NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- Wili123
- Začátečník
-
- Registrován: 29. lis 2013
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Mam 3080 a 5800x zaujima ma to, ze ak by som hral nativne v 4k na napr r5 3600 tak by rozdiel medzi 5800x bol minimalny, mozno 1-2fps hore-dole ale ak budem mat 4k s dlss tak ten rychlejsi cpu asi nejake fps dokaze pridat nie?
- Trek
- Začátečník
- Registrován: 16. kvě 2008
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jo ten rychlejší procesor bude dávat o něco víc fps, ale záleží na tom kolik to bude a jaká hra. Pokud to bude třeba jen 60fps s dlss tak stejně ten rozdíl bude malej. Pokud ta hra ale poběží 130fps, tak tam může bejt rozdíl 10 nebo 20 fps.
Každopádně si to můžeš vyzkoušet podtaktováním procesoru, jak bude to či ono reagovat. Nejlepší je metro benchmark, protože dává konzistentní výsledky.
Jinak by mě zajímala pointa týhle diskuse, chceš nějakej rychlejší procesor nebo co?
Každopádně si to můžeš vyzkoušet podtaktováním procesoru, jak bude to či ono reagovat. Nejlepší je metro benchmark, protože dává konzistentní výsledky.
Jinak by mě zajímala pointa týhle diskuse, chceš nějakej rychlejší procesor nebo co?
- Wili123
- Začátečník
-
- Registrován: 29. lis 2013
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
pointa diskuze je, ze ma zaujimalo, ze ak sa hra na 4k s dlss ci ma vyssi vykon CPU rovnaky prinos ako pri testoch v 1080p, resp. ci ma upgrade CPU v takom pripade vyznam, pretoze viem ze v nativnom 4k su medzigeneracne rozdiely medzi cpu velmi male. Uz som to ale pochopil, vyznam to zacne mat ak pojdem nad 100fps. Ak mam 4k/60hz monitor je mi to asi jedno
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Technologie Nvidia DLSS a Reflex budou ve více hrách, Unreal Engine je teď má jako plugin
https://www.cnews.cz/technologie-nvidia ... ne-plugin/
https://www.cnews.cz/technologie-nvidia ... ne-plugin/
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Zkoušim Bright Memory (Unreal Engine) Kde už DLSS 2.1 je...
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-win6w1k06.png
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-win667jxx.png
- Cyberpunkově rozmazané odrazy se nějak nekonají. Každopádně otázka je - s DLSS je screenshot s 19ti nebo 17ti náboji v zásobníku?
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-win6w1k06.png
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-win667jxx.png
- Cyberpunkově rozmazané odrazy se nějak nekonají. Každopádně otázka je - s DLSS je screenshot s 19ti nebo 17ti náboji v zásobníku?
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Oukej, ja si tipnu.
19 - DLSS
17 - nativ
19 - DLSS
17 - nativ
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Také si myslím, že 19 DLSS a 17 nativ
Goldnoob team proud member!
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Zajímavé 3 tipy (jeden do SZ ) a všechny stejné... ale fps ukazatel říká, že to asi bude jinak
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-dlsspokwj.jpg
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-nodlrkk1s.jpg
V Unreal enginu to DLSS asi bude implementovaný dobře. Rozdíly jsou mírně znát jen v pohybu.
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-dlsspokwj.jpg
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-nodlrkk1s.jpg
V Unreal enginu to DLSS asi bude implementovaný dobře. Rozdíly jsou mírně znát jen v pohybu.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Já jsem to tipoval (SZ ) podle mířidla, myslel jsem, že s DLSS se to nepovedlo a proto je hůře vidět. Ono je to přitom naopak a díky DLSS je mířidlo lépe vidět.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
hmm, tak nic no. Ja tipoval podle boku zbrane - jde tam jasne videt, ze u 19 je textura mene ostra vcetne toho napisu, proto jsem si myslel, ze to musi byt DLSS. Pri stani na miste s tim snad nehybe tak moc, aby se tam aplikoval nejaky per-object motion blur, takze me ani nenapada, proc to tak je.
Kazdopadne vice jak 50% vykonu navic pri efektivne nerozeznatelne kvalite obrazu, to se da fakt oznacit za nejakou formu black voodoo magic. Asi se neni moc cemu divit, ze i novy Switch ma udajne podporovat DLSS s outputem az 4K na televize v docked modu. Jsem opravdu zvedavy, co vymysli AMD a jak se s tim popere.
Kazdopadne vice jak 50% vykonu navic pri efektivne nerozeznatelne kvalite obrazu, to se da fakt oznacit za nejakou formu black voodoo magic. Asi se neni moc cemu divit, ze i novy Switch ma udajne podporovat DLSS s outputem az 4K na televize v docked modu. Jsem opravdu zvedavy, co vymysli AMD a jak se s tim popere.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Zajímá mě kámen úrazu DLSS a to duchy za objekty v pohybu. Ano nebo ne? Statické screeny z klidné stojící scény to umí hezky už dávno.
