AMD Vega - Info, spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět

Jak dopadne Vega ?

Zničí to Voltu, jak Babiš živnostníka.
56
24%
Dorovná se štěstím hodně ořezaného velkého Pascala, bez nároku na Huanguv trůn.
94
40%
Nuda. Bude dorovnávat tak malého Pascala.
29
12%
Bude to Fail a skončí to jako kuriozita v muzeu zbankrotované AMD.
16
7%
AMD co ? To někdo kupuje ?
16
7%
Je mi to úplně jedno, chlast a ženy/muži se mi tím nezlevní.
23
10%
 
Celkem hlasů: 234
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Krteq »

del42sa píše:Krtku, podpora tam je tak jako tak (vcetne starsiho hardware) AMD jenom sloucila nektere ukony pri zpracovani geometrie, takze se neprovadeji posloupne , ale najednou. AMD tomu rika "primitive shader", ale zatim to vypada spis na softwarovou berlicku.... (jako chill nebo enhanced sync)

https://www.techpowerup.com/reviews/AMD ... des-25.jpg
Z toho whitepaperu:
Next-generation geometry engine To meet the needs of both professional graphics and gaming applications, the geometry engines in “Vega” have been tuned for higher polygon throughput by adding new fast paths through the hardware and by avoiding unnecessary processing. This next-generation geometry (NGG) path is much more flexible and programmable than before. To highlight one of the innovations in the new geometry engine, primitive shaders are a key element in its ability to achieve much higher polygon throughput per transistor. Previous hardware mapped quite closely to the standard Direct3D rendering pipeline, with several stages including input assembly, vertex shading, hull shading, tessellation, domain shading, and geometry shading. Given the wide variety of rendering technologies now being implemented by developers, however, including all of these stages isn’t always the most efficient way of doing things. Each stage has various restrictions on inputs and outputs that may have been necessary for earlier GPU designs, but such restrictions aren’t always needed on today’s more flexible hardware.
Takže ano, Primitive shader není jen SW řešení jak jsi se domníval
Braňo1977
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2012
Bydliště: Bratislava

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Braňo1977 »

Tie nové herne ovládače o kolko navýšili výkon?
lian li pc-7nb, xeon 1231v3, scythe mugen5, 16gb ddr3 cl9 1600mhz, msi 4060 gaming x nv edition, crucial mx500 500gb, super flower leadex II 80 gold 650w, sound blasterx ae-5, mackie cr3, philips 246e7qdab
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od maltra »

Braňo1977 píše:Tie nové herne ovládače o kolko navýšili výkon?
:-D
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

@Krteq: skrze "hardware" to snad musí projít vždycky Krtku, nebo ? :wink: Jde jen o to, co přesně ten "fast path" znamená a jestli to není je "trik" skrze drivery s ohledem na nedávné informace které tu prosákly: https://twitter.com/ryszu/status/896304786307469313

* Cheshire Merc Cat:‏ Wait so primitive shaders just work automatically from a developer's point of view? It's done in driver?

*Rys Sommefeldt: Yup!
teď už věřím spíše tomuhle:
That "11 triangles per clock" figure is basically a lie from RTG's notoriously dishonest marketing department. It appeared only in the old architecture preview slides, and was part of a footnote claiming "over 2x peak throughput per clock" comparing to Fiji, which had no Primitive Discard Accelerator (introduced in Polaris). Note the careful use of the term "throughput", not "rendering". This is from the deck where your TechRadar quote comes from at the start of the year. What they really mean is that it can render 4 triangles/clock and discard another 7 via the Primitive Discard Accelerator. There is NO WAY that Vega can actually render more than 4 triangles/clock no matter what the programmer does. You're completely wrong. By discarding 7 to the PDA is not a pure 11 capability out of the gate....

