NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Wili123
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. lis 2013

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Wili123 »

Mam 3080 a 5800x zaujima ma to, ze ak by som hral nativne v 4k na napr r5 3600 tak by rozdiel medzi 5800x bol minimalny, mozno 1-2fps hore-dole ale ak budem mat 4k s dlss tak ten rychlejsi cpu asi nejake fps dokaze pridat nie?
Trek
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2008

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Trek »

Jo ten rychlejší procesor bude dávat o něco víc fps, ale záleží na tom kolik to bude a jaká hra. Pokud to bude třeba jen 60fps s dlss tak stejně ten rozdíl bude malej. Pokud ta hra ale poběží 130fps, tak tam může bejt rozdíl 10 nebo 20 fps.
Každopádně si to můžeš vyzkoušet podtaktováním procesoru, jak bude to či ono reagovat. Nejlepší je metro benchmark, protože dává konzistentní výsledky.
Jinak by mě zajímala pointa týhle diskuse, chceš nějakej rychlejší procesor nebo co?
Wili123
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. lis 2013

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Wili123 »

pointa diskuze je, ze ma zaujimalo, ze ak sa hra na 4k s dlss ci ma vyssi vykon CPU rovnaky prinos ako pri testoch v 1080p, resp. ci ma upgrade CPU v takom pripade vyznam, pretoze viem ze v nativnom 4k su medzigeneracne rozdiely medzi cpu velmi male. Uz som to ale pochopil, vyznam to zacne mat ak pojdem nad 100fps. Ak mam 4k/60hz monitor je mi to asi jedno :D
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Technologie Nvidia DLSS a Reflex budou ve více hrách, Unreal Engine je teď má jako plugin
https://www.cnews.cz/technologie-nvidia ... ne-plugin/
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Zkoušim Bright Memory (Unreal Engine) Kde už DLSS 2.1 je...

https://abload.de/img/brightmemory_ep1-win6w1k06.png
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-win667jxx.png

- Cyberpunkově rozmazané odrazy se nějak nekonají. :) Každopádně otázka je - s DLSS je screenshot s 19ti nebo 17ti náboji v zásobníku? :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sobo »

Oukej, ja si tipnu. :-D

19 - DLSS
17 - nativ
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Thellwin
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 19. čer 2003
Bydliště: Satan City

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Thellwin »

Také si myslím, že 19 DLSS a 17 nativ :)
Goldnoob team proud member!
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Zajímavé 3 tipy (jeden do SZ :) ) a všechny stejné... ale fps ukazatel říká, že to asi bude jinak :)

https://abload.de/img/brightmemory_ep1-dlsspokwj.jpg
https://abload.de/img/brightmemory_ep1-nodlrkk1s.jpg

V Unreal enginu to DLSS asi bude implementovaný dobře. Rozdíly jsou mírně znát jen v pohybu.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od madPav3L »

Já jsem to tipoval (SZ :)) podle mířidla, myslel jsem, že s DLSS se to nepovedlo a proto je hůře vidět. Ono je to přitom naopak a díky DLSS je mířidlo lépe vidět.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sobo »

hmm, tak nic no. :mrgreen: Ja tipoval podle boku zbrane - jde tam jasne videt, ze u 19 je textura mene ostra vcetne toho napisu, proto jsem si myslel, ze to musi byt DLSS. Pri stani na miste s tim snad nehybe tak moc, aby se tam aplikoval nejaky per-object motion blur, takze me ani nenapada, proc to tak je.

Kazdopadne vice jak 50% vykonu navic pri efektivne nerozeznatelne kvalite obrazu, to se da fakt oznacit za nejakou formu black voodoo magic. :-D Asi se neni moc cemu divit, ze i novy Switch ma udajne podporovat DLSS s outputem az 4K na televize v docked modu. Jsem opravdu zvedavy, co vymysli AMD a jak se s tim popere.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Zajímá mě kámen úrazu DLSS a to duchy za objekty v pohybu. Ano nebo ne? Statické screeny z klidné stojící scény to umí hezky už dávno.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od satik »

Nic takovýho DLSS nemá.
Duchy za pohybem dělá TAA.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ale ano, má

CyberPunk - tohle issue se tu probíralo pár stránek zpět
https://www.youtube.com/watch?v=VAF2ixKIkkw

F1 2020/2021
https://www.youtube.com/watch?v=na5eXiHrJZs

War Thunder
https://forum.warthunder.com/index.php? ... ng-planes/

Death Stranding
https://www.youtube.com/watch?v=OEAh3hU00s4

atd. atd.
Naposledy upravil(a) Krteq dne stř 24. bře 2021, 10:38, celkem upraveno 1 x.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od satik »

No ano, prave tam se to resilo a zaver byl, ze to dela TAA.
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php ... &start=526
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jaký závěr? Vždyť je závěr přesně opačný, viz. ta tuna videí a vláken na internetu.

Ano, podobný ghosting se objevuje i u TAA už kvůli principu temporal složky, ale to není tento případ :roll:
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

DLSS ve hře antialising (TAA) úplně vypíná a nahrazuje ho AA vlastním (opět ale temporal). Nejvíc duchů je pak asi s DLSS v kombinaci s raytracingem (který střílí málo paprsků a denoiser opět musí využít temporal).
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

DOC_ZENITH píše:Zajímá mě kámen úrazu DLSS a to duchy za objekty v pohybu. Ano nebo ne? Statické screeny z klidné stojící scény to umí hezky už dávno.
Duchy ale dělá i TAA nebo SMAA Tx.. všechno co je založený na temporal filtru může (a často trpí) na duchy. Není to jen problém čistě DLSS, i když na DLSS se hází kde co (protože strana červených má zatím prd, tak je to špatně).

Každopádně tipovačka dopadla jak se čekalo - poznat rozdíl mezi nativem a DLSS 2.1 (není určena kvalita, ve hře se jen zapíná ON/OFF) v Unreal Enginu funguje dobře.

EDIT: Zároveň si ale všimněte na odhalujících screenech, že mezi DLSS ON / OFF není nijak zásadní rozdíl v zatížení paměti, takže DLSS není spása pro málo VRAM.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

To už jsme si prokázali dávno, DLSS bere stejně Vram jako target rozlišení ne source, takže úsporu Vram nepřináší žádnou.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Se to nějak rozjíždí :-) Další engine bude nativně podporovat DLSS - tentokrát Unity engine :shock:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... ding-dlss/

To už bude za chvíli opravdu nový standard antialiasingu (DLSS nahrazuje velmi dobře TAA, i když na neduh ghostingu kvůli temporal filtru trpí také) a upscalingu. DLSS Q nabízí většinou stejnou kvalitu obrazu (někdy mírně lepší ale i mírně horší - prostě +- to samé) při výrazně vyšším výkonu, takže za mě jednoznačně +.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
ifkopifko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. říj 2009

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od ifkopifko »

Ache píše:Zajímavé 3 tipy (jeden do SZ :) ) a všechny stejné... ale fps ukazatel říká, že to asi bude jinak :)
Je to zaujímavý výsledok, ale mňa by naopak celkom zaujímalo, prečo vyzerá na "native" zbraň taká mierne rozmazaná... či nie je v hre ešte niečo iné, pretože mne to nepripadá, že by to bol screenshot bez akéhokoľvek AA/filtru.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“