Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od ArgCZ »

Mr_Trollfan píše: Vsetci vieme v ktorych hrach, pocinajuc Witcherom.
Nvidia takes a 24% performance hit from having GameWorks enabled, compared with 47% for AMD.
Tvrdenie digitalfoundry z witchera 3
máš tu hru? Změř si to, je to nesmysl, na RX 480 určitě ne, možná bych se tomu blížil kdybych v Crimsonech vypnul optimalizaci tesselace
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
ondra91
Začátečník
Začátečník
Registrován: 13. zář 2013
Bydliště: Litoměřice

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od ondra91 »

Pokud na max v 1080p stačí "pouze" 2x 1080, tak na 4k rozlišení se bude hrát nejdřív za 10 let ...
Tohle je opravdu smutný ...
V dnešní době bych už trochu očekával, že minimálně 1060 bude v 1080p bez kompromisů ..
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Eddward »

popravde GTX 1080 je vyborna karta na 1080p rozlisenie... na WQHD (2560x1440) by som to odporucal ako minimum z mojich skusenosti, teda ak sa bavima o maximalnych detailoch a minime 60fps... 4K je uplne mimo,
s MSAA 2X väcsina hier co som skusal, to uz balancuje na hrane 60fps (1440p) a to hovorim aj o slusne optimalizovanych hrach ako GTA V, (pri FXAA je tam naopak este slusna rezerva)
väcsina testov je zmätocnych, priemerne fps v nejakej scene je prd platne

ku Watch Dogs 2 je ta Nvidia Guide pre mna celkom zaujimava kedze tam maju referencny stroj presne ako mam ja (dokonca aj rovnake OC CPU) a vyplyva z toho ze na 60fps to uz s maximalnymi detailami nepojde...
v podstate na 1440p je tam pre Max settings, ultra shadows, extra details 0%, HBAO+, temporal filtering off nad 60fps jedine Titan X Pascal SLI so 66 FPS, (GTX 1080 SLI s 55fps)
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Hladis »

Mr_Trollfan píše:Vsetci vieme v ktorych hrach, pocinajuc Witcherom.
Ne nevime. Stale cekam na ty novy hry. Nasels jen starou "aférku" s Witcher 3 (coz uz není nova hra, není od Ubisoftu a je to jen jedna hra), ale kdybys tu hru aspoň mel, tak bys vedel, ze v menu hry je nastaveni tess factoru pro Hairworks, takze něco tlacit přes driver je blbost, tedy pokud někdo nechce zmršit celkovy vizual hry s forcnutim neumerne nizkych fakroru, kdy se mu zacne deformovat cela scena. Zbytek tvyho prispevku uplne preskocim pro irelevanci a moje uzpozorneni jako moda plati, aby ses vyvaroval zakladani flamu a konspiracnim tvrzenim jako faktu.
HafanPetr píše:Takže jako minimum GTX1080, optimálně spíš dvě. :mrgreen:
Pro hrani skutecne na max spis dva Titan-X ve SLI. Staci jen to nastaveni LOD hodit na max a vykon leti k zemi. Tyhle nastaveni ve hre jsou proste pro lidi s High-end kompy. Samo taky mohli autori dat jen 5 orezanych nastaveni s vizualem uplne stejnym jako je na konzoli a lidi se muzou utesovat, ze jim to jede na udajny "Ultra". Dulezity je, aby hra jela ok bez nejakych bugu a nesmyslných propadu fps s neadekvatnim vizualem. Dle ohlasu to není tenhle pripad.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Dulezity je, aby hra jela ok bez nejakych bugu a nesmyslných propadu fps s neadekvatnim vizualem. Dle ohlasu to není tenhle pripad.
Koukám, že HFTS a PCSS záměrně ignoruješ. Propady výkonu s těmihle "CrapWorks" efekty jsou OBRovské a při tom rozdíly oproti Ultra stínům musíš hledat pod lupou.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od ArgCZ »

