Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je pá 4. prosinec 2020, 22:18

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 163 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 18:20 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 01. září 2005
Bydliště: Praha
Nahoru
No já jsem po pár hodinách hraní GoT hru odložil a budu doufat, že na PS5 dostane nějaký update, protože ani na PS4 Pro to fakt už nevypadá hezky jak je to limitovaný tím HW.

Jsem zvědavej s čím Sony přijde u PS5 a jestli bude dál používat checkerboard, nebo něco nového. XSX bude mít DirectML.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 19:48 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Spíš s čim přijde AMD proti DLSS - zatím to fakt nabízí nejlepší poměr výkonu, kvality vyhlazení hran a ostrosti obrazu. Teoreticky nějaká AMD metoda by pak mohla být i na konzolích. A něco tam bude muset být, protože těžko konzole zvládnou Raytracing efekty + 4K nativ @ snad už 60 fps :)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 19:51 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Jsem si naprosto jistý že časem příjde standardizované řešení, ať už od MS v DirectX/DirectML nebo od Khronosu.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 19:58 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 30. prosinec 2006
Nahoru
Osobně si nemyslím, že nVidia začne dávat nějak hromadně DLSS do her. Death Stranding byla vyjímka a tahle technologie byla stvořena, aby pomohla kartám nabrat nějaký výkon, když se zapne RT. Vemte si, že kdyby každá hra uměla DLSS 2.0 (pokud je pravda, že implementace je stejně jednoduchá jako přidání AA metody do hry), tak by karty typu RTX 2060 zničehonic uměli dávat hry ve 4K 60 FPS (bez RT) a tím pádem by karty vyšších řad byli neprodejné. Je spíš zajímavý jak se mluví o raytracingu na konzolích, ale zatím jsem od výrobců o tom neslyšel ani ň. Sony neustále mluví o tom, jak objevili SSD ( :-D ) a Microsoft mluví o nejvýkonější konzoli.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 20:04 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 16. srpen 2009
Nahoru
Zas bys ale mohl rict, ze grafiky konecne utahnou monitory z roku 2020. Ne jak ten fail "vzdyt 2060 je grafika na 1080p lololol"
Ja bych ocenil, kdyby to fungovalo v kazdy hre tak jak v Stranding


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 20:15 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 30. prosinec 2006
Nahoru
Je to hezká myšlenka, ale všichni víme, že jak nvidia tak i AMD chtějí vydělat co nejvíc a mám pocit, že mají vyšší zisk z toho, že prodají 60000 kusů RTX 2070 a výše než, když prodají 150000 kusů RTX 2060.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 20:30 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Tohle je úplně mimo, bez DLSS by hlavně nebyl na dnešních kartách RT vůbec použitelný - kdo chce hrát na 2080Ti s plnými detaily jen ve FullHD? :-D DLSS primárně vzniklo kvůli navýšení výkonu - aby se nemuselo renderovat v nativu. Jako "vedlejší efekt" je DLSS 2.0, které má rekonstruovaný obraz na úrovni nativu a vyhlazení hran mnohem lepší, než nějaké FXAA, SMAA, TAA... konečně něco, co aspoň trochu nahradí starý dobrý MSAA+SSTRAA.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 20:33 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 07. prosinec 2005
Bydliště: Středočeský kraj
Nahoru
Výkonu není nikdy dost, začne se pořádně používat raytracing a zase karty nebudou stíhat a budou mít co prodávat.

_________________
CPU: i7-8700K@5.0 GHz (delid by PKBO) MB: Asus ROG Maximus X Hero RAM: G.SKILL 2x8GB DDR4 4133 MHz@CL17 GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA FAN: Noctua NH-U14S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: 35" Asus ROG Swift PG35VQ, 3440x1440 @ 144 Hz PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: LIAN LI PC-P50 Black Audio: Creative SOUND BLASTER X-Fi Titanium Fatal1ty Pro + Genius SW-5.1 Home Theater


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. červenec 2020, 21:00 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Asi tak, tahle generace už stejně pomalu končí, po vydání Ampere něštěkne po Turingách a jejich chabym RT výkonu pes. Za rok budou tituly co na Turingu s RT pojedou tak možná 1080p medium detail na 2080TI a to si nedělám srandu. Ňáká 2060 + DLSS na 4K je celkem úsměvná myšlenka.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. červenec 2020, 11:20 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Se divím že si toho ani Ache nevšimnul. Škoda že DLSS stále trpí různými artefakty :(

Z toho DF videa (13:10) - Death Stranding PC DLSS 2.0 vs PS4 Pro Checkerboarding: Image Reconstruction Analysis


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. červenec 2020, 13:07 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Jo všimnul - že to trpí občas na ghosting (jako TAA) - co jsem ale pochopil, tak za to může engine, že tam není definovaný nějaký pohybový vektor či něco takového. Ale to je jen taková pidivada na jinak dokonale rekonstruovaném obrazu. :twisted: (navíc to můžou patchnout)

TAA které máme v dnešních hrách (i na 30fps páčkovačích) občas ghostuje, což zrovna při nižších fps je viditelné, ale co se dá dělat. Staré dobré MSAA už se nevrátí, když trend je hlavně výpočetní výkon šetřit (výkon už nejde tak dopředu jako dřív, kdy nová generace grafik znamenala i 2x vyšší porci výkonu).

Rozhodně jsem pro to aby se to standardizovalo, protože naproti TAA má DLSS spíš výhody (ať už výkon navíc, nebo vyhlazení a rekonstrukce přerušovaných linií jako dráty, vlasy a tenká vegetace).

