Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
MV
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. čer 2003
Bydliště: Neratovice

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od MV »

Mazec karta 8)
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jak je na tom openGL? Já mam s FireGL narozdíl od Quader špatné zkušenosti že OGL hry na nich maj problémy. Mněl jsem 2900XT 1GB DDR4 co jsem flashnul na na FireGL8600 a celkem tfuj.

Jinak fyzicky pěkná karta, kdysi jsem na ní taky koukal, ale nakonec jsem si řekl meh další R600, všechny jsou cca stejnějně rychlý a obecně nic moc GPU. Dost mně překvapilo že pod tim velkym chladičem je malej cheap pasiv z 2900, čekal jsem že tam bude ten full z XTX, pak by ta karta aspoň mněla smysl fyzicky díky lepšímu chlazení.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od havli »

Problemy s vykonem, nebo nestabilita?

Zatim jsem narychlo zkusil jen Doom3 na ultra detaily, 1600x1200 4xAA, 16xAF a V8650 dava na default 107 fps a po OC na tech 850/2000 je to 128 fps. Coz je celkem v souladu se stock 2900 XT tady v mem starem testu.

Kód: Vybrat vše

http://hw-museum.cz/data/article/VGA-Benchmarks/Benchmark-VGA-2004---2008-(2012-edition)/data/D3_1600_A.png
Cili minimalne v D3 je vykon v poradku, stabilita nevim, projel jsem jen timedemo na delsi hrani bych to musel hodit do odhlucnene bedny, takhle to je o zdravi. :D Kdyztak jeste muzu nainstalovat ETQW a zmerit vykon, ale dneska se mi do toho uz nechce.

Ja jsem zvedavej hlavne na souboj s OC 8800U, jestli treba nekde ve vysokych rozlisenich (muzu jit az na 2560x1440) nedojde G80 pamet... tam by tohle monstrum mohlo par bodu nasbirat. Skoda, ze se mi nepovedlo rozchodit monitoring vyuziti pameti, minimalne na XP teda. Pod NT6.x to patrne jde https://www.youtube.com/watch?v=7hwhBmWJH-s
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Problém s výkonem nebo se danná OGL vůbec nespustila, to byly mé problémy na R300 based FireGL. Možná to na R600+ opravili... rep vlastně ne pamatuju si na tu modlou 2900XT a vOGL mi na ní nechtěl launchnout UT s novmy OGL renderem (vhodnym pro moderní DX10+ GPU) kterej jinak na R600 šel, prostě různé problémy s kompatibilitou jsem mněl no.

Souboj s G80 dopadne tragicky protože G80 je prostě rychlejší, má mnohem více TMU, rops a obecně vyšší hrubej výkon, 768MB stačí, a R600 s GDDR4 je dokonce o trochu pomalejší jak GDDR3 verze protože vyšší latence. Velké MSAA pro zabití výkonu a sežrání Vram tam taky narvat nemůžeš protože R600 nemá HW AA resolve tzn výkon na ní půjde do pekel rychleji než G80 dojde Vram. Toto + oproti NV raně odepsanej SW support je důvod proč DX10 AMD karty vůbec neberu, nehoděj se totiž kvůli nefunkční 2D akceleraci v browserech (ciz onen support) ani do kancl užití a co se retro týče jsou to lepší karty. Tu V8600 a V8650 beru kvůli tomu jakej je to pěknej macek (fyzicky) jinak ale je to no... R600 prostě no. Pořád ale lepší jak to jak budeme v budoucnu hledět zpět na Vega vs GP102, R600 aspoň ve své době hrála dojmem že tam ňákej potenciál možná je, ač nakonec nebyl. :P
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od havli »

Vyzkousen UT s update OGL, normalne funguje. ETQW taky bez problemu, s vykonem o kousek nad 2900 XT. Pouzivam posledni drivery pro tuhle kartu z AMD stranek a 32bit XP.

Jo, vykon prakticky stejny jako normalni 2900 XT ocekavam. Jeste bych mohl zkusit 8xMSAA, o tom se snad mluvilo kdysi, ze R600 sedi lip nez G80... ale kdo vi. Zatim jsem to nikdy nezkousel, uz se 4xMSAA bylo vykonu malo. :-D

Nefunkcni akcelerace ani dalsi veci mi zily netrha, na to ty karty beztak pouzivat nechci (uz kvuli idle spotrebe, atd). Tady jsem to myslim jeste nedaval - tenhle test http://hw-museum.cz/article/3/benchmark ... edition-/1 uz navzdy zustane nedokonceny a misto toho zacnu znova a lepsi. Jednak bude SB-E platforma... to znamena plnych 16 linek pro SLI a CF. A dale pak vylepsena metodika, jak moc, to se jeste uvidi, aby se to taky dalo v rozumnem case realizovat. Pro tuhle cast zustanu na winXP.