Nevim jak tady ale v division je PCSS vs Ultra sakra znatelnej rozdíl
Hladis píše:ale kdybys tu hru aspoň mel, tak bys vedel, ze v menu hry je nastaveni tess factoru pro Hairworks, takze něco tlacit přes driver je blbost, tedy pokud někdo nechce zmršit celkovy vizual hry s forcnutim neumerne nizkych fakroru, kdy se mu zacne deformovat cela scena.
nesouhlasím, respektive chápu z čeho plyne tvoje přesvědčení, ale kdybys měl AMD kartu tak to tlačíš přes drivery protože získáš výkon navíc bez dopadu na vizuál hned a pak jen dolaďuješ podle toho jak silnou kartu máš v menu

nebo jinak, u Witchera 3 na AMD nic přes drivery netlačíš, jen si můžeš ověřit že vynucením defaultního faktoru přijdeš o výkon bez jakéhokoli dopadu na vizuální stránku hry, naopak pokud se vynutí menší tess faktor než "AMD optimized", pak opravdu k deformaci dochází
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Hladis »

ArgCZ:
Moje presvedceni plyne z praktických testu a delal to tu i Ache. Jediny co hodne shazovalo vykon s velkym tess faktorem bylo Hairworks a to shazovalo vykon u nV i AMD, jen u AMD vic. Hairworks slo mimochodem vypnout, takze tam nic nasilne nikdo nerval bez toho, aniz by to neslo jakkoliv ovlivnit. V nastaveni Hairworks ve hre je polozka, kde se da snižovat/zvyšovat AA pro vlasy a je tam i položka snižující pouzity tess factor. Jakmile zacnes vynucovat nižší fakrory v driveru nez je pouzivany standart jako x16, tak Ache jasne prokazal, ze se zacne deformovat třeba teren a prokazal, jaky faktory jsou ve hre pouzity. Nic hroznyho tam není a nic co by neslo v options nastavit. Kazdopadne Witcher 3 je jedna starsi hra a další nova hra, kde by bez moznosti nastaveni byl nejaky ultra vysoky tess faktor není a uz vůbec to nepouziva Ubisoft, který i dava ve svých enginech prednost spis staršímu a méně náročnému parallaxu, coz bohužel nekdy jde videt na distortion efektu textur. Ve vysledku, Fury ma od zacatku rozporuplny vykony a ma tam nejaky bottlenecky. Polaris je v nekterych strankach efektivnejsi, ma vic pameti a ma i lepsi kompresi, takze není nemozny, aby nejaka OC 480tka dala Fury na zadek v softu, který Fury nesedne. Zvlaste ještě pod DX11, kde to shazuje CPU limitace a kde se muze projevit i nižší kapacita pameti VRAM. Tedy tech faktoru je daleko vic, nez vycucana konspirace o pouziti x64 tessellace.
Obrázek
Mr_Trollfan
Červená karta
Červená karta
Registrován: 28. lis 2016

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Mr_Trollfan »

Clothworks a pod srandy kde bol gameworks pomimo slo vo Witcherovi tiez vypnut? Pomimo, tam vznikla cela nvidia kauza s Keplerom na Nv fore, kde priznali ze to nebezi ako ma.

Myslim ze to tahate uplne mimo temu. Prepadavaju sa tu vsetky karty mimo polarisu a to ze ide vypnut jedna moznost neznamena ze ide vypnut vsetko.
Naposledy upravil(a) Mr_Trollfan dne stř 30. lis 2016, 15:16, celkem upraveno 3 x.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od michal3d »

Krteq píše:Koukám, že HFTS a PCSS záměrně ignoruješ. Propady výkonu s těmihle "CrapWorks" efekty jsou OBRovské a při tom rozdíly oproti Ultra stínům musíš hledat pod lupou.
- potom ale nechápem čo ti vadí, tak si to vypni a užívaj si rovnakej grafiky a vysokých FPS...

