Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 8. březen 2021, 05:05

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 140 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  další
Autor Zpráva
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 22:38 
Začátečník
Začátečník

Založen: 08. červen 2005
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
Ssnake napsal:


Souhlasím. Při srovnání těchto 2 screenshotů velice umělého příkladu má ATI vzdálené textury lépe prokreslené než NVIDIA, pokud nepoužijeme Gamma AA, TPAA, atd. BLízké textury (důležitější) mají dle mého názoru lepší prokreslenost naopak u NVIDIE.

Nicméně, toto je situace, která ve hře nikdy nenastane. Doplňme k AF 16x ještě FSAA 4x-8x, TPAA, Gamma AA, a ... prostě to chce screenshot z HL2 ;-)

A dopadne to nějak takto:
http://hulan.cz/blog/img/pctuning/NVIDI ... 6_AA_4.png (+TPAA + Gamma AA + Negative LOD Clamp)

Moje saves z HL2 jsou zde:
http://hulan.cz/blog/item/verejna-vyzva ... ctuning-cz


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 22:41 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 29. květen 2003
Bydliště: Orlová-Lutyně
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
Ja bych to shrnul takhle- pokud se u nvidii nepouzije TPAA tak je o neco lepsi nez performance mode r520 ale podstatne horsi nez Quality r520.

Pri pouziti supersampled 4x TPAA vypadaji blizsi textury na nvidii lepe nez u r520 a dalsi jsou srovnatelne. To je ovsem za cenu nezanedbatelneho poklesu vykonu.

Tak a kdo teda vyhral? Chce to screenshoty z HL! :wink:

_________________
127.0.0.1, sweet 127.0.0.1


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 22:48 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
miho: Ale transparentní anti aliasing nemá na klasické textury žádný vliv :-) Zkus si udělat screenshot :wink:

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 22:51 
Začátečník
Začátečník

Založen: 08. červen 2005
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
no-X napsal:
miho: Ale transparentní anti aliasing nemá na klasické textury žádný vliv :-) Zkus si udělat screenshot :wink:


U NVIDIA zjevně jo, screenshot se zapnutým FSAA + TPAA + Gamma AA vypadá AF lépe než bez něj...

Třeba NVIDIA se zapnutým FSAA + TPAA + GAA vypíná nějaké "optimalizace" AF a proto AF vypadá lépe...

Každopádně, už by to fakt chtělo ty screenshoty z R520 na HL2 :-)


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 23:09 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
Citace:
Třeba NVIDIA se zapnutým FSAA + TPAA + GAA vypíná nějaké "optimalizace" AF a proto AF vypadá lépe...

Samozřejmě že ne. Zkus si rozdíl s TRAA a bez TRAA. Rozdíl mezi tvými dvěma screenshoty je v tom, že není použitý AA4x jak tvrdíš, ale AA8x, který používá SuperSapmling. A protože SuperSampling má vliv i na textury (snižuje ostrost), kompenzuje se to (v případě NV automaticky) příslušnou korekcí mipmap LOD (do záporu), což ve výsledku mírně zvýší ostrost textur. Jenže čím víc do záporu s mipmap LOD půjdeš (bez adekvátní filtrace), tím více se projeví shimmering (v 3dmark testeru se dá pohybovat šipkama nahoru/dolu).

Není problém použít nastavení, při kterým budou blízký textury silně ostrý (jde to snadno i s Radeonem 9500 PRO):

http://www.3dfx.cz/temp/screenshots/r520/r9500_4.png

Problém je, aby byly dostatečně ostrý vzdálený textury a zároveň se neprojevoval shimmering. A toho se dá dosahnout buď s R520, nebo s GeForce FX s iniciálními drivery kombinací neoptimalizovaného AF 8x + FSAA 16x (které používá supersampling).

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 23:12 
Začátečník
Začátečník

Založen: 08. červen 2005
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
no-X napsal:
kompenzuje se to (v případě NV automaticky) příslušnou korekcí mipmap LOD (do záporu)


To těžko, mám v GLobal Settings nastaveno "Negative LOD" na "CLamp", prostě pod nulu to nejde (je to řešení jak se vyhnout shimmeringu, plus v Global Settings je oproti defaultu HQ, TPAA, GAA), a textury přitom zjevně jsou ostré... A dle mých informací je toto dokonce automatické chování v High Quality, prostě Negative LOD je věc Quality a nižšího..

Podle mého názoru to skutečně vypadá tak, že při zapnutí FSAA NVIDIA méně optimalizuje v ovladačích AF, a i zadní textury jsou jasné a ostré.

