VYZVA: porovnani kvality obrazu 7800GTX vs X1800XL

Zde budeme zveřejňovat, co se chystá v časopise - pište náměty, stížnosti, budeme se snažit vyhovět.
Odpovědět
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

myslím že toto hovoří za vše:
http://hulan.cz/blog/img/pctuning/hl2-pctuning-1.jpg
http://hulan.cz/blog/img/pctuning/hl2-pctuning-2.jpg
http://hulan.cz/blog/img/pctuning/hl2-pctuning-3.jpg
http://hulan.cz/blog/img/pctuning/hl2-pctuning-4.jpg
http://hulan.cz/blog/img/pctuning/hl2-pctuning-5.jpg
http://hulan.cz/blog/img/pctuning/hl2-pctuning-6.jpg

Jinak řečeno, pokud zakládáte svoje povídání o tom, že "ATI má prý lepší obraz" na nějakém screenshotu z HardOCP, tak jsem udělal screenshot ze stejné pozice. NVIDIA je zjevně lepší.

Screenshot je dělám přímo pomocí HL2, je bez jakýchkoliv úprav, a nastavení Autoexec.cfg je takovéto:

Kód: Vybrat vše

cl_showfps 2
bind "F5" "save quick"
bind "F9" "load quick"
bindtoggle "F10" cl_showfps 2
bind "F12" "jpeg"
jpeg_quality 80
Takže pánové vlastnící ATI, zkuste tento screenshot (všechny pozice jsou z map d1_canals_01) trumfnout v KVALITĚ, při zachování minimálně 60FPS, a bez jeho úprav. Nepodaří se Vám to...
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

Jackiii
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jackiii »

MB: GB MA770 CPU: AMD Athlon II X3 440 3Ghz VGA: Sapphire AMD Radeon 5770 1024MB MEMORY: 2*2048MB 1066Mhz ZDROJ: Seasonic 400W HDD: 500GB Samsung HD502
Car: Ford Focus 1.6i 16V 99'
wector
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 10. čer 2005
Bydliště: In a galaxy, far, far away...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wector »

Axis píše:Sice neni som ziadny zastanca RH, ale fakt, preco nikto neuploadne screeny z ATI?
Taky si rikam. Sice jeho argumentum o Intelu a AMD se musim jenom smat, ale s tim HL musim uznat, ze je ZATIM v pravu - on jako jediny dal nejaky dukaz. A vymluvy typu "Cekam na x1800XT..." neberu, vzdyt lepsi kvalitou obrazu u ATI se vsichni ohaneli uz v dobe, kdy vladla rada X850, tak proc nekdo neudelal screen s touhle kartou?
gulag
Nováček
Nováček
Registrován: 22. lis 2005
Kontaktovat uživatele:

RE: mazani fora

Příspěvek od gulag »

Kdyz to tak sleduju, tak si myslím, že má Hulán opravdu pravdu-protože se ještě nenašel nikdo od Nvidia, kdo by sem postnul SS ze hry s lepší (nebo i stejnou) kvalitou.

Ale moc rád bych se vyjádřil k tomu, že Hulán maže nevyhovujicí reakce na některé jeho články- JE TO PRAVDA. Také mi už nepřipustil mé dva názory, které se diametrálně lišily s jeho. Je to samozřejmě právo admina, ale myslím, že diskuse je k tomu, aby se vedla v pravém smyslu slova, tedy jako výměna názorů-když není tato podmínka splněna, připadá mi to spíše jako jakési pochvalné skoro až ódy na jeho, jinak často velmi zdařilý, text.
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

tady jsou saves z HL2, takže si můžete vyzkoušet udělat screenshot z naprosto toho samého místa:

http://hulan.cz/blog/img/pctuning/HL2_saves.rar
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Současné anizo nVidie s ovladači osmdesátkové série je vůbec to nejhorší, co jsem za posledních několik let viděl a to počítám i výsledky S3 DeltaChrome S8. Bohužel, nVidia si je vědoma, že velké množství defektů není na statickém obraze vidět, takže pokud recenzent nechce natáčet video přes fraps a riskovat přetížení serveru stahování souborů o velikosti bezmála 100MB, nemá to jak dokázat.

Prvořadě je to 1st stage trilinear, tedy plná filtrace pouze na první stage - na ostatních stage už použita není. Tím se ušetří značné množství výkonu, protože na dalších stage není třeba pro výpočet používat 8 textlů, ale většinou pouze 4. Teoretické AF-testery to ani nedokážou odhalit, protože zobrazují pouze 1 stage. Na screenshotu není rozdíl samozřejmě vidět, ale ve hře při pohybu to zvyšuje pravděpodobnost shimmeringu. R5xx podporuje all-stage trilinear.

