Stránka 1 z 3

Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servisu)

Napsal: pon 2. zář 2019, 15:36
od EX-RAPTOR-SR
Monitor ma 2 tyzdne od kupy a uz mi robi tenke ciary vlavo alebo vpravo. Ako keby bol posunuty obraz.
Stretol sa stym este niekdo? Ze vraj je to chyba v Gsync a treba poslat vyrobcovy na instalaciu noveho firmware.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo a vpravo

Napsal: úte 3. zář 2019, 19:47
od JvtDeSiGn
Ano, je to tak jak píšeš. Chceš-li se tohoto problému zbavit, monitor musí do servisu na update firmwaru. Můžeš to takhle i reklamovat.

Jedná se o velmi běžný problém u prvních várek kterýchkoliv monitorů s tímto panelem, respektive prvních várek - opravili to snad po roce, takže zrovna málo monitorů s tímto bugem určitě není. Každopádně tento monitor je na trhu už řadu let, tak je velmi vzácné se s tímhle dnes setkat u nově zakoupeného kusu. Asi si měl štěstí na nějaký ležák ze skladu :)

Eventuálně se s tím můžeš také naučit žít, otrava to je, ale nic zásadního. K tomuto bugu dochází při změně režimu monitoru (zapnutí / vypnutí, změna rozlišení, změna hz, vypnutí / zapnutí gsyncu) a jen pouze někdy. Tak je otázka, jak často ve tvém use-case a nastavení ke změně režimu dochází (zdali máš zapnutý gsync neustále, jak často ho vypínáš, či naopak zapínáš). Při další změně režimu se problém sám opraví (například když máš gsync jen na hru a ne na systém, a při změně hlasitosti ti to vypne gsync a hodí ti to tenhle bug, tak znovu sáhneš na hlasitost a je to hned opraveno). Či opravu vynutíš vždy sám vypnutí a zapnutím monitoru, tedy 2x stisk na tlačítko v rohu monitoru a je to ok.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo a vpravo

Napsal: úte 24. zář 2019, 18:38
od EX-RAPTOR-SR
Monitor je po reklamacii a reklamacia neuznana.
Na tech.podpore asus mi doporucovali poslat monitor do servisu, kde ako pise JvtDeSiGn
mi mali bud dat novy firmwer alebo podla ich vlastnych slov novy panel. V kazdom pripade zavada mala byt odstranena to som sa dozvedel na podpore. A ako sa k tomu postavil servis v ostrave citujem : Problem sa nam v servise prejavil, nejedna sa o zavadu ale o hardwerovu limitaciu pre G-sync. Docasne ide problem odstranit vypnutim a zapnutim LCD ale celkom odstranit tento jav nejde. Pretoze ide o hardwerovu limitaciu, neni mozne tento jav reklamovat. Citacia ukoncena.
A to podotykam, ze monitor ma na stitku Januar 2019 takze firmware by mal byt aktualny a tiez to teda nie je ziaden kus z prvych varok ako spomina JvtDeSiGn.
Prosim vas o radu ako dalej postupovat ale zvazujem pravne kroky.
Predavat monitor s takou zavadou a doporucovat aby si zakaznik restartoval zakazdym monitor u mna je to 2* denne je dost blby vtip a podvod na zakaznikovy.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo a vpravo

Napsal: úte 24. zář 2019, 19:22
od CageJ
@flankera skúste kontaktovať

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo a vpravo

Napsal: úte 24. zář 2019, 19:29
od AllowedCry
To vyjádření je nesmysl. Navíc jsem nikde nenašel autorizovaný servis asus v Ostravě :) Takže logicky tu závadu nemohli odstranit.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo a vpravo

Napsal: úte 24. zář 2019, 19:37
od EX-RAPTOR-SR
AllowedCry píše:To vyjádření je nesmysl. Navíc jsem nikde nenašel autorizovaný servis asus v Ostravě :) Takže logicky tu závadu nemohli odstranit.
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/2861527 ... rvice-sro/

Je tam

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo a vpravo

Napsal: úte 24. zář 2019, 19:45
od AllowedCry
Jo, jsem si neuvědomil to sro.

A ty jsi to k nim nesl osobně nebo jsi to dal přes obchod? Jediná obrana by totiž byla až znalecký posudek, ale přijde mi trapný ten přístup servisu.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo a vpravo

Napsal: úte 24. zář 2019, 19:51
od EX-RAPTOR-SR
AllowedCry píše:Jo, jsem si neuvědomil to sro.

