Battlefield V - Technická stránka hry
Moderátor: Baneshee
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
ktera sp mise to je? sp jsem jeste nejel
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- PET5
- Čestný člen
- Registrován: 08. úno 2006
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Jak to tak sleduji, původní verze hry byla zřejmě vyvíjena s předpokladem vyššího výkonového potenciálu grafických karet, který se nepodařilo přesně odhadnout. Nakonec se ani nelze divit, neboť grafiky nebyly ještě vydány a Windows neměly oficiální podporu RT. Pokud by se s vydáním nespěchalo, mohla být hra přesně "naladěna" na výkon grafik a nemuseli bychom nyní porovnávat často nepodstatné rozdíly ve vizuálním zpracování.
Výrobce hry takto nároky na výkon optimalizoval podle již jasného výpočetního potenciálu grafik až pomocí patche. RT je technika, jejíž výkonová optimalizace je nesmírně snadná, neboť můžeme zásadní parametry jednoduše měnit. Pro mne jsou v tomto ohledu zásadní tyto deklarované změny, díky nímž lze podle komplexnosti scény měnit nároky na výpočetní výkon nejen ve stovkách procent, ale i v několika řádech:
- Improved ray tracing performance against foliage and vegetation.
- Removed inactive geometry from ray traced scenes.
V prvním případě se zásadní zvýšení výkonu RT vůči vegetaci docílí vyřazením části její geometrie z výpočtu RT (jde to obvykle změnou jedné hodnoty v nastavení 3D objektu). Například se do výpočtu zahrne jen každý desátý list stromu. Jelikož zde v ideálním případě platí přímá úměra, strom se vyrenderuje za desetinu času (v praxi je každý list natočen vůči paprskům jinak, takže výsledek nebude takto přesný, ale přesto bude snížení nároků na výkon obrovské).
Další možností s podobným účinkem je zmenšení rozlišení polygonové sítě (geometrie) 3D modelu vegetace, ovšem toto není otázka změny jedné hodnoty v programu. Tato technika by se dobře uplatnila na zcela rovných površích, kde si nízký počet polygonů můžeme dovolit (například loužích).
Druhá deklarovaná změna je také zcela zásadní a v podstatě je o to podobné tomu, co jsem psal výše. V BF5 se RT omezil výhradně na odlesky, takže se touto technikou neřeší stíny. V takovém případě mohly být z výpočtu RT vyřazeny všechny objekty, které mají v reálu nízkou odrazivost. Pokud to neuděláme, bude se odraz paprsků počítat i od matných tmavých povrchů, kde ve výsledku stejně nic neuvidíme. Matné světlé objekty obvykle světlo odráží, ale i tyto se dají ve velké míře z výpočtu RT vyřadit, aniž by tím výrazně utrpěl celkový vizuální efekt. Zde mají programátoři silný potenciál pro nastavení nároků hry na výpočetní výkon s malými dopady na celkový vizuál.
Snižování počtu paprsků by nebylo správnou cestou k optimalizaci. Oproti výše popsaným technikám zde nemůžeme počítat s řádovým snížením nároků. Řádové snížení počtu paprsků by se projevilo na všech objektech scény. Navíc v reklamštině pro BFU moc pěkně vypadá informace, že jsme zvýšili výkon bez dopadu na počet paprsků.
Vůbec by mě nepřekvapilo, že další patch zvyšující výkon RT tady budeme mít po vydání případné RTX 2060, pro níž se nároky hry určitě přizpůsobí, pakliže bude tako grafika RT podporovat.
Prča bude, až se do výpočtu RT zahrnou kromě odlesků i stíny. Tady už budou z výpočtu vyřazené objekty lehce identifikovatelné pomocí chybějících stínů. Pak asi nastoupí kombinace různých technik.
Výrobce hry takto nároky na výkon optimalizoval podle již jasného výpočetního potenciálu grafik až pomocí patche. RT je technika, jejíž výkonová optimalizace je nesmírně snadná, neboť můžeme zásadní parametry jednoduše měnit. Pro mne jsou v tomto ohledu zásadní tyto deklarované změny, díky nímž lze podle komplexnosti scény měnit nároky na výpočetní výkon nejen ve stovkách procent, ale i v několika řádech:
- Improved ray tracing performance against foliage and vegetation.
- Removed inactive geometry from ray traced scenes.