Druhá věc jsou úhlové optimalizace. Zatímco kvalitativní vývoj LOD kalkulací u ATi se generaci od generace zlepšuje (viz R100->R200->R300/R420->R520), dosáhla nVidia vrcholu někde na GeForce 4 a od té doby se jen zvyšuje výkon na úkor kvality. Úhlová optimalizace používaná na čipech typu R300-NV40-G70 je pro leckeré nové hry nevhodná, protože většina současných her je situována do rozsáhlejších (obvykle venkovních) prostor, takže nerovné povrchy a plochy, které nejsou pod úhlem v násobcích 90° jsou viditelně méně ostré (je na nich použita horší mipmapa a nižší filtrace). Úhlové optimalizace je v současné době záležitost hardwarová, ale vzhledem k tomu, že na starších čipech (NV20, NV25 a NV30) tento koncept použit nebyl, je jasné, že nVidii šlo při přechodu na NV40 pouze o navýšení výkon a snížení ceny čipu, nikoli o kvalitu obrazu, která klesla (pro implementaci takto úhlově optimalizovaného AF je třeba výrazně menší množství tranzistorů). Jak jsem už zmiňoval, používala nVidia kvalitní koncept na GF4 a GF-FX. AF na GF4 ale bylo velice pomalé (pokles výkonu o 50-60%), takže ho nV raději vůbec nepropagovala a přestože už na FX už bylo rychlejší, odpovídal propad při AF4x propadu při R300 16x, takže se výhody stejně stíraly (v pozdějších ovladačích byla pro kompenzaci výkonu sahnuto k posunu LOD do kladných hodnot, což ve výsledku snížilo ostrost textur, takže poslední náskok v kvalitě byl definitivně rozmazán). A to byl důvod, proč byl na NV40 použit úhlově optimalizovaný koncept. A když teď ATi dokázala vyvinout režim bez úhlové optimalizace, který má oproti optimalizovanému zanedbatelný propad ve výkonu (v 80% her pod 5%), což nVidia nikdy nedokázala, budou najednou její PR tento režim násilně deklasovat a zabedněnci to po ní budou opakovat až d té doby, dokud nVidia nepřijde s čipem, který bude podporovat něco podobného. V tom okamžiku to bude ta nej-technologie, bez které to nejde :-)

Třetí v pořadí je undersampling - použití nižšího množství vzorků při AF pro dosažení vyššího výkonu. To je hlavní příčina shimmeringu. S některými staršími drivery bylo možné tuto "optimalizaci" vypnout přepnutím na "high quality", ale s osmdesátkovou řadou ovladačů už to možné není. Menší množství použitých vzorků vede k tomu, že vykreslení textury s jemnou kresbou vede ke ztrátě některých detailů (pokud vyjdou na místo, kde byl vzorek vynechán = nevykreslí se) a při posunu obrazu dojde k tomu, že se onen detail posune na místo, kde vzorek vynechán není a je tudíž vykreslen. Tzn. že jemné detaily nejsou na jednotlivých snímcích střídavě zobrazeny/nezobrazeny a vede to k defektům jako je shimmering (vysokofrekvenční temporálně-spaciální šum = zrnění či problikávání při pohybu), případně nárůstu moire (spaciální šum). Jak jsme již zmínil, shimmering je záležitost z velké části temporální, takže ji statický screenshot obvykle nezachytí, ale přesto se undersampling může viditelně projevit i v obrázku - viz vodorovné bílé čárky v horních partiích obrazu - pouze na 77.7x high quality není očesaný počet AF vzorků = žádné čárky nechybí a při pohybu neproblikávají. Naopak v ostatních situacích vycházejí některé "čárky" na oblast, kde byl vynechán vzorek, a proto vykresleny nejsou. Při pohybu samozřejmě problikávají, protože se střídavě dostávají do místa, odkud je odebrán / odkud není odebrán vzorek.

Bohužel známý trik s LOD clamp, kteří mnozí považují za řešení, je ve skutečnosti totéž, co nVidia dělala v driverech pro GeForce FX, tzn. výsledkem může být snížený shimmering, ale současně se sníží i ostrost textur.