A ty jsi to k nim nesl osobně nebo jsi to dal přes obchod? Jediná obrana by totiž byla až znalecký posudek, ale přijde mi trapný ten přístup servisu.
Cez Asus RMA, kurier z DPD si to vyzdvihol. Podla doporuceni Asus tech.podpory.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: čtv 26. zář 2019, 06:49
od JvtDeSiGn
Přístup servisu je absurdní. Určitě nepovažuji za normální a tak běžnou hardwarovou limitaci, aby se monitor choval takovým způsobem - to by bylo neslýchané i na monitorech za 1/10 ceny. A co je zásadní, tohle není výsadou všech kusů jak by daný závěr servisu naznačoval. Navíc bylo-by tomu tak, tak by s touto "feature" měl být zákazník před koupí řádně obeznámen prodejcem či ideálně rovnou z promo-materiálů Asusu. Ještě jsem tedy reklamu na tento monitor jak hezky umí vyřezávat obraz a přesouvat ho na bok neviděl.

Zkoušel si to řešit s prodejcem? Ostatně ten za tohle ručí - co ti prodá (popis, stav a charakter produktu) a jak vyřeší reklamaci. A současně nechce mít naštvaného zákazníka, tak by s ním měla být schopnější řeč při hledání východiska z takové situace - výměna kusu / modelu, vrácení peněz, dokopání servisu k řešení problému, atp.

Jinak že je to letošní kus s touto závadou, tak možná tento problém bude mít odlišnou příčinu pro kterou doposud nemají řešení. Tak možná proto se servis k tomu staví tímto neslýchaným způsobem?

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: čtv 26. zář 2019, 18:50
od EX-RAPTOR-SR
JvtDeSiGn píše: Zkoušel si to řešit s prodejcem?
Kupoval som to u CZC, kde sa stala mensia neprijemnost a namiesto noveho kusu mi poslali jeden z pouzitych. Po mojom telefonate a prevereni skutocneho stavu sa mi ospravedlnili a kus vymenili za novy a preplatili mi dopravu aj u prvej zasielky s nespravnym kusom takze som este aj usetril. Asi som to radsej mal nechat tak a prekusnut to a nakoniec by som mozno tu teraz neriesil tento problem.
Tolko k mojim skusenostiam s predajcom.

K tech.zavade na monitore : pre upresnenie nie su to len ciary na bokoch monitora. V strede obrazovky vam vysekne vertikalne uzky pas cca do 0,5cm a ten vlozi bud na lavy alebo pravy okraj.
Prikladam obrazky z webu, ktore presne vystihuju moj problem.
http://i.imgur.com/Vzz74se.jpg
http://i.imgur.com/DucvLOM.jpg
http://i.imgur.com/UFvoxo1.jpg

A vyjadrenie z tech.podpory kde sa este raz pytam ci s tym nejde nic robit alebo aspon ten jav softwerovo potlacit na minimum.
Odpoved : Vážený zákazníku, informoval jsem se u vedoucího servisních techniků a bohužel nemají jinou radu či řešení pro tento jev.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: čtv 26. zář 2019, 18:53
od tmaven
Hod jim to v CZC na hlavu, todle je normalni vada. Pokud to nedokazou vyrobit bez vady tak at to neprodavaji.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 10:23
od CageJ
Cital som cosi podobne, skus zmenit rychlost odozvy panela (overdrive).

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 10:25
od AllowedCry
Vždyť píše, že už to vyřešil :mrgreen:

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 10:31
od CageJ
aha, nie je jasné xD

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 12:57
od Shaquille
AllowedCry a to si vycetl kde pls?

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 12:58
od AllowedCry
Po mojom telefonate a prevereni skutocneho stavu sa mi ospravedlnili a kus vymenili za novy a preplatili mi dopravu aj u prvej zasielky s nespravnym kusom takze som este aj usetril....