V prvním případě se zásadní zvýšení výkonu RT vůči vegetaci docílí vyřazením části její geometrie z výpočtu RT (jde to obvykle změnou jedné hodnoty v nastavení 3D objektu). Například se do výpočtu zahrne jen každý desátý list stromu. Jelikož zde v ideálním případě platí přímá úměra, strom se vyrenderuje za desetinu času (v praxi je každý list natočen vůči paprskům jinak, takže výsledek nebude takto přesný, ale přesto bude snížení nároků na výkon obrovské).
Další možností s podobným účinkem je zmenšení rozlišení polygonové sítě (geometrie) 3D modelu vegetace, ovšem toto není otázka změny jedné hodnoty v programu. Tato technika by se dobře uplatnila na zcela rovných površích, kde si nízký počet polygonů můžeme dovolit (například loužích).
Druhá deklarovaná změna je také zcela zásadní a v podstatě je o to podobné tomu, co jsem psal výše. V BF5 se RT omezil výhradně na odlesky, takže se touto technikou neřeší stíny. V takovém případě mohly být z výpočtu RT vyřazeny všechny objekty, které mají v reálu nízkou odrazivost. Pokud to neuděláme, bude se odraz paprsků počítat i od matných tmavých povrchů, kde ve výsledku stejně nic neuvidíme. Matné světlé objekty obvykle světlo odráží, ale i tyto se dají ve velké míře z výpočtu RT vyřadit, aniž by tím výrazně utrpěl celkový vizuální efekt. Zde mají programátoři silný potenciál pro nastavení nároků hry na výpočetní výkon s malými dopady na celkový vizuál.
Snižování počtu paprsků by nebylo správnou cestou k optimalizaci. Oproti výše popsaným technikám zde nemůžeme počítat s řádovým snížením nároků. Řádové snížení počtu paprsků by se projevilo na všech objektech scény. Navíc v reklamštině pro BFU moc pěkně vypadá informace, že jsme zvýšili výkon bez dopadu na počet paprsků.
Vůbec by mě nepřekvapilo, že další patch zvyšující výkon RT tady budeme mít po vydání případné RTX 2060, pro níž se nároky hry určitě přizpůsobí, pakliže bude tako grafika RT podporovat.
Prča bude, až se do výpočtu RT zahrnou kromě odlesků i stíny. Tady už budou z výpočtu vyřazené objekty lehce identifikovatelné pomocí chybějících stínů. Pak asi nastoupí kombinace různých technik.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
- Mr_Trollfan
- Červená karta
-
- Registrován: 28. lis 2016
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Dik za triezve zhrnutie.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
PET5:
Zatim zadna hra neoznamila podporu RTX se vsim najednou. Vsechny zatim oznameny hry maji jen jednu featuru. Tedy RT stiny spolu s odlesky asi jen tak neuvidis a to i prave z duvodu toho, ze by to byl brutalni dopad na vykon. Metro bude mit GI, Tomb Raider stiny, BF V ma odlesky, atd... Na komplentni RT muzem stale zapomenout, to je beh na hoooodne dlouhou trat.
Jen tak mimochodem cinematic demo https://www.youtube.com/watch?v=PkN5nbUnlP0
Zatim zadna hra neoznamila podporu RTX se vsim najednou. Vsechny zatim oznameny hry maji jen jednu featuru. Tedy RT stiny spolu s odlesky asi jen tak neuvidis a to i prave z duvodu toho, ze by to byl brutalni dopad na vykon. Metro bude mit GI, Tomb Raider stiny, BF V ma odlesky, atd... Na komplentni RT muzem stale zapomenout, to je beh na hoooodne dlouhou trat.
Jen tak mimochodem cinematic demo https://www.youtube.com/watch?v=PkN5nbUnlP0
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
pozor, metro ma pokud jsem to spravne pochopil stiny v ramci GI vcetne radiance, nema pouze odlesky - podle dosavadnich vyjadreni.
osobne si neumim predstavit, jak by mohly stiny fungovat oddelene na scene nasvicene GI, ktere ma primy dopad na jejich gradient.
