Metro: Exodus - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od zhor »

Po opetovnym update na 20H2 uz to skutecne jde. Bohuzel kvuli problemum s napajenim musim mit CPU na default PL1=65W pri 8c=2.5-3GHz, takze o vykonu se nema cenu bavit. Grafika mi ve hrach zere <200W, takze 550W zdroj by mel stacit a taky to asi dva tydny jelo pri PL1=160W jak z praku. Pak se ale muselo neco posrat v napajeci ceste, at uz ve zdroji nebo na MB. Pokud nepomuze silnejsi zdroj, pujde MB+CPU na reklamaci, to uz je ale jina kapitola.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
niemand
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2009
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od niemand »

Funguje vám ukládání nastavení? Pokaždé co zapnu hru, tak nejde přeskočit intro, tzn hra si myslí, že je spuštěná prvně a potom mám sice v nastavení 5120x1440 rozlišení, jenže hra jede jen v 3840x1080, takže to musim 2x přepnout tam a zpátky = 2x několik minut čekat na aplikaci změn....
Intel Core i7-9700K + Be quiet! Dark Rock Advanced; MSI MPG Z390 GAMING EDGE AC; MSI GTX Gigabyte RTX 3080 Aorus Master 10G; Corsair Vengeance LPX Black 32GB DDR4 2666MHz; Crucial M4 128GB; Crucial BX100 1TB; Samsung 860 EVO 1TB; Kingston A400 240GB; Be quiet! Dark Power Pro 10 750W; 49" Samsung C49RG90; Asus GX1000; Valve Index; HyperX Alloy Elite; Cougar Conquer; Creative Sound Blaster ZX; Logitech Z623; Audio-Technica ATH-T500 + Antlion Audio ModMic 4.0
renek1
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 23. úno 2011

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od renek1 »

Všechno funguje bez problémů.
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

Ani ne, to rozlišení mi taky blbne a musím pořád přepínat do 4k manuálně (přepne se to rychle), ale možná je ta hra zmatená z DSR , nevím ještě jsem nezkoušel vypínat.

Potom, když zapnu hru tak musím dát 2x pokračovat, aby se vůbec načetl save.
A už se mi i stalo ze začátku, že se bugnul script hry a postava nechtěla jít dál, kterou jsem měl sledovat, ale znovuspuštění hry pomohlo.

Hraju tedy na nejtěžší a je to docela v pohodě, sice chcípnu na ranu a nefunguje manuální ukládání, ale aspoň už vím k čemu jsou safehousy a stealth. Akorát jsem čekal, že s náboji a materiálem budu mít problém, ale zatím dobrý už jsem měl i full inv materiálu 300/300, snad nic nezjednodušovali.
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
C1c1n
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. dub 2017
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od C1c1n »

stylar píše:Ani ne, to rozlišení mi taky blbne a musím pořád přepínat do 4k manuálně (přepne se to rychle), ale možná je ta hra zmatená z DSR , nevím ještě jsem nezkoušel vypínat.

Potom, když zapnu hru tak musím dát 2x pokračovat, aby se vůbec načetl save.
A už se mi i stalo ze začátku, že se bugnul script hry a postava nechtěla jít dál, kterou jsem měl sledovat, ale znovuspuštění hry pomohlo.

Hraju tedy na nejtěžší a je to docela v pohodě, sice chcípnu na ranu a nefunguje manuální ukládání, ale aspoň už vím k čemu jsou safehousy a stealth. Akorát jsem čekal, že s náboji a materiálem budu mít problém, ale zatím dobrý už jsem měl i full inv materiálu 300/300, snad nic nezjednodušovali.
Problémy s přepínám rozlišení a že musím dávat dvakrát continue mám tak:p
CPU - i7 8700k - GPU - 1080Ti - MB - Gigabyte GA Z370 HD3 - RAM - Kingston HyperX 2700Mhz CL15 - SSD - Kingston HyperX M.2 240G - DISK - WD Blue 1TB - Zdroj - EVGA Supernova 650 P2
riXo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 24. bře 2007
Bydliště: Bratislava

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od riXo »

Tak full RT Metro prejdene, nejake poznatky a dojmi.. kazdy bod berte ako osobny subjektivny nazor.

