Je to na reklamaci?

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

Ahojky, objevil se mi problém. Mám GPU Gainward Nvidia GTX 1050 Ti a před pár dny mi začala zlobit a to tak, že spustím nějakou hru a po několika desítkách minut až max. cca třech hodinách dojde k problému - vypne se primární monitor na kterém hraju, ovšem sekundární zůstane zapnutý. Když se mi podaří hru ukončit tak primární monitor opět naskočí ovšem někdy se hru ukončit nepodaří a pomůže jen restartovat Windows, ovšem normálně přes nabídku Start kam se dostanu buď přepnutím ze hry na plochu a udělám to na sekundárním monitoru nebo CTRL+ALT+DEL a v nabídce vyberu restartovat. Primární monitor je 40" 4K připojený přes HDMI (kabel je přímo určený pro 4K), sekundární je fullHD a je připojený přes kabel DVI->HDMI (moje GPU má jen jeden HDMI, jeden DVI a jeden DP port). Ovladače všeho jsou nejnovější, HW je CPU Intel i5 7600K 4500 MHz, 2x8 GB DDR4 2666 MHz, mobo ASRock Z270 Fatality Gaming i7, SSD M.2 NVMe Adata Gamix 480 GB, M.2 SATA Crucial MX 300 275 GB, SATA OCZ Arc 100 240 GB a 3x SATA HDD (WD Black 500 GB, Seagate IronWolf 2 TB a 4 TB).

Zkusila jsem GPU vyndat, očistit od prachu a profouknout i kontakty ale nepomohlo to. 4K film jede bez problémů, Boinc přes GPU jede bez problémů, hra padne ve výše uvedeném časovém rozmezí. OS je relativně nedávno instalovaný (cca 3 týdny), CPU i RAM jsou přetaktované a dokonale stabilní více než jeden rok (a i jsem dala výchozí nastavení a udělala jsem reset UEFI), GPU přetaktovaná není a nikdy nebyla a její teplota nepřekročí 61°C, CPU nepřekročí 69°C, v case je maximálně 37°C, HDD nepřekročí 38°C a M.2 disky nepřekročí 55°C takže kvůli teplotě to jistě nebude. Nevíte co s tím? Je to na reklamaci GPU nebo může být problém někde jinde? Díky moc.
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od dexterav »

a prudí to aj ked používaš iba jeden monitor?
dalšie čo ma napadá je zblbnutá redukcia, ale primárne by som zistil či to robí iba z jedným lcd
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

To mě nenapadlo, zkusím to. Když to dělat nebude tak co? A když to dělat bude, tak reklamace?
Jinak žádná redukce použitá není, oboje jsou normálně koupené hotové kabely.
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od dexterav »

sekundární je fullHD a je připojený přes kabel DVI->HDMI
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

Ano, je to kabel který má na jednom konci konektor DVI a na druhém má HDMI, není tam žádná redukce, ten kabel je koupený takhle hotový.

Spíš by mě zajímala odpověď na moji otázku.

Mimochodem, začalo to dělat přede dvěma dny, se dvěma monitory to funguje celou dobu co ten počítač mám. Sice došlo k výměně primárního monitoru za 4K (původně jen fullHD), ale zkusila jsem zapojit i ten původní místo nového a dělalo to také takže novým monitorem to není. A druhým nejspíš taky ne když to skoro dva roky běželo bez problémů.
shorty25
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2014
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od shorty25 »

Reklamuj to.
Vždy prodávám i jinde.
Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

Takže když jim řeknu to co tady tak mi ji vymění nebo opraví, ju? Já bych nerada aby mi reklamaci zamítli a abych byla kdovíjak dlouho bez grafické karty
shorty25
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2014
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od shorty25 »

To asi tak dopadne, evt bych si u nich pujcil grafiku na 14 dni.
Vždy prodávám i jinde.
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od dexterav »

jop tak to vyzerá že to mrzne proste furt...
reklamácia
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

Tak to dělá i jen s jedním monitorem a i když jsem zapojila jako jediný ten původní tak to dělá. Takže zítra pojedu reklamovat... Díky za pomoc.
pavlas
Začátečník
Začátečník
Registrován: 07. úno 2004
Bydliště: Brno

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od pavlas »

Nedělají to nové ovladače? Zkusil bych nainstalovat nějaké starší...
Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

Pozdě, karta už je na reklamaci. Snad to nebude trvat moc dlouho než mi ji vymění nebo opraví
shorty25
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2014
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od shorty25 »

pavlas píše:Nedělají to nové ovladače? Zkusil bych nainstalovat nějaké starší...
Karta ma fungovat i s nejnovejsimi ovladaci, to neni reseni.
Vždy prodávám i jinde.
Vesel
Začátečník
Začátečník
Registrován: 07. led 2012

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Vesel »

Jak zname ceske eshopy a prodejce reklamace bude vyrizena 30. Den si myslim kazdopadne vyjimka potvrzuje pravidlo
Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

Uvidíme jak to dopadne, každopádně jsem nakonec zjistila že kartou to nebylo, protože problémy přetrvaly i poté, co byla pryč a co jedu na integrované Intel. Takže jsem včera vyměnila zdroj a už skoro jeden celý den je klid. On si ten původní zdroj asi už zaslouží jít do důchodu, přeci jen má už asi jedenáct let. Akorát jsem měla dost obtížný výběr protože jsem měla modulární a chtěla jsem opět modulární, mám ráda uklizeno a vzala jsem Seasonic Focus Plus Gold 650 W, neudělala jsem s ním chybu? Podle recenzí vypadá prima.
werygood
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 18. dub 2005

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od werygood »

Tak 11 lety zdroj uz ma neco za sebou, hlavne, ze ti (zatim) nic neodpalil.
Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

Ani by mě nenapadlo že by to mohlo být zdrojem, on totiž na pohled normálně funguje. Každopádně už nic neodpálí, byl vyměněn. Ten Seasonic je ok?
Jsem akorát zvědavá co ta grafika, jestli jí vymění nebo co vlastně bude.
werygood
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 18. dub 2005

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od werygood »

Ten Seasonic bude OK. Pokud kartě nic není (ten zdroj jí mohl ublížit a nemusel), tak ti zamítnou reklamaci a vrátí ti ji.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Hladis »

650W zdroj je na tu sestavu dost overkill. Jedine ze by bylo v planu koupit nejakou high end zravou GPU. Nevim jaky byl ten predchozi zdroj, ale kvalitni zdroje musi dat 10+let. Takovy Corsair dava na nektery rady i 10 let zaruky.

PS: Na tu sestavu by stacil s prstem v nose Corsair RM550x s 10 let zarukou a je vystarano https://www.corsair.com/us/en/Power/Plu ... 9020177-NA
Obrázek
Abby
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. úno 2018

Re: Je to na reklamaci?

Příspěvek od Abby »

werygood: uvidíme, dám kdyžtak vědět jak se vyjádří :-)

Hladis: možná, ale zase je to krásně tiché, ten nový zdroj je gold a do 50% vytížení jede pasivně, taky je na něj záruka 10 let. A výměna GPU v plánu je a bude to s největší pravděpodobností AMD (kvůli přístupu Nvidie a jejich cenám). A AMD obecně žerou víc tak se výkonnější zdroj jistě neztratí. Navíc nejlepší účinnost má kolem 50% zatížení což sice taky moje PC nedosahuje, ale aspoň to nebude hlučet když už nic jiného :-)
Ten předchozí zdroj byl nějaký OCZ gold, tenkrát jsem ho měla za hodně pěkné peníze a v recenzích vycházel dobře, dnes už bych tuhle značku asi nekoupila.
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“