Crysis - technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:https://www.youtube.com/watch?v=zVzGCGMbrsM Doufam, ze to zlikviduje dohady. Nejvyssi nastaveni RT, kde treba bude hrac moci videt odraz sam sebe a lidi okolo, je vyhrazeno pouze pro HW akceleraci RT. Ta samozrejme nepojede na vsem, ale na prislusnym HW. Zbytek ma prvky RT, ale poradne orezany kvuli narocnosti.
Ano, pojede to na všem i s RT ;)

I na těch konzolích to zvládá SVOGI + triangle RT skrze BVH... takže "ten jediný pravý" RT :mrgreen:

Zajímavé tedy je skrze co to bude akcelerované při použití HW RT... DX11 pro to vrstvu nemá, DX12 má DXR ale Crytek všude uvádí DX11.

Pokud by to využívalo Vulkan (jak je kdesi uvedeno z nedohledatelného zdroje a ještě k tomu se špatným názvem té údajně použíté extense), museli by to celé přepsat na Vulkan. Potom ale není důvod vydávat hru s DX11 rendererem.
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Krteq píše:
Hladis píše:https://www.youtube.com/watch?v=zVzGCGMbrsM Doufam, ze to zlikviduje dohady. Nejvyssi nastaveni RT, kde treba bude hrac moci videt odraz sam sebe a lidi okolo, je vyhrazeno pouze pro HW akceleraci RT. Ta samozrejme nepojede na vsem, ale na prislusnym HW. Zbytek ma prvky RT, ale poradne orezany kvuli narocnosti.
Ano, pojede to na všem i s RT ;)

I na těch konzolích to zvládá SVOGI + triangle RT skrze BVH... takže "ten jediný pravý" RT :mrgreen:

Zajímavé tedy je skrze co to bude akcelerované při použití HW RT... DX11 pro to vrstvu nemá, DX12 má DXR ale Crytek všude uvádí DX11.

Pokud by to využívalo Vulkan (jak je kdesi uvedeno z nedohledatelného zdroje a ještě k tomu se špatným názvem té údajně použíté extense), museli by to celé přepsat na Vulkan. Potom ale není důvod vydávat hru s DX11 rendererem.
Jakože Digital Foundry, kteří byli nedávno ve Frankfurtu navštívit Crytek, si to vymysleli? To asi ne.

https://twitter.com/digitalfoundry/stat ... 6139005952

"The PC version will additionally support NVIDIA® DLSS technology and hardware-based ray tracing using NVIDIA’s VKRay Vulkan extension, for NVIDIA® GeForce® RTX GPU."
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

Jj, to už jsem citoval předtím a i zdroj je u toho uveden.

Jinak podle toho screenu moc nepoznám (ty nové RT efekty), všichni brečí, že to má zvýšenou saturaci, což se mi teda taky nelíbí, ale jestli hra bude podporovat HDR tak ho zapnu a bude to OK (pokud teda nezkazí implementaci), nebo si můžu donastavit obraz přes freestyle filtry (zapnu ostření, uberu saturaci atd.).
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Imho tam nejde o žádnou saturaci, ale prostě to má úplně jinej lightning model tak to holt vypadá úplně jinak. Samozřejmě komu se to nelíbí, může si to přes freestyle nebo reshade upravit.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Paul píše:Imho tam nejde o žádnou saturaci, ale prostě to má úplně jinej lightning model tak to holt vypadá úplně jinak...
.. více saturovaně a do jásavějších barviček - to by i zásadní rozdíl mezi Crysis a crysis Warhead :-D Já nemam nic proti (jinak bych taky neměl monitor s DCI gamutem), ale nějak na těch screenech nevidím nic wow. To fakt vypadá jak jen Crysis s modem.

Ale!!! Jestli je tam DLSS - hned bude porovnávačka se starým Crysis ! DLSS vs. MSAA+TRAA :twisted:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od marek16 »

Ache píše:To fakt vypadá jak jen Crysis s modem.
Takhle se vydělávají prachy, změníš pár efektů a naúčtuješ si polovinu ceny nové hry za něco, co je 13 let starý a už se dávno x-krát zaplatilo.

Za mě - to nasvícení/GI v džungli vypadá DOST dobře, odlesk ve vodě na lodi taky, ale zbytek toho traileru je hodně nepřesvědčivej, to že si někdo pohraje s barevnou paletou nepovažuju za remaster.
Snad to aspoň updatujou na poslední CryEngine, aby to na 9700k nepadalo do sféry 30fps kvůli singlethreaded enginu :roll:
Quis custodiet ipsos custodes?
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše:Trashtalk....
No nemel bych reagovat trollici posty ale.......

1/ To co Crytek prezentuje jako software solution je extremne okrouhana verze efektu s prvky RT, coz jsou efekty jako HFTS a SSR taky. Na vodni hladinu tam aplikuji obyc SSR, odrazy s RT prvky funguji jen hodne omezene a okrouhane. Je v tech ukazkach dost divny videt treba odrazy predmetu, ale ne lidi, coz jaksi popira k cemu RT vlastne je. Zadnou zazracnou a rychlou soft verzi plnohodnotnyho RT nemaji, je to jen o tom, ze to okrouhali na kost a nejvyssi detailni efekty s RT (i tak nejspis ne kompletni, to se uvidi) budou dostupne jen s HW akceleraci, ktera opravdu nepojede na vsem.

2/ Pojmem "zvlada" si kazdy predstavuje asi jinak. RT "zvlada" i Pascal, RT "zvladaly" i jiny historicky karty.