The emphasis in Vega slides is trying to reduce the amount of geometry the card actually has to render. When these tricks run out, Vega is bottlenecked. It WILL NEVER and CAN NEVER match GP102 in geometry-intensive games, because GP102 can actually render 6 triangles/clock and Vega can only actually render 4. Where bottleneck is for GCN in graphics throughput - Registering triangles. Each cycle you can register 4 triangles with 4 geometry engines. GP102 can register 6 triangles each clock with 6 GPC's(Each GPC has 1 Geometry Engine). Most likely some of the new features they implemented just do not work as well as they thought.
footnote z toho PDF:
⁷ Peak discard rate: Data based on AMD Internal testing of a prototype RX Vega
sample with a prototype branch of driver 17.320. Results may vary for Final
product, and performance may vary based on use of latest available drivers.
Naposledy upravil(a) del42sa dne pon 14. srp 2017, 22:33, celkem upraveno 2 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
mega52
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. říj 2011
Bydliště: Praha

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od mega52 »

Braňo1977 píše:Tie nové herne ovládače o kolko navýšili výkon?
Tie este nevysli. :P
racecar
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2014
Bydliště: Bratislava

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od racecar »

Co tu trollite? aDDmin to jasne vysvetlil:
Potenciál RX VEGA je nevyužit, ale s novými DX12/VULKAN hrami bude úplně jinde.
AMD nepostavilo tuhle grafiku a architekturu pro současné DX11 hry, ale pro novou generaci her na DX12 a VULKAN ... díváte se na ní prostě optikou toho, že jezdíte formulí 1 po polní cestě
:P

Inac za ten fake hype v style "poor volta" s ktorym natahuju uz pol roka by som siel radsej k Nvidii.
Naposledy upravil(a) racecar dne pon 14. srp 2017, 22:39, celkem upraveno 1 x.
"Nepochválím-li se sám, nikdo jiný to za mě neudělá."
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Heh, tak další kolo... Podle AMD není ještě 17.8.1 B6 (větev 17.30.x - verze 17.30.1051) co šel na recenze finální pro Vega GPUs a některé funkce stále nejsou zapnuty. :lol:

Whitepaper se zmiňuje o větvi 17.32. No to je komedie.

@del: V tom whitepaperu AMD zmiňuje dokonce 17 tris/prims za takt ;)
The “Vega” 10 GPU includes four geometry engines which would normally be limited to a maximum throughput of four primitives per clock, but this limit increases to more than 17 primitives per clock when primitive shaders are employed.(7)
Naposledy upravil(a) Krteq dne pon 14. srp 2017, 22:41, celkem upraveno 4 x.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše:Heh, tak další kolo... Podle AMD není ještě 17.8.1 B6 (větev 17.30.x - verze 17.30.1051) co šel na recenze finální pro Vega GPUs a některé funkce stále nejsou zapnuty. :lol: Whitepaper se zmiňuje o větvi 17.32. No to je komedie.
:? :sleepy: je tohle vůbec mozny ? :roll: Odpovedne v AMD za tohle divadlo postavit celem ke zdi a za usvitu analne znásilnit trislotovou nVidii. https://www.youtube.com/watch?v=HNJH1qcEb9w
Obrázek
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

Krteq píše:Heh, tak další kolo... Podle AMD není ještě 17.8.1 B6 (větev 17.30.x - verze 17.30.1051) co šel na recenze finální pro Vega GPUs a některé funkce stále nejsou zapnuty. :lol:

Whitepaper se zmiňuje o větvi 17.32. No to je komedie.

@del: V tom whitepaperu AMD zmiňuje dokonce 17 tris/prims za takt ;)
The “Vega” 10 GPU includes four geometry engines which would normally be limited to a maximum throughput of four primitives per clock, but this limit increases to more than 17 primitives per clock when primitive shaders are employed.(7)
to bude asi chyba, má tam být 11
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od maltra »

Krteq píše:a některé funkce stále nejsou zapnuty. :lol:
To uz ani nemusia zapinat, kazda nova funkcia zvysuje spotrebu a ta uz je desiva teraz. Dokonca to vyzera tak ze spotrebu zvysuju aj tie usporne funkcie co piluju uz od doby Fiji :mrgreen:. Hlavne ze to vydali, cim skor sa na to fiasko zabudne tym lepsie.
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
Braňo1977
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2012
Bydliště: Bratislava

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Braňo1977 »

