Battlefield V - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Ptolemaya
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. kvě 2013
Bydliště: Praha

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od Ptolemaya »

ja si nemuzu pomoci ale bf V me jede hur a hur v bete 120+- pred tydnem 110 a dnes 80-90 nastaveni ultra bez blbin na 2560x1440 9900k a rtx2080ti
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od webwalker »

To samé bylo u BF1 :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
meca
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. srp 2006
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od meca »

Ptolemaya píše:ja si nemuzu pomoci ale bf V me jede hur a hur v bete 120+- pred tydnem 110 a dnes 80-90 nastaveni ultra bez blbin na 2560x1440 9900k a rtx2080ti
tohle se dost řeší i na ofiko forech, nevypnul jsi ve hře future frame rendering? maj to nějaký bugnutý a při jeho vypnutí poklesne vytížení GPU i CPU, u mě to dělá na 1070 pokles z 70-80 na 40-50 fps..
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

Je to divné, sice jsou někde ty odrazy pěkné a celkem realistické (výlohy odráží stromy a okolí, voda atd.) ale někde je to dost přeplácané (interiér s podlahou snad mokrou nebo co (?) apod.) jako by se tím chtěli chlubit, ale ono to právě na tom padalo a vypadalo přepáleně. Jsou to asi začátky, ale jestli to má znamenat že všechny povrchy budou "mokré" a vše bude postupem času pro efekt všemožně odrážet světla a barvy a okolí, tak to bude jak v nějakém zrcadlovém bludišti... Není to moc real a jen to bude razit cestu grafiky her jiným směrem než k realitě. Asi má AMD minimálně částečně pravdu také v tom, že to má smysl řešit, až to zvládnou i levné grafiky za 5000,-- kč.


Hladis//Odstraneni prispevku, uz to tu bylo postnuty.
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od michal3d »

Keď si všimneš, tak rovnako je tá podlaha naleštená aj bez RT, to je proste záležitosť tvorcov že ju tak chceli. Rozdiel je akurát v tom, že s RT sú tie reflexie aspoň korektné a neodráža sa napr. na podlahe pred stĺpom okno ktoré je za stĺpom.

btw...AMD bude hovoriť teraz predovšetkým to čo im vyhovuje, že áno :)
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Digital Foundry [4K] Battlefield 5 PC - RTX Ray Tracing Analysis and Xbox One X Graphics Comparison
https://www.youtube.com/watch?v=nYLLvOFSHCU
Obrázek
Mr_Trollfan
Červená karta
Červená karta
Registrován: 28. lis 2016

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od Mr_Trollfan »

michal3d píše: btw...AMD bude hovoriť teraz predovšetkým to čo im vyhovuje, že áno :)
AMD si moze hovorit co chce a nemusis im to verit, tymto co nvidia predviedla to ale dokazuje ze maju pravdu, ze je to od zaciatku nezmysel. Azda si vies spravit vlastny nazor na vec a sudit podla toho, nie to hned odkopnut a zavrhnut lebo to povedalo AMD. Bol to nejaky rok dozadu kedy kazdy hypoval VR a teraz ich neserie ani trosku ze spravia FHD nehratelne.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

Hladis píše:Digital Foundry [4K] Battlefield 5 PC - RTX Ray Tracing Analysis and Xbox One X Graphics Comparison
https://www.youtube.com/watch?v=nYLLvOFSHCU
od nich klasicky vynikajcí práce, vypích bych dva komenty pod videem
DF selling RTX better than Nvidia.... lol. Still a waste of resources.
Compared the Xbox One X - RTX shows improvements - but for £1000 more these kind of PCs I think I'll pass.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
kvoco
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. úno 2005
Bydliště: Bratislava

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od kvoco »

Tiez mi to pride take vyumelkovane, nalestene. Vsetko ako keby bolo mokre. Bf1 sa mi v tomto pacil viac.
AMD Ryzen 7 7800X3D+ARCTIC Liquid Freezer II 360, ASUS ROG STRIX B650E-E, Kingston FURY 64GB 6000 MHz CL36, XFX MERC 310 Radeon RX 7900XTX, KINGSTON KC3000 NVMe 2TB + Samsung 970 EVO 500GB + KINGSTON SATA 480GB, Fractal Meshify 2, EVGA 1000W GQ, GIGABYTE AORUS FI32Q
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Hladis píše:Digital Foundry [4K] Battlefield 5 PC - RTX Ray Tracing Analysis and Xbox One X Graphics Comparison
https://www.youtube.com/watch?v=nYLLvOFSHCU
Výborný video, fakt dobře ukazuje proč je raytracing super. Např. ten odraz vlastní postavy v hledí pušky je prostě skvělej detail. Zatím je to na začátku, snad to narvou do nový generace konzol aby se to mohlo rozšířit.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

Takze konecne mi vcera prisel BFV. Hral jsem to zatim jen hodinu. Nastaveni 2k HDR rozliseni, RT ultra, vse na doraz, vypnuta vinetace, grain.

fps (multiplayer) jsou v rozsahu 38-90 podle mapy. RT je aktivni vsude, je to videt na zbranich.
V mistech kde je mokro nebo leskle povrchy, je rozdil s RT viditelny na prvni pohled. V jednom meli recenzenti pravdu - zadny wow efekt se nekona. Ono se totiz o zadny wow efekt nejedna - az mne to nekolikrat zarazilo, vizual reflexi jak svetel tak lesklych povrchu je totiz zarazejicim zpusobem prirozeny. Pokud nekdo tvrdi, ze to hral a nevidi to tam, tak je slepy nebo lze. Celkove je vizual s RT velmi atmosfericky, ve 2k je to v pohode hratelne kdyz nejdete na profil level. Kdyz se RT vypne, obraz pusobi na mnoha mistech najednou plastikove.
Samozrejme je tam spousta legracnich veci jako vyrazene dvere ve zricenem dome, perfektne zasklene, evidentne nove. Vsichni tu probirali ty lampy, jestli maji odrazy spravne, ale nikdo si nevsiml, ze vzhledem k tomu, ze je jasny den, by ty zarovky uvnitr musely mit aspon 500W 8-) Tohle jsou ale nesmysly, ktere nevadi, nemaji zadny rusivy efekt.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Sheppix
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. dub 2006
Bydliště: Beroun, Praha

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od Sheppix »

Ty žárovky tam jsou asi jen kvůli ukázce odrazů RT. :-D Že v odrazu vidíš žárovku, která normálně skrz stínítko není vidět.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

Nejde o žárovku, ale o to že dekorační lampa má výkon dálkových světel kamionu.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

RT odlesky vypadaji dobre, musi se bohuzel odhlednout od momentalnich bugu s poctem fps a obcas se tam tvori sum. DF davaji nejakou nadeji, ze se to v BFV zlepsi (jde jen o to jak moc DICE verite), jelikoz DICE jim rekli, ze tam jeste je potreba hromada oprav a vylepseni. Kazdopadne je to pekny takhle v rozborech a prohlidce detailu, ale v MP rezi je treba mit fps v jinych hodnotach. Bude zajimavy sledovat dalsi hry, zda treba Tomb Raider bude taky tankovat takhle vykon. Tam si zatim davaji na cas, tak snad tu implementaci udelaji lepe.
Obrázek
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od GamesPeter »

Zdravím,

chtěl bych se Vás prosím zeptat. Vypnul jsem film grain a další ičoviny kazící obraz, ale obraz furt zrní. Je tam asi určité procento filmového zrna v defaultu nebo mám vynutit vypnutí radši přes ovladače? Zkoušel jste to někdo? Napadá mě ještě zkusit dát filmové zrno na ON, jestli to není naopak :-D .

Ještě se zeptám na ten future frame render. Jak je to s výkonem, udávaným vizuálem a input lagem. V betě jsem ho měl vypnutý, tak ho asi taky kvůli input lagu vypnu v plné verzi hry.

Jinak jsem včera hrál asi tak půl hodiny s Intel Core i5 9600K a MSI RTX 2080 GAMING X TRIO (obojí default, protože nebyl čas na přetaktování :-D ) a FPS přes 100+ na mapě Rotterdam při ultra bez RT ve Full HD, protože nemám poslední update W10. Všiml jsem si, že je hra náročná na výkon procesoru. Místy bylo velmi velké zatížení. Optimalizaci s betou nemůžu porovnat, protože jsem prováděl po 6 letech upgrade, ale beta dávala 60 zlatých při medium na MSI N680 GTX LIGHTNING a Intel Core i5 2500K na 4,5 Ghz. Když nebudou uměle k :-D vit optimalizaci jako to dělají od dubna u BF1, tak na tom bude asi hra v pohodě. Dneska schválně zkusím ty RT na medium, jak to bude s FPS a vizuálem.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

teď zrovna podruhé dohrávám Rise of the Tomb Raider tentokrát na XONE X s HDR a odlesk ohně v kaluži na konci v ruinách Kitezh je jen šmouha ve stejné barvě kapkovitého tvaru, člověk to za pochodu nevnímá, ale holt jinak než skrz RT to asi v budoucnu nepůjde, jen bych byl teda raději kdyby se DXR začlo pomalu dle dostupnýho výkonu objevovat na takovýhle věci ale bohužel vzhledem k tomu že na tom nV začala stavět marketing podobně jako v minulosti s tesselací či Fyzikou přes GPU tak to bude prvních pár let težší a spíše na škodu si myslím
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
kvoco
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. úno 2005
Bydliště: Bratislava

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od kvoco »

Vo FHD by ti to malo ist v pohode s RT na medium. Ja som vcera skusal RT na medium, rozlisenie 1440p a takou istou kartou ale OC jadro 2030mhz pamat 15ghz, i7-8700K@4,7ghz, ram na 4ghz a fps sa motalo okolo 40-50, ale boli aj vacsie dropy, cize nehratelne.
AMD Ryzen 7 7800X3D+ARCTIC Liquid Freezer II 360, ASUS ROG STRIX B650E-E, Kingston FURY 64GB 6000 MHz CL36, XFX MERC 310 Radeon RX 7900XTX, KINGSTON KC3000 NVMe 2TB + Samsung 970 EVO 500GB + KINGSTON SATA 480GB, Fractal Meshify 2, EVGA 1000W GQ, GIGABYTE AORUS FI32Q
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

BFV - RT

Příspěvek od Vlastik80 »

S těmi odrazy je to nějaké divné stejně. Už se tu rozebíralo že to není možné (bez RT), pak že je, ale když se podívám na starý Prey, nový Hitman 2 apod., tak odrazy jsou ok v zrcadlech - to by nešlo aplikovat i na jiné plochy s mírou rozmazání filtrem apod.? Nepomůže ani planar, cubemap, screen space metody či voxel cone tracing (to už je ale asi RT metoda že)? V tom videu rozboru RT BFV je vidět jak to je nedokonalé - hodně místy zrnité a v odrazech doskakují odrážené předměty, popř. jsou povrchy jako potok které pro změnu neodráží vůbec nic a pak další detail s tím jak RT odrazy neodráží co není vidět na monitoru (viz scéna s ohněm na střeše - když se hráč dívá na celou scénu je oheň na střeše odrážen, když zklopí zrak ke kaluži a oheň na střeše vidět není, tak zmizí i z odrazu v kaluži, odráží se jen střecha). Asi to nejde jinak, ale je to nějaké podivně implementované. Mimochodem:

Sukovf: Je tu ale jedna drobnost - RT je v BV implementován úplně blbě. Filozofie RT pro hry je taková, že se generuje jen nezbytně nutné minimum rays a obraz se "dodělá" nějakým inteligentním filtrem. Nic z toho pánové v DICE nepochopili, takže to teď vypadá tak, že po scéně střílejí rays jak splašení a kvalitu nahánějí bilateral upsample a roughness materiálů ti blbci simulují nějakým gaussem. Ono je nakonec dost jedno, s čím kdo přijde po nich, protože hůř už se to jednoduše udělat nedá. Tohle je jen hodně blbě udělané PR - znám člověka, který si za skoro 30 táců koupil 2080, že mu teď bude fungovat RT, pustil BV a od té doby čumí jak puk. - že by opravdu nevěděli jak na to? To mi přijde dost zvláštní u tak velkého AAA týmu...
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

Vlastiku, to je EA/Dice. Nebyli schopni fixnout problemy BF4 dva roky.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Battlefield V - Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

takže nám nVidia AMDčkovatí a nechává to na vývojářích jo?
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“