No máš v tom trošku hokej.
Vprvom rade, input lag nijako nesúvisí s tearingom. Tearing vzniká vtedy, keď zobrazovanie nie je synchronizované. Funguje to asi nejak tak, že GPU generuje snímky podla toho jak stíha bez ohľadu na to, čo robí panel, GPU proste pošle snímok keď má hotovo a monitor ho začne spracovávať rovnako tak. Tu si treba uvedomiť, že monitor neprekresluje celú obrazovku naraz, ale ide od vrchu po spodok a že nejakú dobu trvá, kým celú plochu prekreslí bez ohľadu na samotnú odozvu.
Takže jednoducho monitor napr. prekresluje obrazovku a je vpolke, v tom momente mu dorazí další snímok od GPU a on začne prekreslovať už ten nový a tým vznikne ten zlom v obraze, teda tearing. Rieši to Vsync, ktorý zabezpečuje synchronizáciu medzi GPU a monitorom, tak, že GPU čaká na monitor. V momente keď monitor vykreslí celý snímok, tak až vtedy pošle GPU nový snímok, tak aby nový snímok vždy začal odzačiatku obrazovky a prešiel až po koniec. Tým sa odstráni tearing, ale vznikne aj vyšší input lag v dôsledku tohto spracovania, lebo GPU nepošle svoj snímok hneď jak ho spraví, ale čaká až kým je naň monitor pripravený.
Čo sa týka toho input lagu, tak keď je input lag 30 ms, tak to znamená že tá celá cesta trvá 30 ms, ale zobraziť môže aj 1000 snímkov za sekundu ak to zvládne, len budú posunuté o tých 30 ms. Input lag nijak nesúvisí s tým, koľko snímkov monitor zobrazí. Monitor ti normálne zobrazí tých 144 snímkov, len každý z nich bude posunutý o 30 ms oproti realite. Je to čisto záležitosť toho, jak spracováva obraz elektronika v monitore. V dobách CRT to išlo analógovo, teda z výstupu rovno na obrazovku a tak tam bol nulový input lag. LCD ale odzačiatku má v sebe už digitálnu elektroniku, ktorá obraz spracováva, upravuje, alebo ja viem čo s tým robí a tento proces zanáša do obrazu ten input lag, teda oneskorenie. To koľko záleží od toho jak je to spracovávanie robené. Samozrejme že 144 Hz monitoru netrvá spracovanie jedného snímku viac ako 7 ms, lebo inak by nebols chopný zobraziť tých 144 Hz, ale to neznamená že nemôže mať input lag 30 aj 60 ms. Môže to spôsobiť napr. práve aj overdrive, ktorý môže fungovať na tom princípe, že si nabufruje povedzme 3 snímky, kde zanalyzuje zmeny a podla toho nastaví pre každý snímok ten overdrive aby bola odozva čo najnižšia a najpresnejšia, ale tým že pracuej s 3 snímkami dozadu aby vedel čo sa bude diať dalej, tak máš input lag v dĺžke 3 snímkoch, čo je 21 ms.
Takže ešte raz znovu, input lag je len oneskorenie, nič iné. Znamená to že ty pohneš myšou teraz, ale monitor ten pohyb pošle na panel až za 30 ms povedzme. Nič iné to není a na nič iné to vplyv nemá. To máš podobne ako napr. typicky pri Bluetooth sluchátkach máš tiež input lag, že na reproduktor ide zvuk až z oneskorením v dôsledku spracovania toho príjimaného signálu. Takže môžeš pozerať film a zistíš, že sa dabing netrafuje do obrazu, lebo máš zvuk pozadu oproti obrazu. To je ten istý princíp.