Uz som to tusim pisal.. DLSS je momentalne 'alternativa' k nativu, nepovedal by som ze jedno alebo druhe vyzera lepsie. Obe maju svoje vyhody a problemy. DLSS ma ale obrovksu vyhodu, ze pridava FPS a to dost solidne. Povodne Metro s RT padalo v niektorch castiach na mojom PC do dost skaredych hodnot. Teraz to drzalo celu dobu nad magickou hranicou Gsyncu, teda 48FPS, vacsinu casu ovela vyssie.

RT vyzera velmi dobre, ked sa na to clovek zameriava. Wow faktor som zazil viac krat a bolo to v miestach kde by som to vobec neocakaval.

Obcas sa objavovali uplne nepochopitelne artefakty nasvietenia, takze zatial to nie je ideal. Odrazy neexistujucich veci, tiene co sa zobrazuju na druhej strane objektu, atp.
Auto v Kaspiku u mna uplne nechutne mazalo obraz cez celne sklo - akoby DLSS nan nefungovalo a cez okno som videl originalne DLSS rozlisenie + motion blur.. hnus.
Viem aj konkretne miesta, tak vecer mozno nahodim screeny..

Ako tu uz bolo spominane, je to svetlejsie ale zaroven mi pride ze opodstatnene - resp. koretne co sa tyka nasvietenia. Na druhu stranu v tmavych miestach kde nie je zdroj svetla je to totalna tma, akoze cierna obrazovka doslova.

Tato hra nutne potrebuje rozsirenejsie moznosti nastavenie urovne grafiky. Za to by som im ruky dolamal.


Vo vysledku - SUPER, je to konecne na urovni ze si clovek uziva hru v graficky paradnom prevedeni aj so solidnymi FPS, problemy co s tou hrou mam su viac naklonene na hratelnost, prezentaciu atd. Ale cely cas som sa nemohol zbavit pocitu, ze takto to malo vyzerat v den vydania a nie 2 roky po.
SFF1 - Ryzen 9 5900X@4.5GHz@1.1V + NH-U12A, MSI B550i, 32GB 3600MHz CL16, MSI 3080Ti, 2TB NVMe, 4TB SSD, 3TB HDD, Corsair SF750, NR200P, LG 27GL850 + EIZO EV2750 + LG C1 55, Onkyo A-9010, Quadral SM120 II
SFF2 - Ryzen 7 2700, MSI GTX970, Raijintek OPHION EVO SFF3 - Intel i7 8700k, MSI RTX2080, Dan A4 SFX v4.1
renek1
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 23. úno 2011

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od renek1 »

No myslím, že ten pocit, že to tak mělo vypadat už při vydání, tu máme všichni.
DLC už jsi taky projel?
riXo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 24. bře 2007
Bydliště: Bratislava

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od riXo »

DLC dam v priebehu tyzdna.. teda aspon Two colonels, lebo na ten som viac zvedavy co sa tyka RT konverzie. RT vseobecne mi pride zaujimavejsie v interieroch ako v exterieroch kde sa to viac menej straca..

Metro 2033 by som velmi rad videl ako RT only remaster, to by mohla byt paradicka.
SFF1 - Ryzen 9 5900X@4.5GHz@1.1V + NH-U12A, MSI B550i, 32GB 3600MHz CL16, MSI 3080Ti, 2TB NVMe, 4TB SSD, 3TB HDD, Corsair SF750, NR200P, LG 27GL850 + EIZO EV2750 + LG C1 55, Onkyo A-9010, Quadral SM120 II
SFF2 - Ryzen 7 2700, MSI GTX970, Raijintek OPHION EVO SFF3 - Intel i7 8700k, MSI RTX2080, Dan A4 SFX v4.1
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od satik »

Fungujou vam v enhanced edici RT jak maj?
Me se treba na vode porad vykreslujou SS reflexe i kdyz prepnu z hybrid ciste na RT.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