osobne si neumim predstavit, jak by mohly stiny fungovat oddelene na scene nasvicene GI, ktere ma primy dopad na jejich gradient.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Pochybuju, ze Metro bude mit primo RT stiny a v demu byly dle vizualu klasicky stiny. To bude mit jen globalni nasvetleni, ale nikoliv treba realne vypadajici dynamicky stiny dle vzdalenosti od zdroje, pocitany pres RT jednotky jako v Tomb Raiderovi. To jsou dve ruzny veci.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
nepru se, nemam vic informaci. pouze mi neni jasne jak lze oddelit GI od shadowingu. stiny samozrejme samostatne resit lze, kdyz si pak muzu udelat osvetleni rasterizaci tak jak ja chci neviditelnymi svetly, lightmapami a efekty. nevim, uvidime pozdeji.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- DarkSeid-CZ
- Nováček
-
- Registrován: 12. pro 2018
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Zdar.Mam BF5 a 2080ti ,ale nemam ve hre DXR v nastaveni grafiky.spravne ovladace mam.
- Baneshee
- Moderátor
- Registrován: 12. dub 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Musíš mít ve hře zapnutý DirectX 12 a poslední verzi Windows 10 v1809. Taky samozřejmě hru s posledním patchem = originálku
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
https://diit.cz/clanek/patch-na-battlef ... ou-kvalitu
no, konecne, je to potvrdene, aspon bude koniec nekonecnym flames
no, konecne, je to potvrdene, aspon bude koniec nekonecnym flames
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Na tohle klikat nebudu, najdi lepsi zdroj.
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
"Hladis píše:Na tohle klikat nebudu, najdi lepsi zdroj.
Zdroje:
TechSpot, ComputerBase, DigitalTrends
"
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Lepsi zdroj minim relevantni link s kvalitni analyzou, nez bulvarni dojmologicky skvar DIIT s odkazovanim do prazdna, kde fakt generovat kliky nehodlam. Zatim co jsem z analyz relevantnich webu videl, tak k nejaky velky a viditelny degradaci kvality DXR nedoslo.
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
su tam citacie z tych troch portalov v ""
a tie zdroje su nalinkovane, nielen vseobecne nazvy(na diit)
a tie zdroje su nalinkovane, nielen vseobecne nazvy(na diit)
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Tak sem daj teda tie konkretne odkazy, nie?
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
nebudte lenivi, kliknite si
v podstate mozte porovnat co pise diit, v porovnani s originalom
v podstate mozte porovnat co pise diit, v porovnani s originalom
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
No to me asi tak zajima, nevim proc bych mel generovat kliky nejakymu bulbarnimu skvaru, ktery zadnou analyzu neudelal. Chci primo zdrojovy linky na dotycny analyzy a ne pochybny bulvarni nitpicking, prepapouskovany od webu s povesti vykriceneho domu. Schvalne jsem tedy hledal na Techspot a https://www.techspot.com/review/1759-ra ... rks-vol-2/skaven321 píše:su tam citacie z tych troch portalov v ""
Doslo k lehkemu downgradeUltra DXR setting in the previous version compared to the latest patch, we observe no visual difference at all......
coz uz meli ve videu Hardware Unboxed (jde to sotva videt), ale na druhou stranu doslo k zplepseni sumuHowever with the latest patch, some screen space reflection-like artifacts have crept back into ray traced surfaces.......It makes the reflections slightly more ugly but it’s still a significant upgrade on basic screen space reflections where this issue is much more widespread.
, radikalnimu zvyseni fps a odstraneni bugů. Takze uz ten DIIT nadpis je jen bulvarni clickbait. Radsi dam klik nekomu, kdo tu analyzu skutecne delal a prectu si sam co tam pisou.However, noise has been improved for cleaner surfaces like windows.
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
To naozaj nepotebujem, ako napisal Hladis, taky nehodlam nahanat kliky na takychto strankach len na to, aby som sa dostal na clanok na uplne inej stranke.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
hlavne zaver z testu je dolezity:
That’s a big deal because we’re still in a position where turning DXR off provides 50+% more performance for practically identical visuals. Thus, having DXR enabled in these areas is just wasting processing power, reducing frame rates from ~130 FPS down to ~80 FPS for zero visual improvement.
That’s a big deal because we’re still in a position where turning DXR off provides 50+% more performance for practically identical visuals. Thus, having DXR enabled in these areas is just wasting processing power, reducing frame rates from ~130 FPS down to ~80 FPS for zero visual improvement.
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Battlefield V - Technická stránka hry
Tvl, to je profi zhodnotenie, ze ZERO visual improvement, to kto pisal?
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit