ani web ani vlakno primarne pro bfu, takze toho bych se nebal.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od RAD-x »

Co se týče právě týhle problematiky tak je to Web striktně pro BFU řekl bych, třeba SLI profily bych tady asi hledal marně, mody pro AB na SLI těžko, HW mody už vubec ne a kvalifikovaně poradit tady umí cca 10lidí, přičemž každej má na sobě 10 spamerú pubertálního věku který neustále nedokážou přenést přez srdce, že je "zlej" na značku nějaký ho komponentu kterej maj v PC.

No když jsme u toho C3, múžeš sem postnout klidně celej SLI profil a múžem to probrat.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

Jediny co jsem "ladil" bylo pouziti TXAAx2 misto MSAA a pouziti adaptive vsync, zatim jsem profily nemenil u niceho. Tedy profil default.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

Vsimnul sis ze pro casty stuttering jsem dal C3 znamku 3?
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od RAD-x »

hnizdo píše:Vsimnul sis ze pro casty stuttering jsem dal C3 znamku 3?
Všimnul a nechápu to, i pruměrný SLI BFU si vygooglí C3 SLI profil kterej to dokonale řeší...

pro začátek zkus tohle, to by ti mělo vyřešit stuttering, další problémy buď pogoogli, nabo napiš, hádám že pro keplery to bude stejný...nebo to mužem minimálně vyzkoušet.
ShowOn GeForce

ShowOn GeForce
ProfileType Application
Executable "crysis3.exe"
Setting ID_0x0013fec2 = 0x00400001
Setting ID_0x002c7f45 = 0x000e0000
Setting ID_0x00664339 = 0x00000001
Setting ID_0x008f7215 = 0x00000001
Setting ID_0x00a06946 = 0x000040f5
Setting ID_0x00db3858 = 0x00100000
Setting ID_0x1033cec1 = 0x00000003
Setting ID_0x1033cec2 = 0x00000002
Setting ID_0x1033dcd2 = 0x00000004
Setting ID_0x1033dcd3 = 0x00000004
Setting ID_0x1034cb89 = 0x00000000
Setting ID_0x1095def8 = 0x02506405
Setting ID_0x10ecdb82 = 0x00000001
Setting ID_0x701eb457 = 0x2241ab21 InternalSettingFlag=V0
Setting ID_0x702442fc = 0x1c22bc24 InternalSettingFlag=V0
SettingString ID_0x7049c7ec = "1.0"
SettingString ID_0x704d456e = "Gun renders with a halo around it"
SettingString ID_0x7051e5f5 = "1"
SettingString ID_0x705fafec = "2011-02-25 00:00:00"
SettingString ID_0x70b5603f = "D3D"
EndProfile
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

Vyzkousim. Uz jsou nejake specialni profily pro BF4? Ta kampan mne dere, ale prej to dela i na singl, tak nevim.
Obecne - nejake dobre web/forum, ktere bych hodil do zahlavi?
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od RAD-x »

BF4 bych neřešil, zatim bych počkal na nový drivery, ten flicker zatim nikdo nevyřešil a většinu stutterú odbouráš když nastavíš FPS limiter 1 nebo 2 snímeky pod RR, maximum předrenderovaných snímkú si dej "1" a mě se tam jeví lepší AVsynch pokud ho tam teda nutně chceš mít ale já ho mám vyplej...páč tam potom inputlag cejtim i já a vadí mi to. Pokud teda nebudeš používat Vsynch tak napoužívej ani FPS limiter.

Jinak spoustu profilú seženeš na Nvidia foru, nebo OCN SLI club, případně tady mám něco natáhno.
Dredr1
Začátečník
Začátečník
Registrován: 27. čer 2013

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od Dredr1 »

Zdravim, měl jsem SLI ... 2X 8800GT 512MB v desce asus striker extreme ... v tu dobu podavali lepší výkon, než dražší jedna grafika

moje zkušenosti ? ... některé hry podporují SLI některé nikoliv ... dokonce u SPORE se SLI samo vypínalo a tenkrát mi to vždy rozházelo plochu ... COD myslim to bralo vpohodě ale třeba GTA to neumělo. Zbytek už si nepamatuju, každopádně SLI je podle mého názoru zbytečnost .... lepší koupit kartu za 6K za 2-3 roky vyměnit ;)
deska:MSI Mpower, grafika: MSI N760 HAWK LE (1200/7008Mhz,fan 50%), procesor: i5 4670k (4500Mhz 1,175V) + Noctua U12P SE2, DDR3 2x4gb 1600mhz Crucial CL8, HDD: Seagate Barracuda 1T v Scythe Himuro, zdroj: Chieftec 620W - změna chladiče na Noctua NF-S12A PWM, casemodding z Apple Powermac G5
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od DOC_ZENITH »

No... myslim si že lidi co koukaj na karty kolem 6K na SLI asi moc nekoukaj. :) ale ok.
Obecně u SLI platí to že má smysl jen když už nejde akceptovatelného výkonu dosahnout jakymkoliv silnějšim single GPU (včetně OC).

