Rise of TR - Technická stranka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
H2SO4
Začátečník
Začátečník
Registrován: 13. lis 2005
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od H2SO4 »

A jako vzdy posledni dobou si majitele radeonu museji pockat nejdriv na ovladace a pak na patch :lol: :roll: :wink:
CPU:i9-13900K | MB:ASUS ROG Maximus Z790 HERO | VGA: Asus 4090TuF OC | ram:2x32GB 5600Mhz | SSD:850pro 128GB + evo 1TB | Audio:Creative Titanium | Repro:Z-5500 | MONITOR: QLED55" 4K | Case:Corsair 1000D | zdroj:EVGA Supernova 1300W | os:Windows 11
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Krteq »

Ovladače opravili jen pár chyb, nárůst výkonu opět přišel až s patchem.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Hladis »

Sice vykon zvysuji u AMD poslední obdobi jen později vydany drivery a nikoliv patche, ale u nekterych je ten svet tak nejak naruby. Ostatne ty patche opravuji i chyby u nV. Ale je to proste vse spiknuti.
Obrázek
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od AllowedCry »

H2SO4 píše:A jako vzdy posledni dobou si majitele radeonu museji pockat nejdriv na ovladace a pak na patch :lol: :roll: :wink:
Začal jsem to hrát 3 dny po vydání a dohrál.

Tady má asi někdo pocit, že bez updatu driveru a hry se to nedá vůbec hrát :roll: pravdou je, že ovladače a updaty co do výkonu nepřidalo skoro nic, takže kdo chce čekat, ať si čeká, já to dohrál bez problémů.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ OC || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Sice vykon zvysuji u AMD poslední obdobi jen později vydany drivery a nikoliv patche, ale u nekterych je ten svet tak nejak naruby. Ostatne ty patche opravuji i chyby u nV. Ale je to proste vse spiknuti.
To máš pravdu, měl by jsi se nad sebou zamyslet :lol: :roll:

Testy hry s Crimson 16.1.1 ukázaly rozdíl ve výkonu v rámci chyby měření. Ani AMD v Release notes neudávala nárůst výkonu pro single GPU karty, pouze pro CFX
  • Performance/Quality improvements and an AMD Crossfire™ profile is available for Rise of the Tomb Raider™
Read more: http://wccftech.com/amd-driver-1611-rel ... z40FaMoo10


CB.de - (Update) Der Crimson 16.1.1 verbessert die Leistung – teilweise

PCGH - Rise of the Tomb Raider - Neue Grafikkarten-Benchmarks

Rise of the Tomb Raider AMD 16.1.1 Hotfix Testing

Takže tenhle nárůst výkonu je opět zásluhou patche. Stejně jako v případě posledních her od Ubisoftu s integrovanými GW.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Hladis »

Opet chces vytahnout tvoje lhani okolo AC:U ? To radsi ani nezkousej. U Ostatních her, jako posledne u Fallouta 4, opet narusty az s ovladaci, obecne jak je to ted u AMD u velky casti titulu. Ale treba zijes v nejakym paralelnim vesmiru, coz je mi uprimne jedno, pokud tu nebudes spamovat neustale evidentni detinsky najezny na flame.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Krteq »

//Nevermind :lol:
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Hladis »

Zkusim to tedy před vyhozenim (chjo) na smetak osvětlit. Za prve se nejedna primo o retest, ale normalni test z HardOCP, jen později, kdy si pockali na tento patch. Za další sami pisou
"Various performance improvements for GPU-bound situations." We did go back and test with this patch and found that it primarily impacts SLI at 4K resolution. We saw SLI at 4K increase framerates from 5% to 7%. This however did not influence gameplay to where we could further image quality settings. Single GTX 980 performance increased 1% to 2% at 1440p resolution, so nothing significant.
O AMD tam není ani slovo v polozce "Patches and Performance". Dale to srovnavas s testy uplne jinych webu, který mají uplne jinou metodiku a nejspis testovaci místo a nakonec pises "opet", když zadny "opet" není, na coz jsi byl uz několikrát upozornovan, naposled ve Falloutu 4, kde zvedl vykon u AMD karet az ovladac i přes slusny flame. Takze tohle je opet vydavani spekulaci za fakt. Pochopil bych, kdyby to nejaky web pretestoval s posledním patchem a srovnal s předchozím výsledkem stejnou metodikou. To se nestalo. Takze jsi jen dal srovnavani ruznych grafu z ruznych webu a z toho udelal spekulaci, kterou nemas vyfutrovanou.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Krteq »

:lol:
  1. Tu citaci jsi krásně vytrhl z kontextu, ta se týká až druhého patche, test byl dělaný s prvním patchem (build 610.1_64).
    The first patch on February 5th was significant enough in terms of performance that we had to scrap all of our original data and start over. Three days ago we did see another patch as well that addressed, "Various performance improvements for GPU-bound situations." We did go back and test with this patch and found that it primarily impacts SLI at 4K resolution. We saw SLI at 4K increase framerates from 5% to 7%. This however did not influence gameplay to where we could further image quality settings. Single GTX 980 performance increased 1% to 2% at 1440p resolution, so nothing significant.
  2. Ano, ve Falloutu 4 pomohly Crimson drivery, ale podle měření webů opět jen do 5%, zbytek udělali poslední 2 patche. Test s posledním patchem 1.3 máš ode mě linkovaný v odpovídajícím vlákně
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Hladis »

Tohle je jedina citace k nejakymu vykonu co se patchu tyka kterou tam maji. Nic jiného tam není napsany, AMD nezminuji a jen dole jsou nespokojeni s Fury. Jak tedy muzes z tohohle něco vyvodit srovnanim s uplne jinými weby, s uplne jinou metodikou je mi zahadou, pokud neudela někdo retest se stejnou metodikou a výsledky neporovna. Jen tak mimochodem, dle tohohle http://c0ab92fd3d41d0efb2ee-834403bb774 ... Z96KYq.jpg ten narust s ovladacem není malej.

To byl 1.3beta patch na jednom ruskym webu (vesmes patch jen pro ty kteří se zapisi do programu, nebo ho slohnou jako warez) Ne release verze, ktera vysla az pozdeji. Ja u 1.3 patche pokles vykonu na Kepleru nezaznamenal, jako ho zaznamenali rusaci, pokud se nezapla nV only featurka s Weapon Debries, která samozrejme vykon haze dolu u nV karet. Metodiku ti rusaci nikde nezverejnuji, testovali beta verzi, takze tezko něco soudit. Jen uzivatele v testech tady ukazali, ze ovladac AMD zvedl vykon dost vyrazne a vratil ty karty tam kam vykonostne patri.
Obrázek
ifkopifko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. říj 2009

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od ifkopifko »

Hladis> A čo je toto:
The first patch on February 5th was significant enough in terms of performance that we had to scrap all of our original data and start over.
Technicky to teda je retest, aj keď prvá verzia nestihla byť dokončená a zverejnená.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Hladis »

Retest mozna u nich interne, ale první výsledky nezverejnili, takze pro ctenare je to obyc test. Na zacatku tam bylo dost chyb na obou stranách u nV i AMD. U nV i chyb grafických a dalších potizi. Co tam konkretne namerili puvodne se musite zeptat jich, primy srovnani tam nedali. AMD vydalo ovladac, který dle grafu, který jsem nasel, zvedl vykon u AMD vyrazne proti prvním testum ještě bez patche. Takze ted tu mame nekolik grafu s ruznyma metodikama od ruznch webu, několik patchu a driveru a ted mi rekni, zda se odvážíš rici na beton, co zpusobil patch a co ovladace, když zadny web to vesmes nepromeril separatne stejnou metodikou. Obdivuji ty, kteří mají hned jasno.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:AMD vydalo ovladac, který dle grafu, který jsem nasel, zvedl vykon u AMD vyrazne proti prvním testum ještě bez patche.
:? Tak proč jsi ho nepostnul? Já nic takového nenašel, jen s Crimson 16.1.1 nárůsty v rámci chyby měření, viz. linkované testy na CB.de, PDGH a Maximum PC.
Jak jsem psal existuje hned několik webů, které měřili výkon výkon s Crimson 16.1.1 vydanými přímo pro RotTR (viz. výše), ale nic z toho co tvrdíš se neprojevilo, naopak s patchem jsou Radeony hned jinde ;)
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Vlastik80 »

:-D ... ti dva si nedají pokoj... Ale co se škádlívá... :P Takže když to shrneme, tak výkon zlepšuje patch i ovladače? :roll:
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Krteq »

Ovladače do 5% (viz. testy), zbytek hlavně první patch. Druhý je zaměřen především na multi-GPU.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Vlastik80 »

Tak snad příští patch už s podporou DX12 a vyššími fps u průměrného hw... :| (DX12 má být snad přínosem k vyšším fps, ne? Doufám že hra nezůstane u DX11)
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od HEAD »

Mozna to dneska koupim a otestuju na gtx 670 a 970.Ale podle testu je tom kepler hrozne
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/te ... a?page=0,8

Sem si chtel tu GTX670 nechat jako zalohu, ale ta karta je prakticky mrtva dneska na max nedava ani 20fps v nejnovejsich hrach.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Vlastik80 »

Pokud je to jak jsi postl, tak nemá cenu testovat, lepší až bude nová generace grafik, pak možná (VS stávající), ale takto? Když vidím jak si stojí 780 Ti VS 970 tak je to směšné...
ulver
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2011
Bydliště: La Mancha

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od ulver »

Mne to pride skor smutne ze nvidia takto odpisala GTX 780Ti resp keplera. Ak o rok takto neslavne dopadne GTX 980Ti po prichode pascala... ma vobec vyznam investovat do high endu od nvidie?
„Štěstí řídí naši věc lépe, než jsme si dovedli přáti. Neboť hleď, příteli Sancho Panzo, tamto se ukazuje třicet nebo ještě o trochu více ohromných obrů, s nimiž míním zápasit a všechny je pobít a jejich kořistí počne naše bohatství. A bude to spravedlivý boj a velká zásluha před bohem odstranit takové býlí s tváře země.“
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Vlastik80 »

Pokud by byl zachován stávající model "odpisů" grafik, pak by byla 980 Ti odepsána opravdu 2017, ale kdo ví jak zamíchá kartami nová generace grafik, pokud to má být revoluce a ne jen evoluce, pak by to bylo pro stávající grafiky ještě horší, ale to je OT... :)

PS: Holt se nějak musí protlačit nová generace a mít důvod pro koupi nového hw, osobně nevidím důvod proč by měla být 970 o tolik lepší než 780 Ti, očekával bych opak, ale třeba jde o engine hry a podporu nových fcí právě novějším hw... kdo ví... :roll: (a to nevíme co s hrou udělá DX12) :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“