V planu jsou dve casti, tohle je ta prvni.
Obrázek

Otazniky zatim zustavaji u X1900 CF, protoze CF Master kartu pochopitelne nemam, ale podle nekterych informaci by melo jit CF i na dvou normalnich kartach bez externi propojky a master karty jen pres pci-e (proto prave chci 2x16 linek). Tak uvidime - mam tady 2x X1900 XTX a 2x X1950 XTX, tak pokud to aspon trochu pujde, jedno z toho se zucastni testu. Za zminku stoji jeste FireGL V7350, to je 600MHz R520 a 1 GB RAM... sice o neco pomalejsi nez X1800 XT, ale zato dvojnasobna kapacita. :twisted: A taky se snadneji shani nez ta XT. :oops:

HD 2900 Pro se tvari mrtvolne, takze pokud nesezenu funkcni, asi vynecham nebo nahradim necim jinym. U nv je zajimave Quadro FX 4600, coz je hybrid mezi 8800 GTX a GTS - ma plnych 24 ROPs + 384bit/768MB RAM, ale jen 96 SP a 24 TMU jako GTS. 8800 Ultra je OC verze of XFX, default jede 650 MHz, tak jeste trochu doladim a bude to jako top G80.
----

Druha cast pak uz pojede na win7 a z vetsi casti DX10 hrach. GPU budou zacinat na G80/R600 a chci jit az ke konci prvni generace DX11, to znamena Fermi + WLIW DX11 Radeony. Tady prijde ke slovu HEDT platforma jeste vic, protoze mam v planu veci jako 3-way SLI 8800 GTX, 3-way SLI GTX 260, 3-way CF HD 4870, atd, podle toho, co se povede sehnat. Samozrejme budu analyzovat i frametimes. To byl prave kamen urazu driv, ale ted uz mam vymysleny system jak nasypat vsechny dulezite informace do clanku, takze by to melo byt celkem stravitelne. :)
------

Kdyz to pujde dobre, tak nekdy v H1 2018 bych mohl zacit s casti 1. Napred chci dokoncit test (vesmes) AGP karet, ten uz neni daleko od cile a pak zacnu s timhle. Zatim jeste neni hotova ani testovaci sestava, tak po novem roce to zacnu pomalu davat dokupy. Uvazoval jsem trosku i nad pouzitim Haswellu-E (mam volnou X99 MB), ale i7 5930k / resp Xeon E5-16xx V3 je celkem draha zalezitost a narustem vykonu si nejsem moc jistej. Jiste, vyssi IPC tam je, ale ve finalne 4,8-4,9 GHz SB-E za 4,5-4,6 GHz (beru prumer OC) asi nebude moc zaostavat.
Novejsi platformy jako 1151 nebo AM4 jsou bohuzel nevyhovujici kvuli pci-e linkam, tam zkratka 3-way mGPU nerozjedu.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

No nazdar, takové práce co si sám dáváš a ještě chceš hrotit CF a SLI u karet u kterejch víme že je to akorát jeden velkej stutter fest... Já bych se na to vyprdul a testoval jen singleGPU.

Co se X99 týče tak meh, na tyhle starý karty ti easy postačí i Sandy (nebo i odladěnej Nehalem). + solidní výkon maj jen ty top xeony po unlock modu, 1650 s malou cache je částečně limitovaná cache a RAM prostupností, takže musíš taktovat i uncore a RAM pokud z toho chceš ždímat maximum a celá platforma je stále dost aktuální tzn drahá.

Já jsem teď sehnal něco z trochu jinýho soudku, ala retro laptop. Můj požadavek byl active TFT display (tehdy se ještě prodávaly pasivní matrice a to fakt ne) s možností vypnutí scalingu, plná podpora win98, podpora 16-bit SB compatible zvuku, a dostatečně výkonnej CPU pro hraní late dos her typu Quake, Blood, Duke, atd, v 640x480, tak jsem rychle prohlídnul aukro a ebay a na eaby byl HP Omnibook 6000 jako nefunkční troska za hubičku z německa ale na fotkách bylo že postne, což mi dávalo naději.

