Acer E5-575G (Systémová přerušení) HW problém? Vyťažuje CPU

Doporučení, výběry, názory a řešení problémů s notebooky, UMPC, deskbooky, apod.

Moderátor: Don

Odpovědět
KapriQ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. říj 2009

Acer E5-575G (Systémová přerušení) HW problém? Vyťažuje CPU

Příspěvek od KapriQ »

Ahojte,

Asi viem, že tu možno nenájdem odpoveď, ale aspoň to skúsim a popíšem celú situáciu, vopred díky každému za prečítanie :wink:

Kúpil som NB od Aceru, model E5-575G, po týždni som si všimol fľak na LCD, ktorý bol z vnútornej strany - to by ma až tak netrápilo, a potom presne po update-e WIN 10 na Anniversary update začal jeden problém, ktorý by som si inak nevšimol, ale zaregistroval som znížený výkon, hlavne prepady FPS v hrách a to mi bolo divné.

Proces "Systémová přerušení" bežal na pozadí a (CPU je i5-7200u (2jadrá/4 vlákna)), ktorý vysával jednovláknový výkon, resp. jadro č. 1 bežalo na 50%...
To že to znižuje výkon je ľahko merateľné, napr. jednoduchý single a multi thread test cez CPU-z - k tomu sa ešte dostanem.

S týmto procesom som skúmal tento problém po celom nete, kde som sa dozvedel, buď sa jedná čisto o SW alebo HW záležitosť.
Prišiel som na jednu vec a následne na ďalšiu.
1. Ak vypnem radič zvukovej karty proces jednoducho nebeží a je všetko OK.

Tak som si myslel, že bude asi "odchádzať" zvukovka, alebo niečo podobné, to ma utvrdilo v tom, že NB pôjde na RMA. Notebook som odoslal, reklamoval cez Alzu, všetko ok, NB priśiel po mesiaci, medzitým mi volala pani z Aceru-u že nech im popíšem aký mám vlastne problém - v skratke, asi nevedeli vôbec o čo sa jedná... (Tento problém neskôr aj odignorovali, neviem z akého dôvodu, pretože závada bola popísaná ako pre laika)

Notebook mi prišiel späť - s vyjadrením "OPRAVA" - vymena LCD.
A k môjmu problému napísali toto: "Systémová přerušení beží na pozadí a vyťažuje procesor - jedná se o standartni systemovy proces bezici na pozadi - provereno s referencnim modelem"
- k tomuto poviem toľko, že medzičasom ako bol NB v reklamácii som objednal ešte jeden rovnaký model a tam bežalo všetko ok aj s poslednýmWIN 10 update-om.

Vybalil som NB z krabice, displej super, a proces nebežal, tešil som sa. Po chvíľke, sa proces zase objavil a to mi bolo už divné. Po niekoľkých hodinách, dňoch bádania nad ovládačmi a všetkým možným aj nemožným ma napadla ma taká blbosť, že či v tom nehrá rolu teplota nejakých komponentov, nejaký studený spoj...alebo niečo?...
Prišiel som totiž na to, že ak sa NB zapne keď sa nepoužíva - tj. je vychladnutý v izbovej teplote tak proces nebeží. Po chvíľi, ak sa na chvíľku zaťažil CPU - a dostal sa na prevádzkovú teplotu, sa začal proces objavovať, nechcel som tomu veriť, tak som spravil test s fénom, kde som eliminoval nejaký vplyv využitia CPU, ktorý možno celý proces odštartuje a tu je výsledok:

Spravil som teda test a aj video: (Sory za kvalitu, točené mobilom v jednej ruke)
https://www.youtube.com/watch?v=NZfywqaEEY8&t
(Vo videu sme zvýšenú teplotu CPU / iných komponentov nasimulovali teplým vzduchom)

Výsledok je: ak CPU package je nad 37/40 stupňov, začne okamžite problém s bežiacim procesom. TO isté sa stane ak schladíme CPU pod 37/40 stupňov, proces, resp. zaťaženie 1. vlákne lineárne padá z závislosti od teploty...

CPU-Z test benchmark: (3x testované)
• ZAPNUTÝ radič zvuku
Single core: 214
Multi: 812
• VYPNUTÝ radič zvuku
Single core: 321 (+50% !!! nárast)
Multi: 890 (+10% nárast)

Keď to zhrnieme, tak fakty sú takéto a ja fakt neviem, či je to SW alebo HW problém.
Tento problém začal po update-ovaní WINdowsu 10 na posledný update, resp. Anniversary
• Po vypnutí radiča audia, sa proces neprejavuje. A zároveň sa ozýva s reproduktorov rušenie, zvuky ako škŕkanie a pískanie.
Ak teplota CPU Package (HW info) presiahne 40stupňov, proces je späť (Ak je radič zapnutý)
• Najnovší BIOS, reset BIOS-u nepomáha
Čistá inštalácia WIN 10 bez internetu taktiež (Ani s najnovšími ovládačmi od ACERU!)
Celý tento problém sa rieši aj na zahraničnom acer fóre:
http://www.community.acer.com/t5/E-F-an ... -p/486198/

Ďakujem za rady, prípadne typy čo vyskúšať.
MB: ASRock B450 Steel Legend • CPU: AMD Ryzen 3600 @stock • RAM: 2x8GB Corsair Vengeance DDR4 (3200MHz CL16) RED LED • GPU: RX 480 MSI Gaming 4G (@1350MHz/7760MHz) • PSU: EVGA 430W • Case: NZXT H500
Gear: • Mouse: Logitech G703 • Monitor: Philips 23,6" PLS @81Hz (246E7QDSW)
orgasmic
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. črc 2009

Re: Acer E5-575G (Systémová přerušení) HW problém? Vyťažuje

Příspěvek od orgasmic »

Reklamoval bych ještě 2x a požadoval peníze zpět.
Asus Rog Strix G18
KapriQ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. říj 2009

Re: Acer E5-575G (Systémová přerušení) HW problém? Vyťažuje

Příspěvek od KapriQ »

Čo sa týka RMA. Notebook bol kupovaný na firmu, neviem ako je to v tomto prípade.
MB: ASRock B450 Steel Legend • CPU: AMD Ryzen 3600 @stock • RAM: 2x8GB Corsair Vengeance DDR4 (3200MHz CL16) RED LED • GPU: RX 480 MSI Gaming 4G (@1350MHz/7760MHz) • PSU: EVGA 430W • Case: NZXT H500
Gear: • Mouse: Logitech G703 • Monitor: Philips 23,6" PLS @81Hz (246E7QDSW)
orgasmic
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. črc 2009

Re: Acer E5-575G (Systémová přerušení) HW problém? Vyťažuje

Příspěvek od orgasmic »

Tam ten nárok asi nemáš...zkus ho ještě tedy reklamovat a dolož jim vše, co jsi tady popsal.
Asus Rog Strix G18
Odpovědět

Zpět na „Notebooky a netbooky“