NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Právě, sice je to hnus ve výsledku, ale když vezmeme úvahu, že se to dopočítává přesně tohohle rozlišení:
Obrázek
(je to PNGčko, tak si to zkuste upscalnout na 1920x1080 zpět sami :-D )

... tak jako docela nečekaně dobrý výsledek i když už s artefakty. Chvíli sem to zkoušel a je nutné kvůli artefaktům vypnout Raytracing. I na něj už je to málo rays. Bez RT to ale jede slušně.

40p nokia režim je fakt legrace, to už je jen taková halucinace. Tam už to ty detaily fakt nechytá. :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Tohle asi podporou RT a DLSS prodeje RTX karet nějak moc nezvýší, ale i tak to sem dávám :-D
Pumpkin Jack | Ray Tracing and DLSS Gameplay Reveal
https://store.steampowered.com/app/1186 ... pkin_Jack/
Sonnyxyz
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. črc 2015
Bydliště: České Budějovice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sonnyxyz »

Nvidia oznámila dalších 12 her podporujicich RTX a DLSS.

https://wccftech.com/nvidia-announces-1 ... annerlord/
CPU: Core i7 12700k MB: Asus Z690 MAXIMUS Formula RAM: Corsair Dominator White 5600MHz GPU: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra PSU: Corsair HX850 Cooling: EKWB D5 pump, Velocity blok, , 2x360mm rad, 6x Corsair LL120 a 3x P12 White CASE: Lian-Li O11 Dynamic White EVO
Alienware AW3418DW - 3440x1440, 120Hz
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

to vypadá přesně jak jsem psal, DLSS není sranda do těch her dát, například:

Mount and Blade II: Early Access od 30. března
Edge of Eternity v betě od 12. srpna
Enlisted uzavřená beta
atd atd

Zatím se plní scénář že na launchday DLSS jen domluvené hry jako dříve Hairworks nebo GPU PhysX, ve zbytku přijde X měsíců po vydání hry což je s křížkem po funuse.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Sonnyxyz
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. črc 2015
Bydliště: České Budějovice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sonnyxyz »

To asi nechápu. To že hry jsou bete, znamená že by měli už všechno umět? Já myslel že důležité je to, co má hra po releasu a ne v bete. Já třeba hry v bete že zásady nehraju, abych si nekazil pak release.
CPU: Core i7 12700k MB: Asus Z690 MAXIMUS Formula RAM: Corsair Dominator White 5600MHz GPU: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra PSU: Corsair HX850 Cooling: EKWB D5 pump, Velocity blok, , 2x360mm rad, 6x Corsair LL120 a 3x P12 White CASE: Lian-Li O11 Dynamic White EVO
Alienware AW3418DW - 3440x1440, 120Hz
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

ne to znamená že je hra dostupná před releasem takže může nVidia v klidu podporu připravit, hry bez předběžného přístupu jsou pod NDA a pokud nemá nVidia nějaký partnerský vztah se studiem tak nemůže podporu připravit a v den vydání hry nemá uživatel DLSS k dispozici, tohle není mířený konkrétně na tebe, je to obecná diskuze k DLSS která se vede už delší dobu a konkrétně o složitosti implementace je to realita vs marketing.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

Tak sranda je ze o takomto zoome(AI) obyčajného obrázku je tá zväčšenina na tom lepšie ako orignal :D
DLSS 2.0 sa niekedy darí podobne :) :)
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Xuan-Yuan Sword VII offers one of the best DLSS implementations, and we strongly suggest using it.

https://www.dsogaming.com/pc-performanc ... enchmarks/
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Dagor 6.0 engine (War Thunder, Enlisted, Crossout) přidává podporu DLSS

War Thunder 2.0.0.8 (Dev)
Obrázek
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Škoda že to zas maže (vegetace, Zimmerit atd.) :(
keistown
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 16. srp 2009

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od keistown »