Tak to přišlo, fyzickej stav, no, je ulomenej pravej pant LCD, prostřední a level ale stále jak nový a display drží ok takže fajn. Krom tohodle fyzickej stav překvapivě dost dobrej. Na display jsem mněl štěstí je to 1024x768 TNko, ale backlight je v super stavu a na displayi ani škrábanec. Dokonce i scaling jsem nakonec nechal zapnutej protože je dost dobrej (proto jsem sháněl laptop kde se dá vypnout protože tehdy bejval naopak špatnej), adaptér nebyl, tam jsem zrecykloval ňákej z lenova co byl ve skepě, chce to 19V narval jsem tam 20, to je v rámci tolerance. Baterie dle očekávání mrtvá. Co nepotěší je že DVD mechanika je taky mrtvá. Na CD vůbec nenajde stopu na DVD občas u některejch disů většinou ale ani tam ne. Ne že bych jí potřeboval ale hodila by se kor když to umí bootoval jen z IDE nebo FDD. CPU je P3 coppermine (ta nejnišší ala up to 600Mhz, může se upgradovat je v socketu ale asi nebude důvod) na mobilní verzi 440BX, tzn tak standardní jak to jen může bejt.

Mechanika je ve výmněnym bay kde místo ní může jít druhej hdd, nebo FDD, nebo další bateri, žádné toto příslušenství jsem ale nedostal. Jinak porty jako usb ,serial, infra fungujou. Solidní je také touchapd a trackpoint (mnohem lepší jak na většině cheap moderních ntb upřímně).

Největší rána ale nastala když jsem se pokoušel bootoval, mechanika KO, ok, USB boot to neumí, vrazim tam teda své IDE SSD - disk nedetekován vůbec. Hmm, vrazim tam IDE HDD IBM 60GB, detekován ale při bootu jen NTLDR not found. Tak jsem odtahnul skřín, za kterou vím že před lety zapadl můj další a poslední 2,5" IDE hdd, ala historická hlučná šílená (ale stále funkční) 6GB Toshiba, naklonuju tam můj standard dualboot OS a opět NTLDR nenalezen. Všechny 3 disky jsem zkusil v tom Transmeta FSC mini PC a tam bootovaly ok, takže problém v NTB.

Neměl jsem z čeho bootovat a IDE se zdálo divný. Nakonec se chytl klon mé DOS boot flashky, ten konečně nabootoval, tak jsem začal instalovat win98, ale na 5% fatal C drive error a konec. Tak jsem tam vrazil tu 6GB toshibu a tam se to dostalo na 94% a pak stejnej fail. V tuhle chvíli už mi bylo jasný že je něco zlýho s IDE řadičem a taky že jo. OS jsem tedy nainstaloval ve wmwaru na simulovanym BX (rychlejší než to dělat na pravym) a naklonoval už hotovej. Nabootoval ok, detekce nového HW ok, reboot a po rebootu bylo jediné zařízení nefunkční ve správci s tim že se nedaří přiřadit prostředky a hádejme co... IDE řadič samo sebou. V biosu je možnost manipulovat s typen disku detekcí DMA, jestli jen primární nebo jen oba kanály nic nemělo vliv.

Disk se navíc stále choval unstable. Když se spustil scan i povrchu tak vše ok, ale disk mněl jakési problémy najít některé sektory, dělal i zvuky jako kdyby je hledal a byly vadný ale já vim že nebyly protože v jinym stroji ten samej disk četl ten samej soubor ok, nebo to dělal při pokusu o zápis a když človek data zkopíroval tak zápis do kopie už byl ok... prostě tam byly takové... jakoby díry kde když soubor v filesystému zrovna začínal tak ten chytil černého petra a prostě nešel zapisovat nebo číst (random ale nastálo ala po restartu se problém neměnil byl statickej na stejnejch souborech). Po určitém boji jsem nakonec nahrál všechny drivery a disk naplnil starými hrami a řikal jsem si že tak to prostě bude no, nespolehlivej stroj s nespolehlivym diskem.

Nakonec mně ale zachránila jedna utilita, resp driver. Ňáká dobrá duše napsala UDMA driver pro DOS. Konkrétně tohle verze 70:

http://www.ibiblio.org/pub/micro/pc-stu ... /dos/udma/

A bum, tohle úspěšně detekuje controller a inicializuje disk jako UDMA2 pod dosem. Win stále nic, ale to neva protože udma driver tam je, sic 16-bit DOS driver ale lepší než nic ale hlavně, tenhle udma driver po své aktivaci eliminuje onen problém s hledáním sektorů, prostě jak se načte tak pak disk funguje spolehlivě. sekvenčka je sice jen 12MB/s místo deklarovanejch 30 ale stejně ok, takže nakonec radost protože disk se stabilizoval. Zkusil jsem pak ještě přímo rovnou na něm nainstalovat XP pro dualboot, ale ee, kopírování souborů rádoby ok, ale první boot co mněl bejt z NTLDR zavaděče už jen blackscreen. Stejně by byly k ničemu má to 256MB ram to je akorát pro win98. (dole je btw COA štítek win2000 PRO 2CPU kdyby někdo chtěl kód.)