O rok-dva uvidíte že ten výkon v dx12/vulkan bude v 4k nad 1080Ti :-D Nezabudajte že AMD zreje jak víno :)
lian li pc-7nb, xeon 1231v3, scythe mugen5, 16gb ddr3 cl9 1600mhz, msi 4060 gaming x nv edition, crucial mx500 500gb, super flower leadex II 80 gold 650w, sound blasterx ae-5, mackie cr3, philips 246e7qdab
nothing_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. lis 2014

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od nothing_ »

Rok, dva ? :D To sa skor modlime, aby to amd vobec prezilo. Byt amd fanboyom je tazke, ked uz pomaly ani karty nevychadzaju.
COOLING: EKWB | CPU: i7 10700k | MB: ASUS ROG STRIX Z490E | CASE: Fractal 7 ( 7x Noctua NF-F12 Chromax ) | GPU: EVGA RTX 3080 XC3 ULTRA 10GB | RAM: G.SKILL 16 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB | SSD: Samsung 970 PRO NVMe M.2 512GB @ EKWB M.2 Heatsink + Samsung 840 PRO 128GB + Samsung 850 EVO 500GB + Crucial MX500 2 TB | PSU: Corsair 750RM | AUDIO: Creative Sound Blaster Z + Audioengine A2+ | LCD: Dell U3417W | KEYBOARD: Logitech G413 Silver | MOUSE: Razer Mamba | OS: Win 10 PRO 64-bit | PHONE: Xiaomi Mi 10 PRO 256GB
racecar
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2014
Bydliště: Bratislava

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od racecar »

A argumenty preco Vegu nenachadzaju velmi ani ti skalni, ale niektori by sa hanbili aj pozriet do zkradla ak by si zrazu kupili GTX kartu takze nejake predaje tam budu. :lol:
"Nepochválím-li se sám, nikdo jiný to za mě neudělá."
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Hladis »

Tohle bych nechal na diskuse pod OBRa a DDho a netahal to sem. Schvalne jsem se ted na jeho blogisek kouk, a poprskal jsem si monitor smíchy. To nemá cenu seriozne resit. Ani ty jeho ovecky mu to uz tezce nezerou.
Obrázek
nothing_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. lis 2014

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od nothing_ »

racecar píše:A argumenty preco Vegu nenachadzaju velmi ani ti skalni, ale niektori by sa hanbili aj pozriet do zkradla ak by si zrazu kupili GTX kartu takze nejake predaje tam budu. :lol:
Nj je tu zopar aj tych, co tu nvidiu nepodporia a radsej sa budu tyrat s amd, lebo ta zla nvidia je nenazrana a zaraba na nas, ale akosi im aj uniklo, ze je hlavne vykonnejsia, alebo ma efektivnejsie prevadzkove vlastnosti. Sam nechapem, tiez som bol svojho casu ATI - boy, ale to, ze som presedlal ma nejake dovody.
COOLING: EKWB | CPU: i7 10700k | MB: ASUS ROG STRIX Z490E | CASE: Fractal 7 ( 7x Noctua NF-F12 Chromax ) | GPU: EVGA RTX 3080 XC3 ULTRA 10GB | RAM: G.SKILL 16 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB | SSD: Samsung 970 PRO NVMe M.2 512GB @ EKWB M.2 Heatsink + Samsung 840 PRO 128GB + Samsung 850 EVO 500GB + Crucial MX500 2 TB | PSU: Corsair 750RM | AUDIO: Creative Sound Blaster Z + Audioengine A2+ | LCD: Dell U3417W | KEYBOARD: Logitech G413 Silver | MOUSE: Razer Mamba | OS: Win 10 PRO 64-bit | PHONE: Xiaomi Mi 10 PRO 256GB
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Srandista »

Ono je smutne, ze este u povodneho Polarisu (RX4x0) boli pre uprednostnenie AMD pred 1060 relevantne dovody (lepsi pomer cena/vykon u RX470, s tym, ze spotreba bola len o par W vyssia). U RX5x0 uz ale hnali frekvencie prilis na krv, takze spotreba zacala skakat o desiatky W hore, ale aspon 1060 prekonali. No a Vega k spotrebe opat vyhnanej opat o desiatky W hore pridala to, ze svojho supera nie vzdy vobec prekona, a o vykonovy tron Nvidie sa vobec ani len nesnazili...

