Battlefield V - Technická stránka hry
Moderátor: Baneshee
- Zofrenko
- Žlutá karta
-
- Registrován: 06. črc 2016
- Bydliště: Humenné
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Mne vypnutie FFR sposobilo to ,že grafika je vytažena len na 60 percent procak tiež na 60 (9700k a 1080ti) input lag sa citelne znižil, čiže fakt ho FFR sposobuje,. No neviem ake je riešenie na to aby FPS neklesli koli tomu zniženemu vytaženie gpu a cpu, dobra volovina.. idem skúsit zapnut DX 12 s vypnutym FFR či to nepomože. To si mam ako vybrat či chcem Input lag s vysokymi fps, alebo bez input lagu s malymi fps ?
- Leveler
- Začátečník
-
- Registrován: 26. dub 2013
- Bydliště: Brno
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Tak po odehraném single sem se chtěl pustit do multiplayeru. Ping mám cca 18ms ale když se někam připojím tak mě to za chvílu hned odpojí a nebo sem furt na startu a když ujdu 10metru tak se zase objevím na začátku a takle furt dokola a pak mě to odpojí.Co to je?
- Zofrenko
- Žlutá karta
-
- Registrován: 06. črc 2016
- Bydliště: Humenné
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Tak je to skutočne tak, to by vysvetlovalo aj to video čo sme tu pred nedavnom videli
Ak vypnete FFR ale nechate DX 11 tak procak a gpu su využivane len na 60-70 percent
ked som Vypol FFR a zapol DX 12 tak už GPU je na 99 percent a procak neakych 65-70
So zapnutym FFR A DX 11 mam input lag. prosto FFR sposobuje to ,že maju všetci rovnake podmienky a majitelia 144hz monitorov s g-sync a pod. su na tom ako keby rovnako so 60hz ... po vypnuti FFR citim konečne vyhodu monitoru
Ak vypnete FFR ale nechate DX 11 tak procak a gpu su využivane len na 60-70 percent
ked som Vypol FFR a zapol DX 12 tak už GPU je na 99 percent a procak neakych 65-70
So zapnutym FFR A DX 11 mam input lag. prosto FFR sposobuje to ,že maju všetci rovnake podmienky a majitelia 144hz monitorov s g-sync a pod. su na tom ako keby rovnako so 60hz ... po vypnuti FFR citim konečne vyhodu monitoru
- Leveler
- Začátečník
-
- Registrován: 26. dub 2013
- Bydliště: Brno
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Už ok. chtělo to reset:)
- Zofrenko
- Žlutá karta
-
- Registrován: 06. črc 2016
- Bydliště: Humenné
- Chief4
- Začátečník
- Registrován: 30. led 2006
- Bydliště: Praha
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
napiš co máš za sestavu, a ano, 4c8t pracuje pod dx12 lépe, a při FFR je to pak ještě o trochu lepší. Já jsem po zapnutí FFR začal konečně hrát svojí ligu. Jasně že ještě lepší by bylo 9700k a vypnout to..
myslím že ten input lag co ffr přidá není tak velký aby vymazal výhodu 144hz monitoru (11ms rozdíl panelu), ale pořád má herní 144hz monitor lepší input lag elektroniky a taky ghosting je menší
myslím že ten input lag co ffr přidá není tak velký aby vymazal výhodu 144hz monitoru (11ms rozdíl panelu), ale pořád má herní 144hz monitor lepší input lag elektroniky a taky ghosting je menší
9900k, 3070ti, wqhd@144 & 4k@60 OLED
- Zofrenko
- Žlutá karta
-
- Registrován: 06. črc 2016
- Bydliště: Humenné
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
9700k procak, 16gb ram 3000mhz , a gtx 1080ti
No ja po vypnuti FFR som pocítil dosť ,že ten input lag je menši. lepšie sa mi hra a mieri .. aj keď to nieje take Smooth ako s FFR no pri 120fps a lock 120hz + g-sync je to pohoda
No ja po vypnuti FFR som pocítil dosť ,že ten input lag je menši. lepšie sa mi hra a mieri .. aj keď to nieje take Smooth ako s FFR no pri 120fps a lock 120hz + g-sync je to pohoda
- Chief4
- Začátečník
- Registrován: 30. led 2006
- Bydliště: Praha
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
no tak to je pak jasné, s 9700k ffr netřeba
9900k, 3070ti, wqhd@144 & 4k@60 OLED
- vavron
- Začátečník
-
- Registrován: 24. led 2014
- Bydliště: Brno
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
FFR jsem vypínal hned od začátku, jedu pod DX12 a bez problému. Ale kvůli lagování nemůžu hrát Grand Operations, což mě docela sere. V Betě to jelo parádně, teď to jede 95 % času na pohodu s pingem 20-40 ms a v nejméně vhodný okamžik najednou "plavu", samovolně běhám sem a tam s pingem 250 ms. Nic nestahuju, nikdo jiný na netu připojený není, rychlost a odezva stabilní, ale hra si dělá co chce
PC:MSI VELOX 100P AIRFLOW, B650 TOMAHAWK WIFI, 7800X3D, MSI MEG Coreliquid S360, Kingston FURY Renegade RGB 32GB @ 6000 MHz, MSI RTX 3090, MSI MEG Ai1300P PCIE5
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Vypínat FFR je holý nesmysl! Tím se dostanete do doby krále klacka, kdy cpu a gpu nefungují paralelně! CPU a GPU tak na sebe musí čekat (proto je u nich tak nízké vytížení) a protože Widle nejsou run-time operační systém, každé jeho "zakašlání" hnedle ucítíte ve hře (stutter). Navíc, popisované navýšení lagu je spíš jen symbolické, stačí si to spočítat, takže jeho vypnutí funguje spíš jen jako placebo.