Poslední v řadě je brilineární filtrace, která sama o sobě není nic špatného, ale znamená, že většina plochy textury je filtrována jen bilineárně (vychází se ze 4 texelů) a jen přechody jsou filtrovány plně trilineárně (vychází se z 8 textelů), takže kombinace poloviny (4) vzorků při brilineáru násobí shimmering, protože dojde nejen k omezení počtu AF vzorků, ale ještě se vychází pouze z polovičního množství texelů při základní filtraci.

Shrnuto, současná situace vypadá asi takhle:

Úhlová optimalizace: G70 = ano, nelze vypnout; R520 = lze vypnout
trilinear filtering: G70 = pouze 1st stage, nelze povolit pro ostatní stages; R520 = all stage
brilineární filtrace: G70 = ano, v některých ovladačích lze vypnout; R520: ve všech ovladačích lze vypnout
AF undersampling: G70 = ano, v aktuální řadě ovladačů nelze deaktivovat; R520 = vůbec nepoužívá

Takže stručně řečeno, filtrace textur na G70 je od 80.xx driverů ještě ošizenější a navíc se toto šizení pro jistotu ani nedá deaktivovat. Ale pokud někomu nejde o kvalitu obrazu a chce výkon za každou cenu, tak proč ne, ale já si radši vyberu kartu, na které si anizo můžu nastavit a "ošidit" podle svých potřeb a ne mít ovládací panel plný táhýlek, jejichž funkčnost a vliv na kvalitu obrazu je pochybná a čím dál tím víc se blíží nule.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

no-X píše:Současné anizo nVidie s ovladači osmdesátkové série je vůbec to nejhorší, co jsem za posledních několik let viděl
Skvělé, tak to bude mimořádně snadné místo kopírování keců odjinud udělat 6 screenshotů aby to každý uviděl, že? Když to je "vůbec to nejhorší, co jsem za posledních několik let viděl" ;-)

Tak do toho!!!
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

radekhulan píše:
no-X píše:Současné anizo nVidie s ovladači osmdesátkové série je vůbec to nejhorší, co jsem za posledních několik let viděl
Skvělé, tak to bude mimořádně snadné místo kopírování keců odjinud udělat 6 screenshotů aby to každý uviděl, že? Když to je "vůbec to nejhorší, co jsem za posledních několik let viděl" ;-)

Tak do toho!!!
Keců odjinud? A odkud asi? Dokaž, že neplácáš do větru a hoď sem link, odkud jsem to podle tebe zkopíroval :-D Jinak příště už nebudu ztrácet čas s vysvětlováním něčeho, co evidentně nechápeš a ani pochopit nechceš.

Ad screenshot - mám dojem, že naopak ty cituješ Kirkovy žvásty. Jako manipulátr jsi dobrý, ale na tomhle fóru je dostatek lidí, kteří jsou si vědomi toho, že temporální artefakty nelze zachytit na spaciálním screenshotu, takže dokud nedojde na video nebo reálnou hru v pohybu, nedostatky se neprojeví :-) Stejně jako u stojícího auta bez zvednutí kapoty nepoznáš, že je rozbitý motor. Takže s tímhle tu nepochodíš.

videa jsou tady
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

no-X píše:videa jsou tady
To je zcela nahovno video, na tento test může odkazovat jen blázen a totální demagog, stařičký Forceware 78.01 měl známou chybu se shimmeringem na 7800GTX (textury se jakoby třepotají), ovšem za pár dní opravenou ve Forceware 78.05 a vyšším.

Dnes máme Forceware 81.XX.

Testovat na video kvalitu ovladače existující 1 týden s tím, že je tam známá a NVIDIÍ opravená chyba, a pak se divit, že tam ta chyba fakt je, to je zcela o ničem. A ty jsi totální demagog, že na tento demagogický "test" odkazuješ.

Takže přestaň kecat a dodej screenshoty na mé saves nebo mlč, zjevně se bojíš přímého srovnání..

Na mnou testovaných Forceware 81.95 (finální WHQL verze) žádný "shimmering" neexistuje. Takže.. čekám na screenshoty, zatím je tu jen halda keců od lidí s ATI a čekajících diváků ;-)

PS: já také nekritizuji ATI za historické chyby v Catalystech, pokud jsou dnes opraveny... Tvoje "argumenty" jsou ale jen o tomto..
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Znovu tě žádám, abys mi řekl, co jsem odkud zkopíroval. Jinak bych si (nejen já) mohl myslet, že dokonce lžeš. A třeba nejen v tomhle. :-)

"Stařičký" 78.xx se od ostatních driverů lišily pouze tím, že v jejich době 3DCenter.de jako první poukázala, že není cosi v pořádku. Undersampling (a následný shimmering) se projevuje i na starších verzích (viz již uvedený screenshot). A vzhledem k tomu, že se po vydání osmdesátek situace spíš zhoršila (většina "optimalizací" již nejde vypnout - viz opět tentýž screenshot) se tvůj argument poněkud míjí účinkem.

