Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Vše kolem srovnání a rad s nákupem procesorů.

Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee, PKBO

Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Hladis »

Takze jak se jinde vedla diskuse o Watch Dogs 2 a vytizeni CPU a resil jsem to ještě s Trytonem po SZ, tak schvalne jsem projel muj testovaci usek rusneho bulvaru skrz stred SF a tipal screeny. Jde to postupne od startu do cile:
https://abload.de/img/watchdogs2_2017_02_26byuia.png
https://abload.de/img/watchdogs2_2017_02_26qiujl.png
https://abload.de/img/watchdogs2_2017_02_26nzu35.png
https://abload.de/img/watchdogs2_2017_02_26o1u3o.png
https://abload.de/img/watchdogs2_2017_02_26mlukh.png
https://abload.de/img/watchdogs2_2017_02_26jlufp.png
https://abload.de/img/watchdogs2_2017_02_26squuz.png
https://abload.de/img/watchdogs2_2017_02_26xlusu.png

Jak muze kdokoliv videt, vytizeni CPU proste neleze extra vysoko a me se nikdy ve hre nepovedlo CPU "pretizit". V castech mapy mimo hlavni centrum je to vytizeni ještě nizssi, tohle je vesmes nejrusnejsi místo hry.
Obrázek
-Vladimir-
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2016
Bydliště: SZ od Dačic / jižně od Brna

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od -Vladimir- »

70% je teda poměrně dost, ale pokud je tam GTX 1070 tak tam je rezerva na GTX 1080...
ignorelist: Stratos (již trvale)
Tryton
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. zář 2007
Bydliště: Praha Východ

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Tryton »

Ahoj, díky za test. Mě se povedlo takto cíleně "přetěžovat" pouze pokud vezmu nějaký supersport + jedu na nitro - tzn co nejrychleji jak se ve hře dá - tímto způsobem to dostává pokouřeno nejvíce - http://imgur.com/a/3EvlM vše v San Francisco v oblasti tramvajových kolejí.
White&Black&Nickel&Plexi_Invert_Build Samsung Odyssey G8 Neo 4K@240 Hz Case: Lian Li o11 Dynamic Evo White + White Mesh Kit + 3x EKWB X360M White + 12x Corsair LL RGB White PSU: Seasonic Prime PX-1600w + CableMod PRO White Board: ROG Strix x670E-A CPU: 7800X3D@5.05 GHz PBO&UV + EKWB Quantum Velocity RAM: 32 GB TridenZ5 RGB 6200Mhz 30-35-35-85-1T + EKWB Monarch Module Nickel + EKWB Monarch X4 NVMe: Raid0 2x 2TB Samsung 990 Pro + 2x 1TB Samsung 970 Evo Plus GK: MSI RTX4090 SuprimX 3Ghz/23Ghz + EKWB Quantum Vector2 Fittings: EKWB Torque STC 16/10 Adapters: EKWB Classic Angled Feed: EKWB CryoFuel Clear Tubing: Primochill PrimoFlex Advanced LRT White Pump: EKWB Kinetic D5 Plexi Internal IPS : EKWB Quantum Lumen 7˝ Flow Meter: Freeze Mod Silver External: Mora360Pro+18xNF-P12redux+EKWB XResRevoD5+35cm tube+NexXxosNovaUT60_1080+9xNF-P12+EKWB_XE240+4xNF-A12x25_CH
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od oneb1t »

to se da celkem jednoduse vysvetlit

uprostred mesta ma 90% load a 100% nema jen proto ze GTX1070 neni GTX1080 a ma vyssi rozliseni ktery mu limituje kartu (1920x1200 vs 1920x1080)

viz
Obrázek
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Hladis »

Ja tu hru hral a testil i v 1680x1050, rozliseni vůbec nemá co delat s vytizenim CPUcka a stejne tak jakou kartu mam, protože GPU fakt nemá vliv na vytizeni CPU. :roll: Nakonec se tu bavime o specifickym jednom miste v cely hre a ještě za podmínky, ze tam Tryton pouzil superychly auto s nitrem a fakt se znazil to nejak dostat do kolen, ale stejne to neshodi fps pod nehratelnou uroven.

Tryton:
Mohl bych ještě vyzkoušet nitro na stejny ulici, ale me se zda ze se to moc nezmeni. Ja tam jezdil hlavne rychlyma motorkama. Zkousel jsem ještě nitro a sportak na nabrezi a ani vorla. Proste se na 100% nedostanu, ale nemá to moc smysl zbytecne sponovat. Fakt je ten, ze hra nepretizi i7 a hra jede 99% casu s vytizenim kolem tech 50-80%. Co nestiha je vypnuty HT, tedy 4c, tam je fakt slusny propad. Ale před patchema tomu tak s (ne)vytizenim i7 nebylo, tam skutecne hra pretizila i7 a byl tam stutter. Cely vytizeni CPU a nároky na thready jde hlavne na streaming, geometrii a fyziku a uz jednicka potrebovala vic threadu. Tohle jen pokracuje v trendu s tim, ze na obrazovce je vice bordelu a lepsi LOD.
Obrázek
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od chrochtadlo »

Hladis píše:protože GPU fakt nemá vliv na vytizeni CPU. :roll:
Tomu neverim. vykonejsi GPU nam prece dovoli vice FPS.
Znamenalo by to, ze CPU bude na 60 fps stejne vytizene jak na 120 fps. To je nesmysl, nebo se mylim(jako obvykle :D)? A jak chces testovat vykon CPU ve fps, kdyz nas slabe GPU nepusti dale?
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Hladis »

Znovu, testoval jsem to i na nizsim rozliseni a zadna zmena. Dal fyzika, streaming textur..... to jsou stale stejny vypocty at tam mas GPU jakou chces, protože to tam je porad pritomny. Ovlivnuje to tak rychlost pohybu ve hre, kde cim rychleji se pohybuješ, tim rychleji se musí menit scena a jeji vypocitani. Ikdyz tam narves Titana-X, stejne akorát zvýšíš detaily kvůli silnejsi GPU a bottleneck bude stale GPU, protože tu hru ani ten Titan-X neutáhne. Vesmes bych potreboval dva Titany-X do SLI, abych tu hru hodil na max. a i tak nevim zda to da. Resit CPU bottleneck muzes, když ti to neda 60fps a vytizeni GPU pujde k zemi. Tedy když treba pouzijes ctyrjadro a mas problem s fps padajicima pod hratelnou uroven a muzes tam rvat vykonny GPU jaky chces, ale limit bude CPU. Ale jakmile pouzijes silnejsi CPU, tak uz proste jsi u tyhle hry na limitu GPU a budes na nem i s nejvykonejsi GPU dneska. Jedine ze by ses snazil nejak dosáhnout 120fps a tak strhal rozliseni a detaily razantne dolu, coz ale bude hnus.
Obrázek
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od chrochtadlo »

Hladis píše:to jsou stale stejny vypocty at tam mas GPU jakou chces, protože to tam je porad pritomny.
Porad to nechapu :) Ano, stejne vypocty, ale CPU je musi dodavat rychleji, protoze se rychleji meni scena/obrazky. To znamena vetsi vytizeni CPU.

A jde mi ciste o smysl testovani vykonu CPU ve hrach. Nikde ti do testu nedaji slabou grafiku, vsude se snazi nacpat to nejlepsi co je mozne, aby bylo mozno otestovat nejpouzivanejsi rozliseni a vysoke detaily. A je jen otazka fps, kdy bude bottleneck CPU nebo GPU.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od oneb1t »

nestiha to jinak by to neskalovalo s lepsim cpu :D
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Hladis »

Oneb1t:
Definuj "nestiha" v tvym vesmiru. V tomhle vesmiru to stiha s prstem v nose. To jestli to skaluje nekde kolem 100 fps je mi tak nejak uplne sumak, když target je 60fps. Asi ti pripomenu tvoje srandovni chvalozpevy o FX ve hrach, jak ti to udajne "stihalo", takze si troll jinde.

chrochtadlo:
Když vezmes kolize a fyziku světa s poctem volani, tak to tam je proste porad a bud to CPU stiha posilat, nebo nestiha a CPU se stane bottleneck. Ostatne CPU je dal dost vytizeny, ikdyz das hru do menu a GPU se flaka. Jestli tam je rychlejsi GPU muze byt CPU vcelku sumak. CPU proste zpracuje urcity objem pozadovanych dat a tim to pro nej hasne, dal vlak nejede. Jakmile GPU zacne byt tak vykonna, ze CPU nedokaze dost rychle posilat data, zacne ji klesat vytizeni a narazis na hranici fps, kam uz to dal nejde. Pak potrebujes lepsi CPU. TEd bud nejaky s vysokym IPC, frekvenci, nebo vice thready dle toho jak je aplikace napsana. Ale to neznamena, ze s vykonejsi GPU se zvysuje vytizeni. Ostatne se staci podivat na Crysis 3, kde s rychlou GPU proste vytizeni nejde nahoru, ikdyz zacne byt CPU bottleneck. To vytizeni ve WD2 se zveda rychlosti pohybu tvyho avatara a ne rychlosti GPU a to je ještě cely stanoveny vyvojarema. Ti klidne muzou udelat, ze ta i7 pojede cela na 100%, ale to nebyl zrovna zadouci efekt, ostatne to opravili. Tim se dostanu zpet k Crysis 3. Ikdyz tam zacne GPU chrapat, CPU nestiha, ale stale není vytizeny na 100% a přitom klidne další thredy vykon zvysi. Proste jde o to jak je aplikace nastavena a jak to v CPU vytezuje prostredky.

