Stránka 2 z 19

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: čtv 29. srp 2019, 00:38
od Sheppix
Jel si to s RT nebo bez? Je jasný, že s RT bude mít DLSS navrch. HUB v recenzích při srovnávání výkonu nezahrnutí RT.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: čtv 29. srp 2019, 01:08
od Eddward
Ano s RT. Da sa ist DLSS bez RT ? Nie som si teraz isty.
Ani som si nevsimol ze to testovali bez RT.
Ale o com sa potom bavime ?
DLSS je tu predsa len na to aby kompenzovalo vysoke poziadavky RT.
K comu by si niekto dobrovolne zapinal DLSS ked nepouziva RT. Nieco tu nesedi.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: čtv 29. srp 2019, 02:01
od Sheppix
Ano, mělo by to jít i bez RT, když porovnávají 4k default vs 4K DLSS upscale vs 4k 0.7 scalling, a to i na Radeonu.
Tam kde testují i Radeon, tak nepoužívají RT.
Ano, DLSS je tu kvůli RT. Jenomže někteří (nejmenuji) říkají, že DLSS je nahovno, protože sharpening vypadá líp v souvislosti s porovnáním 4k DLSS upscale vs 4k 0.7 scalling. Což je blbost, protože k tomu DLSS prvoplánově neslouží.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 23. bře 2020, 15:14
od Krteq
NVIDIA oficiálně uvedla DLSS 2.0 (Nejedná se o původně oznámený DLSS 2X "quality" mód)
DLSS 2.0 Features :
  • Superior Image Quality - DLSS 2.0 offers native resolution image quality using half the pixels. It employs new temporal accumulation techniques for sharper image details and improved stability from frame to frame.
  • Customizable Options - DLSS 2.0 offers users 3 image quality modes (Quality, Balanced, Performance) that control render resolution, with Performance mode now enabling up to a 4X super resolution.
  • Great Scaling Across All RTX GPUs and Resolutions - a new, faster AI model more efficiently uses Tensor Cores to execute 2X faster than the original, improving frame rates and removing restrictions on supported GPUs, settings, and resolutions.
  • One Network for All Games - While the original DLSS required per-game training, DLSS 2.0 offers a generalized AI network that removes the need to train for each specific game. This means faster game integrations and more DLSS titles.
AnandTech - NVIDIA Intros DLSS 2.0: Ditches Per-Game Training, Adds Motion Vectors for Better Quality

Tohle už vypadá použitelněji než prvotní verze

Současně s uvedením mají tento týden vyjít updaty pro Control a MechWarrior 5 s implementací DLSS 2.0, v titulech Deliver Us the Moon a Wolfenstein: Youngblood je DLSS 2.0 už implementováno.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 25. bře 2020, 15:56
od Hladis
V cestine: Nvidia uvádí DLSS 2.0: nová verze AI upscalingu je temporální a nese mnohá vylepšení
https://www.cnews.cz/nvidia-dlss-2-0-uv ... iltrovani/

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: ned 5. dub 2020, 00:06
od Hladis
Digital Foundry: Control vs DLSS 2.0: Can 540p Match 1080p Image Quality? Full Ray Tracing On RTX 2060?
https://www.youtube.com/watch?v=YWIKzRh ... L&index=82

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. dub 2020, 09:40
od DOC_ZENITH
Pokud by to takhle vpadalo na launchday, bylo by to jiný kafe. Teď už je to dobrá technologie, na launchi to byl humus kterej byl překonanej i blbym sharpen filtrem od AMD, a většina BFU so to tak navždy bude pamatovat. Teď už to chodí dobře a často si to díky snaze zvedat kontakt "zvýrazní" některé detaily více jak native 4K, což je přestřel ale nechme to protože to vypadá dobře. Podstatný ale je jak dobře se tomu daří bez ohledu na rozlišení, jak si to i z šíleně malýho rozlišení dokáže domyset dobrej finální detail, tohle je konečně AI upscaling.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. dub 2020, 11:17
od Ache
Schválně jsem to zkusil. Protože původní DLSS byl v Control docela kompromis (a to ne mluvím už vůbec i zablurovaným Metru - to by také mohlo patch na 2.0 dostat). Jako vypadá to relativně dobře, hlavně samotné vyhlazování hran funguje ještě lépe než v TAA - pohyb je fakt bez artefaktů typických pro TAA.

Zde jsou screeny (png) z nativního FHD a Q a P režimu, grafika RTX 2070 Gainward (non OC 175W verze):
FHD: https://abload.de/img/control_dx12_2020_04_foj93.png
720p: https://abload.de/img/control_dx12_2020_04_dujxe.png
540p: https://abload.de/img/control_dx12_2020_04_ezku0.png

Podle mě ale zásadní změnou je to přidané doostřování, díky kterému více vyniknou drobné detaily a působí to možná i lépe než nativko (minimálně režim 720p). Nevýhodou samotného Controlu je, že má velice agresivní texture LOD - je to například krásně vidět na té zelené knize v levo na stole. v 720 a 540p má to logo nižší rozlišení. Ve FHD je načten o stupeň vyšší LOD. Každopádně boost fps je brutální! Díky pozitivnímu vlivu na kvalitu obrazu (zlepšení transparentních textur) nevidím ani důvod DLSS vypínat.

