Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 8. březen 2021, 02:08

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 164 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 19. listopad 2020, 10:58 
Redaktor PCT
Redaktor PCT

Založen: 01. leden 2014
Nahoru
Jo, to je jedno z úskalí DLSS 2.0 – je potřeba, resp. vývojáři to musejí upravit tak, aby ta hra používala assety ve stejné kvalitě jako při nativním rozlišení (tzn hires textury a hires modely), aby z toho vypadla srovnatelná kvalita obrazu.

Pokud to mění kvalitu objektů a textur v souvislosti s rozlišením, tak z toho srovnatelná kvalita nevypadne.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 19. listopad 2020, 13:06 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Za tohle bych vinil vývojáře her, pokud ňáká hra mění dohledost či LOD dle rozlišení a ne dle nastavení oněch detailů tak jako WTF. Zapnu 4K a vidím více lidí do dálky... to by se fakt dít nemělo. Renderované rozlišení vs detaily by vůbec nemělo mít spojitost.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 19. listopad 2020, 15:48 
Začátečník
Začátečník

Založen: 05. srpen 2007
Bydliště: Dresden
Nahoru
:-D Nejdřív se nadává na vývojáře, že "neoptimalizujou". A když optimalizujou, tak je to zase špatně :oops:


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 20. listopad 2020, 12:06 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 16. srpen 2009
Nahoru
Pod pojmem optimalizace si predstavim, ze vyvojar zaridi, aby nejaky objekt na druhym konci herniho sveta nezral vykon, nebo aby vypocet kolik jsem dal dmge do bosse nezral tunu vykonu, ne to ze mi snizi detaily i kdyz v nastaveni mam explicitne neco jako very high.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 20. listopad 2020, 14:32 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Tohle je velice konzoloidní styl optimalizace, tam se to dynamicky snižuje rozlišení když GPU nestíhá a je asi i na místě aby se v takové situaci snižovalo LOD a množství objektů tak proč to nepropojit, ale na PC to nemá co dělat.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 20. listopad 2020, 16:10 
Začátečník
Začátečník

Založen: 05. srpen 2007
Bydliště: Dresden
Nahoru
Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 20. listopad 2020, 16:15 
Začátečník
Začátečník

Založen: 05. srpen 2007
Bydliště: Dresden
Nahoru
mr.qeg napsal:
Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.


keistown: vývojář to zařídí tak, že nebude renderovat zbytečné objekty, ale ty si toho nevšimneš. Tomu se říká optimalizace.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 20. listopad 2020, 16:16 
Začátečník
Začátečník

Založen: 05. srpen 2007
Bydliště: Dresden
Nahoru
Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.

keistown: vývojář to zařídí tak, že nebude renderovat zbytečné objekty, ale ty si toho nevšimneš. Tomu se říká optimalizace.

Prosím mody, ať smažou ten jeden můj duplicitní příspěvek.


Naposledy upravil mr.qeg dne pá 20. listopad 2020, 16:25, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 20. listopad 2020, 16:19 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 16. srpen 2009
Nahoru
Pokud poznam rozdil, tak jsem si toho asi vsiml, nemyslis? Jinak jsem napsal presne to co pises. Ale DOC podle me mluvil o necem uplne jinem.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 20. listopad 2020, 17:00 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Ano nemluvíme tady o LOD textur/shaderů, o to aby se zobrazovaly ty ideálně vůči rozlišení se stará AF. Tady mluvíme o objektech jako postavy, budovy, terén, folliage, že maj s většim rozlišenim po-in distance dále a takovýhle věci právě vidíš bez ohledu na rozlišení a chceš je mít vždy na max (pokud to HW utahne).


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 20. listopad 2020, 18:29 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Rozlišení u hodně her ovlivňuje LOD jak textur (třeba Control - tam je to dost výrazný a s DLSS některý textury trpí, protože se v nižším rozlišení natahují i jiné LOD textur :| ) tak tu geometrii (LOD) . Nejlepší příklad je to GTA IV, kde je to fakt hodně znát. FHD je v některých scénách méně limitováno procesorem než 4K. :roll:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 28. listopad 2020, 11:42 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. červen 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí
Nahoru
DLSS ve hře SOTR. Hraji na rozlišení 5120x1440 vse bezi jak ma i s dxr efekty. Kdyz ale zkusim zapnout DLSS abych si to vyzkoušel tak hra dovoli jen 2560x1440 a je to roztazena mazanice, je to normalni ? :? :?