Jak jsem již zmínil, shimmering je temporálně-spaciální šum a jako takový jej nelze ze své podstaty zachytit na screenshotu. Je to jako kdybys chtěl aby voda tekla nahoru, nebo abych ve dvourozměrném grafu popsal trojrozměrnou veličinu. Prostě nesmysl. Domnívám se, že bys tohle měl vzhledem k vědomostem (kterými se tak rád chlubíš) vědět. Pokud ne, je to smutný. Pokud to víš a přesto se pokoušíš mystifikovat, je to ještě smutnější.

S 80+ drivery mají neblahé zkušenosti i v zahraničí:
particleman (nvnews.net) píše:The first shot is still angle dependant it's not just the angled wall that is sharper it is everything. Although textures that sharp look nice standing still, in game and moving that would shimmer like hell. I've used the 81.84 drivers and they produce sharper textures than the 78.XX drivers, however, I find the HQ mode in the 8X.XX drivers requires the LOD clamp to reduce shimmering and even then it still shimmers a little. In static screenshots the Quality mode will usually look sharper than High Quality, however, less filtering does not equal better image quality.
Mintmaster (beyond3d.com) píše:Actually, I think you and particleman are pretty much saying the same thing I am. 81.84 was just an LOD boost, not higher quality AF. You would see a fair amount of shimmering as a result. Sometimes, though, you can even spot it in static screenshots.
There's still shimmering visible in that spot with the 81.87 drivers, with clamped LOD and HQ AF, while there shouldn't be any at all.

Jo, málem bych zapomněl - k těm úhlovým optimalizacím by tu i něco bylo :wink: To jen preventivně, abys opět nezačal s tím, že v kvalitě žádný rozdíl není, případně že ho vidím jen já apod.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

no-X píše:Jo, málem bych zapomněl - k těm úhlovým optimalizacím by tu i něco bylo :wink: To jen preventivně, abys opět nezačal s tím, že v kvalitě žádný rozdíl není, případně že ho vidím jen já apod.
Ach jo, přesně toto místo je v mých saves z HL2 z NVIDIE. Tak už přestaň kecat, podívej se na ten můj článek, je tam v šesti saves i toto místo, a udělej to samé místo z ATI, už mě ti fanATIci unavují, hromada keců, ale důkaz nikde ;-)

http://hulan.cz/blog/item/verejna-vyzva ... ctuning-cz

Zajímavé, že se všichni odkazují na jakýsi zmanipulovaný odkaz z HardOCP, ale vlastní screenshot nejsou schopni dodat. NIKDO. Proč asi?

Tak už se vzmuž a těch 6 screenshotů udělej...
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

1) Dosud jsi mi nebyl schopný odpovědět, co a odkud jsem podle tebe zkopíroval. Takže to beru jako nemístnou urážku. Je to asi jediný způsob, jakým dokážeš s ostatními komunikovat.

2) Dokonce se už nevyjadřuješ ani k situaci se shimmeringem. Pročpak?

3) Vybrat si jednu konkrétní situaci a stanovit si vlastní podmínky, to je velice zajímavý přístup. Opravdu nestranný.

4) A k výsledku HardOCP - stačí se podívat na zahraniční fóra, podobných screenshotů není málo. Navíc HardOCP je poslední web, který by se klonil k ATi. X1800 v jejich testech dopadla nejhůř ze všech článků na netu, v testech sestavy od FalconNorthwest hodili všechny problémy na čipset od ATi, ačkoli ve FN po přestestování zjistili, že příčnou je vadná grafika... A komentář, jaký měl Kyle B. ke CrossFire by si slušný (netvrdím že nestranný) člověk nikdy nedovolil. Tažek HardOCP bude nadržovat ATi asi až blbost pokvete...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

MaWa píše:umis cist ?
ty asi neumíš číst, "úhlové optimalizace" na screenshotu vidět jsou ;-) A shimmering je od 78.01 minulostí. Takže zase jen kecy a žádný screenshot?

