Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

The Mantle SDK also remains available to partners who register in this co-development and evaluation program. However, if you are a developer interested in Mantle "1.0" functionality, we suggest that you focus your attention on DirectX® 12 or GLnext.
:(
Naposledy upravil(a) Hladis dne čtv 3. bře 2016, 10:33, celkem upraveno 3 x.
Důvod: Vyděleno z AMD sekce/Mantle vlákna do vlastního threadu
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od nou »

Inak glNext sa bude na 99% volat Vulkan. A ako vieme vulkany chrlia magmu z plasta. Je tu teda aj spojenie slovene Mantle => Vulkan. Je teda fakt dost pravdepodobne ze teda glNext/Vulkan bude prakticky Mantle.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

Osobně nevěřím tomu, že se Mantle přetransformuje do OpenGL Next ani tomu, že Volcanic Islands má cokoliv společného s API Vulcan....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Jen aby to někoho nemátlo - Vulkan API = OpenGL Next
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

koukám, že se v Kronos ani neobtěžovali s přejmenování těch Vulcan extensions z Mantle :D

http://www.geeks3d.com/20140203/amd-cat ... ions-list/

strana 8: https://www.khronos.org/assets/uploads/ ... erview.pdf

Mantle začíná grAllocMemory

Vulkan vkAllocMemory

to je jako copy paste extensions s jinou předponou :twisted:

https://semiaccurate.com/forums/showthr ... post230467

že by tedy skutečně Vulkan API = Mantle 1.0 + SPIR-V
Naposledy upravil(a) del42sa dne úte 3. bře 2015, 12:47, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Obtěžovali, namísto grxxxxxxx teď API calls začínají vkxxxxxxx :mrgreen:

//sakra, ninja-edit dřív než jsem to poslal :(
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Takže to nakonec dopadne tak jako jsem já polemizoval ze začátku, kde jsem se zeptal, proč se celé to mantle prostě neudělá jako další extensions do OpenGL? A bum už je to tady.....
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

DOC_ZENITH píše:Takže to nakonec dopadne tak jako jsem já polemizoval ze začátku, kde jsem se zeptal, proč se celé to mantle prostě neudělá jako další extensions do OpenGL? A bum už je to tady.....
Až na to, že Vulkan není jen nějaká extense, ale celé "nové" API. :)
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od nou »

no myslim ze Vulkan nebude na 100% rovnaky ako Mantle ale tak 80-90%. Urcite sa tam vykonali nejake zmeny ktore v povodnom Mantle nevymysleli uplne dobre. Taktiez sa muesli vyskytnut aj pripady kedy bolo Mantle prilis specificke pre GCN. ale ako to vyzera tak Vulkan je z velkej casti prave Mantle. Co si myslim ze pridali v Khronos je debug a verification layer a tiez SPIR.

Inak ukazuje sa ze Vulkan bude dostupne na PowerVR grafikach http://blog.imgtec.com/powervr/trying-o ... wervr-gpus
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Hlavně bude mít možnost používat jiné OGL extensions. Tzn mohl by se použít při dostatečné SW spolupráci u profi modelovacích softů a pod.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

nou píše:no myslim ze Vulkan nebude na 100% rovnaky ako Mantle ale tak 80-90%. Urcite sa tam vykonali nejake zmeny ktore v povodnom Mantle nevymysleli uplne dobre. Taktiez sa muesli vyskytnut aj pripady kedy bolo Mantle prilis specificke pre GCN. ale ako to vyzera tak Vulkan je z velkej casti prave Mantle. Co si myslim ze pridali v Khronos je debug a verification layer a tiez SPIR.

Inak ukazuje sa ze Vulkan bude dostupne na PowerVR grafikach http://blog.imgtec.com/powervr/trying-o ... wervr-gpus
Jj, však o tom je řeč v tom článku na Anandu i na PcPer
AnandTech píše:What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulcan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality.
DOC_ZENITH píše:Hlavně bude mít možnost používat jiné OGL extensions. Tzn mohl by se použít při dostatečné SW spolupráci u profi modelovacích softů a pod.
:? O jakých OpenGL extenzích zase mluvíš? Vulkan žádné nepoužívá
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od nou »

DOC mysli to ze ak by to spravili ako OpenGL extension tak by sme nestratili moznost pouzivat ostatne OpenGL vymozenosti. Ale tento pokus tu uz bol. Staci si spomenut na AZDO prezentaciu ktora bola o znizeni overheadu v OpenGL. Boli tam naozaj zaujimave koncepty ale bez toho aby sa nespravila jedna hruba ciara je to len lepenie zaplat na stary podvozok. OpenGL s AZDO je ako supersportiak z 70-80 rokov. Jazdit dokaze naramne ale vytrasie pritom z vas dusu pretoze tlmice maju 30 rokov a dnes uz maju auta aktivne upravovanie podvozku.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

Pozn: Rozdelte vlakno. OGL next se ma resit samostatne v sekci Graficky karty jako DX12 a ne v Mantle a AMD sekci.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

:? Však je to mírně modifikované AMD Mantle API.


//Přesun do hlavní sekce + shadow + nastavení jako důležité


Hladis// Ano vychazi to z Mantle, ale je to uz nove API a není jen pro grafarny AMD.
//Krteq - však Mantle taky není jen pro AMD karty :roll:
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od HafanPetr »

I když mezi oběma API zřejmě nebude velký rozdíl, s podporou glNext by už nVidia neměla mít žádný problém, na rozdíl od Mantle.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od del42sa »

HafanPetr píše:I když mezi oběma API zřejmě nebude velký rozdíl, s podporou glNext by už nVidia neměla mít žádný problém, na rozdíl od Mantle.
Hah, nice move from Khronos. Vulkan is completely built on top of SPIR-V, meaning that if NVidia wants to support it then they will have to support OpenCL C++.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Že by konečně? nou bude mít radost :)
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“