SSR aktivací RT odrazů nezmizí... ale při aktivaci hybridních zmizí ty RT odrazy a zůstanou jen SSR. To ale neni novinka, WatchDogas to samý. Dokonce i CyberPunk není % RT i při Aktivaci RT odrazů, něco je stále SS.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od zhor »

Spustil jsem ten benchmark.exe na ultra 1080p a na zacatku v ty zapaleny chalupe se mi fps drzej na 200 jak zaseknuty ale jakmile kamera vyjede ven z okna, spadne to kolem 70, prumer je pak 112fps. Je to normalni takovahle disproporce? Primo ve hre jsem fps zatim nemeril.
Jinak na 10bit HDR monitoru hra vypada docela dobre, hlavne rozliseni detailu v tmavych scenach, to predtim nebylo.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

Už vyšel hotfix na ghosting DLSS v kombinaci s HDR.
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
usc
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. říj 2009

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od usc »

stylar píše:Už vyšel hotfix na ghosting DLSS v kombinaci s HDR.
Narychlo som skusil a vyzera, ze je to fixnute. Parada. Uz len po 100 rokoch dokoncit jednotku, prejst dvojku a potom sup na Exodus :P
R9 5950X - Crosshair VIII Hero Wifi - Trident Z Neo 32GB GTZN - 3080 FTW Ultra 10GB - SB ZxR
970 Pro 512GB - 980 Pro 1TB - 640GB Caviar Blue - Ironwolf 4T - Exos 7E8 8T - Exos 16X 16T
Evolv X + 3 x NF-A14 PWM Chromax - Kraken x72 + 3 x NF-A12 PWM - Thor 850W
38GN950 - 2 x u2410 - Alloy Elite RGB - G502 Hero - Z906 - G Pro X Wireless
= OLED C9 + K63 Wireless Gaming Lapboard + G502 Lightspeed =
Flow X13 + MX Anywhere 3
Danny202
Začátečník
Začátečník
Registrován: 01. pro 2013
Bydliště: Krnov

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od Danny202 »

Jsem někde v půlce hry na pouštní mapě taky zhruba v půlce. Odehráno 18 hodin. Po technické stránce je to paráda (až na přesvětlenou noc na Volze), graficky nádhera a bez větších bugů či glitchů. Nesetkal jsem se s pády hry ani problémy, které se hodně řeší třeba na redditu. Sem tam se objevil divný script či levitující NPC postava, ale jinak žádný problém. Běží to mnohem líp, než původní díl. FPS se drží pěkně nad 60 FPS na Ultra nastavení, někde i výrazně nad 100 FPS. Průměrně tak někde mezi podle lokace. Sem tam to dropne i pod těch 60 FPS, ale dá se to přežít. Jinak pěkně to ždíme HW a je to zase jedna z mála her, kde mi jede GPU i po UV nadoraz a to samé i vytížení CPU. Za mě jinak ale super hra a s TOP RTX efekty.
Spoiler
PC: Intel Core i9-9900K, SilentiumPC Fortis 5 ARGB, Gigabyte Z390 M Gaming, Kingston Fury Renegade RGB 32GB@3600CL16, ASUS Dual RTX 4070 OC 12GB, Crucial MX100 256GB + Crucial MX500 1x 500GB + 1x 2TB, Seasonic Focus GX 750 Gold , Fractal Design Arc Mini, Windows 10 Home
Monitor: Dell S2721DGFA (1440p, 165Hz, G-SYNC Compatible)
Příslušenství: Yenkee Zero YMS 3000 e-Sport PRO, Yenkee Zero YKB 3000 TKL, Kingston HyperX Cloud Revolver
renek1
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 23. úno 2011

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od renek1 »

Mám dohráno včetně obou DLC a opravdu se i já připojuju ke spokojené části hráčů.
Karta mi šlapala na jedničku a nelituju přechodu na RTX
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od GamesPeter »

