Stránka 20 z 83

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 00:03
od DOC_ZENITH
CageJ píše:Auto cl15/2T
Musíš zvednout CL, na mejch pamětech je Ryzen stable až LC17-18 a pak se dostane na těch 2933 (CL 18-17-17-38 2T).

OK hoši, tak už jsem dotestoval, připravte se na wall-of text.

Defakto vše co jsem očekával se potvrdilo. Jsou to 2 CPU pod jednim IHS a i se tak chovaj a trpěj všemy nedluhy jako numa systémy. Sice je dopad menší než jsem čekal, ale stejně to tam je.

Nejprve k OC. OC je prostě slabé, to už víme, ta deska co jsem měl ASUS PRIME B350-PLUS dovolí max vcore offset +0.2v, což je v praxi 1,3875v, což mi dovolilo testovat na 4Ghz (mam R7 1700 bez X), takže ony bencharky co zde vidíte je Ryzen na 4Ghz. U pamětí jsem měl štěstí. Jsou to tyhle:

https://www.czc.cz/corsair-vengeance-lp ... 58/produkt

A i přes velké dual-rank moduly jsem se dostal na 2933Mhz CL18-17-17-38 2T stable. (děličky Ryzenu jsou 1866,2133,2400,2666,2933,3200).

Co se OC týče bylo děsně simple, šlo jen o frekvenci jádra a jeho voltáž, všechny ostatní voltáže měly alespoň u mě vliv 0, CPU ani RAM, hraní s nima mi ničemu nepomohlo. Při vyšších frekvencích je full-loadu problém také teplota. Jakmile CPu přelezl vevnitř přes 90 vztrácel stabilitu i když jsem snížil stav. Rock stable (i v primu small fft test kterej to nejvíce vyburnuje) jsem se nakonec ustálil na 3850Mhz s +1,875v offset high LLC. 3900 chtělo o něco vyšší voltáž na max +0.2 offset + max llc, a to už ale teplota v prime vyšplhala na 95 a pak byl crash. Throttling nikdy nenastal. Při ručnim OC se rovněž ihned vypnou všechny power control funkce, taktuje se vše společně (ne jádra nezávisle) a nefungujou pak C-states, turbo, nic, CPU má stabilní takt, bez ohledu jestli jsou v biosu enabled nebo disabled.

Obecně ale Ryzen moc netopí. Ano topí cca jak taková 3930K ve full loadu, ale v light loadu a v idlu je i po OC naprosto studennej. Spotřeba rovněž nebyla nijak tragická, kaksáda mé cheap desky to dala v poho. Obecně vše je hodně studenné (kor na AMD) i chipset či jiné komponenty na desce vůbec netopí, je to pravej opak oproti FX.

Chladič jsme použil starej Scythe ninja, když jsem jej pootočil tak rozpětí děr AM4 sedlo na rozpětí jeho děr (nastavitelné mezi LGA775-155x), resp 2 z nich napříč, tak jsem ho tam přišrouboval a bylo (nechtěl jsem použít box kdybych to vracel).

Teď k výkonu, Zen easy shrnu jako slepenec dual-CPU s extra silnou ALU, FPU, slabší AVX a tragickou prostupností/řadičem RAM, a od toho se odvíjí výkon. V aplikacích co nejsou vůbec o ram nebo o komunikace skrze cache je Zen bomba. Cinebench byl stejně skvělej jak v recenzích (už jsem jej postoval včera).

Co se týče video enkódingu tak pokud se nepoužívá AVX je to drtička s vyššim IPC jak Intel, pokud se použije AVX, tak Havliho HWbot X265 benchamrk mi vyšel takto:

1080p - 44,36
x265 - 4k: 10,82

Vše normal mode, žádnej overkill. To ihmo ujde, ano je to o něco méně jak Intely, ale jen o chlup + zas o dost více jak Starší Sandy/Ivy. Je vidět že extra silná FPU Zenu to prostě prorve i když musí AVX256-bit instrukce dělat na 2 průchody.