Tímto jsem svou kapitolu o AFR based multiGPU uzavřel už při prvních zkušenostech s NV40 a každej rok a každou novou architekturu jim znovu dávám šanci a vždy zatim selhali. Pak vždy někde přijde básnit jak to tam i tam funguje a tak aghm jděte někam já mam tu čest 4-way SLI na 3dfx voodoo5 6000 a takhle má fungovat multiGPU. Perfektní škálování bez jakékoliv SW podpory bez jakejchkoliv profilů bez jakejchkoliv zádrhelů či negativních dopadů. Pokud tohle fungovalo před 13 lety tak co je tohle co teď držim v ruce za joke.

Teď svitá trocha naděje s Manlte. Mantle má podporovat non AFR multiGPU. Tak jen doufejme že to dopadne. AMD už takovou snahu kdysi měla se sideportem ale nakonec to vše zahodila protože AFR podávalo více average FPS v benchmarcích, ale dnes se snad už tímto směrem nepůjde, doufám.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od hnizdo »

Docu, uz jsme si tu ukazali, ze alespon o SLI je MS prakticky minulost, pokud neco nejde napoprvy, najde se profil, kterej je OK. Ani s tim lagem to nebude tak horky, jak se ukazalo, zejo. Tvoje teorie jsou hezke, ale jsou to jen teorie. Ja na tom ty hry opravdu hraju, na benchmarky a teoreticke rozbory kaslu. Takze at si kazdy vybere, z ceho cerpat pro sebe relevantni informace.

Co se Mantle tyce, uvidim, az to bude fungovat. AMD se totiz bude od nvidie muset naucit, co obnasi staly vyvoj a support, a s tim, jak dokazali zabit pouhej launch R290tek, mam plno pochybnosti o budoucnosti neceho, co je asi 100x narocnejsi.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od RAD-x »

hnizdo píše:Docu, uz jsme si tu ukazali, ze alespon o SLI je MS prakticky minulost, pokud neco nejde napoprvy, najde se profil, kterej je OK. Ani s tim lagem to nebude tak horky, jak se ukazalo, zejo. Tvoje teorie jsou hezke, ale jsou to jen teorie. Ja na tom ty hry opravdu hraju, na benchmarky a teoreticke rozbory kaslu. Takze at si kazdy vybere, z ceho cerpat pro sebe relevantni informace.

Co se Mantle tyce, uvidim, az to bude fungovat. AMD se totiz bude od nvidie muset naucit, co obnasi staly vyvoj a support, a s tim, jak dokazali zabit pouhej launch R290tek, mam plno pochybnosti o budoucnosti neceho, co je asi 100x narocnejsi.
Tvl ale oní píše, že má doma, že zkouší...a ty mu napíšeš že on neviděl, že on teorie a že ty máš doma...tohle přesně na tomhle foru nemám rád, během dvou dalších příspěvkú je tvuj vlastní totálně převrácenej na ruby. Místo nějaký diskuze kde by si každej něco vzal pak vzniká bezcený cosi k ničemu.

Co se MS v SLI týče: tak jasně že ho nevidíš, když děláš 100+ FPS, jak polezeš pod 60FPS tak tam stejně bude, slabší jedinec ho nebude vnímat ale bude to tam, pro mě je SLI řešení na hry, kde chci hódně moc nejvíc FPS a zároveň šlo předem ověřeit, že to v tý hře nebude horší než singl. Na mojem SLI zatim každá dnešní hra běží s 4xMSAA a všechno na full většinou okolo 100FPS+ (pokud teda vynechám extra vychytávky) jsem ale zvědavej jaký to bude třeba za rok, až budou zase náročnější hry a ty FPSka spadnou někam k tý hranici 60...tam se teprv ukáže jestli si to nechám dál, nebo to pujde do světa.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Asi tak. Jde o framerate, dříve SLI dělao takovej MS že byl viditelnej defakto všude (early SLI se mi tehdy podařilo rozchodit jen v OpenGL, tam to kupodivu jelo dobře, Quake4 atd.). Ale i dnes paltí ten fakt že když si spustim hru v nastavení že se single GPU dává 35-40fps je hratelná. Pokud dostanu 35-40fps na SLI je to nehratelné. A tím to hasne. To že 60+ fps situace se daj celkem hezky zaříznout aby to vypadalo že tam MS neni neznamená že SLI je dobré.

Jamile se grafiky začnou hodně zatěžovat a framerate jde dolu prakticky vždy se asnychronizujou a je to děs.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“