Zvukovka funguje, je to ESS maestro3, pod win byl původní driver total shit (musela se komplet vypnout akcelerace aby fungoval), našel jsem ale novější driver kterej se zas nechtěl komplet nainstalovat (chcjo) ale když se způli nainstaloval a pak se spustila instalace toho dodaného driveru a tím se doinstaloval zbytek, tak výslednej hybrid fungoval ok a i directsound akcelerace ok. v Dosu kompatibilita ok, kvalita zvuku průměr, kvalita midi hudby celkem shit, ale hej, je to laptop s DOS SB-PRO kompatibilitou tzn mission accomplished.

Poslední anabáze byla s grafikou. Než jsem to koupil tak rychlej google prozradil že je tam mobility čip od ATI vycházející z Radeonu 7000. Řekl jsem si ok, to bude stačit, ale ve skutečnosti tam je starší čip, ne Radeon 7000... ale jakási mobility Rage M7 s 8MB 83Mhz a GPU je defakto jen die-shrink na bázi staré Rage PRO, ala total shit. Kdyby aspoň Rage128 ale ne.. Ala víme jak na tom byly early 3D akcelerátory co nebyly od 3DFX... jo, tam použitelnost u konkuence defakto začala Rivou TNT a Rage128 vše do té doby byla tragikomedie. Dodanej driver nechtěl ani dát nativní rozlišení v directdraw ala spousta 2D her šla max 800x600. Poslední driver ze stránek AMD z roku 2002 tohle opravil, ale zase v 3D byl děsnej šumivej dithering (vim že jsem tohle tehdy nenáviděl a byl to jeden z důvodů proč jsem pohrdal pre R300 Radeony a Rage, protože to byla u ATI v 16-bit norma proto mi nesměly do baráku, opravila to až R300, ta mněla krásnej 16-bit rendering) a nespustil některé OGL hry. Nakonec jsem našel jinej driver z cca 2001 co nakonec byl zvolen, protože ditheroval jen v OGL, D3D ne, dobrej výkon (na to co je to za čip), a i kompatibilita v ogl (spustí se Q3A a Wolfenstein).

Nakonec jsem byl docela překvapenej kompatibilitou toho GPU, u non 3DFX GPU téhle generace jsem byl zvyklej na katastrofy typu no lighting, chybná transparence, jiné chyby renderingu či vůbec se to nespustí. Zde se spustilo nakonec vše a chyby renderingu minimální (meh má to jen 16-bit Z-buffer takže vzdálenější geometrie si občas zahraje pingpong ale co k tomuhle výkonu), nakonec většina 3D skončila na 512x384, což dává akceptovatelnější framerate a nevypadá o moc hůře jak 640x480 protože je to pak přesně 1:2 upscaling na display. Největší slabinou Rage Pro a jeho derivátů obecně je nefunkční zabugovanej mipmapping kterej si defakto dělá co chce, a většina her po detekci rage pro jej prostě vypne takže žádnej mipmapping což overloaduje už tak slabou TMU. Výkon je někde na úrovni Rivy128 (ale ta si ulevuje funkčnim mipmappingem), ala detaily textur se musej držet dole protože jakmile se zvedaj hned to musí všechny renderovat neustále ve full detailech a hned dojde výkon. Jediné kde funguje mipmaping je Unreal engine, a ač si dělá co chce (občas je podlaha ostrá občas hodně mázlá) dostali jsme se na hrateljnejch 512x384 medium... Voodoo1 style uff (ok to je urážka pro voodoo1, na ní to vypadá lépe a výkon je více stabilní).... Quake3 to samé. Ale beru to za velkej úspěch že se tyhle hry dostaly do hratelného stavu na Rage PRO. 2D directdraw výkon celkem ok, žádnej problém u RTS her v nativce.

