Lagy ve hře (WOT) - pingplotter screenshot

Problematika připojení - hardware i software.

Moderátor: Don

Odpovědět
ThomasVT
Začátečník
Začátečník
Registrován: 20. říj 2006
Bydliště: Jih

Lagy ve hře (WOT) - pingplotter screenshot

Příspěvek od ThomasVT »

Ahoj / dobrý den,

chtěl bych se zeptat na objasnění lagů ve hře. Děje se to jednou za x měsíců a nepamatuju si jak dlouho to naposledy trvalo, teď to trvá dva dny (taky nehraju pořád tu stejnou hru, ale vím, že u WOT se mi to v minulosti už stalo, ale nikoho jsem nekontaktoval). Hra se tímhle stává nehratelná.

Čím to, že se něco takového děje náhodně? (je to jen např při přetížení sítě?) Jde tomu nějak předejít? V případě kontaktování ISP - jde tohle nějak řesit, předpokládám, když se to neděje pořád, že to musí být nějaká krátkodobá chyba.

Předem díky za odpověď. Mějte se.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ryzen 5 1600@default,ASUS Expedition GTX 1050Ti 4GB@default, 2x8GB Kingston HyperX 3200MHz,ASUS RoG Strix B350-F, Samsung 850 SSD 250GB, Seasonic Focus plus GOLD 550W
Weslo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 19. pro 2005
Bydliště: Nan Curunír

Re: Lagy ve hře (WOT) - pingplotter screenshot

Příspěvek od Weslo »

Mě není jasné, jak tohle chceš objasnit. Od tebe k serveru je nějáká cesta, ne statická, server má nějáké zatížení, ne statické, občasný lag je prostě normální vlastnost jakékoliv online hry, nikoliv chyba.

A to nemluvím o tom, že testovat něco pingem je naprosto nesmyslné, ping patří pod servisní část IP protokolu, spousta zařízení v síti má nastavenu odpověď na něj s nízkou/žádnou prioritou, nebo ho mají z důvodu ochrany před útoky vypnutý úplně, takže ti to navíc vůbec nemusí ukazovat problém, jen normální stav, že tobě odpovídají jako poslednímu, zatím co běžný provoz běží.
AMD Ryzen 5 3600 | Arctic Cooling Liquid Freezer II 120mm | ASUS TUF GAMING B550M PLUS |16GB A-DATA XPG DDR4 3000Mhz | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G | Samsung 980PRO 512GB | CoolerMaster Q300L | Corsair SF-450 | 32" Dell S3222DGM | Synology DS220j + 2x6TB WD Red RAID1 | MAZDA enthusiast
ThomasVT
Začátečník
Začátečník
Registrován: 20. říj 2006
Bydliště: Jih

Re: Lagy ve hře (WOT) - pingplotter screenshot

Příspěvek od ThomasVT »

Weslo píše:Mě není jasné, jak tohle chceš objasnit. Od tebe k serveru je nějáká cesta, ne statická, server má nějáké zatížení, ne statické, občasný lag je prostě normální vlastnost jakékoliv online hry, nikoliv chyba.

A to nemluvím o tom, že testovat něco pingem je naprosto nesmyslné, ping patří pod servisní část IP protokolu, spousta zařízení v síti má nastavenu odpověď na něj s nízkou/žádnou prioritou, nebo ho mají z důvodu ochrany před útoky vypnutý úplně, takže ti to navíc vůbec nemusí ukazovat problém, jen normální stav, že tobě odpovídají jako poslednímu, zatím co běžný provoz běží.
Díky za reakci.

Hraju tu hru s přestávkami už řekněme 4 roky. Za tu dobu jsou měsíce, kdy i když mám třeba vyšší ping ve hře, neznamená to problém v hraní, ale pak je čas jako je tomu teď poslední dva dny, kdy mám třeba ping uplně normální, do 100ms, ale mám hlavně packet loss, což způsobuje v téhle hře, nevím jak v jiných, ale - promiň výraz "zásek" na takovou chvíli, že to v těch bitvách prostě vadí natolik (poskočí tank dopředu atd.), že je to nehratelné, nebo technicky hratelné to je, ale zážitek jiný než frustraci ze hry nemám a to je způsobené tou ztrátou signálu, kterou způsobuje packet loss. - jestli si to dobře vysvětluji. Moje dotazy tedy jsou konktérně na packet loss, jestli to jde nějakým způsobem řešit, nebo je to i něco co ani ISP neovlivní.
Ryzen 5 1600@default,ASUS Expedition GTX 1050Ti 4GB@default, 2x8GB Kingston HyperX 3200MHz,ASUS RoG Strix B350-F, Samsung 850 SSD 250GB, Seasonic Focus plus GOLD 550W
Weslo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 19. pro 2005
Bydliště: Nan Curunír

Re: Lagy ve hře (WOT) - pingplotter screenshot

Příspěvek od Weslo »

Packet loss máš jako na konci, nebo po cestě? Ať tak či tak, tahle veličina se v internetu stejně "měří" pomocí pingu, což znamená defakto neměří.

