NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Adam Vágner
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Registrován: 01. led 2014

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Adam Vágner »

Jo, to je jedno z úskalí DLSS 2.0 – je potřeba, resp. vývojáři to musejí upravit tak, aby ta hra používala assety ve stejné kvalitě jako při nativním rozlišení (tzn hires textury a hires modely), aby z toho vypadla srovnatelná kvalita obrazu.

Pokud to mění kvalitu objektů a textur v souvislosti s rozlišením, tak z toho srovnatelná kvalita nevypadne.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Za tohle bych vinil vývojáře her, pokud ňáká hra mění dohledost či LOD dle rozlišení a ne dle nastavení oněch detailů tak jako WTF. Zapnu 4K a vidím více lidí do dálky... to by se fakt dít nemělo. Renderované rozlišení vs detaily by vůbec nemělo mít spojitost.
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od mr.qeg »

:-D Nejdřív se nadává na vývojáře, že "neoptimalizujou". A když optimalizujou, tak je to zase špatně :oops:
keistown
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 16. srp 2009

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od keistown »

Pod pojmem optimalizace si predstavim, ze vyvojar zaridi, aby nejaky objekt na druhym konci herniho sveta nezral vykon, nebo aby vypocet kolik jsem dal dmge do bosse nezral tunu vykonu, ne to ze mi snizi detaily i kdyz v nastaveni mam explicitne neco jako very high.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tohle je velice konzoloidní styl optimalizace, tam se to dynamicky snižuje rozlišení když GPU nestíhá a je asi i na místě aby se v takové situaci snižovalo LOD a množství objektů tak proč to nepropojit, ale na PC to nemá co dělat.
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od mr.qeg »

Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od mr.qeg »

mr.qeg píše:Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.
keistown: vývojář to zařídí tak, že nebude renderovat zbytečné objekty, ale ty si toho nevšimneš. Tomu se říká optimalizace.
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od mr.qeg »

Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.

keistown: vývojář to zařídí tak, že nebude renderovat zbytečné objekty, ale ty si toho nevšimneš. Tomu se říká optimalizace.

Prosím mody, ať smažou ten jeden můj duplicitní příspěvek.
Naposledy upravil(a) mr.qeg dne pát 20. lis 2020, 16:25, celkem upraveno 1 x.
keistown
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 16. srp 2009

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od keistown »

Pokud poznam rozdil, tak jsem si toho asi vsiml, nemyslis? Jinak jsem napsal presne to co pises. Ale DOC podle me mluvil o necem uplne jinem.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ano nemluvíme tady o LOD textur/shaderů, o to aby se zobrazovaly ty ideálně vůči rozlišení se stará AF. Tady mluvíme o objektech jako postavy, budovy, terén, folliage, že maj s většim rozlišenim po-in distance dále a takovýhle věci právě vidíš bez ohledu na rozlišení a chceš je mít vždy na max (pokud to HW utahne).
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Rozlišení u hodně her ovlivňuje LOD jak textur (třeba Control - tam je to dost výrazný a s DLSS některý textury trpí, protože se v nižším rozlišení natahují i jiné LOD textur :| ) tak tu geometrii (LOD) . Nejlepší příklad je to GTA IV, kde je to fakt hodně znát. FHD je v některých scénách méně limitováno procesorem než 4K. :roll:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od rosta »

DLSS ve hře SOTR. Hraji na rozlišení 5120x1440 vse bezi jak ma i s dxr efekty. Kdyz ale zkusim zapnout DLSS abych si to vyzkoušel tak hra dovoli jen 2560x1440 a je to roztazena mazanice, je to normalni ? :? :?
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Srandista »

Bohuzial, DLSS1 v SotTR ma jasne dane rozlisenia, na ktorych funguje.

https://www.techpowerup.com/252550/nvid ... imitations
Naposledy upravil(a) Srandista dne sob 28. lis 2020, 13:32, celkem upraveno 2 x.
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

to sa týka prvého dlss a sotr myslím má 1
práve preto je 1 nič moc resp je to další dovod prečo DLSS 1 nie
imho aj ten článok má 2 roky
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Srandista »

Ano, ten clanok je sice stary, ale co sa SotTR tyka, tak je stale aktualny. Je to totiz ako si napisal, SotTR pouziva DLSS1, a tam hento obmedzenie stale plati. A aby ten moj post nahodou neznel zavadzajuco, tak som ho radsej upravil.
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od rosta »

ono kvůli těm par stínům se ani nevyplatí to rtx zapinat a kdyz to zapnu tak to jede dobre i bez dlss
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
Wili123
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. lis 2013

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Wili123 »

Ak mam 4k monitor a pouzijem DLSS kde je rozlisenie pre grafiku renderovene napr. v 1080p, bude zalezat vysledne FPS podla vykonu procesoru ako to je bezne pri 1080p alebo to CPU bude mat mensi vplyv podobne ako je to pri nativnom 4k rozliseni?

alebo u nativneho 1080p sa prejavuje vykon CPU kvoli velmi vysokym FPS? a teda ak je celkove fps v DLSS nizke napr. kvoli raytracingu tak vplyv vykonu CPU bude podobne nizky ako je tomu u vysokych rozliseni?
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

CPU renderuje (resp dělá svou práci) v určitym FPS, to je jeho max a pak to jde do grafiky a podle toho jak to ta dá (rozlišení , AA a pod vs její hrubej výkon) takové bude výsledné FPS co poleze z ní. Jinými slovy ano čím větší FPS tím více se budeš blížit CPU limitu. Ale hry co používaj DLSS typicky běhaj fajn na jakymkoliv mdoernim CPU co má aspoň 6C12T.
Trek
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2008

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Trek »

V DLSS se určitě projeví CPU bottleneck, trošku jsem to testoval na 3070. Ten bottleneck je ale irelevantní pokud nemáš nějaký hodně pomalý CPU.

Příklad ve 4k bez dlss budeš mít bottleneck třeba 3 fps, ve 4k s použítím DLSS budeš mít bottleneck 7fps.
Spíš jde o minimální fps, kdy se slabým cpu budeš mít trošku horší dojem ze hry (jak s dlss tak bez).

Každopádně s dlss 1.0 budeš mít hodně špatnej dojem ze hry, protože je to nechutná destrukce obrazu.
python.p
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2010
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od python.p »

3fps a 7fps a to je jako bottleneck? To je ty voe snad chyba měření ne?
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...
Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Můj web: Delid.cz
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“