Inak rozdiel medzi PCSS a Ultra je samozrejme hodne zjavný, tiene s PCSS (osobne sa my páčia viac jak s HFTS) vyzerajú naozaj parádne a rozhodne to pridáva na realistickosti, ale není to pochopitelne zadarmo a zase nijak zásadné to není samozrejme, aj s Ultra to vyzerá pekne. Ale keď má na to niekto PC, tak si to môže zapnúť a dostane niečo extra navyše, ja som rád, že také možnosti v hrách sú a NVIDIA má niektoré tie efekty fakt pekne spravené, či už ide o HBAO+ alebo PCSS, IMHO obe sú na špicke vo svojej kategórií, to platí obzvlášť pre HBAO+, lebo jednak není nikterak HW náročné a hlavne ostatné metódy AO často krát vyzerajú miestami fakt divne, až v niektorých hrách človek rozmýšla, či sa to oplatí vôbec zapínať...
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Hladis »

PCSS jsou vždy vizualne lepsi a hezci nez klasicky stiny, ale proste je to narocny jak prase. Daji se samozrejme orezat, ale to je na vyvojari a dela to taky klasicky hranicni linie/prechody, kdy kvalita stinu v urcity vzdalenosti od hrace jde dolu. Klidne se daji PCSS udelat jako v AC:S , kde vrha stiny v dalce i klika od dveri, ale samozrejme je na to potreba supersilny HW. Není problem to snížit, při hre si toho clovek skoro vubec nevsimne. Všechny tyhle efekty jsou volitelny a vse je hezky nastavitelny v menu hry dle libosti, takze vo co go nevim :roll: Vlastne vim a i DD se mi při tomhle zacina jevit jako objektivni. :|
Mr_Trollfan píše:Clothworks.....
A ten ma co delat s tessellaci ? To je PhysX pocitany CPU. Se do toho zamotavas.


GTX 1060 vs. RX 480 https://www.youtube.com/watch?v=ezwu460BwR4
Obrázek
Mr_Trollfan
Červená karta
Červená karta
Registrován: 28. lis 2016

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Mr_Trollfan »

Hladis píše:A ten ma co delat s tessellaci ? To je PhysX pocitany CPU. Se do toho zamotavas.
Reagoval som len na to ako ste zacali ste tu debatovat o tom, ci sa to da komplet gameworks vypnut.
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Paul »

Krteq píše:
Hladis píše:Dulezity je, aby hra jela ok bez nejakych bugu a nesmyslných propadu fps s neadekvatnim vizualem. Dle ohlasu to není tenhle pripad.
Koukám, že HFTS a PCSS záměrně ignoruješ. Propady výkonu s těmihle "CrapWorks" efekty jsou OBRovské a při tom rozdíly oproti Ultra stínům musíš hledat pod lupou.
Hroznej kec. Ty HFTS jsou nejlepší stíny co jsem kdy ve hře viděl. Jo, jsou extrémně náročný. Ale aby nebyly, když koukám na tu kvalitu:

http://images.nvidia.com/geforce-com/in ... ultra.html

Tohle je prostě famózní. Holt WD2 má technologie který jsou náročný a v 60fps si je užijem až na budoucích grafikách. No a co? Proč je to jako špatně ? každej si tam může dát klasický high stíny a hrát plynule dneska.

To samý ta mlha. Vypadá úžasně. Asi jí budu mít vyplou, ale jsem rád že tam je. Někdy v budoucnu si to třeba dám znova a docením to.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Mr_Trollfan
Červená karta
Červená karta
Registrován: 28. lis 2016

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Mr_Trollfan »

No offence ale skus sa pozriet lepsie na detail toho kolesa. :D Ak uvidis niekedy tak ostry tien na tak niecom tenkom z takejto pozicie, ako je na tych palickach na kolese tak sa ti uklonim. Na ultra mi ten tien pride realnejsi, aj ked tie HFTS su mozno krajsie na oko a tie detaily navyse tam vidno.
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od michal3d »

Jo to je presne to prečo som písal, že sa my viac páčia PCSS, tie HFTS sa zdá jak keby maly bug a v niektorých prípadoch vôbec plynulo netienovali prechody, dobre to je vidieť napr. tu na tom tieni stĺpa na aute:

http://images.nvidia.com/geforce-com/in ... -pcss.html

a pre porovnanie PCSS vs Ultra
http://images.nvidia.com/geforce-com/in ... ultra.html