PS: u her, kde ani toto nepomůže (asi 2 hry z 25) a je zde přesto shimmering si nastavuji manuálně SS 4x4 (nebo 16xS), poté shimmering zmizí nadobro, akorát je to dost náročné na GPU, chce to 2x7800GTX v SLI.. Jako Global Settings si SS 4x4 (či 16xS) nemohu dovolit nastavit, a ani to není nutné.


Naposledy upravil radekhulan dne st 23. listopad 2005, 23:25, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 23:23 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
radekhulan napsal:
no-X napsal:
kompenzuje se to (v případě NV automaticky) příslušnou korekcí mipmap LOD (do záporu)


To těžko, mám v GLobal Settings nastaveno "Negative LOD" na "CLamp", prostě pod nulu to nejde

Jde. SS má přednost. Můžeš si to sám ověřit následným postupem: nasavíš si colored mipmaps (je to tuším F2 nebo F3) a při vypnutým FSAA budou barvy posunutý trochu blíž, než při FSAA 8x.

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 23:39 
Začátečník
Začátečník

Založen: 08. červen 2005
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
no-X napsal:
Jde. SS má přednost. Můžeš si to sám ověřit následným postupem: nasavíš si colored mipmaps (je to tuším F2 nebo F3) a při vypnutým FSAA budou barvy posunutý trochu blíž, než při FSAA 8x.


Zítra se na to vrhnu, ať se záhadě, proč je AF lepší s FSAA přijde na kloub, teď si jdu něco zahrát, místo screenshotů ;-) Každopádně díky za užitečnou diskuzi!

PS: a moc se těším na screenshoty z HL2 z R520 :D Doufám, že konečně budou..


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 23:46 
Odborník PCT
Odborník PCT
Obrázek uživatele

Založen: 05. červen 2003
Bydliště: sluníčkář a havloid z pražské lumpenkavárny
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
a já moc děkuju za rozumnou diskusi bez obvyklýho urážení, věřím že takhle dál budeme pokračovat, tenhle thread je po dlouhý době něco co mě na fóru opravdu zaujalo, díky všem! :worship:

_________________
ignorelist: mimo jiné všechny kremrole (danny1691, Lokomotiva, CZECHYa, pavel2003, shorty25, ajtak, stepan001, ulver, brambora81, CZ_viper, tielka a pár dalších exotů)


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: st 23. listopad 2005, 23:53 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 29. květen 2003
Bydliště: Orlová-Lutyně
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
Me se ovsem ani pri nejlepsi vuli nepodarilonepodarilo zopakovat ten Radkuv kvalitnejsi screen, maximum co z toho vyzdimu je toto

Je to se supersampled TPAA x8, Gamma correct AA, LOD Clamp, HQ

_________________
127.0.0.1, sweet 127.0.0.1


 Profil  
 Předmět: RE
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 07:41 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 23. červen 2003
Bydliště: Liberec :-)
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
Přidám svoji kapku do mlýna.

http://www.3dfx.cz/temp/vykupitel/screen/0001.png

Screen je z PNY Quadro FX 4000. Ne z té grafiky z podpisu :wink:

_________________
redukce AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101),Voodoo5 PCI,Voodoo3 2000
Obrázek Jindra Semenec


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 08:48 
Černá karta
Černá karta

Založen: 20. srpen 2003
Bydliště: PHA, CB, TP, Aus, Ger
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
RH> Vzdyt pisu ze HL2 screens udelam az o vikend, a ty se jich v kazdem postu dozadujes.


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 10:10 
Začátečník
Začátečník

Založen: 26. prosinec 2004
Bydliště: Reichenberg @ Liberec
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
miho napsal:
Me se ovsem ani pri nejlepsi vuli nepodarilonepodarilo zopakovat ten Radkuv kvalitnejsi screen, maximum co z toho vyzdimu je toto

Je to se supersampled TPAA x8, Gamma correct AA, LOD Clamp, HQ


hm ted sem to porovnaval s tim image od RH a opravdu to to samy neni... on ma obraz ostrejsi vice do hloubky, takrka az ke konci... nastaweni by meli ? byt stejne, ale kazdopadne obraz je jinej 8)

_________________

..PC::Asus P8Z77-I Dx :: G2130 :: 8GB :: WD 0.32TB :: WD 1TB :: Intel HD :: Eizo 2333BK ::
DTR::Asus G73jh :: i7 720 :: 8GB :: SSD 0.064TB :: SGH 0.5TB :: Mobility HD 5870 ::