Tak to uz se tesim az AMD ukaze ekvivalent se stejnym performance boostem, ktery nebude rozmazavat. :roll:
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Mazání řeší sharpening Freestyle, ale proč se v dálce ztrácí stíny kolem stromů?
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

mne to pripadá ja keby bolo to dlss omýlené tými oknami :D
lebo mimo je to vceku ok :mrgreen:
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Škoda že to zas maže (vegetace, Zimmerit atd.) :(
Tipuji si že v pohybu bude ta vegetace klidnější než bez DLSS - méně shimmeru. :wink: Na ostrost pomůže Freestyle Sharpening (prostě to samý jako CAS :roll: ) - který pomáhá i ve hrách, kde TAA je implementováno blbě a maže také.

A jo, taky sem zvědav na nemazající a aspoň stejně kvalitní alternativu od rudý bandy bez AI akcelerace (Tensor Cores). :twisted:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sobo »

Krteq píše:Škoda že to zas maže (vegetace, Zimmerit atd.) :(
Jak uz rekli ostatni, tohle jednoduse resi freestyle sharpen (vlastni zkusenost).
Na druhou stranu je potreba taky rict, ze DLSS pridava detaily, ktere v nativnim renderu vubec nejsou - u prvniho screenu to jde videt na lepsim vyhlazeni vrchni strany kanonu nebo na miridlech kulometu na strese. U druheho screen vidim zase podstatny rozdil v prokresleni te obruce kolem velitelske veze. Dovedu si predstavit, ze hlavne v pohybu to bude bez DLSS nepekne shimmerovat.

Spis se divim, proc tam v dalce zmizely stiny, nebo proc jsou stromy tak svetle, protoze na to by DLSS nemelo mit zadny vliv. Mozna si v Gaijinu zase dali trosku moc vodky, kdo vi. ¯\_(ツ)_/¯
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

V pohybu to je +/- totez jako nativ.

Ono ve WT asi nema DLSS smysl resit, kdyz je ta hra pomerne nenarocna. 2560x1440 max detaily da RTX 3080 cca 200 fps a nekde od 150 uz je CPU limit (3700X). Na nejakem lowendu by se to asi dalo akceptovat, ztrata kvality neni prilis velka (ale narust vykonu taky ne).
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od satik »

Nektery casti obrazu s tim DLSS vypadaj lip, nektery hur, ale desi me, ze tam chybej ty stiny, to vypada jako by to ve WoT vyplo nejaky nastaveni.

Shimmeru bych se zas tolik nebal, DLSS kouka i na predchozi snimky, takze by si to s tim melo nejak poradit a ve vysledku by to mohlo bejt i lepsi nez bez DLSS.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Sobo píše:Spis se divim, proc tam v dalce zmizely stiny, nebo proc jsou stromy tak svetle, protoze na to by DLSS nemelo mit zadny vliv. Mozna si v Gaijinu zase dali trosku moc vodky, kdo vi. ¯\_(ツ)_/¯
Tohle podle mě bude prostě tím, že se renderuje v nižším rozlišení = jiný LOD. Nedávno, když sem hrál GTA 4 (čistě CPU limitovaná hra), tak mě překvapilo, že ve 4K DRS mě to běží hůř než ve FHD, přitom grafika v té scéně nemakala ani na 50%... ale zásadně se lišila kvalita modelů. Ve 4K to vykresluje mnohem dál kvalitnější modely. Tohle bude asi podobný. V nativu to má lepší LOD než v nižším rozlišení.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Robsi69
Nováček
Nováček
Registrován: 29. led 2019

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Robsi69 »

NVIDIA zprovoznila DLSS v dalších čtyřech hrách pro až 120% nárůst FPS

https://www.svethardware.cz/nvidia-zpro ... -fps/53631
MSI Tomahawk B550 /Ryzen 5 5600x/ Nvidia RTX 3070 / HyperX Predator 3200 / Samsung SSD 970 EVO / Corsair RM-750x / Fractal Design Define 7 compact / Noctua D-15 / Notebook: Asus Rog
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“