Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je čt 4. březen 2021, 04:02

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 1239 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 62  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 00:21 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. květen 2008
Bydliště: čulak
Nahoru
ovladače 347.25 bios překopaný dle 980tky a nasledující změna v FC4..nastavení 2560x1440 msaa x8 nějaké fps....ve hře přenastavení na 1920x1080 msaa vyp..obrázek http://abload.de/image.php?img=farcry4_2015_01_22_23zuukm.jpg drží to neustále kolem 3.9 GB což nedělalo... po restartu hry obrázek http://abload.de/image.php?img=farcry4_2015_01_23_00v1u47.jpg

_________________
CPU IB i5 3570K@4,3Ghz,MB P8Z77-M,DDR 3 Kingston,MSI GTX 970 1480/8000 ,Vantage 35381 b,3DMARK 06 30129 b, 3DMARK11 13760.
Základ úspěchu je vynikající chlazení takže chladit, chladit a znovu chladit.
Potáči (žk)
Exoti pražské kavárny: zombux


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 00:22 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. leden 2011
Nahoru
https://forums.geforce.com/default/topi ... 2/#4430032

_________________
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 05:45 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. leden 2011
Nahoru
jen takovej blbej dotaz.. jak vypnu aero na win8?

_________________
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 05:55 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 09. srpen 2009
Bydliště: Háj ve Slezsku
Nahoru
Win8 nemá aero.

_________________
PC: I7-4770K, Gigabyte Z87X-D3H,
EVGA GTX 980, Crucial Ballistix 16 GB, Corsair AX750, SSD Samsung 840 Pro 128 GB/850 EVO 500 GB, Noctua NH-D14, Lian Li PC-7FNW
Zvuk: Foobar2000 → ASIO → Aune X1s → Chord C-line → Primare i22 → Chord Clearway → Monitor Audio Silver 2


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 09:45 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
na oc net dosli ke stejnemu zaveru jako my tady-GTX970 neni 256bit karta.Je to jen 208Bit karta.

by me zajimalo kdy o tom uz konecne nekdo z ceskych redaktoru napise???????????nebo se tak bojej NV?

Kód:
From the Nai's Benchmark, assuming if the allocation is caused by disabled of SMM units, and different bandwidth for each different gpus once Nai's Benchmark memory allocation reaches 2816MiBytes to 3500MiBytes range, I can only assume this is caused by the way SMM units being disabled.

Allow me to elaborate my assumption. As we know, there are four raster engines for GTX 970 and GTX 980.
Each raster engine has four SMM units. GTX 980 has full SMM units for each raster engine, so there are 16 SMM units.

GTX970 is made by disabling 3 of SMM units. What nvidia refused to told us is which one of the raster engine has its SMM unit being disabled.
I found most reviewers simply modified the high level architecture overview of GTX 980 diagram by removing one SMM unit for each three raster engine with one raster engine has four SMM unit intact.

First scenario
What if the first (or the second, third, fourth) raster engine has its 3 SMM units disabled instead of evenly spread across four raster engine?

Second scenario
Or, first raster engine has two SMM units disabled and second raster engine has one SMM unit disabled?

Oh, please do notice the memory controller diagram for each of the raster engine too. >.< If we follow the first scenario, definitely, the raster engine will not be able to make fully use of the memory controller bandwidth


Kód:
64bit memory controller, total 4 memory controllers = 256 bit memory controller.
Assuming if there are 3 raster engines with each three has one SMM disabled leaving 1 raster engine with 4 SMM intact.
Mathematically ;
16 SMM = 256 bit = 4096 Mb
13 SMM = 208 bit = 3328 Mb

208 bit = effective width after disabling SMM with 256 bit being actual memory controller width

BUBUBU zla NV mi pak neposle kartu na recenzi radsi budu drzet jazyk za zuby :mrgreen:


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 10:30 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. září 2007
Nahoru
@ghostdog32: asi ti jde o to jak vypnout DWM, pokud ano, stáhni si zde upravenou utilitku a spusť jí jako správce- dočasně vypne DWM a po stisku klávesy (mezitím si můžeš dělat co chceš bez dwm) jej opět obnoví, ono totiž u Win8.x je problém s provázaností dwm s dalšími věcmi, není to bohužel jen skin. Pokud by to nešlo, tak mi napiš třeba SZ a já tu utilitku překopám jinak. Aktuálně testovaná pod W8.1x64 a jela ok, je to 64bit exe.

ghostdog32 napsal:
... no jen aby to stálo za to ... Snad jen sw chybka. :)


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 11:41 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
tady vsude se to uz resi.Hlavne u nemcu se to dostalo i na web.Takze ne vsichni sou zkorumpovany
http://www.computerbase.de/forum/showth ... ?t=1435408
http://www.3dcenter.org/news/hardware-u ... uar-2015-0
http://www.pcgameshardware.de/Geforce-G ... M-1147764/


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 11:43 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. září 2007
Nahoru
Zkorumpovaný... silná slova, je spíše možné že to zdejší webzíny apod. považují stále za "kravinu" co se vyřeší sama časem a nebo myslí že to je smyšlené a nepodložené... No jsem zvědav co z toho nakonec bude. Evidentně o něco ale jde a asi bych nenapsal i po vlastních testech že je vše v pořádku, nezdá se.


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 11:46 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
No jeDDen web to jiste u nas vytahne.Sem zvedavej kdo se jeste prida.Aspon pozname jak je to s nestranosti.
Podle tech testu je to myslim jasny GTX970 je jen 208bit karta.