Tak jo, mám z Vás maximální srandu :-)

ATI má tedy lepší kvalitu obrazu, ale na screenshotu to nikdy není vidět, že? Muhehehehehehehe :-))

Shimmering samozřejmě na screenshotu vidět standardně není (také to byl jen problém stařičkých FW 78.01; pak byl opraven), i když i tam se dá něco vypozorovat pokud člověk ví, co hledá, ale Vaše vzpírání se screenshot udělat je už opravdu velmi, ale VELMI, zábavné.

Dokud neuděláte 6 screenshotů, nehodlám ale v této diskusi pokračovat.
Naposledy upravil(a) radekhulan dne stř 23. lis 2005, 09:58, celkem upraveno 2 x.
vykupitel
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 23. čer 2003
Bydliště: Liberec :-)

Příspěvek od vykupitel »

radekhulan píše:Shimmering samozřejmě vidět na screenshotu vidět není (také to byl jen problém stařičkých FW 78.01; pak byl opraven), i když i tam se dá vypozorovat, ale Vaše vzpírání se screenshot udělat je už opravdu velmi, ale VELMI, zábavné.
To se mi zdá nebo tu někdo není schopen si neodporovat v jednom souvětí? :roll:
redukce AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101),Voodoo5 PCI,Voodoo3 2000
Obrázek Jindra Semenec
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

vykupitel píše:To se mi zdá nebo tu někdo není schopen si neodporovat v jednom souvětí? :roll:
Toto není diskuse pro amatéry jako jsi ty.. Shimmering nezkušený amatér na screenshotu nepozná, ale profík je schopen i na screenshotu určité projevy shimmeringu / artefakty vidět. ;-)
MaWa
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2003
Bydliště: Ústí n. L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaWa »

radekhulan píše:
vykupitel píše:To se mi zdá nebo tu někdo není schopen si neodporovat v jednom souvětí? :roll:
Toto není diskuse pro amatéry jako jsi ty.. Shimmering nezkušený amatér na screenshotu nepozná, ale profík je schopen i na screenshotu určité projevy shimmeringu / artefakty vidět. ;-)
prave jsi me presvedcil o tom, ze jses ve skutecnosti asi naprosto normalni chlap, a jenom si z nas delas srandu...protoze rict o vykupiteli ze je nezkuseny amater v obast grafik...tak to je husty :lol: :lol: :lol:
"A computer allows you to make mistakes faster than any other invention with the possible exceptions of handguns and Tequila."
vykupitel
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 23. čer 2003
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od vykupitel »

Snad si asi projeď moje posty zde a na http://forum.3dfx.cz/index.php a možná prehodnotíš své tvrzení :roll:

Můžeš mi tedy na screenshotu ukázat co víš,že máš hledat?
redukce AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101),Voodoo5 PCI,Voodoo3 2000
Obrázek Jindra Semenec
Digitaldoom
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 29. srp 2004
Bydliště: Jirkov nebo Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Digitaldoom »

Shit píše:
Digitaldoom píše:mylý
Nic ve zlým, ale tohle je taková gramatická chyba, že mně je z toho na :blee: . Chápu, že tady není fórum ČJ jazyka, ale co je moc, to je moc....
nojo pořád mě taky ... :) pardon :) ...

Pánové Hulana prostě nepřesvědčíte ani za zlatou NV ;) rozumí tomu jak blecha potápění a ani náhodou si nenechá vysvětlit od daleko zkušenějších lidí jak to opravdu je a navíc je urazí když ani netuší s kým má tu čet ... jo jednou s tím svým fanblogem a svými zcela mylnými copy-paste názory narazit musel ...

BTW: poklona no-x ! tak sem se zase něco dověděl ... díky :)
wector
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 10. čer 2005
Bydliště: In a galaxy, far, far away...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wector »

Digitaldoom a dalsi píše:Pánové Hulana prostě nepřesvědčíte ani za zlatou NV ;) rozumí tomu jak blecha potápění a ani náhodou si nenechá vysvětlit od daleko zkušenějších lidí jak to opravdu je a navíc je urazí když ani netuší s kým má tu čet ... jo jednou s tím svým fanblogem a svými zcela mylnými copy-paste názory narazit musel ...
No jo porad vsichni, ja vam i verim, ze toho dost vite, ale PROC SEM JESTE NIKDO NEDAL SCREENSHOT Z NEJAKY KARTY OD ATI??? Je to tu samej super user, kazdej vi spoustu veci, ale vsechno je to teorie, ja, a asi nejsem sam, chci praxi. Co je tak tezkyho na tom, tipnou 6 obrazku? Nebo nemate HL2? :)
Odpovědět

Zpět na „PCtuning - webový magazín“