Smysl testovani CPU je jasny, das tam co nejvykonejsi GPU a koukáš jak se to odstupnuje a znas herni vykon CPU. Nekteri tam prdnou schvalne hodne nizky rozliseni, aby to ty CPU odstupnovalo. ALE, musíš si uvědomit, ze to je scenar, který moc lidi nemá, tedy ze si snad všichni koupej Titana-X, ze snad hrajou v 1024x768 a taky kolik lidi tam chce třeba 120fps s tim, ze snad uplne celou hru oškube o detaily a rozliseni, aby toho dosahl. Dulezity je dosáhnout kompromisu nastaveni detailu hry aby to vypadalo a aby to nejlíp drzelo pozadovanou hodnotu fps. Jakmile to CPU presahuje rock stable 60fps hranici, nemusi uz pak nic moc resit. A uprimne, na to zatím vcelku dobře staci i stara SB i7. Ja třeba Skylake ani nepotreboval, ale rupla mi tu jedna deska. Ikdybych mel Titana-X, stejne ho locknu na 60fps V-sync a jen zvysim detaily tak, abych mel krasne plynulou, dobře vypadajici a framerate stabilni hru. Jestli to CPU da v umelym scenari 116fps, nebo 120fps je vesmes jedno.
Obrázek
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od chrochtadlo »

Hladis píše:...
60 fps/vsync sem netahejme, to je uplne zbytecny :)
A vsak ja tvrdim defakto to same, a to ze nektere hry maji premrstenou fyziku a ja nevim co, ze se tam bottleneck projevuje jinak, to na veci nic nemeni.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Hladis »

No 60 V-sync tu klidne pritahnu s tim, ze to vesmes omezi vykon GPU. A ikdyz zapnes, vypnes Vsync, tak vytizeni CPU ve WD2 je stale ve stejnych konturách.

No WD a další open world hry nemaji tu (nejen) fyziku zrovna prehnanou. Proste třeba v tom meste mas hromady bordelu a interakci a cim vic tam toho autori narvou, tim vic ma CPU práce. Vyhoda třeba prave fyziky je ta, ze jde dobře paralelizovat. WD2 je dimenzionalne o kus dal nez jednicka, která uz roku 2014 potrebovala slusny CPU, mno a to se i projevuje na CPU bottlenecku. Ten je u dvojky se stejnym CPU niz nez u jednicky.
Obrázek
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od chrochtadlo »

Hladis píše:No 60 V-sync tu klidne pritahnu s tim, ze to vesmes omezi vykon GPU. A ikdyz zapnes, vypnes Vsync, tak vytizeni CPU ve WD2 je stale ve stejnych konturách.
Ja myslel netahat ve smyslu ze pri testovani vykonu CPU chceme vedet maximalni cislo, to je snad logicke.
Jedine co od zacatku tvrdim, je to, ze kdyz CPU musi posilat vice/rychleji data do GPU, tak se zvedne vyuziti CPU. Pokud to neni pravda, tak pardon :).
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Hladis »

CPU posila GPU hlavne informace k vykreslovani, věci jako AI, fyzika...... to vůbec nemá co s GPU delat. CPU si pocita to svoje a zda GPU stiha nebo nestiha, to mu je celkem sumak. On si jede svoji praci. Proste to GPU posle a at se stara. Podle me neplati, ze cim vykonejsi GPU, tim stoupne procentualni vytizeni CPU. Pokud mas tuhle teorii, tak ji vyzkousej prokazat v praxi, ale ja nevim o tom, ze by tahle umera nekde platila a nikde se mi tohle v praxi neukazalo. Když vezmu WD1, tak tam bylo CPU při jeho procentualnim vytizeni uplne zda tam byla GTX 780 nebo GTX 1070. On si porad delal to svoje bez ohledu jaka GPU tam byla.
Obrázek
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ono je to disktuabilní, existujou totiž hry u kterejch při GPU bottlenecku klesá load CPU, protože je rpsotě tak naprogramovaná že při niššim CPU nebude dělat na dalšim framu dokud tamten nebude vykreslen.