Za mě docela zklamání, co se týče kvality DLSS 2.0. Těšil jsem se na HD textury a modely + raytracing a hlavně na to DLSS 2.0, jak si boostneme výkon a užijeme si raytracing. Ano to vypadá skvěle, nasvícení, odrazy, dohled do dálky oproti originálu a hlavně to rozlišení textur, ale DLSS 2.0 není podle mě do této hry nějak dobře implementováno, nebo v tomhle "remasteru" nějak rozbily TAA. Prostě hra s DLSS 2.0 v režimu kvalita v pohybu maže obraz. Jakmile dojde k menšímu pohybu, tak je to z části jako bylo TAA v RDR2. Bohužel i v nativu tam je zrovna nemalé rozmazání obrazu. Obraz je tak rozmazaný, že textury jsou najednou v daleko nižším rozlišení jako z nějaké staré konzolové verze. Nepřišel někdo na způsob jak vypnout TAA nebo to fixnout? DLSS 2.0 by to nemělo oproti jiným hrám dělat, má to podle mě na svědomí to TAA, které hra spouští i když je spuštěno DLSS 2.0, jak už se zde řešilo. Co se týká kvality DLSS 2.0, když je statická scéna, tak to by člověk hledal rozdíly oproti nativu jen lupou, ale v pohybu to prostě maže i v tom nativu. Jinak výkon s DLSS 2.0 a raytracingem je fakt skvělý, hýbe se to dobře. Takže za mě zůstanu asi u originálu. Škoda ta hra fakt vypadá nádherně.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od Baneshee »

Máš vypnutý VSR a motion blur?
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od GamesPeter »

Ano VSR je vypnuto a motion blur také. Ještě jsem se koukal do configu a jsou tam hodnoty 0. Prý to rozmazání v pohybu dělá samotný raytracing, který je v této hře implementován ve velkém rozsahu a nelze tak z důvodu samotné náročnosti renderovat dynamicky každý paprsek světla, jeho odraz atd. Prý z nedostatku informací tak vzniká tento šum, který způsobuje rozmazání. Pro mě je to ale nehratelný. V RDR2 jsem to rozmazání a rozostření TAA přežil, protože jsem za hru vyplázl na steamu 1500 Kč a hra byla dobrá, ale byl to masakr, tam to byl fakt humus, co dělalo to TAA, než to konečně odstranili. Tady to ale bude problém samotného raytracingu dle games.tiscali.cz.

https://games.tiscali.cz/hardware/jak-v ... onu-510924

V Controlu, když jsem přešel na 2560x1440p a byl jsem nucen použít zrovna implementované DLSS 2.0, aby se to hýbalo nad 60 FPS, tak mi to vůbec s raytacingem nedělalo nic takového. To samé Cyberpunk 2077, kde jsem použil DLSS 2.0 v režimu Quality, ale zase jsem zde nepoužíval raytracing, protože optimalizace hry vzhledem k vizuálu byla jak z pravěku.

Zajímavé, že na DigitalFoundry to vůbec nezmiňovali, tam jen porovnávali statické screeny.
Stěžují si na to lidé i na Redditu a Steamu.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

GamesPeter píše:Nepřišel někdo na způsob jak vypnout TAA nebo to fixnout? DLSS 2.0 by to nemělo oproti jiným hrám dělat, má to podle mě na svědomí to TAA, které hra spouští i když je spuštěno DLSS 2.0, jak už se zde řešilo.
Při zapnutém DLSS není TAA aktivní a ani být nemůže už z principu fungování DLSS - tedy implementovaného temporal filtru
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: Metro: Exodus - Technická stránka hry

Příspěvek od GamesPeter »

Aha, tak kdo to tady tedy tvrdil, že i při DLSS je i TAA aktivní? Původně jsem si také myslel, že klasicky DLSS nahradí jakoukoliv metodu vyhlazování hran jako to je v jiných hrách, kde je DLSS implementováno, že najednou dojde po zapnutí DLSS na deaktivaci antialiasingu a někdo tady zmiňoval, že TAA zůstává aktivní. Jinak jsem si taky nedokázal objasnit, co by tak mohlo mazat obraz, když to v jiných hrách nedělá.

Zajímavé, co tedy pak tak strašně maže obraz. Jestli to dělá ten samotný raytracing, tak to se máme fakt do budoucna na co těšit, až bude raytracing implementován do každého enginu a hra bude vyžadovat jen grafiky s jeho podporou.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“