Zrovna na tejto scéne je pekne vidieť, jak PCSS pomáha rozbiť tú uniformnosť bežných tieňov v hrách a jak sú pekne realisticky rozmazané tam kde majú byť rozmazané a zároveň ostré na miestach kde majú byť ostré. Jo žerie to výkon, ale rozhodne to je na výsledku vidieť. :wink:

A tá hmla vyzerá jednoducho úžasne, to klobúk dole :thumbsup:
http://images.nvidia.com/geforce-com/in ... s-off.html
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Hladis »

Ta mlha musí mit velky nároky, protože to není klasicka volumetric fog, ale ray..bla bla..volumetric fog. Tedy je to nejspis postaveny na voxelech a dokaze to pracovat s množství svetelnych zdroju, lepsi densitou a stinama, ale taky to ma adekvatne vetsi nároky.

K tem stinum, myslim ze na tohle potřebuje lupu tak clovek s postizenym zrakem, protože rozdil jde videt hned http://images.nvidia.com/geforce-com/in ... ultra.html Ostatne v jakykoliv hre kde jsou PCSS je videt rozdil a pokud je vykon, je dobry to zapnout. Bohuzel nekdy ten vykon není.
Obrázek
pixel0
Nováček
Nováček
Registrován: 30. zář 2011

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od pixel0 »

Ahoj,
funguje někomu ve WD2 afterburner OSD?

Ještě jedna věc, mám Xeon 1231 V3 spolu s GTX 1070 (boost na 2067 Mhz) a prakticky neustále ve městě narážím na limit CPU, vytížení grafiky spadne na cca 80% a CPU se potácí chudák někde mezi 90-100%, FPS kvůli tomu padá ze 60ti klidně i na nějakých 45, je tak velká náročnost na CPU v pořádku?

Jaký CPU bych musel mít, aby mi to z těch 60ti nepadalo? Vidím, že hraní na ultra detaily je už celkem drahý koníček...
ifkopifko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. říj 2009

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od ifkopifko »

michal3d píše:a pre porovnanie PCSS vs Ultra
http://images.nvidia.com/geforce-com/in ... ultra.html

Zrovna na tejto scéne je pekne vidieť, jak PCSS pomáha rozbiť tú uniformnosť bežných tieňov v hrách a jak sú pekne realisticky rozmazané tam kde majú byť rozmazané a zároveň ostré na miestach kde majú byť ostré. Jo žerie to výkon, ale rozhodne to je na výsledku vidieť. :wink:
Jedna vec je, čo viac lahodí tvojmu oku, ale človeče pozri sa na to ešte raz a poriadne... podľa mňa je to príliš rozmazané (a to extrémne). A to aj tam, kde by to malo byť ostré, nakoľko zdroj svetla je v tomto prípade slnko. To mi už reálnejšie v tomto ohľade príde HFTS aj Ultra, hoci každé má svoje muchy.
Takže áno, PCSS je vidieť, ale väčšou realistickosťou by som to nenazýval.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
Mr_Trollfan
Červená karta
Červená karta
Registrován: 28. lis 2016

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Mr_Trollfan »

Na tiene som rovnakeho nazoru ako Michal. Nikdy som to nijako extra nesledoval ale pride mi to daleko realnejsie na PCSS.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Watch Dogs 2 - Technicka stranka hry

Příspěvek od Hladis »

U toho jak stin bude vypadat vždy zalezi na poloze, vzdalenosti a velikosti zdroje svetla a na povrchu na který se stin vrha.Plus další promene jako je bordel v atmosfere..... PCSS je nejblíže realu. https://f.ximg.cz/img3/7716/1557716_4_fx5z38fp.jpg
pixel0 píše: Jaký CPU bych musel mít, aby mi to z těch 60ti nepadalo? Vidím, že hraní na ultra detaily je už celkem drahý koníček...
Uz jednicka byla dost narocna na CPU, ale pretocena i7 SB na 4.5GHz tam udržela 60 fps tesne. Takze se nabízí, ze dvojka bude na CPU opet narocna. Hodne recenzentu to testuje na Skylake nebo vicejadrovych CPU z 2011 platformy (a dvojce sedi vic jader) a CPU testy delaji tak nejak polovicate, takze se tezko posuzuje zda to je normalni ci ne.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“