Zkus se podívat na princip sítě, tj. ISO/OSI model, ten problém může vznikat nejen na různých místech ale i z různých důvodů, přičemž v režii ISP je jen 3 ze 7 možných vrstev.

Zkusím to ilustrovat na případu. Máš nějákého lokálního ISP ňoumu, takže last-mile optika, na seznam 2ms ale internet je daleko, tj. tvůj ISP šetří a tak má transit do sítě většího ISP, který teprve jde do internetu, tedy má peering s někým, kdo má POP aspoň ve dvou státech najednou.

Může dojít k x situacím, nejčastěji (z mého pohledu) bývá chyba na straně serveru, třeba Tebou zmiňovaný WoT má v EU 2 servery, před kterými je nějáký zřejmě load balancer a celé je to někde v datacentru v Něměcku/Holandsku připojené bůh ví jak, bůh ví kým. Stačí aby se přerušil jeden z x (x od tebe do Holandska odhaduji na nízké desítky) tras, třeba kvůli přerušenému kabelu nebo vadné kartě v boxu a už je všechno úplně jinak -> jiná cesta, jiná odezva, jiná kapacita atp.

Doufám, že to vysvětluji logicky, internet je prostě živý a statických parametrů můžeš dosáhnout jen když máš vyhrazenou linku mimo internet,což si domnívám se nemůžeš dovolit...
AMD Ryzen 5 3600 | Arctic Cooling Liquid Freezer II 120mm | ASUS TUF GAMING B550M PLUS |16GB A-DATA XPG DDR4 3000Mhz | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G | Samsung 980PRO 512GB | CoolerMaster Q300L | Corsair SF-450 | 32" Dell S3222DGM | Synology DS220j + 2x6TB WD Red RAID1 | MAZDA enthusiast
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: Lagy ve hře (WOT) - pingplotter screenshot

Příspěvek od killerek »

Jaj, tady bych mohl napsat prihod o vypadkach/problemech na mezinarodnich i narodnich linkach a to z dost ruznych duvodu, ze by z toho mohl byt roman. A to byly placene okruhy a to ani nezminuju konektivitu pres internet.
ThomasVT
Začátečník
Začátečník
Registrován: 20. říj 2006
Bydliště: Jih

Re: Lagy ve hře (WOT) - pingplotter screenshot

Příspěvek od ThomasVT »

Weslo píše:Packet loss máš jako na konci, nebo po cestě? Ať tak či tak, tahle veličina se v internetu stejně "měří" pomocí pingu, což znamená defakto neměří.

Zkus se podívat na princip sítě, tj. ISO/OSI model, ten problém může vznikat nejen na různých místech ale i z různých důvodů, přičemž v režii ISP je jen 3 ze 7 možných vrstev.

Zkusím to ilustrovat na případu. Máš nějákého lokálního ISP ňoumu, takže last-mile optika, na seznam 2ms ale internet je daleko, tj. tvůj ISP šetří a tak má transit do sítě většího ISP, který teprve jde do internetu, tedy má peering s někým, kdo má POP aspoň ve dvou státech najednou.

Může dojít k x situacím, nejčastěji (z mého pohledu) bývá chyba na straně serveru, třeba Tebou zmiňovaný WoT má v EU 2 servery, před kterými je nějáký zřejmě load balancer a celé je to někde v datacentru v Něměcku/Holandsku připojené bůh ví jak, bůh ví kým. Stačí aby se přerušil jeden z x (x od tebe do Holandska odhaduji na nízké desítky) tras, třeba kvůli přerušenému kabelu nebo vadné kartě v boxu a už je všechno úplně jinak -> jiná cesta, jiná odezva, jiná kapacita atp.

Doufám, že to vysvětluji logicky, internet je prostě živý a statických parametrů můžeš dosáhnout jen když máš vyhrazenou linku mimo internet,což si domnívám se nemůžeš dovolit...
Znovu děkuji za reakci.

Během zítřka se podívám na tebou doporučenou problematiku, díky za tip.