DOS 16-bit vesa výkon celkem tfuj. Existujou dos drivery co na CPU s P6 arch aktivujou write combining což citelně zvednej jejich výkon v 16-bit SW renderingu, což jsem zkusil, ale krom pár teoretickejch bencharků se to do herní praxe nedostavilo, protože limitem je zde výkon GPU. Výkon je cca 36fps v quake1 640x480 což je nic moc. Je to limit renderu GPU tzn je to krásně stabilních defakto stálench 36fps ale je to furt jen 36, takže zde jsem šel opět do 512x384 což prostě vypadá na displayi dobře a framerate je vysokej. Ten nevýkon v dosu mně fakt překvapil, protože co se 2D karet ATI týče, tak tu mam pár 2D karet s MACH64 čipy a ty jsou v 2D mí oblíbenci (vedle nich mam rád ještě cirus logicy ale ty nemaj aktivní ramdac, mach 64 ano což je k mejm trinitronům defakto nutnost, nemam rád S3ky kvůli pochybnejm biosům ala některé maj špatnou gamma rampu jiné zas nedovedou v directdraw nastavit méně jak 640x400, atd), a ty mach 64 2D pci karty jsou rozhodně v 2D mnohem rychlejší jak tohle. Má K6-3 500Mhz s mach 64 +voodoo1 co sedí v mém stohu retro kompů je v dosu rychlejší jak tohle.

Zmínim ještě jednu věc a tou je speedstep. Tohle je vůbec první generace CPU co kdy mněla speedstep a jeho range zde je pouze 500-600mhz (ala nejnišší CPU model, jde upgradovat do 850tky), ale jeho součástí už je i dynamickej voltage control. Pokud se speedstep vypne přestane to v OS monitorovat tu mrtvou baterii a locke to CPU na nízky state ala zde 500mhz, ale vzhledem k tomu že v 2D i 3D se sedí na pernamentnim GPU limitu je to fuk, a když je v tom nízky powerstate 500Mhz tak se ventilátor nikdy (ani v dlouhý prime95 session) nezapne, tekže celej stroj je pak pasivní a tichej takže jsem zvolil tuto varinatu.

Takže shrnuto, po dlouhém boji nakonec vše v provozu ač IDE controller mele z posledního (stav se ale zdá být stabilní, nezhoršuje se) a vše je krásně bottleneckovéno shitózní Rage PRO, kéž by ta šla vyměnit ale je přiletovaná na boardu.
MV
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. čer 2003
Bydliště: Neratovice

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od MV »

To je Ati rage mobility M1 (ne M7 ta by fakt vycházela z RV200) a je to tak, tehdy se do notebooků běžně tohle dávalo. Měl jsem podobně staré notebooky někdy před 14 - 16 lety a to ještě na seriózní práci stačilo. A i když to byla lowendová toshiba s K6-2+ tak tam byla Rage LT Pro, čili vesměs to samé. Pak portégé a tam zas byl super integrovanej Trident CyberBlade e4 (ala 4MB všechno na jednom chipu aby to nezabralo moc místa), graficky s tím problém nebyl, UTčko na obou vypadalo dobře, ale prostě výkon tragédie.
V podstatě nejlepší (tehdy z hlediska výkon, cena, spotřeba), by byla právě Savage MX nebo IX. Takže já bych spíš z té doby šel zase do toshiby, třeba taková Satellite PRO 4300 by byla vhodnější (grafika je S3, zvuk je nějaká yamaha tak to by snad šlo v DOSu taky), HPčka byly tehdy prostě nicmoc.
Jo a u PIII jsem poprvý znaznamenal funkční ochranu proti overheatu v praxi. Taky jsem v té portégé měl PIII coppermine asi na 600MHz (ULV model) a samozřejmě malej větráček, co se ale občas zapomněl zapnout (jinak řízení spotřeby měla toshiba utilitama ve windows dost zmáklý, ale tohle byl asi nějakej low level bug). Měl jsem noťas na zemi na koberci, když jsem na tom psal, postupně se začal zahřejvat koberec, tak jsem to sledoval :twisted: a když procesor přesáhnul 100C tak se to poslušně a natvrdo vypnulo. Stalo se to takhle asi dvakrát nebo třikrát a fungovalo to spolehlivě :oops:
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od havli »

No, kdyz si vezmu, kolik tobe dalo prace dat dokupy ten notas a tohle napsat... tak tohle moje mereni zase takova naloz neni. :D Ale musim to trochu optimalizovat samozrejme - driv jsem treba meril karty i na jednotkach fps, pak jsem posunul limit na 10 (to plati i pro ty AGP karty, co merim ted). Tady pujdu jeste dal, a pokud nektere GPU neda pri danem nastaveni avg aspon 20 fps, tak ho zkratka vynecham. Stejne by to nikdo nehral pri takovych fps, tak nema cenu ztracet cas merenim za takovych podminek.