Vypnutí FFR pod DX12 samozřejmě nefunguje! No jestli pak měříte DX11 s vypnutým FFR proti DX12, DX12 vám pak vychází samozřejmě jako lepší volba
Vypnutí FFR pod DX12 samozřejmě nefunguje! No jestli pak měříte DX11 s vypnutým FFR proti DX12, DX12 vám pak vychází samozřejmě jako lepší volba
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Chief4
- Začátečník
- Registrován: 30. led 2006
- Bydliště: Praha
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
na kolik ms si teda spočítal ten lag FFR? je rozdíl v lagu co FFR způsobí např při slabé sestavě co dává avg 50fps vs top sestavě co dává 150 fps?
edit: aha takže FFR už je v nějaké formě obsaženo v dx12? to dává smysl. A DX 11 jsem myslím zkoušel jen bez FFR, asi
edit: aha takže FFR už je v nějaké formě obsaženo v dx12? to dává smysl. A DX 11 jsem myslím zkoušel jen bez FFR, asi
9900k, 3070ti, wqhd@144 & 4k@60 OLED
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
No, takhle to vypadá s RTX 2080 Ti:
FFR ON: 1000 / 179,9 = 5,56 ms
FFR OFF: 1000 / 118,1 = 8,47 ms
Pokut tedy FFR přidává do pipeline (Flip queue) jeden snímek, lag se ti zvýší právě o ten jeden snímek tedy 5,56 ms.
Pokud FFR vypneš, zbavíš se sice těch 5,56 ms lagu, ale klesá ti zas snímková frekvence a z původního času na vykreslení snímku 5,56 ms se dostaneš 8,46 ms. Po korekci 8,46 - 5,56 = 3 ms. Každý přidaný snímek do pipeline ti tedy u GeForce RTX 2080 Ti přidá lag plus/mínus autobus 3ms, což nemáš šanci poznat. Leda, že by si právě díky těmto 3 ms překročil dobu VSYNC (pokud máš zapnuto).
Co se FFR a DX12 týká, pak zde platí spíše Occamova břitva: prostě jim tam to vypnutí FFR nefunguje
Pokud bychom to počítali v prostém průměru tak, jeden snímek trvá:FFR ON: 1000 / 179,9 = 5,56 ms
FFR OFF: 1000 / 118,1 = 8,47 ms
Pokut tedy FFR přidává do pipeline (Flip queue) jeden snímek, lag se ti zvýší právě o ten jeden snímek tedy 5,56 ms.
Pokud FFR vypneš, zbavíš se sice těch 5,56 ms lagu, ale klesá ti zas snímková frekvence a z původního času na vykreslení snímku 5,56 ms se dostaneš 8,46 ms. Po korekci 8,46 - 5,56 = 3 ms. Každý přidaný snímek do pipeline ti tedy u GeForce RTX 2080 Ti přidá lag plus/mínus autobus 3ms, což nemáš šanci poznat. Leda, že by si právě díky těmto 3 ms překročil dobu VSYNC (pokud máš zapnuto).