Ještě pro srovnání (kvůli výkonu na fixní frekvenci) obyčejného 720p renderu s 720p DLSS 2.0:
je vidět, že výpočet DLSS není ani zdaleka bezeztrátový a nějaký výkon si ukousne, ale boost kvality a prokreslení obrazu je výrazný:

720p: https://abload.de/img/control_dx12_2020_04_skka0.png
720p DLSS: https://abload.de/img/control_dx12_2020_04_omjko.png

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. dub 2020, 12:32
od stylar
Hlavně mi to přijde parádní pro vyšší rozlišení jako je 4k, co jsem zkoušel tak i upscale z 1080p pomocí DLSS na 4k vypadá ostřeji jak nativní 4k, jo jako jde to poznat hlavně na některých hranách objektů, které víc vyniknou právě kvůli implementaci sharpen filtru do DLSS, což nijak nevadí.

Ohledně toho texture LODu to vypadá, že hra má nějaký bug, ze začátku jsem ani nehrál v DX12 kvůli tomu, že se mi to občas buglo a přestalo načítat textury (zůstávaly komplet low res), teď to vypadá OK, ale když měním kvalitu DLSS nebo ho vypínám tak občas některé objekty dál zůstanou s low res texturou, ale stačí dát ESC a počkat a naskočí to v plné kvalitě i tak má hra strašně pomalej texture streaming jako většina DX12 her a to mám pro ni lepší podmínky jako je SSD...

V Metro Exodus bych moc bral DLSS 2.0, když jsem ho ještě nedohrál, ale našel jsem tohle info:
Metro Exodus devs on DLSS 2.0: "We may implement it in the future, but for now, no. There are some systems that we would have to rework in order to support the new priorities of the updated DLSS."
sice staré DLSS tam vypadá docela dobře, ale nepoužívám ho, protože konkrétně v téhle hře nefunguje korektně s HDR a redukuje peak brightness

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. dub 2020, 12:58
od DOC_ZENITH
No tohle je otázka, ono totiž stav" hrana je výraznější než native 4K" znamená že to v tu chvíli nevypadá tak jak má. To je stinná stránka AI aupscalingu, kterej se snaží doplňovat objekty podle toho jak je odhaduje že tam budou, co když ale záměr tvůrce nebyl tak výrazná hrana, nebyl póry jak zauhrovaný puberťačky a řasy jak kartáče? To se pak AI těžko vysvětluje heh, proto taky ten training game by game a žádné globální nasazení.

Co se hodně hodí je to že maže transaprentní artefakty, což je ale pouze důsledek absence TRAA a textur bez aplha blendingu, což je problém se kterym se bojuje od Voodoo1 (přílišnej alpha blending může bugovat enormě zatěžuje TMU, bez alpha blendingu maj ale zas transparence allias) a stále žádné řešení, raději bych preferoval funkční TRAA no.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: úte 14. črc 2020, 22:54
od michal3d
Klobúk dole pred DLSS 2.0 v Death Stranding. Najlepšia kvalita obrazu je s DLSS a ešte naviac s výrazným navýšením FPS. Tak toto sa naozaj podarilo. :thumbsup:

https://youtu.be/ggnvhFSrPGE?t=955

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 00:50
od Ache
Vyhlazování transparentních textur je dokonalé (jak to umí lépe vyhladit vlasy už to ukázalo v Control) . DLSS 2.0 se fakt povedlo - je to první metoda anti-aliasingu, která výkon zvyšuje. :) I když má někdo nabušenou grafiku, co danou hru dává s prstem v nose, je lepší hrát s DLSS - lepší obraz i výkon.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 08:33
od CageJ

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 10:59
od Ache
Na wcfftechu je porovnávačka přímo s AMD fidelity FX (přináší nárůst výkonu jako DLSS - Quality mode - render také v cca 75% rozlišení)... No s následující generací grafik to bude mít AMD dost těžký, pokud nepřijde s nějakou alternativou k DLSS. Fidelity FX jen upscaluje obraz a mírně doostřuje. To se s DLSS, které obraz má dokonce lepší než nativ, nemůže ani měřit. :shock:

Jeden screen řekne víc, než dost:
https://wccftech.com/wp-content/uploads ... scaled.jpg

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 11:10
od DOC_ZENITH
AMD bude muset přijít s vlastní alternativnou, jinak jsou v ****. Problém je že jejich současné karty nemaj žádné tensory "navíc" co by se při tradičnim renderu flákaly a jde je použít na tohle. Jaklejkoliv AI upscaling algoritmus by bral výkon ze shaderů. Jejich upsacling neni nic o čem by stálo za to mluvit, je to obyč sharpen filter kterej tu byl už dekády jen ho přejmenovali a dali rovnou do driverů.