Multi GPU jasne, no. Dneska uz je to uplna mrtvola, ani to non-AFR v DX12 se nechytlo... resp nevim to jiste, protoze se nikdo na webu neobtezuje vic karet testovat. Kazdopadne do historickych testu to patri, vsak tehdy bylo SLI i CF docela popularni. A kdyz uz tady mam i vhodnou sestavu, tak proc ne. Akorat musim peclive vybirat drivery - onehda jsem zbezne zkousel 2x HD 2900 XT v Crysis a na ruznych ovladacich uplne odlisne vysledky. Od prakticky nuloveho skalovani az po dobre (ale s masivnim MS viditelnym i meritelnym), nakonec jsem nasel i nejakou verzi, kde to fungovalo slusne a stutteringu ne zase tolik.

Dobre, takze Haswell necham plavat a pojedu E5-1650 + Asus P9X79 Deluxe. Nehalem by se taky dal, mam na nej i slusnou desku (Rampage III), tam jsou sloty i na 4-way CF, ale z hlediska CPU vykonu to precejen bude slabsi nez SB-E vyhnany na maximum.Jen je skoda, ze nemam zadne lepsi DDR3, bud 4x2 SR 1866, nebo 4x4 DR 1600. Na tu prvni fazi s XP neni kapacita kriticka, ale pozdeji na win7 by pro narocnejsi hry uz nemuselo 8 GB stacit.
------------

Co se tyce notebooku, taky par retro kousku mam. Uplne nejstarsi jsou dve 486 s cernobilym displejem 640x480. Pak mam Compaq 486 DX2-50, taky ma 640x480, ale tady uz je barevny TFT... to muselo kdysi stat ranec. Zajimavosti je trackball umisteny ve viku vedle LCD a tlacitka na zadni strane vika, docela zvlastni. Celkove je to super kousek, jedina vada na krase je absence zvukovky. Leda sehnat nejakou do PCMCIA.

Dalsi pak Compaq Pentium 75, ten uz ani z hlavy nevim jestli ma zvukovku, zato ma 72 MB RAM, CD-ROM... a pasivni displej, cili nepouzitelna vec. Pak tady jsou takove ty klasicke Toshiby "sediva cihla" P120, P166 MMX, P2 233, P2 266. Nejslabsi je 430CDT https://support.toshiba.com/support/sta ... Link=false MMX je 460CDT a ty dalsi dve uz si nevzpomenu nazev, ale maji jak disketu, tak i CD mechaniku. Tak trosku specialita je Portege 3110CT https://support.toshiba.com/support/sta ... Link=false Krasnej mobilni stroj, vykon na DOS idealni, zvukovka kompatibilni s SB16 (i na tech predchozich Toshibach). Jsou k tomu externi mechaniky - disketa pres nejake vlastni rozhrani a CD ma vlastni PCMCIA radic, ten ale chodi jen ve win, na DOSu jsem to nerozjel.

Na DOS mam ale stejne jinaciho favorita - ThinkPad 600. Upgradnul jsem CPU z P2 266 na 366 s Dixon jadrem (256KB fullspeed cache), mam ve skrini i 400 MHz P2 MMC-1, coz je to nejlepsi pro tenhle stroj, ale nejak neni sila to rozebrat http://hw-museum.cz/cpu/327/intel-penti ... le-400-mhz Zaroven jsem i upgradnul RAM na 224 MB (32 onboard + 64 + 128). Disk je 9 GB, ale ne original, pochazi z jineho NTB, ale uz X let je tady. Displej je samozrejme TFT a tady konkretne 13,3'' 1024x768. Je to ciste 2D stroj, protoze to pohani Neomagic 128XD a to 3D vubec nezna. Ostatne ty vsechny jmenovane NTB jsou jen 2D, tzn pro me stroje na DOS.

Jeste tady nekde je ThinkPad T20 (14'' XGA) a X21 (12,1'' XGA). Oboji jede na PIII 700, pricemz T20 ma prave onu zminenou Savage IX (8MB integrovano primo na chipu)... takze by se to snad i nechalo pouzit na nejake lehke 3D. X21 ma bohuzel jen nejakou 4MB Rage, takze to s bidou zobrazi krychli v dxdiag. :D

Vsechny tyhle NTB jsem nakoupil ruzne po bazarech uz pred mnoha lety a od te doby jsem nic dalsiho neshanel. Mozna bych se mohl nekdy podivat po necem na bazi Pentia M se slusnou dedikovanou GPU, kde by se daly v pohode rozjet win98, pripadne XP a 3D akcelerovane hry. Ale asi to je docela orech, protoze takovych notasu asi nikdy moc nebylo a dneska uz to vsechno budou mrtvoly.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
MV
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. čer 2003
Bydliště: Neratovice

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od MV »

Z dob Pentia-M jedině sehnat něco s MR9600 (resp "MR9700"), což bylo v té době v podstatě náhrada desktopu, ale s tím, že místo dýchavičné P4 tam bylo rychlejší a studenější Pentium-M a grafika srovnatelná s desktopovým R9600.
Seženeš myslím v pohodě v Dellech, možná i IBM, ale je fakt, že tam už chcípaly desky. Sice se tehdy mělo za to, že T4x jsou super stroje, ale taková pravda to nebyla. Takové MR7500 v T40/41/42 pochcípaly postupně na studeňáky. Já měl pak T41p s Mobility FireGL T2 a tam je výhoda (krom lepší grafiky) většího chladiče, co ten chip držel pořádně na desce a neměl takovou šanci se kroutit.
Na tu dobu super stroj, mobilní ekvivalent tehdejších desktopů, srovnalo se to zase až dneska, kdy si člověk může koupit plnohodnotný notebook s gtx1060 a je furt mobilní, chodí na tom jakžtakž všechno a není to pětikilová obří cihla.
Pro dobu dothanů zase vyšla go6600. Ty rychlejší grafiky (ala go6800, mobility X1800 apod) nevím, to byly všechno těžkopádné stroje a pokud se nerozpadly, tak se upekly :-D
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Já do modernějších právě moc nechtěl, ty BX based jsou takovej ideál, i Pentia M už hrozí že zvukovka bude ňákej Realtek či VIA AC97 šmejd a nebude to mít 16-bit SB-compatible drivery pro win98, tzn už příliš modelní a nepoužitelný pro DOS. Obecně, jak přišlo Centrino tak se vše hodně změnilo a legacy kompatibilita vymizela.

Co se novějších laptopů týče tak co říci, já jsem desktopář no. Můj hlavní laptop je krásnej IBM T60P (Ano, ten nejvyšší s 1600x1200 IPS), je tam ňáký x1xxx based fireGL, CPU jsem upgrandul na max co to pobere ala C2D 2,33Ghz, je to takovej dobovej hybrid ala má jak PCMCIA tak express card, atd. Co ale dodat, display pěknej ale C2D + historická GPU co dnes nic neakceleruje, je to dýchavičné a použiju to jednou za uherskej rok.

Havli - Pokud chceš exotické multiGPU, tak pomocí hybrid CF jsem sysšel že u AMD tehdy šly propojit R600 a RV670, viděl jsem tehdy dávno v chodu CF mezi 2900PRO a 3850. Ono se ani neni čemu divit rv670 je z pohledu 3D jádra identická s R600, jen má lepší 2D features a je osekaná o nefunkční prvky zabírající tranzistory a o polovinu toho zbytečnýho tučnýho mem controlleru.

Tak tu sám osobně mam funkčné SLI GTX280 a 285, stačilo do 285 dát bios z té 280. Ale tam se to i čeká protože tam je to jen čistej die shrink změny v jádru 0. Co se těch pamětí týče dej tam dual-ranky a dostaň je kam se dá, žádnej stress tahle platforma neni až tak mem bottlenecked. Nehalem byl uncore bottlenecked a jeho OC zvedalo herní výkon více jak takt samotnejch ram. U sandy/ivby běží uncore synchroně s core tzn tam už běží optimálně by default.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od havli »

O R600 + RV670 jsem taky slysel, ale asi to vyzaduje nejakou specifickou verzi driveru. Zkousel jsem pred mnoha lety 2900 XT + 3850 a CF neslo vubec aktivovat. Obecne Radeony jsou tolerantnejsi na CF s ne uplne stejnyma kartama, ale ma to svoje meze. Napriklad se mi nikdy nepovedlo rozjet treba HD 4870 512 MB + 1 GB. Je to tou pameti, protoze treba 4830 512 + 4870 512 jdou, sice to za moc nestoji, ale CF se necha normalne aktivovat a urcity narust vykonu je, Povedlo se mi rozjet i HD 4890 + HD 4870 1GB... to chodilo slusne, takze planuju pro tu druhou cast testu pouzit 4870 + 4890 + 4890 jako 3-way CF. Vsechny nastavim na 750/3600 a pojede se.

SLI se da resit celkem uspesne timhle hackem https://www.techpowerup.com/forums/thre ... ds.158907/ Povedlo se mi nashromazdit hodne ruznych verzi, starsi funguji i na XP a starsich kartach, ty novejsi uz jen na NT6. Dneska uz to vsechno budou dead linky, v pripade zajmu to muzu nekam uploadnout. Tenhle hack jednak umozni SLI na non-SLI deskach (typicky treba 775 Intel chipsety, ale i na AMD 790, atd). A rozjede se i SLI na novych deskach, co SLI sice oficialne umi, ale stare drivery je neznaji. Treba na Z170 jsem takhle rozchodil 8800 GTX SLI, coz jinak odmitalo.

Melo by jit i SLI na kartach, co ho oficialne vubec nepodporuji, jako treba GTX 1060. A taky kombinace nestejnych karet, ktere si ale jsou docela podobne... ve stylu GTX 460 + 560 Ti, a tak.

Kazdopadne ja bych chtel spis multi GPU co nejvic symetricke, aby to melo sanci aspon trochu pouzitelne behat. Ikdyz treba pokusum ve stylu GTX 295 + 2x GTX 260 pro celkove quad-SLI se mozna venovat budu. :twisted:
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Heh jediné Quad SLI co kdy fungovalo byla Voodoo5-6000 a i to nebylo 100% bezproblémové heh. To bude taková stutter fiesta galore....
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od Srandista »

Doprial som si maly neskory vianocny darcek :roll: Voodoo4 4500 AGP4x

Obrázek

Obrázek

Obrázek
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Leveler
Začátečník
Začátečník
Registrován: 26. dub 2013
Bydliště: Brno

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od Leveler »

Kurna pamatuju si když vyšlo první 3DFX VOODOO a já to strčil do PC. Bomba pocit před těma 20ceti lety :-D
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tuhle V4 mam taky, ale tahle vypadá jak nová + k tomu máš originál disk, kde jsi jí našel? (za předpokladu že jsi jí nekoupil někde na ebay za těžký prachy heh).
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od Srandista »

Nasiel som ju na eBay, ale pride mi, ze som za nu dal docela rozumne peniaze :roll:
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Zajímavá volba V4, je to z Voodoo jedna z nejméně populárních karet, většinou se lidi spokojej s V3 (která má stejnej hrubej výkon, ale méně Vram a nepodporuje textury větší jak 256x256, kompresi textur, atd.), a nebo až do extrému a rovnou V5.

Tahle voodoo4 (neplatí to pro všechny V4 mněla více verzí, ale pro tu tvojí konkrétně ano) má největší výhodu v tom že má jako jediná voodoo universal AGP slot, tzn funguje ve všech AGP boardech. Ostatní voodoo co jsou v AGP provedení musej mít 3,3v slot.
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od Srandista »

Prave preto som ju kupoval. Moja doska nic ine ako AGP4/AGP8 karty nezerie. To vyskrtlo vsetky ostatne Voodoo AGP karty, a ked som sa kukal po V3 PCI, tak bud neexistovali, alebo sa predavali za absolutne sialene prachy (jeden priklad za vsetky).

No a co som cital, V4 su docela rare, take kebych ju niekedy v buducnosti nebodaj predaval, imho sa mi tie prachy za nu vratia.
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jo, je jich málo, prodávali se jen chvíli. Přišly pozdě, kokurenta v podobě GF2MX neporazily a 3DFX o chvíli později krachla, takže se jich na trh dostalo hodně málo.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Příspěvek od havli »

Pekna V4 - klasika reference s bezproblemovou podporou AGP 4x. :)
Za ty roky se mi tady nahromadilo vicero V4, nektere z nich i tyhle AGP... jednu z nich jsem dokonce modnul na 64 MB. :twisted: Ke spokojenosti mi chybi jeste V4 MAC a PowerColor V4 L. Z tech aspon trochu dostupnych teda, existovaly jeste ruzne OEM V4, ale to je prakticky nesehnatelna vec.

Co se tyce AGP - minimalne PowerColory se daj rozjet v 1,5V slotu taky, ale u nekterych je potreba mirna HW uprava. Kazdopadne tahle V4 je jistota a zaroven je nejrozsirenejsi.

btw - V4 dokaze rozjet GTA Vice City, coz na V3 kvuli bugu v obladacich moc nejde (chodi jen jedna stara specificka verze driveru a jen s Intel CPU... jinak to po par vterinach zmrzne). :)

Jo a jeste jedna vec - pres svatky jsem dal do kupy sestavu na testovani GPU viz tabulka vyse a pri zkoumani funkcnosti se mi povedlo zachytit docela zajimavy jev, vecer to sem hodim.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“