Alfajk píše:jak postupuju dal, vyvstavaji novy otazky, zna nekdo odpoved? ta hra ma nejodflaklejsi tutorial, kterej jsem kdy videl, tak komplexni mechaniky a nereknou k nim vubec nic...
1) elektricky vedeni - ma nejakou kapacitu/omezeni prenesenyho vykonu?
2) trubky - je rozdil mezi podzemni a nadzemni? maji nejakej maximalni prutok, treba 1 pumpa -> 1 trubka, nebo klidne muzu 3 pumpy spojit do 1 trubky? celkove kapaliny moc nechapu, oil,sulfur, plastic...daleka cesta
3) Assembling machine 2 je rychlejsi nez jednickova verze, ze ano? a jak poznam, jestli fast inserter nebrzdi tovarnu ve vyrobe? jak jinak rychlejc to lze do tovarny ladovat?
4) je lepsi, pokud vyrobky chytam do bedny a z bedny podavam dal, nebo je efektivnejsi je sundavat z pasu rovnou do tovarny, kde je potrebuju?
5) je nejaky must-have mod? urcite nechci nejakej pridavaji obsah, na to je moc brzo, spis mam na mysli nejakou vychytavku, ktera neco prida, momentalne hledam nejakej mod, kterej 2x zvetsi dosah staveni, nasel jsem jen takovej, kterej dovoli stavet vsude kde vidim, to je uz moc cheatersky, to nechci
Ta hra je alfa verze, i když více odladěná než většina dnešních her a proto defakto nemá zatím tutoriál, protože se hodně věcí mění a byla by ztráta času dělat na něco tutorial, když se to ještě 3x změní než bude plná verze.
Jinak odpovím jenom na to co kolega napsal špatně, případně doplním...
2. Trubky mají omezenou kapacitu se vzrůstající vzdáleností, klesá to docela drasticky... viz
tento forum post. Podzemní trubky se počítají jako jedna trubka.
3. Assembling machine 1 - rychlost výroby 0,5 (to znamená, že třeba ozubené kolo, které má výrobní čas 0,5s se vyrobí za 1s) assembling machine 2 - crafting speed 0,75 a assembling machine 3 - crafting speed 1,25
3.1. Jak poznám jestli inserter nebrzdí továrnu, no klikneš si na assembler a koukáš na ten zelený ukazatel výroby jestli se nezastavuje, pokud máš málo surovin na výrobu a jsou tam přestávky, potřebuješ buď rychlejší inserter a nebo rovnou 2, případně 3 na ládování surovin, meze se nekladou. To samé pokud nestíháš odebírat vyrobené díly, můžeš opět použít více inserterů.
4. Téměř vždy je lepší dávat všechno na pásy, protože když používáš bedny jako (buffer), tak se tím maskuje tvoje reálná produkce. Jediné místo kde je dobré používat bedny je nádraží, kde z vlaků je dobré vykládat do beden a z těch pak na pásy.
Samozřejmě konečné produkty už nemá cenu dávat na pás a je dobré je skladovat v bednách, jako třeba bedny, assemblery, eletrické vedení, splittery, podzemní pásy, atd... později až budeš mít roboty, tak oni si potřebně věci vezmou z beden a doručí je tobě nebo budou stavět.
5. Co se modů týká, pár takových užitečných.
Long Reach na delší vzdálenost pro stavění, jak jsi psal, je to neomezeně na obrazovce, proto je dobré si to v configu toho modu změnit.
Mody jsou uložené v %appdata%\Factorio\mods tam najdeš ten stažený long-reach a uvnitř v souboru data-final-fixes.lua přepíšeš ty dvě čísla (10000) na vzdálenost jakou chceš. Já třeba používám 12 políček, Factorio default je 6 políček.
Fully Automated Rail Layer na stavění dlouhých tratí.
Autofill při stavění automaticky vkládá náboje do věží nebo třeba uhlí do vlaků, aut, pecí
Bottleneck pokud by jsi chtěl vidět, jestli stroje pracují efektivně, ukazuje malá barevná kolečka
Tree Collision stromy mají malý kolizní box, takže se dá mezi nimi dobře chodit
Rail Tanker někdo třeba rád používá vlakovou cisternu místo sudů, já osobně raději sudy, ale cisterna bude přidána do základní hry v dalším updatu
a dalo by se pokračovat dál, modů je strašně moc...