Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
1080p 60fps s kompromisy nebo 30 na full, už jsem se pozadil na zadek.... vzhledem HW výbavě PS4 pro mi to přijde docela slow tak jako tak. Ještě PS4 pročku nešdali 4K bluray mechaniku, fakt výhra, sorry ale do konzolí mě nepřesvědčíš, a AMD se do mainstream konzolí dostala díky ceně, proto se taky netopěj v penězích ačkoliv dominujou konzole trh, dělaj to za hubičku, a neni vůbec jisté zdali si to udržej long-term, resp ztratěj to první generaci kde někdo nabídne lepší deal. Rozjetý to maj dobře, ale jejich finanční situace je pořád shit, proto jsou tak závislí na úspěchu Vegy a Zenu protože ten deal v konzolích je super deal pro MS a Sony, pro AMD je to deal co jim umožňuje držet si zastoupení na trhu, ale ve zlatě se z toho zrovna nekoupou.
- Luckyboj
- Začátečník
-
- Registrován: 10. dub 2007
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
vykon karet je super,kazdy si najde neco
ten kdo neresi spotrebu,tak pujde do 480rx,protoze je cenove vyhodnejsi,ten druhy zas pujde do Nvidia,kvuli lepsimu vykonu v DX11 a lepsi spostrebe
ale chybu neudela ani jeden
PS:pro me bohuzel 480rx(popripade 470rx,tu sem vyhlizel) neni,protoze nemaji verzi ITX,kde AMD ztraci trzbu,coz je skoda
ten kdo neresi spotrebu,tak pujde do 480rx,protoze je cenove vyhodnejsi,ten druhy zas pujde do Nvidia,kvuli lepsimu vykonu v DX11 a lepsi spostrebe
ale chybu neudela ani jeden
PS:pro me bohuzel 480rx(popripade 470rx,tu sem vyhlizel) neni,protoze nemaji verzi ITX,kde AMD ztraci trzbu,coz je skoda
Intel I5 6600--Cryorig C7--Gigabite 1060GTX 6Gb--Kingston HyperX blue 8GB--Seasonic X-460FL 460W--4xSSD 480Gb 1x m.2s 240Gb--Cooler Master's Elite 110--Asus B150i PRO GAMNING
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
doc: vživotě by mě nenapadlo tě přesvědčovat do konzolí, to sis blbě přeložil
jen mi přijde že maj v AMD rozjetou dlouhodobější strategii než "udělám konzoli a zbohatnu"
jen mi přijde že maj v AMD rozjetou dlouhodobější strategii než "udělám konzoli a zbohatnu"
Naposledy upravil(a) ArgCZ dne pon 13. úno 2017, 21:49, celkem upraveno 1 x.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
webwalker: tipujem že rozdiel je v tom, že v DX12 síce máš dajme tomu priamy prístup k HW ale čo z toho? Na konzoliach sa bude asi písať na ten HW čo tam je a o to ide, na PC asi pochybujem že budú písať zvlášť kód pre každé CPU/GPU na trhu a ešte ich rôzne kombinácie...DX12, alebo teda low-level API keby si to tak povieme je len nástroj, otázka je ako sa dá využiť na niečom tak variabilnom, čo sa HW týka, ako PC. Osobne si myslím, že sa to so situáciou na konzoliach, kde je pevne daný HW nedá moc porovnávať...
ArgCZ: je my lúto, ale tá myšlienka tej konzole a PC je podla mna od začiatku odsúdená na zánik. Konzole sú presným opakom PC čo sa týka inovácií a to je to prečo niektorý fanúšikovia PC tak nadávajú na konzole, lebo im brzdia vývoj. Prelínať tieto dva svety, teda vnášať stagnáciu na PC, alebo neustále zmeny na konzole nemá IMHO moc velkú budúcnosť.
Čo sa týka PS4 Pro a Scorpio, to je podla mňa len z núdze cnosť. Proste to podcenili na začiatku a do toho ešte prišla móda VR/4K, tak musely trošku zvýšiť ten výkon, keď tam na začiatku použili tak slabý HW. Okrem toho na Pro je zaujímavé, že jak je tam teraz ten boost mód, tak v mnohých hrách, ktoré neudržia ani 30 FPS na base PS4 ich neudržia ani na Pro a na Pro je to často krát len o trošku lepšie, aj keď papierovo by to malo byť o hodne. Tipujem CPU limit, čo je mimochodom dôvod, prečo IMHO DX12 nemá ani moc zmysel na PC zatiaľ. To CPU v konzoliach je tak slabé, že bude pravdepodobne tažkým limitom aj keď sa píše priamo na HW. Výsledkom je, že to čo zvládne to CPU v konzoliach s max optimalizáciami, zvládne vpohode už dnes priemerné CPU na PC aj v DX11, hlavne keď funguje poriadne ešte aj MT rendering. Ostatne koľko dnes nových hier má nejaký zásadny problém s CPU limitom aj keď idú len na DX11?
Inými slovami, nemôže stúpať náročnosť na CPU, lebo by to konzole nezvládli, a nepômože tomu pravdepodobne ani Scorpio, ktoré dajme tomu možno bude mať o niečo lepšie CPU, ale to aj tak nebudú môcť využiť, lebo kompatabilita s origo PS4/Xbox One. Ako sa hovorí, výsledok vždy ovplyvňuje najslabší článok v reťazci.
Čím sa dostávame k tomu, že si osobne nemyslím, že by MS/Sony moc túžili po tom, aby boli všetky konzole naprieč kompatabilné, ale kto vie, možno sa mýlim a ten chaos ktorý vzniká už teraz z toho že je na trhu PS4 Base/Pro a neskôr bude aj Xbox One/Scorpio sa im páči a chceli by to ešte dalej rozširovať.
ArgCZ: je my lúto, ale tá myšlienka tej konzole a PC je podla mna od začiatku odsúdená na zánik. Konzole sú presným opakom PC čo sa týka inovácií a to je to prečo niektorý fanúšikovia PC tak nadávajú na konzole, lebo im brzdia vývoj. Prelínať tieto dva svety, teda vnášať stagnáciu na PC, alebo neustále zmeny na konzole nemá IMHO moc velkú budúcnosť.
Čo sa týka PS4 Pro a Scorpio, to je podla mňa len z núdze cnosť. Proste to podcenili na začiatku a do toho ešte prišla móda VR/4K, tak musely trošku zvýšiť ten výkon, keď tam na začiatku použili tak slabý HW. Okrem toho na Pro je zaujímavé, že jak je tam teraz ten boost mód, tak v mnohých hrách, ktoré neudržia ani 30 FPS na base PS4 ich neudržia ani na Pro a na Pro je to často krát len o trošku lepšie, aj keď papierovo by to malo byť o hodne. Tipujem CPU limit, čo je mimochodom dôvod, prečo IMHO DX12 nemá ani moc zmysel na PC zatiaľ. To CPU v konzoliach je tak slabé, že bude pravdepodobne tažkým limitom aj keď sa píše priamo na HW. Výsledkom je, že to čo zvládne to CPU v konzoliach s max optimalizáciami, zvládne vpohode už dnes priemerné CPU na PC aj v DX11, hlavne keď funguje poriadne ešte aj MT rendering. Ostatne koľko dnes nových hier má nejaký zásadny problém s CPU limitom aj keď idú len na DX11?
Inými slovami, nemôže stúpať náročnosť na CPU, lebo by to konzole nezvládli, a nepômože tomu pravdepodobne ani Scorpio, ktoré dajme tomu možno bude mať o niečo lepšie CPU, ale to aj tak nebudú môcť využiť, lebo kompatabilita s origo PS4/Xbox One. Ako sa hovorí, výsledok vždy ovplyvňuje najslabší článok v reťazci.
Čím sa dostávame k tomu, že si osobne nemyslím, že by MS/Sony moc túžili po tom, aby boli všetky konzole naprieč kompatabilné, ale kto vie, možno sa mýlim a ten chaos ktorý vzniká už teraz z toho že je na trhu PS4 Base/Pro a neskôr bude aj Xbox One/Scorpio sa im páči a chceli by to ešte dalej rozširovať.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
jojo vše co vyrobí nebo navrhne AMD je znouzectnost to už jsme si zvyknuli, promiň ale tvoje názory mě nedávaj žádnej smysl, je to jen kopání do AMD
to proč PRO drží stejné FPS jako původní PS4 není tím že je to CPU limited ale proto že zezačátku běží v kompatability mode(pro vše co nemá update se PS4 Pro podtaktuje a běží na výkonu PS4). Od toho je ten boost mode kterej postupem updatama tohle odbourává
to proč PRO drží stejné FPS jako původní PS4 není tím že je to CPU limited ale proto že zezačátku běží v kompatability mode(pro vše co nemá update se PS4 Pro podtaktuje a běží na výkonu PS4). Od toho je ten boost mode kterej postupem updatama tohle odbourává
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- blaho
- Žlutá karta
-
- Registrován: 31. pro 2011
- Bydliště: Nyíregyháza
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
a teraz sa pozri ako sa vola topic , to su zase bludy
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
Koukám, že michal3d si s těma bludama o psaní na železo pod DX12 nedá pokoj. Asi porád ještě nepochopil k čemu jsou vrstvy a jak API vlastně funguje
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
Já zase nevidím tak zásadní otázku, jestli AMD v budoucnosti může GCN nahradit něčím jiným, ale spíš v tom, jestli na to vůbec má peníze a lidi v nějakém střednědobém horizontu. V konzolích je to beztak prakticky jedno, protože úspěch každé další stejně stojí na vybudování dobrého ekosystému v porovnání s konkurencí. V poslední době stejně nebyla žádná obecná zpětná kompatibilita a přesto se s tím výrobci nějak poprali a dost starších her přes různé emulace na novějších konzolích zpřístupnili. Takže pokud by do PS5 a příštího Xboxu někdy okolo roku 2020 přišlo AMD s novou architekturou nebo i kdyby to byla nVidia, tak se nějaká forma zpětné kompatibility zase nějak vymyslí.