Gygabite - ©Hlupak


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 10:54 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
miho napsal:
Me se ovsem ani pri nejlepsi vuli nepodarilonepodarilo zopakovat ten Radkuv kvalitnejsi screen, maximum co z toho vyzdimu je toto

Je to se supersampled TPAA x8, Gamma correct AA, LOD Clamp, HQ

Vždyť jsme to už zmiňoval. :wink: RH pravděpodobně použil SLI AA 8x, který je o něco kvalitnější, než klasický AA 8x. Pokud mu budeme věřit, že to neudělal schválně, je možné, že nastavením AA 4x ve 3DMarku došlo k tomu, že se nastavilo AA 4x, ale pro každou kartu v SLI zvlášť, tedy dohromady AA 8x (skewed grid super-sampling 2x + rotated grid multisampling 4x). Standardní 8x (používané na NV40/G70) je ordered grid 2x + rotated grid 4x. Kvůli lepšímu rozložení SS vzorků při SLI AA 8x zřejmě nVidia stahuje LOD ještě více do záporu, čímž dojde ke znatelnějšímu zostření textur.

Ještě jednou připomínám, že LOD-clamp je spíš feačurka zaměřená na aplikace (hry), který si samy nastaví záporný LOD. Co si nastaví drivery automaticky, to má před LOD-clamp přednost.


//edit Wilik - promazano par OT postu od "nahodnych kolemjdoucich" (Honny, sh, atp.)

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 11:30 
Začátečník
Začátečník

Založen: 08. červen 2005
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
OBR napsal:
RH> Vzdyt pisu ze HL2 screens udelam az o vikend, a ty se jich v kazdem postu dozadujes.


Saves z HL2 (pro 6 screenshotů):
http://rapidshare.de/files/8094660/HL2_saves.rar (1MB)
HL2 screenshoty z 7800GTX SLI:
http://rapidshare.de/files/8098681/HL2_screenshot.rar (14MB)

Saves z F.E.A.R. (pro 6 screenshotů):
http://rapidshare.de/files/8094102/FEAR_saves.rar (2MB)
F.E.A.R. screeenshoty z 7800GTX SLI:
http://rapidshare.de/files/8094344/FEAR_screenshot.rar (9MB)
(jsem si vědom, že jeden screenshot z F.E.A.R. má jen 56FPS, nikoliv 60FPS, udělám jej později znovu)

Podmínka pro screenshoty:
- PNG formát
- minimální viditelné FPS na screenshotu je 60
- rozlišení 1280x1024 (popřípadě 1280x960)
- více na http://hulan.cz/blog/item/verejna-vyzva ... ctuning-cz

Dodám ještě saves pro Quake 4.


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 19:02 
Začátečník
Začátečník

Založen: 14. květen 2004
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
som slepy?

miho http://www.pctuning.cz/ilustrace2/miho/0004.PNG

ma podla mna ovela kvalitnejsi obrazok nez hulan

hulan http://hulan.cz/blog/img/pctuning/NVIDIA_3Dmark_AF_16_AA_0.png

ak mi este oci dobre sluzia,tak miho ma antialiasing pekny az do konca tunela narozdiel od hulana, ktory ho ma rozpixelovany (sory za vyraz ale neviem to odbornejsie povedat :lol: ) ..a s podlahou , ved predsa miho ju ma ostru az do konca tunela, narozdiel od hulana...

ak sa mylim, opravte ma :)


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 19:05 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
Porovnáváš stejným způsobem, jako Radek Hulán :-) Tzn. jeden screenshot s FSAA a druhý bez.

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 19:38 
Začátečník
Začátečník

Založen: 14. květen 2004
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
aha,dik,tak ale zacina tu byt teda gulas , jeden ma s FSAA a druhy nie, atd :)

takze slepy som predsa neni :lol:


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: čt 24. listopad 2005, 19:46 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
Proto jsem rovnou říkal, aby FSAA bylo vyplé. Pak se to nedá srovnávat.

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět: Re: Hmm, cool výzva
PříspěvekZaslal v: so 26. listopad 2005, 10:44 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. červen 2003
Bydliště: PRAG@FM
 Odpovědět s citací Reportovat tento příspěvek Nahoru
Njn, ale neřešme, každý svým pánem. Co ty screeny OBŘE? Budou?? :)


//edit Wilik - upraveno

_________________
Ryzen 3600@Radeon
Mé články na Vašem serveru Mé články na Vašem serveru 2
Právě poslouchám http://www.last.fm/user/liquidphunk


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 140 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 4 anonymních


Můžete zakládat nová témata v této sekci
Můžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.