Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 13. červenec 2020, 18:42

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 3 příspěvků ] 
Autor Zpráva
 Předmět: Matrox G550 software rendering.
PříspěvekZaslal v: čt 12. březen 2015, 17:30 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Narazil jsem na takovej zvláštní fenomén.

Nedavno jsem tady na foru koupil G550 PCI-E 1x, jen tak, protože 1x karta se vždy hodí.

Protože znam G550 nedělal jsem si iluze navíc vím že neumí PCI-E tzn je tam převodník z PCI-E na PCI. Co mě ale dostalo je, že na webu Matroxu je WDDM driver pro windows 8.1 ( u Parhelie vše končí XDM driverem pro Vistu co funguje max na win7 ). A řikam si, WDDM? Nepotřebuje WDDM minimálně SM 2.0 (DX 9.0b) support? G550 je DX6 karta bez jakejchjoliv shaderů. Tak jsem to tam nahrál a...

Ten driver je komplet SW emulace. V 2D/GUI je i pomalejší než "standard VGA" driver windows. Co je ale pozoruhodné je že že D3D část má všechny featues novejch karet, výkon je tragickej ale funguje to, vše emulované včetně shaderů a funguje to bezchybně. Projel jsem 3Dmark 2001 640x480 kolem 3300 bodů, hrůza, ale shader testy se renderovaly jak měly!!! Projel jsem i 2003 a totéž. Zkusil jsem Crysis 1 a k mému šoku hra jela a opět vizuálně vše OK. Resp jela 800x600 low na úvodní pláži kolem 5fps ale jela. Když jsem to zvednul tak crash a windows na mě vybafly že nemam dost prostředků a jestli nechci vypnout aero, takže mi došla Vram (karta má 32MB 64-bit...). Ale už jen ten fakt že tu fungovalo a bez chyb mě celkem šokoval. Kdoví jak by to jelo kdyby karta nejela v PCI33 režimu + onen SW render byl napsanej multithreadově.

Tohle mi vnuklo otázku jestliže to jelo takhle... jak náročnej vlastně dobře udělanej SW rendering může být... jakej výkon by mělo třeba x 18 jádrovejch Xeonů dohromady v SW renderingu. Škoda že se nedostaly ven ani ESka původního projektu larabe, docela bych to rád viděl v chodu.

Jinak ještě perlička, je vidět že Matrox s tim nikdy nepočítal víc jak s rozšířenim plochy, jen neměl jiné a levnější GPU tak použil G550. Starší non WDDM drivery nemaj 3D rendering vůbec, karta je 2D only. Jedinej driver co jde nahrát a kde funguje 3D samotného GPU jádra je naposledy verze z roku 2002 pro původní G550 AGP, tahle karta je PCI-E z roku 2005, ale jde tam vynutit a funguje, kterej jede i v 32-bit win7.


 Profil  
 Předmět: Re: Matrox G550 software rendering.
PříspěvekZaslal v: ne 22. březen 2015, 16:50 
Začátečník
Začátečník

Založen: 26. duben 2010
Nahoru
Vychadzam z predpokladu, ze nikto nebol unudeny k smrti a teda, ze Matrox nepisal vlastny ref. sw rasterizer.
Takze mozme usudit, ze to pouziva referencny sw. rasterizer, ktory je sucastou D3D10/11: WARP, tak ten multithreadovy uz je a podporuje cely set funkcii D3D - to je cela pointa existencie WARP-u (ved preto sa oznacuje ako referencny). V odkaze na WARP su aj nejake testy s prvym Crysis.

Z casu na cas sa najde nejaky student, ktory napise real-time sw. renderer (v roznej urovni kompletnosti) zvacsa ako svoju pracu ale inak je to dost "zabudnute remeslo" (bavime sa o real-time).

Teoreticky ak by si k binarke hry prihodil D3D proxy dll, kde by si zmenil flagy volani CreateDevice (by default hry maju flag Driver_Type_Hardware, na vynutenie WARP-u vsak treba flag Driver_Type_Warp), tak by malo byt mozne otestovat na "CPU grafike" akukovek hru, ktora nema nejaku formu pripeceneho anti-cheatu, ktoremu bude ta proxy dll vadit (napr. GameGuard)

_________________
Gigabyte GA-970A-UD3, 16GB ECC DDR3, AMD FX6300, Xigmatek Loki, Asus HD7770 DirectCU, Intel 330 180GB / Seagate 7200.14 1.5TB + 2TB, Corsair CX400, CM 330K (mod), Philips 235PQ2EB + 231P4QPY, Windows 10 x64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: Matrox G550 software rendering.
PříspěvekZaslal v: út 24. březen 2015, 11:13 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Hmm, možná to opravdu bude na bází WARPu, ten framerate by cca odpovídal tomu co jsem viděl.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 3 příspěvků ] 


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 1 anonymní


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.