Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Riku »

No.. tady je rozdíl ještě menší než v Metru. Při hraní v podstatě nepostřehnutelnej za tu cenu výkonu dolů. Navíc.. koho zajímá RT v mrtvý hře, která nikoho nezajímala už týden po vydaní... *facepalm*
PS5 | LG OLED CX55
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Tak to je megafail :-D , bych čekal, že RT stíny konečně i na transparentní texturě (vodní hladina) budou fungovat dobře, a ne jako klasický shadowmapy, který snad v žádné hře nemají na vodní hladině stejnou kvalitu jako na souši (vetšinou chybí efekt soft-shadow a filtace)... A jak to vypadá, tak na vodní hladinu v TR ty RT stíny nefungují. Takže reálná scéna dostává kopačky. Voda využívá shadowmapy, zbytek scény RT = stíny na sebe ani pořádně nenavazují.

kdyby někdo byl slepý, tak mluvím o tomto: https://abload.de/img/beznzvu4zkt4.jpg
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Riku »

Btw ta hra nemá na max detaily contact hardening soft shadows? Nebo alespoň soft shadow?Celkově ty stíny maj dost pochybnou kvalitu bez RT.. Já to hrál na XOX, takže tam jsem chápal osekání stínů. Pak ať mi někdo tvrdí, že na úkor wow efektu RT nemají ty hry schválně osekané efekty...
PS5 | LG OLED CX55
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Ache píše:Tak to je megafail
No nevim zda tohle ma byt tedy "megafail", ale u vody by museli udelat real time RT reflection, refraction s caustics a vykon podojit jeste vic, aby to vypadalo realne. Neco jako tohle, jen komplexnejsi http://madebyevan.com/webgl-water/ To tam nemaji.
Riku píše:Při hraní v podstatě nepostřehnutelnej
Ty jsi to uz s RTX hral ? Odpovim za tebe ze jiste ne a Metro ma GI a ne RTS, takze srovnani uplne mimo. :roll: I na screenech jde videt, ze ty stiny jsou daleko presnejsi a kvalitnejsi. V pohybu by to melo byt jeste lepsi, zvlaste pri dynamickych svetlech, coz screen neukaze.
Obrázek
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Riku »

Jo, vypadá to líp.. ale za cenu 30-50% výkonu a jediná scéna kde to vypadá znatelně lépe je v té "hrobce" na předposledním srovnání, tam to má celkově o dost lepší nasvícení a stíny. Jinde vidím (spíš nevidím) rozdíl jen v těch měkkých stínech, které máme ve hrách dobrou řádku her a tady z nějakého důvodu chybí efekt contacthardening bez RT. A kvalita stínů bez RT je žalostná (low res shadowmapy a zuby, zuby a zase zuby), pak lépe vynikne RTS.

Mně se samozřejmě RT líbí, ale zatím to na mě v Metru i zde působí tak, že to je jen na oko na úkor grafiky bez RT.

První hra, kde si z toho sednu na zadek bude asi Atomic Heart.

třeba tady to vypadá parádně
https://youtu.be/6RwQ7H_EBoM

ale zase si kladu otázku.. proč ty děti nemají vůbec žádný stín? a proč jsou všechny stíny tak ostré? Když v jiných hrách to udělat jde, tak tady to najednou nejde.. zapneme RT a voilà máme wow efekt.. :roll: Proč to jde bez RT v RDR2 a tady ne :roll:
PS5 | LG OLED CX55
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

vypadá to líp.. ale za cenu 30-50% výkonu
Tohle clovek poslouchal i u PCSS a pak HFTS stinu, kdy to brutalne shazovalo ve hrach fps. Jako takhle se nic nikam nehne. Na RTX kartach to jde rozbehat na 60+ fps, coz je ok. HFTS ve WD 2 byl problem dostat nad 60fps bez shazovani detailu jinde a vesmes si ho mohli dovolit asi jen lidi s Titanem XP a mozna az dnes da WD2 na max RTX 2080Ti ve fullHD na 60 fps :) HFTS, doted asi nejkvalitnejsi metoda, je Frustrum Tracing, takova hybridni a horsi forma Ray Tracingu, nadstavba PCSS a ma svoje omezeni a taky je narocna. Ray tracing je lepsi, resi vesmes veskery neduhy predchozich reseni, ale samozrejme potrebuje vykon.

Shadow of the Tomb Raider: RTX and DLSS Update - DirectX 12 (DXR) - RTX and DLSS Update
https://www.guru3d.com/articles-pages/s ... iew,8.html Myslim, ze na ty "party" jde videt zretelny rozdil mezi klasickymi stiny a RT stiny a to ty klasicky stiny na tom screenu nejsou nejak konspiracne zkripleny.
Obrázek
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

kvalita obrazu DLSS.Tomb raider uz byl mazanice predtim, ale s DLSS je jeste vetsi :-D
https://www.techpowerup.com/reviews/NVI ... LSS/3.html
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Uz to tu je postnuty HEADe. Ta hra uz v zakladu neni uplne ostra a to DLSS asi pomaha, ale rozdil mezi DLSS s on/off je opravdu docela malej a DLSS se tam da povazovat za pouzitelny, pokud nejak nejsou jiny artefakty a problemy pri pohybu a neukazuje se to na screenech.
Obrázek
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

Tak vcera jsem to jel od zacatku asi dve hodiny.
Tady se vyborne ukazuje, jak vypadaji predpocitane stiny a jaky je pak rozdil oproti realite. Ze muze oboji vypadat dobre neznamena, ze to je spravne. Stiny jsou s RTX prirozenejsi a mene nasilne, a mnohdy je rozdil spise v hloubce obrazu, ktery tvori stovka drobnych prirozenych rtx stinu, nez jeden jednoduchej predpocitanej a dramaticky umistenej do umelecke kolaze. Typicky priklad je eye candy division2, krasna hra svetla a stinu, pri blizsim pohledu casto zarazejicim zpusobem nesmyslna.

Vykon ve 4k se obvykle drzi okolo 50fps, a jsou sceny kde to pada na 35fps nebo stoupa na 70. Hraju na ovladaci, prubeh je zcela plynuly (gsync).
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od madPav3L »

@hnizdo
Já se na to také chystám, čeština je venku, RTX je venku, moje čekání je u konce... :)
Jestli ve 4K máš kolem 50 fps, tak to bych mohl mít v 3440x1440 přes 60 fps většinu času. S jakým nastavením jsi to měl, RTX high nebo ultra?
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

madPav3L píše:@hnizdo
Já se na to také chystám, čeština je venku, RTX je venku, moje čekání je u konce... :)
Jestli ve 4K máš kolem 50 fps, tak to bych mohl mít v 3440x1440 přes 60 fps většinu času. S jakým nastavením jsi to měl, RTX high nebo ultra?
cestina je plz kde, at to nemusim hledat?

nastaveni RTX na ultra. zbytek nadoraz, co slo. Jedu to s HDR, bez DLSS.
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od madPav3L »

@hnizdo
Ok, díky za info, čeština je na http://lokalizace.net/
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
H2SO4
Začátečník
Začátečník
Registrován: 13. lis 2005
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od H2SO4 »

Taky sem to vcera zkousel a i kdyz podle recenzi to DLSS vypada skoro stejne,tak v realu to je maznuty hodne.Jinak jak pise hnizdo.nekde 40fps nekde 80fps,scena od sceny a rozdily jsou v nepatrnych detailech ze to za ten propad vykonu ani nestoji.
CPU:i9-13900K | MB:ASUS ROG Maximus Z790 HERO | VGA: Asus 4090TuF OC | ram:2x32GB 5600Mhz | SSD:850pro 128GB + evo 1TB | Audio:Creative Titanium | Repro:Z-5500 | MONITOR: QLED55" 4K | Case:Corsair 1000D | zdroj:EVGA Supernova 1300W | os:Windows 11
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

kvalitni stiny vzdycky zraly vykon. tohle poskytuje vyssi kvalitu nez dosud asi nejdokonalejsi HFTS, ktere mely podobny perf hit, navic umi dynamicka svetla. ale porad jsou to jenom stiny :) v kombinaci s hdr to vypada zase o kus dal.
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od dexterav »

3440vs4k je takmer 2x viac fps aspon u mna
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Hardware Unboxed: Shadow of the Tomb Raider RTX Tested
https://www.youtube.com/watch?v=ywDdjKIEzfQ
Obrázek
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Takze se vyplati jen ultra nastaveni, ale to srazi FPS na polovinu :)
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

HEAD píše:Takze se vyplati jen ultra nastaveni, ale to srazi FPS na polovinu :)
ve 4k ze 67 na 48. perf. hit je mensi nez u Metra. A protoze jsem nedavno zkousel division1, tak priblizne odpovida HFTS pri nesrovnatelne kvalite a kvantite.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od rbclass »

V 4k je to z 58 na 34(2080ti). Aspoň podľa toho videa.
Uz i v 1080p to pada k 40fps..dost bieda
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od hnizdo »

rbclass píše:V 4k je to z 58 na 34(2080ti). Aspoň podľa toho videa.
Uz i v 1080p to pada k 40fps..dost bieda
analogicke propady tam mas i bez rtx. i na 2080ti ve 4k bez rtx to jde v nekterych scenach na 40fps. nastesti, tohle neni BFV. tyhle gondolovky hraju na ovladaci.
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“