Nicménmě historicky i ve většině případů dnes CPU jede furt full jak mu engine a API dovolí, a je už pak jen na GPU kolik ta z těch framů co CPU připraví dovede vykreslit.
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od chrochtadlo »

Hladis píše:Podle me neplati, ze cim vykonejsi GPU, tim stoupne procentualni vytizeni CPU.
To ja taky netvrdim :).
Ja to myslim tak, ze cim vic deme nahoru s fps (na coz ve vetsine pripadu potrebujeme vykonnejsi GPU), o to vic se CPU zapoti.
Kdyz omezim fps na placnu 10 a pak na 100, bude rozdil v loadu CPU?
Kazdopadne uz to tu asi zbytecne zasiram. Neco noveho jsem se dozvedel, diky Hladis i doc :).
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Hladis »

Hele ještě počkej, ja se na to zkusim podivat abych uplne nekecal. Klidne muzu byt v omylu, protože jsem to nemeril presne a ty random cisla při vytizeni vlaken muzou mast. Hodim si vytizeni celyho CPU a zkusim par věci project a co z toho vyleze a dam ti vedet.
Obrázek
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od chrochtadlo »

ted sem si schvalne pustil valley benchmark na nejnizsim rozliseni s vsync vs bez.
Vim ze to neni opravdovej gaming test, ale me zajima ciste ta zavislost na fps.
Mno a zaznamenal jsem nejakych 10% narust usage CPU mezi 60 fps a 160 fps.
Jenze praxe ve hrach je trosku jina, jak jste vysvetlovali, chapu.

Edit.: diky za info Hladis (post pod timto)
Naposledy upravil(a) chrochtadlo dne pon 27. úno 2017, 12:49, celkem upraveno 1 x.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Hladis »

Takze jo, rozdil ve vytizeni CPU je. Ne moc velky ale je tam. Takze cast beru zpet. Vytizeni skaluje s vykonem GPU, ale není to nic dramatickyho. Je tedy mozny, pokud tam někdo vrazil Titana-X, ze vytizeni CPU stoupne nad to co jsem nameril s 1070tkou.

// chrochtadlo:
Vyzkousel jsem to v par hrach. Když mam vytizeni zobrazeny na vice vláknech je to trochu matouci. Když jsem to dal na zobrazeni vytizeni CPU jako celku a projel par her, tak se mi jasny rozdil ukazal. Tedy vytizeni CPU jako celku se menilo, takze beru zpet co jsem napsal, ze to na vykonu GPU uplne nezalezi.
Obrázek
Tryton
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. zář 2007
Bydliště: Praha Východ

Re: Test i7-2600k/i7-6700K GTX 780/1070 ve hrach s HT off/on

Příspěvek od Tryton »

Jup, úměra tam je.

Dnes obyčejná projížďka po městě, oproti minulým testům nastavena pixel density na 1.00 (místo na 1.50 jako minule) a extra textury na 100% (místo 60% minule). Procík díky nižšímu rozlišení (1920*1080 - viz texture density) dostává pořádně zabrat :-) http://imgur.com/a/zU1xk

Gtx 980 Ti @ 1500+/8000 nemá šanci uživit. Ostatní na max.
Sestava viz popis.
White&Black&Nickel&Plexi_Invert_Build Samsung Odyssey G8 Neo 4K@240 Hz Case: Lian Li o11 Dynamic Evo White + White Mesh Kit + 3x EKWB X360M White + 12x Corsair LL RGB White PSU: Seasonic Prime PX-1600w + CableMod PRO White Board: ROG Strix x670E-A CPU: 7800X3D@5.05 GHz PBO&UV + EKWB Quantum Velocity RAM: 32 GB TridenZ5 RGB 6200Mhz 30-35-35-85-1T + EKWB Monarch Module Nickel + EKWB Monarch X4 NVMe: Raid0 2x 2TB Samsung 990 Pro + 2x 1TB Samsung 970 Evo Plus GK: MSI RTX4090 SuprimX 3Ghz/23Ghz + EKWB Quantum Vector2 Fittings: EKWB Torque STC 16/10 Adapters: EKWB Classic Angled Feed: EKWB CryoFuel Clear Tubing: Primochill PrimoFlex Advanced LRT White Pump: EKWB Kinetic D5 Plexi Internal IPS : EKWB Quantum Lumen 7˝ Flow Meter: Freeze Mod Silver External: Mora360Pro+18xNF-P12redux+EKWB XResRevoD5+35cm tube+NexXxosNovaUT60_1080+9xNF-P12+EKWB_XE240+4xNF-A12x25_CH
Odpovědět

Zpět na „Rady s nákupem a porovnání“