Co se FFR a DX12 týká, pak zde platí spíše Occamova břitva: prostě jim tam to vypnutí FFR nefunguje
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Zofrenko
- Žlutá karta
-
- Registrován: 06. črc 2016
- Bydliště: Humenné
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Cize ak vypnem ffr a zpanem dx 12 ffr je stale automaticky zapnute? To si mi ale pisat nemal lebo ak je to placebo tak fungovalo a teraz ked to uz viem tak budem zasa špatny no aj tak sa mi to zda ze to reaguje rychlejsie hlavne pohybi myšou a mierenie
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Poznáš to jednoduše a to podle vytížení:
Pokud je FFR opravdu vyplé, procesor připraví snímek pro GPU a pošle jí ho (sám se zastaví, protože nemá dál co dělat). Nyní zas pracuje jen grafická karta a renderuje snímek. Jakmile snímek dodělá, zobrazí ho, sama se zastaví (zas GPU nemá co dělat) a pošle zprávu k procesoru, že chce připravit snímek další. CPU se tedy znovu rozjede a připraví snímek další. No a tak to jde porád dokola a jak CPU, tak i GPU jsou vytíženy cca na 50%. Pokud ti tedy u DX12 GPU ukazuje vytížení blízko 100% (u CPU tu může ukazovat různě), FFR vypnuté prostě není
Pokud je FFR opravdu vyplé, procesor připraví snímek pro GPU a pošle jí ho (sám se zastaví, protože nemá dál co dělat). Nyní zas pracuje jen grafická karta a renderuje snímek. Jakmile snímek dodělá, zobrazí ho, sama se zastaví (zas GPU nemá co dělat) a pošle zprávu k procesoru, že chce připravit snímek další. CPU se tedy znovu rozjede a připraví snímek další. No a tak to jde porád dokola a jak CPU, tak i GPU jsou vytíženy cca na 50%. Pokud ti tedy u DX12 GPU ukazuje vytížení blízko 100% (u CPU tu může ukazovat různě), FFR vypnuté prostě není
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Chief4
- Začátečník
- Registrován: 30. led 2006
- Bydliště: Praha
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
díky za info, takže vliv FFR (lag) se změnšuje s výkonem sestavy
9900k, 3070ti, wqhd@144 & 4k@60 OLED
- Zofrenko
- Žlutá karta
-
- Registrován: 06. črc 2016
- Bydliště: Humenné
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
No ako som písal
FFR on + DX 11 = GPU 99 percent CPU 80-90 procent 110-120 fps (120fps lock)
FFR OFF + DX 11 = Gpu 60-65 percent CPU 60 percent 80-90 FPS nechce mi to dať viac fps ako potrebujem = 110-120 fps kde to mam locknute
FFR OFF + DX 12 = FPS 100-120 GPU 97-99 percent CPU 70-80-90 percent
Takže neviem teda
FFR on + DX 11 = GPU 99 percent CPU 80-90 procent 110-120 fps (120fps lock)
FFR OFF + DX 11 = Gpu 60-65 percent CPU 60 percent 80-90 FPS nechce mi to dať viac fps ako potrebujem = 110-120 fps kde to mam locknute
FFR OFF + DX 12 = FPS 100-120 GPU 97-99 percent CPU 70-80-90 percent
Takže neviem teda
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
@Chief4: Jj, přesně tak. Ale ono to platí o lagu obecně. Čím vyšší FPS, tím nižší lag, jen závislost není lineární, ale parabolická. Například z 30FPS na 60FPS si polepšíš o 17ms, kdežto třeba ze 120FPS na 240FPS (opět dvojnásobek) už jen o 4ms.
@Zofrenko: Tady jsem to narychlo změřil na své testovací scéně: Vypnutí FFR pro DX12 tedy asi vůbec nefunguje
@Zofrenko: Tady jsem to narychlo změřil na své testovací scéně: Vypnutí FFR pro DX12 tedy asi vůbec nefunguje
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Chief4
- Začátečník
- Registrován: 30. led 2006
- Bydliště: Praha
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
webwalker: no třeba na to jak to funguje má vliv jaké máš CPU, já bych řekl že jsem zapnuté FFR v dx12 poznal..
testuješ to předpokládám v SP? A co MP 64 hráčů?
jo a vypadá to že je na cestě 9900k
testuješ to předpokládám v SP? A co MP 64 hráčů?
jo a vypadá to že je na cestě 9900k
9900k, 3070ti, wqhd@144 & 4k@60 OLED
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
BFV - RTX +50%
Nový patch upravuje ray tracing v Battlefieldu V, změny zlepší výkon DXR až o 50 % (Jan Olšan, CNews)
Video s porovnáním ZDE.
> sice vlastně jen degradovali kvalitu odrazů, ale asi to jinak nešlo (snadněji a rychleji), uvidíme co dořeší později (pokud), stejně v zápalu hry asi drobné detaily hodně lidí přehlédne, nicméně i tak to asi moc hratelné s DXR na max na nějaké RTX 2060 nebude... (Pokud ta bude DXR podporovat samozřejmě)
Video s porovnáním ZDE.
> sice vlastně jen degradovali kvalitu odrazů, ale asi to jinak nešlo (snadněji a rychleji), uvidíme co dořeší později (pokud), stejně v zápalu hry asi drobné detaily hodně lidí přehlédne, nicméně i tak to asi moc hratelné s DXR na max na nějaké RTX 2060 nebude... (Pokud ta bude DXR podporovat samozřejmě)
- Bouner
- Začátečník
-
- Registrován: 21. led 2014
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Takže osekají detaily map, sníží kvalitu DXR a propagují to jako super optimalizaci a hůrá běžte koupit všici 2080ti ..za chvíli budou všecky hry vypadat jak od bethesdy, hlavně že se tam bude někde lesknout kamínek ....