____________________________________

OK, teď to nejdůležitější kvůli čemu jsem to vlastně testoval. Co ty dva CPU bloky vedle sebe? Co to dělá s hrama? Co HT? Opravdu je to škodná? No, tak se na to podívejme. Soupeřemu našeho Zenu na 4Ghz bude můj main PC, Xeon E5-2679v4 kterej věží na 3,3Ghz všechny jádra, s jeho masivní 50MB monolytickou L3 a k tomu 128GB DDR4 ECC REG pamětí na 2400Mhz CL15. Je to momentálě stále nejrychlejší x86 CPU overall, ale herně ně, 7700K a 5775C OC ho daj. Nenechte se zmás tim taktem 3,3Ghz, díky té cache nažene strašnej herní výkon navíc, kterej odpovídá 6900K na 4-4,5Ghz dle toho jak z toho ten či onen engine dovede profitovat. Jeho výsledky jsou tyto:

Final fantasy heavensward benchmark: (testováno 720p fullscreen, laptop preset high detail), GPU byla GTX980TI oclá na 1414/7900Mhz) = 29458bodů.

Crysis3, physics louka co využije až 12 jader, 720p no AA vše na max. = 122fps

Fallout 4 - Headova známá CPU scéna z boston commons. = 58fps

UT99 botmatch (nechal jsem spawnout 128 botů, z toho 64 do jedný místnosti na hold-position a změřil framerate když se všichni dospawnovali). = 65fps


Tak, a co Zen?

Napřed Crysis3. Zen dal čistě se všim všude stejnej config 83fps.
To je méně jak dala E5-1650V1/3930K ala 6 jádrovej Sandy na 4,2Ghz. Trochu zklamání. Co je horší je, že to i threadovalo hůře. Na Xeonu si to sežralo těch svejch max 12 a ty měly load cca 85%. Na Zenu ale měly thready load jen cca 45%. Proč? Můj závěr je jasnej, byl zde bottleneck v prostupnosti paměti. Jakmile se ta stala bottleneckem, další threadování už ničemu nepomohlo, protože se stejně čekalo než data X dorazí z RAM. Jsou to prostě dva 4 jádrový CPU dělící se o jeden poměrně pomalej a latentní mem controller.

Výkon s HT off byl 76fps ( lehkej pokles je logickej, protože jak už jsem řekl hra v této scéně chce 12 threadů).

Výkon s lock na jen jeden CPU (first 4C 8T) byl 65fps.
Výkon s lock stejnej počet threadů cross oba CPU (middle C4 8T) byl 58fps.
Lock jen na druhej CPU (last 4C8T) byl opět 65fps, takže ehm no... numa je tady.


Teď Fallout 4.

Default nastavení dle win = 47,5fps.
HT ON + lock na jeden CPU = 49fps.
HT OFF + lock na 1 CPU = 50fps.

Te%d Final fantasy benchamark, kde jsem toho natestoval nejvíce protože krásně reaguje na všechna nastavení.

Default nastavení: 21111 bodů.
Default nastavení + HT OFF = 21266 bodů.
Vnuceno cross numa = 20073bodů.
Vnuceno jen 1 CPU jen non HT = 20726 bodů. (hra ale v DX11 na NV využije i lehce nad 4 thready takže...
Vnuceno jen 1 CPU + aktivní HT. = 22816.

Teď test vlivu OC vs OC RAM (nastavení vnucení threadů stále jak v poslednim testu s 22816).

CPU 4Ghz RAM 2133Mhz: 17599 bodů.
CPU 3,2Ghz RAM 2933Mhz: 17946 bodů.

Na taktech RAM teda dost záleží, jejich OC má cca stejnej vliv jak OC jádra.

Teď ještě jeden test, zde omluvte nišší skóre, musel jsem dělat windwoed protože tenhle benchramk odmítal nastavt 720p fullscreen na mém CRT (ač ostatní dovedly) a předchopzí testy byly na LCD, a výkon v okně je obecně o trochu horší.

Zde jsem se zabejval položnou memory interleaving v biosu.

None: 17535
channel: 18885
DIE: 18816
Socket/auto 18860

Rank interleaving má větší efekt čím více ranků na CPU je (tzn dvě dual-rank paměti budou mít vyšší benefit interleavingu než dvě single, jedna signe nemůže interleavovoat), zkoušel jsem i změny chování spoustění cross CPU či single CPU ale tam byl dopad 0. Nakonec jsem nechal ne auto ale DIE, protože to obecně mělo nej skóre v hrách i cinebenchi. Tyto 4 testy nahoře byly s forced cross numa.