_________________
CPU: Intel core i9 10980XE@4,7ghz allcore MB: Evga x299 dark RAM: G.Skill 32gb ddr4 @4000mhz cl16 T1 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 3090@1902/21000 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 28. listopad 2020, 11:54 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červen 2009
Bydliště: Brno
Nahoru
Bohuzial, DLSS1 v SotTR ma jasne dane rozlisenia, na ktorych funguje.

https://www.techpowerup.com/252550/nvidia-dlss-and-its-surprising-resolution-limitations

_________________
MTB: Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5, CPU: Intel Core i7-6700K@4,4GHz + Scythe Mugen 4, RAM: Patriot Viper 4 Series DDR4 16GB 3000MHz, GPU: MSI RX 470@570 4GB RAM, SSD: Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: LG IPS277L
Google Pixel 3a, Nexus 7 (2013) 32GB


Naposledy upravil Srandista dne so 28. listopad 2020, 13:32, celkem upraveno 2x.

 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 28. listopad 2020, 13:10 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. prosinec 2003
Nahoru
to sa týka prvého dlss a sotr myslím má 1
práve preto je 1 nič moc resp je to další dovod prečo DLSS 1 nie
imho aj ten článok má 2 roky

_________________
Intel Core i9 9900kf@5,1GHz,Strix Z370 F, 2X32GB 3733 DDR4, Gainward Phoenix 3090 1,9/21,5GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 6,5 TB SSD, Topping D50s + Schiit Magni 2U + Shure1540, LG 38GN950, Mate 20 Pro, HTPC, ITX 8700k + 3060Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 28. listopad 2020, 13:31 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červen 2009
Bydliště: Brno
Nahoru
Ano, ten clanok je sice stary, ale co sa SotTR tyka, tak je stale aktualny. Je to totiz ako si napisal, SotTR pouziva DLSS1, a tam hento obmedzenie stale plati. A aby ten moj post nahodou neznel zavadzajuco, tak som ho radsej upravil.

_________________
MTB: Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5, CPU: Intel Core i7-6700K@4,4GHz + Scythe Mugen 4, RAM: Patriot Viper 4 Series DDR4 16GB 3000MHz, GPU: MSI RX 470@570 4GB RAM, SSD: Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: LG IPS277L
Google Pixel 3a, Nexus 7 (2013) 32GB


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 28. listopad 2020, 13:48 
Začátečník
Začátečník

Založen: 18. červen 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí
Nahoru
ono kvůli těm par stínům se ani nevyplatí to rtx zapinat a kdyz to zapnu tak to jede dobre i bez dlss

_________________
CPU: Intel core i9 10980XE@4,7ghz allcore MB: Evga x299 dark RAM: G.Skill 32gb ddr4 @4000mhz cl16 T1 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 3090@1902/21000 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 3. prosinec 2020, 00:03 
Začátečník
Začátečník

Založen: 29. listopad 2013
Nahoru
Ak mam 4k monitor a pouzijem DLSS kde je rozlisenie pre grafiku renderovene napr. v 1080p, bude zalezat vysledne FPS podla vykonu procesoru ako to je bezne pri 1080p alebo to CPU bude mat mensi vplyv podobne ako je to pri nativnom 4k rozliseni?

alebo u nativneho 1080p sa prejavuje vykon CPU kvoli velmi vysokym FPS? a teda ak je celkove fps v DLSS nizke napr. kvoli raytracingu tak vplyv vykonu CPU bude podobne nizky ako je tomu u vysokych rozliseni?


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 3. prosinec 2020, 09:49 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
CPU renderuje (resp dělá svou práci) v určitym FPS, to je jeho max a pak to jde do grafiky a podle toho jak to ta dá (rozlišení , AA a pod vs její hrubej výkon) takové bude výsledné FPS co poleze z ní. Jinými slovy ano čím větší FPS tím více se budeš blížit CPU limitu. Ale hry co používaj DLSS typicky běhaj fajn na jakymkoliv mdoernim CPU co má aspoň 6C12T.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 3. prosinec 2020, 10:00 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. květen 2008
Nahoru
V DLSS se určitě projeví CPU bottleneck, trošku jsem to testoval na 3070. Ten bottleneck je ale irelevantní pokud nemáš nějaký hodně pomalý CPU.

Příklad ve 4k bez dlss budeš mít bottleneck třeba 3 fps, ve 4k s použítím DLSS budeš mít bottleneck 7fps.
Spíš jde o minimální fps, kdy se slabým cpu budeš mít trošku horší dojem ze hry (jak s dlss tak bez).

Každopádně s dlss 1.0 budeš mít hodně špatnej dojem ze hry, protože je to nechutná destrukce obrazu.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 3. prosinec 2020, 10:06 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 08. únor 2010
Nahoru
3fps a 7fps a to je jako bottleneck? To je ty voe snad chyba měření ne?

_________________
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 164 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 3 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.