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. červenec 2020, 13:31 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
No počkat počkat tohle je dost zásadní bod, jaký vektory? Pokud DLSS potřebuje od hry data o tom co je motion vektor a co neni tak to hodně zužuje použití a prodlužuje a prodražuje implementaci. To věc má fungovat automaticky analýzou obrazu, ne že bude krmená datama od hry. Pokud je to s vektorama pravda tak máme problém, pokud ne a je to jen artefakt co potenciálně půjde vyladit tak ok.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. červenec 2020, 13:43 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ano, DLSS 2.0 používá tzv. temporal feedback, což není nic jiného než využití motion vectoru
Citace:
DLSS 2.0 has two primary inputs into the AI network:

  • Low resolution, aliased images rendered by the game engine
  • Low resolution, motion vectors from the same images -- also generated by the game engine

Motion vectors tell us which direction objects in the scene are moving from frame to frame. We can apply these vectors to the previous high resolution output to estimate what the next frame will look like. We refer to this process as ‘temporal feedback,’ as it uses history to inform the future.

nvidia - NVIDIA DLSS 2.0: A Big Leap In AI Rendering


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. červenec 2020, 14:18 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
DOC_ZENITH napsal:
No počkat počkat tohle je dost zásadní bod, jaký vektory? Pokud DLSS potřebuje od hry data o tom co je motion vektor a co neni tak to hodně zužuje použití a prodlužuje a prodražuje implementaci. To věc má fungovat automaticky analýzou obrazu, ne že bude krmená datama od hry. Pokud je to s vektorama pravda tak máme problém, pokud ne a je to jen artefakt co potenciálně půjde vyladit tak ok.
TAA (který se cpe všude) má stejný problémy - také potřebuje pohybový vektory, takže v čem je problém? Holt když to nemá přesnější data, tak ten temporal filtr dělá bordel. Teď třeba oprašuji Crysis 3 - a co dělá tráva při SMAA temporal 2x? ghostuje . Ty lítající blbosti v tom Death Stranding blbnou trochu víc... ale jak se řiká, není třeba dělat s komára velblouda. :-D

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. červenec 2020, 17:01 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Nevim co dělá tráva při SMAA v Crysis protože ta hra umí MSAA tzn tu mazanici bych si nikdy nezapnul, ale tyhle mazanice co to dělá v Death strandingu jsou typický pro frame interpolation, ala vidí to kulatou věc mezi framy tak si to myslí že ta měl bejt táhlej pohyb tak ho to tam udělá. DLSS ale nepřidá framy, jen upscaluje a vyhlazuje, nevidim tam tedy dlůvod proč by tam vůbec tuhle táhlou věc vykreslilo, protože ve framu 1,2,3 je koule a kouke koulí při upscalu zůstane, ne že se z ní uidělá kometa, asi bug.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. červenec 2020, 17:08 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 01. únor 2005
Bydliště: OV
Nahoru
Jsi proste perfekcionalista a DLSS neni pro tebe :-D

_________________
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. červenec 2020, 20:41 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Tak to těžko když je to jen jeden z mála problémů, přínos celkově je neoodiskutovatelnej. Podle mě to může bejt jen anti-shimmer artefakt. DLSS rozmazává oblasti kde detekuje shimmer (transparentní textury třeba) a mohlo to ty koule na bílym pozadí detekovat jako shimmer tak je to "vyhladilo" ve směru jejich pohybu.


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 30. červenec 2020, 08:33 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. prosinec 2003
Nahoru
Ak to nv nebude dávať do hier tak im to bude na 2 veci...
skorej by to malu hodiť aj do nejakych starších titulov aby ludia videli ze rtx zato stoji aj bez rt :-D

_________________
Intel Core i9 9900kf@5,1GHz,Strix Z370 F, 2X32GB 3733 DDR4, Gainward Phoenix 3090 1,9/20GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 6,5 TB SSD, Topping D50s + Schiit Magni 2U + Shure1540, LG 38GN950, Mate 20 Pro, HTPC, ITX 8700k + 2060s + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 30. červenec 2020, 11:32 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 14. březen 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Nahoru
dexterav : souhlasím, má to zatím příliš málo her

_________________
<-MB-> Gigabyte Z490M Gaming X | <-CPU-> Intel i5 10400 <-RAM-> 16GB (2x8) GOODRAM IRDM PRO 3600 Mhz
<-NVME-> 512GB Adata XPG SX8200 Pro | <LCD> 27"AOC 27G2U | <-GPU-> Sapphire Radeon RX 6800 XT
<-PSU-> Seasonic FOCUS Plus Gold 750W | <CASE> Metallic Gear by Phanteks NEO Micro V2 Black


 Profil  
 Předmět: Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. srpen 2020, 10:18 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 07. prosinec 2005
Bydliště: Středočeský kraj
Nahoru
NVIDIA DLSS 2.0: dokáže nahradit ray tracingem ztracený výkon?
https://www.svethardware.cz/recenze-nvidia-dlss-2-0-dokaze-nahradit-ray-tracingem-ztraceny-vykon/52510

_________________
CPU: i7-8700K@5.0 GHz (delid by PKBO) MB: Asus ROG Maximus X Hero RAM: G.SKILL 2x8GB DDR4 4133 MHz@CL17 GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA FAN: Noctua NH-U14S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: 35" Asus ROG Swift PG35VQ, 3440x1440 @ 144 Hz PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: LIAN LI PC-P50 Black Audio: Creative SOUND BLASTER X-Fi Titanium Fatal1ty Pro + Genius SW-5.1 Home Theater


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 163 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Ache, Koky, michalpuk, Patrice a 12 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.