S forced CPU1 bez HT = 19669
S HT: 20032


A teď UT99, ryzen v hale plné botů dal 77fps. Ano, pozor, toto je více jak 65 co dal Xeon. Je to celkem logické co se zde děje. Tato hra má kvůli svému stáří velice malé nároky na CPU cache a RAM, tzn Xeon tam ze své giga cache netěží (ani 5775C co jsem měl dříve netěžila), a Ryzen zde neni těžce bottleneckovanej svou + RAM a ukáže se jeho brutální síla v pure x86 a x87.

A teď ještě poslední test. Mít dva CPU v systému nemá jen negativa pro hry plynoucí z numa podstaty. Má to i svá pozitiva, třeba to že dva CPU = komplet nezávislé front-endy, vše, pokud teda jeden dělá komplet nezávislou činnost na druhym, nebudou se navzájem vůbec brzdit což umožnuje lepší multitasking. Zde u Zenu se budou brzdit jen v RAM, takže efektivita tohoto záleží na tom jak jsou ony operace o prostupnosti RAM, každopádně ale, spustil jsem na CPU 1 Final fantasy benchmark (v okně s niššim skórem, nastavení odpovídající poslednímu testu), a na CPU2 jenl 4K x265 enkóding benchark co tento CPU loadoval na 100%. Výsledek:

Locked CPU1 + 2 = 18145 bodův FF. +5,78fps v X265.
Mixed, hra i X265 jely oba cross CPU ale stále měly oba svejch 8 threadů. = 16467 / 5,74. Tzn zde je pěkně vidět že X265 to bylo skoro fuk, ale hra utrpěla tim že musí bežet cross s nejednotnou L3.

A teď poslední just for fun, oba procesy total free, žádnej lock na nic, jen vyoská prio na FF a nízká na x265 jak sy s tim win poperou. Yep.... nepopraly, fail. 4587 / 8,25. Nádhera windows.... fakt nádhera. Process lasso (přes kterej jsem řešil všechny locky, kuddos těm co to udělali, bez tohodle programu bych byl dost ztracenej protože win a jejich správa threadů a priorit prostě fail) je zde dost nutností.

Tzn pokud to mam shrnout tak se potvrdilo to co jsem říkal, prostě jsou to dva CPU co se snažej prezentovat jako jeden. Já už jsem s tim měl zkušenosti z mejch dual-CPU systémů z minulosti tak jsem věděl po čem mam jít a vše se potvrdilo. Nicméně propad je menší jak třeba dual-xeony přes QPI, infinite fabric se snaží co se dá, ale jeden CPU z toho prostě neudělá. Když se s tim člověk naučí žít jak s dual-CPU numa systémem a naučí se přiřazovat hry jen jednomu CPU je to celkem fajn. Je to super na případnej streaming kde se dá OBS locknout na CPU 2 a pak vůbec nezasahuje do CPU 1 kde běží hra, žádnej stutter, nic. BFU systémy to moc dobré nebudou, resp ne ty dual die. 4C single die Ryzeny budou i pro BFU dobré. Asi nejméně doporučim 6C ryzena, jeho 3/3 dělení bude v praxi v hrách zlobit mnohem více protože mít pro hru k dispozici 4C8T nebo 3C6T je sakra rozdíl. Samo sebou můžou se oběvit i extra multithread hry kde benefit MT převází penalizaci nejednotné L3 (jako v Crysis) ty ale zas hodně rychle doběhnou na bottlenck v prostupnosti RAM, tak to Intely roztrhaj. Bethesda se nechala slyšel že bude dělat na Vulcanu a optimalizacích pro Zen a Vegu. Pokud někdo chce optimalizovat herní engine pro ZEN, měl by se hlavně soustředit na to aby byl co nejméně závislej na prostupnosti RAM, to je pro Zen více klíčové jak multithread, protože Zen je v čistym singlu silnej.

Co říci na závěr. Dle mého názoru je Zen velkej comeback AMD. Je to produkt mnoha silných a slabých stránek. Ty slabé by ale do budoucna šly vyladit.

Je to skoro neuvěřitelné, ale AMD udělalo architekturu která je silnější jak ta Intelova. Zen má ALU a FPU rychlejší jak BW, i Skylake. Drtí to i v legacy x86,x87,MMX kódu. SSE je extra silné. Co Zen zabijí, a to hlavně v hrách je to že jsou to 2 CPU s nejednotnou cache, a hlavně největší bolest Zenu, pomalej, neefektivní a latentní řadič RAM. I tak to ale neni fail. Ano na soudobé intely to v hrách nemá, ale neni to FX, dá se na tom ihmo vše solidně zahrát (kor když si člověk pohlídá thready a zamkne hru na 1 CPU). Výkon v nehernim nasazení je pak vesměs skvělej, kor za tu cenu. Rovněž se mi nepotvrdily zvěsti o pomalém HT co by kazilo herní výkon, pár jednotek % tam či tam možná, ale je to neznatelné a rozhodně bych HT nevypínal.

Další pozitivum je přítomnost celé škály virtualizace (IOOMU) i na cheap deskách. Další věc co bych znovu vyzdvihnul je obrovskej posun AMD v energetický efektivitě. Časy přehřejvajících se nenažranejch krámů jsou pryč.

Prostě pokud AMD dovede udělat native 8-core a vylepší řadič RAM, tak se intel může pomalo začít potit. Současnej ZEN na to aby vyklepnul Inteláckou HEDT ještě nemá, ale místy už ano, jen na ve všem. Tak i tak je to ale super-value. Jediný co bych řekl ještě do - je že u toho CPU vidim malej potenciál pro další zlepšování. Ryzen 1 už všechny své karty ukázal, absence fullspeed AVX2, TSX, a bottleneck v RAM nejsou žádnym příslibem do budoucna, to nejlepší už jsem viděli. Potenciální Ryzen 2 s monpolytickou die + cache a fast RAM ale... ten je ve vzduchu.

Obecně můžu koupi Ryzenu doporučit. Orientoval bych se ale hodně na "value" ligu. Myslim si že je špatné rozhodnutí brát předraženou rádoby ač nic moc nepřinášející high-end desku, k tomu nevýhodnej 1800X (nebo i 1700X), atd. Ne. Jděte na to jinak, od lesa. 1700 je skvělej deal. I ten chladič co k tomu dávaj je good, neni to shit, zatim nej box co jsem kdy viděl, tichej, měděný jádro a pasiv jak intelák k LGA1366. Tzn co já doporučuji, je vzít cheap mainstream B350 desku, k tomu R7 1700 a chadit jej boxem (což bude na to OC k cca 3,8Ghz stačit), nejlevnější paměti (můžete použít i ECC, ale ne ECC REG) co najdete protože tahle platforma rychlé neocení, stejně skončíte na 2666-2933 což daj i ty nejlevnější moduly na trhu. A tohle kombo vám dá výpočetní výkon jak 6900K.... někde i vejš, a herní výkon průměrně jak 3930K. Takže tak. Investovat extra peníze do drahý desky, vyššího modelu CPU, chlazení, RAM, je zde chyba.

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 00:19
od blaho
Dik Docente :thumbsup:

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 00:25
od ArgCZ
taky upřímně děkuji

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 00:25
od havli
Huh, tak tomu rikam testovani.... parada. :)

Vazne skoda, ze AMD snad nikdy nedokazalo udelat poradne cache a nepovedlo se ani tentokrat. Tak treba dalsi generace bude monolit 8C s lepsim IMC a treba i vyssim OC. Dobra zprava je slusna pouzitelnost lacinych desek.

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 00:34
od Jan Olšan
Pěkný.

Jenom k tomu testu Final Fantasy + x265 zároveň. To měly oba stejnou prioritu, počítám? Já jen že když člověk enkóduje na pozadí při běžný práci (eventuálně teda paření), tak za normálních okolností by dal x265 nižší prioritu, aby bral jenom volnej čas CPU. Se změnou priority u enkodéru to náhodou otestovaný nebylo? (Ale chápu, že to bylo dělaný kvůli otestování něčeho a ne proto, aby to bylo realistický. Já spíš proto, jestli se toho bát i v praxi.)

Edit: jinak podle mě teda 8jadernej CCX moc reálnej není. Ono je to asi rozsekaný na tyhle menší díly z dobrýho důvodu, protože (1) s víc jádrama by to hned bylo těžší, a (2) pak by stálo spoustu práce navíc udělat z toho zase čtyřjádrovou verzi pro APU. Takhle se vezme hotovej CCX a bum, Raven Ridge.

Jestli má pravdu ta zpráva z Fudzilly, tak na 7 nm plánujou mít dvanáct jader. Teoreticky by mohl CCX mít šest jader, pokud by chtěli mít šestijádrový APU. Ale IMHO je docela reálná možnost, že tam místo toho budou tři CCX po čtyřech jádrech. Nativní to nečekám.

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 00:38
od CageJ
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Inak co Doc nespomenul..

Pri OC ide rapidne hore teplota.. mam to na vode Tcase 30°C, interné jadrá na 56°C..

Hodím 4150MHz@1,4V (vyššie napätie som zatiaľ neskúšal) Tcore 80°C a Tcase 33°C.

T.j. 14nm = prenos teplota je furt priserny...

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 00:56
od maltra
Dik Docent, slusne zhrnutie. Herny vykon prirovnavas k 6 rokov staremu six-core na SB arch, to budem mat tazke obhajit si pripadny "upgrade" mojho sucasneho i7-3770K IB.

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 01:38
od midlan
DOC_ZENITH: dík za ultimate test. Teď to konečně všechno dává smysl. AMD nám to vlastně ukázalo i v prezentaci, že jeden CPU má 8 MB cache:

http://drmola.com/files/attach/images/5 ... c58aa5.jpg

Pak logicky na 16 MB musí být dva CPU.

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 01:57
od Blue Storm
A za chvíli přiběhne hnizdo a začne prohlašovat, jak jsou to CPU úplně k ničemu :-D

Hodně dobrý test, DOCi... kdybys na mě měl něco, co vyzkoušet u 1700X a 1800X na základě tvých poznatků, tak řekni.

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 02:22
od kamaratcipko
vdaka DOCent, vazne zaujimave citanie, clovek sa konecne dozvedel co potreboval vediet a nie omacky.
zaujal ma tento odstavec:
  • Obecně můžu koupi Ryzenu doporučit. Orientoval bych se ale hodně na "value" ligu. ... A tohle kombo vám dá výpočetní výkon jak 6900K.... někde i vejš, a herní výkon průměrně jak 3930K. Takže tak. Investovat extra peníze do drahý desky, vyššího modelu CPU, chlazení, RAM, je zde chyba.
tak ze pripadny nakup za 16188kc by nebola chyba?
https://www.czc.cz/amd-ryzen-7-1700-wra ... 89/produkt
https://www.czc.cz/asus-prime-b350-plus ... 15/produkt
https://www.czc.cz/corsair-vengeance-lp ... 90/produkt

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 03:02
od DOC_ZENITH
Jo, tohle je dobrej setup, akorát ty paměti za tuhle cenu mi přijdou lepší tyto:

https://www.czc.cz/crucial-ballistix-sp ... 53/produkt

Jo a deska je good, ale má pár svejch much, resp 2, doufejme že to časem opravěj biosy (protože to ihmo jsou SW chyby). Bylo testováno s poslednim biosem co je na webu.

1. Původní OC RAM nechtělo jít nad 2133, ale pak se to "random" rozjelo když jsem si hrál s voltážema řadiče, a zůstalo to pak navždy funkční i když jsem je vrátil dolu na default.

2. Deska nepostne pokud jí odpojíš od proudu. Yep... pokud vytahneš kabel nebo vypneš zdroj, prostě že se komplet vše vybije, deska pak při dalšim startu nepostne, dokud jí několikrát nezapneš znova aby uděala safe-boot nebo neuděláš reset cmos (pak stači loadnout savnutej OC profil a jede zas vše ok). S timhle měl Asus problémy už dříve ale zde je to poprvé no post. Snad to rychle opravěj.
Jan Olšan píše:Pěkný.

Jenom k tomu testu Final Fantasy + x265 zároveň. To měly oba stejnou prioritu, počítám? Já jen že když člověk enkóduje na pozadí při běžný práci (eventuálně teda paření), tak za normálních okolností by dal x265 nižší prioritu, aby bral jenom volnej čas CPU. Se změnou priority u enkodéru to náhodou otestovaný nebylo? (Ale chápu, že to bylo dělaný kvůli otestování něčeho a ne proto, aby to bylo realistický. Já spíš proto, jestli se toho bát i v praxi.)