Větší otázkou je, co AMD může vyprodukovat za příští architekturu pro grafiky. Přece jen i když Zen dopadne dobře, AMD se konečně po mnoha letech finančně stabilizuje, porostou příjmy a bude i zisk, tak to stejně nebude na nějaké velké oslavy jako kdysi. Spousta lidí odešla, GCN máme od ledna 2012 a po 5 letech se jen upravuje a nástupce v nedohlednu, chybí cokoliv od mainstreamu nahoru (což by měla napravit Vega). Pokud tedy pro další generaci konzolí se nebude nabízet nějak přepracované GCN (nebo to případně nepřebere nVidia jako u Nintenda), tak pomalu aby v AMD na tom začali pracovat - životnost konzolí je tak 6-8 let, což vychází na rok 2019-2021 a tato generace je ještě tak slabá, že už teď potřebovala upgrade.
Větší otázkou je, co AMD může vyprodukovat za příští architekturu pro grafiky. Přece jen i když Zen dopadne dobře, AMD se konečně po mnoha letech finančně stabilizuje, porostou příjmy a bude i zisk, tak to stejně nebude na nějaké velké oslavy jako kdysi. Spousta lidí odešla, GCN máme od ledna 2012 a po 5 letech se jen upravuje a nástupce v nedohlednu, chybí cokoliv od mainstreamu nahoru (což by měla napravit Vega). Pokud tedy pro další generaci konzolí se nebude nabízet nějak přepracované GCN (nebo to případně nepřebere nVidia jako u Nintenda), tak pomalu aby v AMD na tom začali pracovat - životnost konzolí je tak 6-8 let, což vychází na rok 2019-2021 a tato generace je ještě tak slabá, že už teď potřebovala upgrade.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
určitě Sony hrozně mrzí že mohla posunout na přístupnější cenovou hladinu shrinknutou původní PS4 a na cenovou hladinu PS4 nasadili PS4 Pro ke kterýmu dělaj i svoje 4K televize, určitě to je neplánovaný chaotický něco co jim komplikuje život
Už vidím jak utíkají k nV+ARM a na tom emulujou běh her psaných na x86, nV nedokázala vyvinout výkoný ARM za řadu let prosimtě, to může bejt max tak v tý portable konzoli, naonec to že to v tom Nintendu jen dokazuje že nVidia není ten boss co stál nade všema a nadiktoval si nechutnou cenu a o žádný konzole vlastně nestál, kdyby to tak bylo tak rozhodně nehrábne po tom největším prdu co zbyl. To jakej je HW uvnitř konzolí není nějakej omyl či náhoda, jak jsem psal herní průmysl to dost ujednotilo a zjednodušilo, samotný vývojáři budou 100% lobovat za to aby se to neměnilo.
Nadruhou stranu Nintendo má asi blíže mobilnímu hraní a tam se o cosi pokouší nVidia už delší dobu takže to zas může bejt nějaký plán nVidie.
Už vidím jak utíkají k nV+ARM a na tom emulujou běh her psaných na x86, nV nedokázala vyvinout výkoný ARM za řadu let prosimtě, to může bejt max tak v tý portable konzoli, naonec to že to v tom Nintendu jen dokazuje že nVidia není ten boss co stál nade všema a nadiktoval si nechutnou cenu a o žádný konzole vlastně nestál, kdyby to tak bylo tak rozhodně nehrábne po tom největším prdu co zbyl. To jakej je HW uvnitř konzolí není nějakej omyl či náhoda, jak jsem psal herní průmysl to dost ujednotilo a zjednodušilo, samotný vývojáři budou 100% lobovat za to aby se to neměnilo.
Nadruhou stranu Nintendo má asi blíže mobilnímu hraní a tam se o cosi pokouší nVidia už delší dobu takže to zas může bejt nějaký plán nVidie.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
Hosi, prectete si nazev tématu a pak co tu resite. Spekulace o Vega a reseni konzoli sem vůbec nepatri.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
řekl bych že odpověď na tvoji otázku už byla zodpovězena.Raikkonen píše:Já zase nevidím tak zásadní otázku, jestli AMD v budoucnosti může GCN nahradit něčím jiným, ale spíš v tom, jestli na to vůbec má peníze a lidi v nějakém střednědobém horizontu.....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Duel RX 480 vs GTX 1060 aneb hledání krále
http://www.guru3d.com/articles_pages/sn ... iew,6.html
nova hra, novy test, a potvrdenie trendu(rx480 stale v novych hrach rychlejsia ako gtx1060)
nova hra, novy test, a potvrdenie trendu(rx480 stale v novych hrach rychlejsia ako gtx1060)
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279