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 11:46 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
HEAD napsal:
by me zajimalo kdy o tom uz konecne nekdo z ceskych redaktoru napise???????????nebo se tak bojej NV?
No jo jsou to srabi. Se podívej jak i Souček mě s tim radši vyfakoval, než aby se v tom pitval... i on má strach z české PR Mafie (Staněk, Koblížek?) :-D

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 12:08 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. září 2007
Nahoru
Hele, ale jak to teda je kdyby to bylo jen 208 bit? Teoreticky by mělo být 8 modulů po 512MB napojený každý na 32bit řadič = 256bit, ale pokud je to 208 tak jak to je párované? 6x 32 bit = 192bit a zbývající 2 moduly jsou s 16bit řadiči? :o To by pak měla 970 jen 3072MB rychle dostupných a 1024 pomalé vram...
Nebo 6x 32bit + 1x 24bit + 1x 8bit dokonce? :lol: (aneb 3072 rychlé, 512 středně rychlé a 512 totálně pomalé vram, to by byla pomalejší než ram ddr3 1333 ale ne?)

Díky za vysvětlení, není to pro laika tak snadný si to vyložit jak by to mělo fungovat.


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 12:11 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Vlasto, přečti si něco o clamshell módu u GDDR5 ;)

//Obrázek za 1000 slov
Obrázek

//tak ještě jednou, takhle je to zapojené na GTX 660 - 192bit + 2GB GDDR5

Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 12:20 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. září 2007
Nahoru
Hmm, toho jsem se obával, že je tam degradace v komunikaci řadiče s paměťovým modulem. Snad to chápu správně.

Edit: Sorry že to tady zdržuju nutným výkladem abych to pochopil, chápu že všichni jsou asi znalí, tak se omlouvám že já tolik ne. :wink:


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 12:33 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
HEAD napsal:
Takze ne vsichni sou zkorumpovany

HEAD napsal:
nebo se tak bojej NV. BUBUBU zla NV mi pak neposle kartu na recenzi radsi budu drzet jazyk za zuby :mrgreen:

Prosim te zapoj mozek nez zacnes psat takovy obvineni. Priste ti to uz promažu.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 12:55 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. září 2007
Nahoru
Okej, beru že by byla karta 224 bit:

1 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
1 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB

2 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
2 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB

3 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
3 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB

3 nebo 4 řadič - 16 bit - GDDR5 512MB
3 nebo 4 řadič - 16 bit - GDDR5 512MB

- ale to je pak problém že pomalý by byl 1GB GDDR5 ne jen 512MB, leda pak schéma kde je jen 1x 16bit řadič - to je pak ale zase jen 240bit a ne 208! Vycházím z toho, že GPU má 8x paměťový modul logicky po 512MB GDDR5...

Sorry, ale pokud je to 208 bit, tak jak to je řazeno když moduly jsou 512MB, je jich 8 a komunikace může být jen 16/32bit ?

PS: Asi jsem "natvrdlý", ale sedí mi takto prostě 224/240bit... :mrgreen: Leda snad že by GPU měla fyzicky jen 7x 512 GDDR5 a ne 8x, ale čipů je tam 8 ne? Takže 6x 512MB + 2x 256MB? Což by stejně nesedělo...

Edit: Díky za vysvětlení, každý ví a zná, já prostě ne- vysvětlete mi 208bit 970 a dám s tímto pokoj. :)


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 13:04 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Ano 970 s chová tak jsem jsem to rozepsal už kdysi v tom minulym threadu, jako kdyby to byla 224-bit karta a jeden z těch odulů tam byl pro okrasu a v praxi se moc nepoužíval. Ož od začítku říkám že by to chtělo infráč a změřit teploty modulů v paměťově náročnejch situacích, pokud bude jeden chladnější než ty ostatní, tak je to jasný.


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 13:08 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. září 2007
Nahoru
Obrázek , už jsem myslel že to chápu opět blbě a že karta je 208 bit a i když to každý ví jak to je řazené, tak to nikdo nedoložil byť jediným schématem a já jsem jediný na světě kdo nechápe jak primitivní je dát 4GB na 208bit sběrnici což ví i žák 2-hé třídy ZŠ... :P


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 13:10 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 22. duben 2010
Nahoru
teoreticky to muze bejt klidne 18 bit nebo 24bit :D

_________________
i7-9700K@5.1GHz, 2x16GB DDR4-3000MHz, Asrock Z390M-ITX, A-data 1TB XPG SX8200
i7-9700K@5.1GHz, 2x16GB DDR4-3200MHz CL13, ASUS APEX IX@X, A-data 512GB XPG SX8200, R9 290X@390X 4GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13 4300U
Athlon 200GE, 2x4GB DDR4 3000Mhz, ASUS A320M-K@350M-E, A-data 1TB XPG SX8200, 55OLED754, 100W 12V PicoPSU


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 13:14 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. září 2007
Nahoru
Takže to není tak, že komunikace řadič <> paměti je jen 16/32bit? A také neplatí že to musí být párované? No tak to potom jo, to může mít klidně 155bit, když je to teoreticky jedno a možné... :|

Edit: asi naivně jsem se domníval že to má striktní pravidla...


 Profil  
 Předmět: Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
PříspěvekZaslal v: pá 23. leden 2015, 13:16 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
oneb1t napsal:
teoreticky to muze bejt klidne 18 bit nebo 24bit :D
Nemůže. Jeden segment řadiče má šířku 64 bitů a každý segment má 4 16ti bitové kanály. Jinak to dělit nejde, protože by jsi tam nic nepřipojil.

//ano, máš to dobře Vlasto ;) 208-bit je nesmysl.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 1239 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 62  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Bing [Bot] a 5 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.