Nemyslim si, ze spotreba vyssia o par W je dnes az taky problem, ale Vega ide za hranicu slusnosti, a neprinasa s tym ziaden vykonovy benefit. To je potom tazke sa pre tu kartu nadchnut, ci uz je clovek fanda AMD alebo nie...
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Blue Storm
Odborník PCT
Odborník PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 28. srp 2006

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Blue Storm »

Krteq píše:Heh, tak další kolo... Podle AMD není ještě 17.8.1 B6 (větev 17.30.x - verze 17.30.1051) co šel na recenze finální pro Vega GPUs a některé funkce stále nejsou zapnuty. :lol:
Whitepaper se zmiňuje o větvi 17.32. No to je komedie.
Wut, to je vtip? :? AMD vydá kartu, ale bez finálních ovladačů? :D Achjo... v tomto roce mi přijde, že skoro jakékoliv vydání nového HW je uspěchané a nedoladěné. Ryzen, Skylake-X, Threadripper má u desek taky nějaké mezery, teď Vega, Intel už spěchá s Coffee Lakem, což může být další fail... Jako chápu AMD, protože ty karty už prostě někdy vydat museli, ale bez finálních ovladačů je to trochu na hlavu, ne?
PC: Intel Core i7-8700K | Asus Strix Z370-G Gaming | GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 2× 8 GB | HyperX Fury 240 GB | Intel 600p 512 GB | WD Blue SSD 250 GB | Corsair RM550 | Fractal Design Define R5 | Dell U2515H
NTB: Apple MacBook Pro 13" 2020 | Phone: Apple iPhone XS
godlike
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 30. čer 2004

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od godlike »

nothing_ píše:Sam nechapem, tiez som bol svojho casu ATI - boy, ale to, ze som presedlal ma nejake dovody.
Drtiva vesina mela tehdy HW od AMD. Delali skvely CPU a grafiky. Ja utratil za jejich HW mozna 250 000Kc. Rad na to vzpominam. 9700pro,9800Pro, X800Pro flashovani biosu na XT,1800XL, XT, 1900GT,1950XTX atd. Legendy. Krasny HIS grafiky s Accelerem. Zlom prisel s R600 a slo to pomalu do kopru.
Nakonec mam zase AMD, ale jen diky tomu, ze do Imacu se ted NV nedava.
Mac...
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Hladis »

godlike:
Taky tak. Taky tak........

Srandista:
To se zase vracíme k debate, zda by AMD neudelalo lip s nehonenim se na krev, ale spis najit sweet spot s tim, ze holt to o nejaky jednotky fps klesne. Chapu ze grafy s fps prodavaji, ale ty grafy pak ukazuji i další věci jako spotřebu, atd... a to zvlaste vynikne, pokud ten vykon není drtivy. Jenze třeba u Polarisu jak obhájit jeho prejmenovani.......... no tak ho nataktujem uplne na limity, kaslat na sweet spot, zere to sice o 100W vic jak GTX 1060, topi to jak kamna, ale v grafu mame o 1fps vic. :|
Obrázek
godlike
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 30. čer 2004

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od godlike »

Obecne prvni vec, co musi udelat v budoucnu je poresit spotrebu. Nevim, kde je chyba, ale proste v dnesni dobe, kdy se resi vsude nejaky eko veci, tak neni proste mozny, aby mezi produktama, co si vzajemne konkuruji byl rozdil ve spotrebe 100W. Netusim, jestli je problem ve vyrobnim procesu u GloFO a neni spis cas se zase vratit k TSMC. NV nemaji ted sanci dohnat, ale staci alespon konkurovat nizsi cenou a podobnymi provoznimi vlastnostmi jako konkurence. Kdyby dnes Vega64 mela spotrebu jako 1080, vykon 10%-15% nad ni a rozumnou cenu, tak by to tolik pruser tolik nebyl.
Mac...
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“