Edit: jinak podle mě teda 8jadernej CCX moc reálnej není. Ono je to asi rozsekaný na tyhle menší díly z dobrýho důvodu, protože (1) s víc jádrama by to hned bylo těžší, a (2) pak by stálo spoustu práce navíc udělat z toho zase čtyřjádrovou verzi pro APU. Takhle se vezme hotovej CCX a bum, Raven Ridge.

Jestli má pravdu ta zpráva z Fudzilly, tak na 7 nm plánujou mít dvanáct jader. Teoreticky by mohl CCX mít šest jader, pokud by chtěli mít šestijádrový APU. Ale IMHO je docela reálná možnost, že tam místo toho budou tři CCX po čtyřech jádrech. Nativní to nečekám.


Ano priority byly high pro FF a low pro X265, ale v tomto případě měly vliv 0 protože oboje bylo locklé na svůj CPU, tzn o jednotlivá jádra nebojovali, tzn priority měly defakto nulovej vliv. V současnym stavu win stejně priority fungujou OK jen na single CPU bez HT konfiguracích. Neschopnost win se aktivně přizpůsobovat multiCPU, jejich chaotické rozhazování threadů a neschopnost rozlišit jádra a HT thready jsou prostě katastrofa. (i když win 10 je už aktivně v TM detekujou, dokážou říci přesně kolik má systém CPU, kolik numa bloků, kolik jader a kolik HT, tak v praxi se dle toho nijak nechovaj).

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 03:41
od Jameo
Jestě takovy menši dotaz doc budeš to vracet zpět do obchodu ?
p.s byl tam takový naznak v tvé recenzi.

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 06:04
od luke777
Vynikajici test, dekuji.Na win 7 si zkousel jestli to nabehne a vsechny testy na win 10?Takze ciste pro hrani 4 jadro max 6 jadro.Jakou grafiku si k tomu mel?

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 07:47
od -Vladimir-
Mě by zas zajímalo zdali nevadí síťovka Realtek nebo je furt Intel v tomto ohledu o parník napřed...

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 08:18
od del42sa
díky za podrobný test Docente :)

tohle je také dobrá zpráva:
Při ručnim OC se rovněž ihned vypnou všechny power control funkce, taktuje se vše společně (ne jádra nezávisle) a nefungujou pak C-states, turbo, nic, CPU má stabilní takt, bez ohledu jestli jsou v biosu enabled nebo disabled.
uvidíme co AMD přinese u další generace, ale konečně mají konkurenceschopné CPU

http://semiaccurate.com/forums/showpost ... count=7837
Jan Olšan píše:Jestli má pravdu ta zpráva z Fudzilly, tak na 7 nm plánujou mít dvanáct jader. Teoreticky by mohl CCX mít šest jader, pokud by chtěli mít šestijádrový APU. Ale IMHO je docela reálná možnost, že tam místo toho budou tři CCX po čtyřech jádrech. Nativní to nečekám.
já bych to zase nezavrhoval, přece jen skok na 7nm bude znamenat nárust desity ~ 100%. To by pak ten základ CCX mohl klidně být osmijádrový a přitom by byl stejně velký jako nynější 4 jádrový CCX blok.

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 08:26
od mr.qeg
Tak Stillt naměřil, že propady SMT asi způsobují Windows10:
https://forums.anandtech.com/threads/ry ... t-38775732

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 08:38
od Tryton
Skvělé, paráda, moc děkuji za test :) Uz jsem ho netrpělivě vyhlížel ;-)

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 08:39
od ArgCZ
mr.qeg: když to je jen jedna hra, navíc nebude asi nikdo kdo by to hrál pod W10 v DX11

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 08:40
od spree
Pojde dalsia generacia tychto cpu osadit do sucasnych mb?

Re: Ryzen R7 1700/1700X/1800X - infa, recenze a zkušenosti

Napsal: ned 5. bře 2017, 08:43
od del42sa
spree píše:Pojde dalsia generacia tychto cpu osadit do sucasnych mb?
hej