3/ Ten jeden z "nedohledatelnych" zdroju-odkazu je primo tady v threadu uz uveden. Tvoje neschopnost hledat nebo sledovat deni v tematu a zamerovat se jen na trolling, je jen tvuj problem.
Ache píše:nevidím nic wow.
No ja zatim taky. :| Jestli chce Crytek aby nekdo konecne ten engine od nich kupoval, tak by meli zatlacit na pilu daleko vic.
Obrázek
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Sobo »

Me doslova sokuje uplne jina vec - kvalita assetu, presneji receno modelu, ktera je STEJNA jako v roce 2007. Modely postav, zbrani, dokonce i veskera vegetace - listnate stromy, palmy etc. Oni proste delaji remake, kde primo naportuji assety ze 13 roku stare hry a jako dobry. WTF? Vzdyt tam jde jasne videt jak tem postavam hlavne v nano suitu skodi low-polygon count, jak je to hranaty... To je vazne tak tezky udelat aspon par nejdulezitejsich / nejpouzivanejsich assetu v high-poly kvalite odpovidajici roku 2020? Taky byla sranda sledovat jak na Xbox One X doskakuji stiny asi 5 metru pred hracem a framerate 30FPS - tak to je fakt super na to, ze Crysis pozdeji bezel i na PS3 / X360.

Uvidime, co final release, ale zatim jsem hoooodne skepticky.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Sobo píše:Me doslova sokuje uplne jina vec - kvalita assetu, presneji receno modelu, ktera je STEJNA jako v roce 2007. Modely postav, zbrani, dokonce i veskera vegetace - listnate stromy, palmy etc. Oni proste delaji remake, kde primo naportuji assety ze 13 roku stare hry a jako dobry. WTF? Vzdyt tam jde jasne videt jak tem postavam hlavne v nano suitu skodi low-polygon count, jak je to hranaty... To je vazne tak tezky udelat aspon par nejdulezitejsich / nejpouzivanejsich assetu v high-poly kvalite odpovidajici roku 2020? Taky byla sranda sledovat jak na Xbox One X doskakuji stiny asi 5 metru pred hracem a framerate 30FPS - tak to je fakt super na to, ze Crysis pozdeji bezel i na PS3 / X360.

Uvidime, co final release, ale zatim jsem hoooodne skepticky.
...tak není to remake, je to jen remaster. O předělávání většiny assetů se nikdy nemluvilo. Bude multicore support, raytracing, SVOGI, DLSS a nový textury. As promised.

Já budu happy když to konečně díky multicoru pojede v 60fps bez dropů. Některý mise v originálu padaj na 20-30fps bez ohledu na CPU, strašnej vopruz.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Hladis píše: RT "zvladaly" i jiny historicky karty.
Ano, Fermi!!! Dodnes si pamatuju toho Veyrona asi v 6 fps. :twisted:

... e moment, když jsme u tý ceny? ono to nebude free update pro aktuální majitele Crysis jak na Steamu na na Orishitu? (jako například zaklínač 3) ... tak to ať si to strčej v tom případě někam. Vždyť snad kromě pár efektů tam nezmění nic.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
usc
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. říj 2009

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od usc »

R9 5950X - Crosshair VIII Hero Wifi - Trident Z Neo 32GB GTZN - 3080 FTW Ultra 10GB - SB ZxR
970 Pro 512GB - 980 Pro 1TB - 640GB Caviar Blue - Ironwolf 4T - Exos 7E8 8T - Exos 16X 16T
Evolv X + 3 x NF-A14 PWM Chromax - Kraken x72 + 3 x NF-A12 PWM - Thor 850W
38GN950 - 2 x u2410 - Alloy Elite RGB - G502 Hero - Z906 - G Pro X Wireless
= OLED C9 + K63 Wireless Gaming Lapboard + G502 Lightspeed =
Flow X13 + MX Anywhere 3
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od marek16 »

na tom traileru je nejzajímavější, že to má vyjít už za tři dny :D
Quis custodiet ipsos custodes?
usc
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. říj 2009

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od usc »

trosku ma zarazilo, ze je to len na EPIC store a neda sa ani predobjednat
R9 5950X - Crosshair VIII Hero Wifi - Trident Z Neo 32GB GTZN - 3080 FTW Ultra 10GB - SB ZxR
970 Pro 512GB - 980 Pro 1TB - 640GB Caviar Blue - Ironwolf 4T - Exos 7E8 8T - Exos 16X 16T
Evolv X + 3 x NF-A14 PWM Chromax - Kraken x72 + 3 x NF-A12 PWM - Thor 850W
38GN950 - 2 x u2410 - Alloy Elite RGB - G502 Hero - Z906 - G Pro X Wireless
= OLED C9 + K63 Wireless Gaming Lapboard + G502 Lightspeed =
Flow X13 + MX Anywhere 3
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Vypada to dobre :)
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Ale jo, jako vypadá to o trochu líp než originál. Ale jak to teda s tím RT bude? Co tak vidím, tak "pravý" Raytracing budou asi jen odrazy (reflections), GI bude "faketracing" SVOGI. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Ano, jak píšeš.

Jinak Crytek potvrdil že PC verze poběží na Vulkanu :)
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

:lol: Tak teď tomu fakt nerozumím.

Na tom PCGH videu to běží na DX11. Tedy bude ještě nějaká "nová" verze běžící na Vulkanu aby teda mohli použít tu VK_NV_ray_tracing extensi?

Taky nechápu proč nepoužijí novější "HW agnostic" VK_KHR_ray_tracing extensi, kterou mají podporovat všichni IHVs

Nebo pak zas přidají podporu skrze další patch?
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Hlavne je to cpu limitovany jako svine.S 3080 ve 4K jen 30fps a grafika se flaka.Neni tam zadnej MT.Zase jako v puvodni hre jen 1-2jadra.To je epic fail.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Crysis - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Právě to by měl snad Vulkan eliminovat
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“