Od další generace už jejich karty budou mít tensory a musej launchovat už s funkční obdobou DLSS, jinak by musely bejt min o 1/3 rychlejší aby mohly ject vyžší native, což neni reálné. Problém zde je že NV od příští generace hodlá RT a tensory nacpat přes všechny segmenty a RDNA2 jej má (pokud se nic nezměnilo) mít jen u toho největšího čipu. A neúspěch v mainstreamu by pro ně byl naprosto kritickej, to je vždy drželo nad propastí.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 11:32
od ArgCZ
vyšlo to vůbec už v nějaký hře rovnou na launch? Death Stranding je taky už věc 8 měsíců stará. Jde o to jestli jsou to schopný to nabídnout na launch hry i mimo pár titulů na kterých se budou spolupodílet. Jakmile to bude masovka tak má AMD velkej problém, ale pokud zas vyjdou tři AAA tituly ročně a do dalších 10ti to dodaj s několikaměsíčním zpožděním tak to nebude zas tak horký.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 11:38
od DOC_ZENITH
Nuo taky je to něco co stojí křemík a kupci Turingů si to těžce zaplatili, neni to "free featurka navíc" heh. Od verze 3.0 už to má bejt více univerzální a nebude se muset vše zdlouhavě optimalizovat pro konkrétní hry, alespoň takovej je plán.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 11:56
od Ache
ArgCZ píše:vyšlo to vůbec už v nějaký hře rovnou na launch? Death Stranding je taky už věc 8 měsíců stará.
Co? PC verze to vyšlo snad teď ne? To že to na 30fps páčkovačích vyšlo před osmi měsíci je v oblasti PC irelevantní - teď si to konečně můžeme zahrát na normálních 60...100+ fps. Jinak DLSS mají mít další tituly, na tom samém engine třeba i Horizon Dawn... Unreal engine už to také přímo integroval.

Neexistuje v podstatě důvod to nepodporovat. Kvalita obrazu lepší než při obyčejném vyhlazování TAA... Dokonce bych řekl, že transparentní textury svým chováním už jsou na úrovni TRSSAA. Nevidím pak jediný důvod, proč bych tu hru měl hrát v horším nativku, když AI dopočítaný obraz je lepší. V Death Stranding bych na své kartě DLSS také nepoužíval kvůli výkonu, ale kvalitě obrazu. (hrát to asi nebudu, simulátor future DPDčáka mě nějak neláká)

Konečně tu po dlouhé době je vyhlazování hran, které je sice post-process, ale výsledek je na téměř úrovni toho, co jsme kdysi dosahovali s náročným TRSSAA - hlavně v pohybu. Že to je berlička na slabý výkon u her s RT je jedna věc (ve FHD by se jinak dalo hrát jen na 2080Ti), ale kvalita obrazu lepší než nativ je druhý příjemný bonus.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 12:13
od ArgCZ
prosimtě za
1, Ache není měřítko co je normální nebo není :D
2, pokud nevidíš spojitost mezi tím že launchovala hra 11/2019 a tím že byla vybrána pro DLSS 2.0 tak ok, v pohodě, pokračujte, evidentně jsi předvědčen že to je jen položka kterou je potřeba přidat do rozbalovacího menu a funguje

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 15. črc 2020, 13:03
od michal3d
A nenapadlo ta napr ze ten rozdiel medzi PS4 release a PC release moze byt dany dobou potrebnou na portovanie toho enginu na PC? A podla vysledku je zjavne, ze s portom si dali poriadnu pracu. A nebude asi tiez nahoda, ze v tom istom case spolu s DS vychadza aj Horizon.
Plus moze hrat rolu este aj nejaka casova exkluzivita pre PS. Takze moc nechapem, preco mas taku potrebu sa just vyjadrovat k technologii ktora je cisto PC zalezitost, ked ta PC evidentne vobec nezaujima. Ja tiez hram aj na PS4, nedavno napr TLOU2 a nemam s tou platformou problem, rad si tam zahram hry, ktore si na PC nezahram a obe platformy maju svoje vyhody/nevyhody. Ale jasne, ze co sa da si radsej zahram na PC, v lepsej kvalite a vyssich FPS, ale neleziem s tym do for o PS4 a nejdem im vysvetlovat, jak maju hrat na PC, lebo to je jedina cesta, tak ako to ty pravidelne robis s obhajobou konzol vo vlaknach o PC a vysvetlujes nam, preco su konzole uzasne a PC na houby. Lebo neuveris, ale uz je to naozaj ohrane. :wink: