Crysis - technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Screenshoty jsou lepsi nez youtube :)
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
RaZZoR
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 31. kvě 2004
Bydliště: Soběslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od RaZZoR »

Na to abys zjistil, že je to sračka, tak nepotřebuješ screeny. Vyladili pár textur, oblek a ostatní šlo do piče.
RaZZoR
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 31. kvě 2004
Bydliště: Soběslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od RaZZoR »

4k Crysis Remastered vs Enhanced Edition comparison - In-Depth visual Analysis
https://www.youtube.com/watch?v=Y93ypkVZVpg
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
danco
Začátečník
Začátečník
Registrován: 10. bře 2011

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od danco »

Ved každá karta zobrazuje niečo iné na ceste. (Radeon vs nvidia)
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

danco píše:Ved každá karta zobrazuje niečo iné na ceste. (Radeon vs nvidia)
AMD tam ma asi bugy.I vykon je uplne ve srackach
https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-c ... ?page=0,14
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
usc
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. říj 2009

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od usc »

Je moznost, ze by moderi vykukachli featury z remastru a aplikovali ich na klasicky Crysis PC?
R9 5950X - Crosshair VIII Hero Wifi - Trident Z Neo 32GB GTZN - 3080 FTW Ultra 10GB - SB ZxR
970 Pro 512GB - 980 Pro 1TB - 640GB Caviar Blue - Ironwolf 4T - Exos 7E8 8T - Exos 16X 16T
Evolv X + 3 x NF-A14 PWM Chromax - Kraken x72 + 3 x NF-A12 PWM - Thor 850W
38GN950 - 2 x u2410 - Alloy Elite RGB - G502 Hero - Z906 - G Pro X Wireless
= OLED C9 + K63 Wireless Gaming Lapboard + G502 Lightspeed =
Flow X13 + MX Anywhere 3
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

HEAD píše: AMD tam ma asi bugy.
To nejsou "bugy", to je leta nereseny problem s overhead v DX11 a uz to Noir demo jelo na AMD podstatne hur (5700XT pod urovni RTX 2060). Proste to AMD nesedi.
Obrázek
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od sam_217 »

HEAD píše:Muzes postnout nake screenshoty s porovnanim original vs remaster?
Nějaký sem případně můžu zkusit hodit, jen jsem se od té doby k té hře nedostal, ono s tím, jak ten výkon tam kolísá se to člověku ani nechce moc hrát, navíc na 1080 Ti to na plno stejně nemá moc smysl.

Teď prý nějaký patch byl, tak to pak zapnu až najdu chvíli.
Jen tak dopředu ale - fakt je to vizuálně lepší, mody na to absolutně nemaj.. všechny ty "Crysis ultra realistic 4K" mody na to nemaj - blackfire - v jistých momentech impozantní, ale obloha je bílá jako mlíko a celkově navětlení jinde nedává absolutně smysl.

Nejpěknější dle mého je, kdysi jsem to tu postoval, Crysis expanded mod a nebo je co jsem tak omylem zahlédl docela zajímavej i tenhle "Enhanced mod",
akorát J.J.Abrams style explosions https://youtu.be/ftTtExqvbNg?t=148

Jinak https://www.moddb.com/mods/crysis-enhanced-edition
https://www.moddb.com/mods/crysis-expan ... n-graphics

Remastered je v tomhle vše, o čem může moder původního crysisu snít - akorát tedy viz dle DF podělali nasvícení obličejů a kůže vypadá tedy hůř + paskvily z konzole buildu, ošizený detaily v Core (mimozemský) misi, která fakt vypadá asi líp v origu a chybějící ascension mise...
Takže by se modeři mohli umjmout restorování Ascension mise, doladění nasvětlení obličejů a vrácení chybějících detailů v Core misi.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Na epicu to ted stoji jen 360kc s kuponem :)(coz je podle me uz ferova cena) Az budu mit grafiku, tak to otestuju a porovnam puvodni crysis+mody vs remaster.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Opravili už animace? Aby foliage animace neměly 30fps limit a keře se vlnily při výbuchách a nebyly statické ala xbox360?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Prej jo :)
  • Improvements made to the vegetation on “Very High” settings.
    ...
  • Fixed the vegetation physics.
Tady máš celej changelog
Crysis Remastered Patch 1.3.0 Release Notes

Performance:

  • General performance improvements for high spec systems.
  • Improvements made to the performance of AMD based systems where ray tracing is set to Very high.
  • Improvements made to the Optimal settings option in graphics settings. The selections should now be more in line with your pc’s capabilities.
  • Fixed some lighting that was missing in-game when the shadow quality setting was set to “Very high” or “Can it run Crysis”.
  • Improvements made to raytracing when set to “very high”.
  • Improvements made to look of the water in different instances for RTX GPUs (glare looks more natural, removed glowing artifacts/grain effect).
  • Fixed an issue that resulted in a decrease of ~10fps when using Borderless over windowed or fullscreen.
  • Fixed an issue that caused the framerate to drop when crawling through the body of a dead enemy.
  • Also fixed a memory leak that could occur at the beginning of Recovery – Village.
  • Fixed an issue where launching the game with HDR enabled could cause artifacts to appear during cutscenes.?
Bug Fixes:
  • Fixed an issue that caused a light source to appear directly beneath the player after firing a weapon.
  • Fixed an issue that caused Ceph scouts to not blow up after death which impacted the framerate.
  • Also fixed the pathing/AI for several Ceph Scouts on Exodus -Sphere.
  • Fixed an issue that caused speed mode to drain more energy than intended while in classic nanosuit mode.
  • Fixed a bug where the “toggle/change weapons” text would overlap the “Short range weapon” toggle in some languages.
  • Also fixed the tool tip for painting a target for an airstrike on Onslaught – Tank (no longer an @ string)
  • Fixed a crash that could occur on Rescue – Relic.
  • Fixed some flickering shadows on Assault – Harbor when on “Very high” or “CIRC?” settings.
  • Also fixed an issue where the mini map/large map rendered much smaller than intended
  • Fixed the “Replace me” object next to the GPS jammer on Contact – Island.
  • Fixed a bug that caused the characters arms to appear to stay unmounted machine guns
  • Also fixed an issue there the boat spotlight did not cast any visible illumination.
  • Fixed an issue where the light noticeable changed when moving through the room on Assault – Harbor.
  • Improvements made to the vegetation on “Very High” settings.
  • Fixed an issue that caused the water to flicker depending on the camera angle on Assault – Harbor.
  • Fixed an issue that caused the game to freeze when applying the optimal settings.
  • Also fixed an issue that caused the player to be unable to shoot when moving while prone.
  • Fixed a visual issue with the boat not rocking while on the water on Rescue – Relic.
  • Fixed an issue that could result in a crash when loading into a level.
  • Also fixed an issue that could cause the game to crash after changing the graphic settings and then reloading into the mission on Reckoning – Fleet.
  • Red dot sight is now working as intended and no longer missing the dot when ADSing.
  • Fixed a crash that could occur when trying to change the vehicle control key bindings.
  • Fixed several crashes that could occur when loading or exiting the game.
  • Also fixed a crash that could occur when loading to another level from the main menu.
  • Updated the textures of some terrain to no longer show as “Replace me”.
  • Fixed the vegetation physics.
  • Fixed several strings in the controls that overlap with other UI elements in several languages.
  • Also fixed the unnatural splashes that come from throwing items into the water.
  • Fixed a crash that could occur on Assault- Harbor which was caused by a memory leak.
  • Fixed the flickering violet light on the VTOL engine on Sphere – Exodus and Rescue – Relic.
  • Also fixed a crash that could occur when dying from a mine on Village – Recovery.
  • Fixed a misplaced decal that would appear on the computer on Reckoning – Fleet.
  • The back button in the mission selection now works as intended.
  • Removed the rocks from the air on Onslaught – Tank.
  • Fixed a stretched texture that would appear on the ground on Onslaught – Tank.
  • Fixed the background music for the Scene on Recovery level 2.
  • Added the missing volumetric lighting from the cutscene with the General on Awakening – Mine.
  • Fixed some black artifacts that would appear on the door in one of the KPA’s trailers depending on the camera angle, on Awakening – Mine).
  • Fixed an issue where the high capacity ammo would not restore after changing to an easier difficulty.
  • Also fixed an issue that caused guns to sound different depending on the firing mode.
  • The first turtle is now visible on low graphic settings on Contact – Island.
  • Fixed an issue that caused the ground textures to noticeably change in front of the player.
  • Fixed a crash that could occur when loading into Recovery – village after completing Reckoning – Fleet.
  • Also fixed the “Replace me ” sphere that were visible in the mountains on Assault – Harbor.
  • Fixed the asset for the cabinet in the boss room on Awakening – Mine.
  • Fixed some noticeable changes that occurred with the lighting depending on the camera angle on Reckoning – Fleet.
  • Also fixed the image on the display that would change depending on the camera angle on Reckoning – Fleet.
  • Removed the Open/Close PDA binding option as it is not used for single player (previously used in the original for multiplayer only).
  • Improvements made to Nomad’s shadow to be more in line with the Original Crysis on Core – Core.
  • Fixed some untextured debris that appeared in the cutscene on Contact.
  • Bullets now leave the correct markings when shot at objects such as cars (bullet holes and scorch marks).
  • Fixed an issue that prevented players from changing some controls in the menu.
  • Fixed an issue that caused frame spikes to occur when entering certain areas.
  • Improved the LOD of the house on Recovery – Village.
  • Fixed some particle effects that were visible on the turrets during the final boss fight.
  • Fixed the low-resolution detail that appear on a signpost on Reckoning – Fleet.
  • Also fixed an issue that caused the hair of the Korean soldiers to change colour depending on the camera angle.
  • Fixed an issue that resulted in artifacts appearing during the final explosion on Reckoning – Fleet.
  • Fixed a bug that caused the fire source to be visible under the floor on Core.
  • Improved the visuals of the fire on Core to be more in line with the original.
  • Fixed an issue that caused the lamps inside the Korean trailers to not glow.
  • Fixed an issue that resulted in not being attacked by the Alien if you slowly moved to the cover of smoke on Core – Core.
  • Also fixed an issue to cause the bloom effect on lighting to be too intense.
  • Fixed an issue that caused rock to appear in the air on Paradise lost – Ice.
  • Fixed an issue that resulted in a significant LOD change when looking at the tank tracks from a close distance.
  • Also fixed a bug that caused the ceiling lamps to disappear once shot on Recovery – Village.
  • Fixed a flickering shadow artifact that would appear on a truck at the beginning of Paradise lost – Ice.
  • Fixed an issue where the Scar pickup model would disappear if stepped on, om Relic – Rescue.
  • Improved the texture detail of the incendiary ammo.
  • Fixed an issue that cause flare smoke to disappear depending on the camera angle.
  • Fixed an issue that caused shadows to blink while using the binoculars depending on your point of view
  • Also fixed the missing dust VFX on Awakening – Mines.
  • Fixed a crash that could occur if your windows user name was in Persian.
  • Fixed the noticeable borders of fog from appearing indoors on Exodus – Sphere.
  • Improvements made to the visuals of wheels on trucks. Broken wheels no longer have a black texture.
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