Ten screenshot co jsem přidal - vím nízká kvalita, vyšší nahrát nešla, tak je přesně testování připojení k zmiňovanému WOT, během testu přes tu aplikaci pingplotter to ukazuje, že cesta k serveru wot (je jedno jakému, jsou už teď 3 né 2 ale tam nezáleží ke kterému, je to na všech podobné) se skládá z 9 "kroků" kde první tvoří můj router a poslední ten zmiňovaný wot server (viz ten screenshot), co jsem pozoroval, tak ty "červené čáry" co chápu že jsou ztráta packetů - což způsobuje ve hře to trhání vozidla - toho tanku, se dějí převážně na zahraničních serverech, první 4 řádky toho připojení jsou CZ IP adresy a u nich během 10 minut testování pingplotterem byl jen 1 packet loss, kdežto u zahraničních hned několik na každým z nich.

Ale jak to tak pročítám, tak to není nic co by mi tady u mého ISP (bohužel na mé adrese jediného "slušného") byl někdo schopen/ochoten řešit a/nebo vůbec ovlivnit. Jen mě na té situaci pokaždé když se to stalo zarážela ta náhodnost výskytu několikadenní/týdenní a pak klid na několik měsíců. Ale znovu, nehraju tak pravidelně, že to můžu s jistotou říci, že se to v těch měsících, kdy já mluvím o klidu, opravdu nedělo, třeba dělo, akorát jsem v ten čas nehrál.

Děkuji tedy za vysvětlení, zkusím pročíst doporučené téma a kdyžtak se ještě dozeptám.
Ryzen 5 1600@default,ASUS Expedition GTX 1050Ti 4GB@default, 2x8GB Kingston HyperX 3200MHz,ASUS RoG Strix B350-F, Samsung 850 SSD 250GB, Seasonic Focus plus GOLD 550W
Weslo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 19. pro 2005
Bydliště: Nan Curunír

Re: Lagy ve hře (WOT) - pingplotter screenshot

Příspěvek od Weslo »

ThomasVT píše:...... to ukazuje, že cesta k serveru wot (je jedno jakému, jsou už teď 3 né 2 ale tam nezáleží ke kterému, je to na všech podobné) se skládá z 9 "kroků" kde první tvoří můj router a poslední ten zmiňovaný wot server (viz ten screenshot), co jsem pozoroval, tak ty "červené čáry" co chápu že jsou ztráta packetů - což způsobuje ve hře to trhání vozidla - toho tanku, se dějí převážně na zahraničních serverech, první 4 řádky toho připojení jsou CZ IP adresy a u nich během 10 minut testování pingplotterem byl jen 1 packet loss, kdežto u zahraničních hned několik na každým z nich.
To je to o čem jsem říkal, tvůj ISP směruje provoz do Internetu asi přes tranzitního operátora, za všechno se samozřejmě platí, takže se občas přepne provoz přes nějákého jiného, nebo mají výpadek a jede to po záloze, těch důvodů může být spoustu. Rozhodně to není nic, co by se dalo vyřešit, tedy aspoň většinou.
ThomasVT píše: Ale jak to tak pročítám, tak to není nic co by mi tady u mého ISP (bohužel na mé adrese jediného "slušného") byl někdo schopen/ochoten řešit a/nebo vůbec ovlivnit.
Tvůj ISP může řešit vlastní síť a maximálně slušně poprosit toho , který mu dává internet, aby se na to kouknul i v jejich síťi eventuelně poprosil zase dalšího ve vláčku atp. Navíc většina větších ISP má mezi sebou přímé propoje a má jich víc a všechno nechodí do Internetu.
ThomasVT píše: Jen mě na té situaci pokaždé když se to stalo zarážela ta náhodnost výskytu několikadenní/týdenní a pak klid na několik měsíců. Ale znovu, nehraju tak pravidelně, že to můžu s jistotou říci, že se to v těch měsících, kdy já mluvím o klidu, opravdu nedělo, třeba dělo, akorát jsem v ten čas nehrál.

Děkuji tedy za vysvětlení, zkusím pročíst doporučené téma a kdyžtak se ještě dozeptám.
Klidně mohli mít koplý kabel a záloha třeba kapacitně nestíhá, to se stává docela často. Nemá to smysl řešit, pokud to není stálý stav...
AMD Ryzen 5 3600 | Arctic Cooling Liquid Freezer II 120mm | ASUS TUF GAMING B550M PLUS |16GB A-DATA XPG DDR4 3000Mhz | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G | Samsung 980PRO 512GB | CoolerMaster Q300L | Corsair SF-450 | 32" Dell S3222DGM | Synology DS220j + 2x6TB WD Red RAID1 | MAZDA enthusiast
Odpovědět

Zpět na „Sítě, modemy a Internet“