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 14:00
od Shaquille
z toho mi nejak nevychazi, ze by bylo vyreseno... ale mozna je to jen nesikovne napsane...
Po mojom telefonate a prevereni skutocneho stavu sa mi ospravedlnili a kus vymenili za novy a preplatili mi dopravu aj u prvej zasielky s nespravnym kusom takze som este aj usetril. Asi som to radsej mal nechat tak a prekusnut to a nakoniec by som mozno tu teraz neriesil tento problem.
Tolko k mojim skusenostiam s predajcom.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 14:11
od Mr_Trollfan
Vratil by som im to bez mihnutia oka ako produkt s vyrobnou vadou do pol roka od kupy kde mas narok na vratenie penazi podla obcianskeho zakonnika alebo to mozes tlacit ako vratenie tovaru s tym ze nesplna technicky to koli comu si ho kupoval a to co bolo prezentovane, nikde v specifikacii pri kupe LCD predpokladam nieje popisane ze kupujes s LCD kde nastane vada obrazu pri pouziti gsync, to znamena zatajili ti vlastnost ktoru keby si vedel nikdy by si sa pre tento tovar nerozhodol. To ze je to problem nejakeho HW limitu gsync, koho to zaujima? Nech si to riesia s blbou nvidiou a nie s tebou, teba to absolutne nemusi zaujimat. So mnou sa snazili 3x zametat v czc a 3x som dosiahol to svoje. Reklamacie pokial tvoje zvolene riesenie im nevyhovuje su tam des, nastastie vzdy sa da dosiahnut svojho prava pokial bojujes.

Upozorni ich na podstatne porusenie kupnej zmluvy viz:
O podstatné porušení jde, pokud je zřejmé, že vědět o vadě předem, zboží byste nikdy nekoupili. To znamená, že zboží nemá kvality, kvůli kterým jste ho kupovali, které jsou u něj důležité nebo které prodejce sliboval.

V případě podstatného porušení se můžete rozhodnout, jestli upřednostníte slevu, opravu, výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy s vrácením peněz.

Zdroj: https://www.penize.cz/reklamace/337026- ... -nepohoret
Po tomto ti musia vyplatit bez frflania plnu sumu a ak nie COI ta bezproblemov v tomto bezplatne zastupi, nemas sa coho bat a zjednas si s CZC.CZ nasledne financnu kompenzaciu, zvycajne v nejakom seku na nakup tovaru u nich. Hlavne ludia vzdy piste do RMA protokolu o aky sposob vyriesenia reklamacie ziadate. Ked mate pravo na novy tovar, ziadate vymenu, vratenie penazi, majte to na papieri, oni si nemozu svojvolne zmenit alebo zvolit sposob vyriesenia reklamacie.

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 16:33
od Shaquille
Tedy nechci se do toho moc michat, nebo ti brat tve drsne vystupovani, ale zajimalo by me, jak u monitoru zrejme prokazes, ze je pro tebe jedna z jeho funkci (G-sync) natolik podstatna a nebyl jsi na to pred prodej upozornen (specifikace - limity - G-snyc)...
nikde v specifikacii pri kupe LCD predpokladam nieje popisane ze kupujes s LCD kde nastane vada obrazu pri pouziti gsync, to znamena zatajili ti vlastnost ktoru keby si vedel nikdy by si sa pre tento tovar nerozhodol
Tohle bych netvrdil, G-sync bude mit jiste specifikace (limity, jak zminuje servis)... Nebude to tak jednoduche, jak tvrdis. (Neberu to, ze na ne zacnes rvat jak id*** a oni ti to radeji uznaj, nez aby byl reklamacni pracovnik 14 dni na psychicke zotavovne, ale zda to uznaji zakone - drsny umi byt temer kazdy, ale ne kazdy na to ma za zakona pravo).

Re: Asus PG279Q - tenke ciary vlavo/vpravo (vyjadrenie servi

Napsal: úte 1. říj 2019, 16:43
od Mr_Trollfan
Ty nekupujes monitor s vadou v obraze ktoru ti niekto zo strany predavajuceho pred kupou prezentoval aby boli kryty! Ak to ma v specifikacii gsync a nvidia tak ty niesi povinny si tu specifikaciu citat ale ASUS ako vyrobca tohoto monitoru a ten ma oboznamovat dalej aby sa to dostalo az ku koncovemu uzivatelovi. Ty ako koncovy zakaznik objednavas na zaklade toho, co ti vyrobca monitoru prostrednictvom eshopu prezentuje.
O podstatné porušení jde, pokud je zřejmé, že vědět o vadě předem, zboží byste nikdy nekoupili. To znamená, že zboží nemá kvality, kvůli kterým jste ho kupovali, které jsou u něj důležité nebo které prodejce sliboval.
CZC ti predava monitor, ktory ma zobrazovat cely obraz a korektne, nie jeho 95% alebo podla toho ako sa monitor vyspi! Obchod by bol kryty jedine v pripade ze to maju niekde tuto vadu na webe popisanu a ty aj napriek tomuto popisku ten produkt objednas.