A to DLSS 2.0 už slibovali při vydání, já myslel, že nV zjednodušila implementaci, ale asi je to náročný přidat, zrovna u téhle hry mě dost zajímalo jak s tím AI upscalingem to bude vypadat, při vegetaci apod. I když je fakt, že u některých her co slíbila přímo nV, že budou podporovat DLSS tak ho nikdy nedostali, tak se třeba ani nedočkáme :D
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Jo 1.3 beha daleko lip hlavne diky lepsimu vyuziti cpu.Porad to ale pada na cca 45fps pri nastaveni vse na max.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od DOC_ZENITH »

stylar píše:A to DLSS 2.0 už slibovali při vydání, já myslel, že nV zjednodušila implementaci, ale asi je to náročný přidat, zrovna u téhle hry mě dost zajímalo jak s tím AI upscalingem to bude vypadat, při vegetaci apod. I když je fakt, že u některých her co slíbila přímo nV, že budou podporovat DLSS tak ho nikdy nedostali, tak se třeba ani nedočkáme :D
JJ Crysis je dost zatěžkávající zkouškou pro DLSS, tipuji že to spíš vyšumí než že se jim to povede.

Ta vegetace pro něj bude hardcore, bude si jí totiž plést s Transparentim alliasem a mít snahu jí "vyhlazovat" ala mazat. A taky tam máme naprosto jiná prostředí. Prales za slunce, prales za deště, prales v noci, prales zasněženej + ještě jeskyně a mimozemská loď.

Tohle je jiná challenge než vizuálně monotóní hry typu Control nebo Death stranding.
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Alfajk »

fixli uz nekompatibilitu s ESET antivirem? muzete to nekdo ozkouset, kdo ho mate? nechce se me resit dalsi refund, kdyz to nepujde ani spustit...
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: ASUS TUF RTX 3070 GAMING 8GB@2000MHz | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Tak dej process nebo celou složku do výjimek
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“