- satik
- Začátečník
- Registrován: 03. črc 2015
- Bydliště: Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Nic takovýho DLSS nemá.
Duchy za pohybem dělá TAA.
Duchy za pohybem dělá TAA.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ale ano, má
CyberPunk - tohle issue se tu probíralo pár stránek zpět
https://www.youtube.com/watch?v=VAF2ixKIkkw
F1 2020/2021
https://www.youtube.com/watch?v=na5eXiHrJZs
War Thunder
https://forum.warthunder.com/index.php? ... ng-planes/
Death Stranding
https://www.youtube.com/watch?v=OEAh3hU00s4
atd. atd.
CyberPunk - tohle issue se tu probíralo pár stránek zpět
https://www.youtube.com/watch?v=VAF2ixKIkkw
F1 2020/2021
https://www.youtube.com/watch?v=na5eXiHrJZs
War Thunder
https://forum.warthunder.com/index.php? ... ng-planes/
Death Stranding
https://www.youtube.com/watch?v=OEAh3hU00s4
atd. atd.
Naposledy upravil(a) Krteq dne stř 24. bře 2021, 10:38, celkem upraveno 1 x.
- satik
- Začátečník
- Registrován: 03. črc 2015
- Bydliště: Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
No ano, prave tam se to resilo a zaver byl, ze to dela TAA.
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php ... &start=526
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php ... &start=526
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jaký závěr? Vždyť je závěr přesně opačný, viz. ta tuna videí a vláken na internetu.
Ano, podobný ghosting se objevuje i u TAA už kvůli principu temporal složky, ale to není tento případ
Ano, podobný ghosting se objevuje i u TAA už kvůli principu temporal složky, ale to není tento případ
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
DLSS ve hře antialising (TAA) úplně vypíná a nahrazuje ho AA vlastním (opět ale temporal). Nejvíc duchů je pak asi s DLSS v kombinaci s raytracingem (který střílí málo paprsků a denoiser opět musí využít temporal).
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Duchy ale dělá i TAA nebo SMAA Tx.. všechno co je založený na temporal filtru může (a často trpí) na duchy. Není to jen problém čistě DLSS, i když na DLSS se hází kde co (protože strana červených má zatím prd, tak je to špatně).DOC_ZENITH píše:Zajímá mě kámen úrazu DLSS a to duchy za objekty v pohybu. Ano nebo ne? Statické screeny z klidné stojící scény to umí hezky už dávno.
Každopádně tipovačka dopadla jak se čekalo - poznat rozdíl mezi nativem a DLSS 2.1 (není určena kvalita, ve hře se jen zapíná ON/OFF) v Unreal Enginu funguje dobře.
EDIT: Zároveň si ale všimněte na odhalujících screenech, že mezi DLSS ON / OFF není nijak zásadní rozdíl v zatížení paměti, takže DLSS není spása pro málo VRAM.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
To už jsme si prokázali dávno, DLSS bere stejně Vram jako target rozlišení ne source, takže úsporu Vram nepřináší žádnou.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Se to nějak rozjíždí Další engine bude nativně podporovat DLSS - tentokrát Unity engine
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... ding-dlss/
To už bude za chvíli opravdu nový standard antialiasingu (DLSS nahrazuje velmi dobře TAA, i když na neduh ghostingu kvůli temporal filtru trpí také) a upscalingu. DLSS Q nabízí většinou stejnou kvalitu obrazu (někdy mírně lepší ale i mírně horší - prostě +- to samé) při výrazně vyšším výkonu, takže za mě jednoznačně +.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... ding-dlss/
To už bude za chvíli opravdu nový standard antialiasingu (DLSS nahrazuje velmi dobře TAA, i když na neduh ghostingu kvůli temporal filtru trpí také) a upscalingu. DLSS Q nabízí většinou stejnou kvalitu obrazu (někdy mírně lepší ale i mírně horší - prostě +- to samé) při výrazně vyšším výkonu, takže za mě jednoznačně +.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- ifkopifko
- Začátečník
-
- Registrován: 16. říj 2009
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Je to zaujímavý výsledok, ale mňa by naopak celkom zaujímalo, prečo vyzerá na "native" zbraň taká mierne rozmazaná... či nie je v hre ešte niečo iné, pretože mne to nepripadá, že by to bol screenshot bez akéhokoľvek AA/filtru.Ache píše:Zajímavé 3 tipy (jeden do SZ ) a všechny stejné... ale fps ukazatel říká, že to asi bude jinak
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H