Stránka 3 z 6

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pon 23. bře 2020, 19:32
od Hladis
Control: Award Winning Game Launches NVIDIA DLSS 2.0 Update and First DLC On March 26
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... -0-update/

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pon 23. bře 2020, 23:29
od dexterav
s tými .75 to my to v dx12 ani nenabehne :D

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: úte 24. bře 2020, 00:24
od stylar
tak to jsem zvědavej, ale pamatuji si, že jsem si s tím tady hrál a nejlepší výsledek bylo snížit resolution scale a zapnout MSAA :-D

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 4. dub 2020, 19:13
od TankGeorge
https://www.youtube.com/watch?v=YWIKzRh ... L&index=82

Jsem to na 15min vyzkoušel a konečně to vypadá dobře. Upscaluje mi to z 960p (3440x1440 og res) a se vším RT na max v těch prvních přestřelkách po kanclech v pásmu 45-50 FPS.

Škoda toho negativního humbuku, protože DLSS je za mě ultimátní řešení pro AA a hraní ve vysokých rozlišeních celkově. Úplně bych vraždil za možnost hrát Red Dead 2 při DLSS, kde to stejně bez AA nejde a grafiky jdou do kolen. Pěkný článek na magazínu moc pozitivní pozornosti nepobral.

Bohužel to chce prostě vidět na vlastní oči. Vypadá to mnohem líp, jak stupidní TAA a jako bonus je tam raketa FPS navíc - win, win, win. Ať si třeba někdo vyvine svoje "open DLSS", ale kurňa ať se to začne masivně používat jako standard pro vyhlazování obrazu.

Hru mám z bundlu zatím u ledu, není čas, ale koukám, zraje jak víno =)

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 4. dub 2020, 20:27
od riXo
Foundation mam prejdeny uz par dni a musim povedat, ze konecne je ta hra v stave v akom mala byt hned na zaciatku.

DLSS 2.0 je velke prekvapenie a to az do takej miery, ze nevidim dovod ho vypinat, resp. hrat na nativnom rozliseni. Dokonale to samozrejme nie je, 'artefaky' su tam stale, ale IMO sa daju tolerovat. Za ten boost FPS to rozhodne stoji.

Pozeram, ze cena je stale okolo 30€, to je take meh.. v akcii za 10-15 by som to odporucil, takto este asi stale nie. Keby radsej Remedy urobilo normalne pokracovanie Maxa Payna...

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: stř 15. dub 2020, 23:19
od Hladis
Tak jsem nabral novy pridavky a patche a rozhodl se k Control vratit jak to teda vypada. No DLSS 2.0 vypada konecne pouzitelne a jde s tim hra hrat s RT na High, tedy vesmes hra jede na RTX 2070S na plny kotlik na FullHD s DLSS 2.0 on. Me trochu nesedi ten sharpening, ja ho nemam obecne moc rad, ale jini ho zase radi pouzivaji. Nejaky screeny:

Jedna z nejnarocnejsich lokaci:
Control DX12 1920x1200 DLSS 2.0 s RT na High: https://abload.de/img/controldx12dlss2.0rthy9j3q.png
Control DX12 1920x1200 s RT na High: https://abload.de/img/controldx12rthigh2j5k42.png

A jeste jedna scena, kterou muzu porovnat s predchozim screenem:
Control DX12 1920x1200 DLSS 2.0 s RT na High: https://abload.de/img/controldx12dlss2.0rth5djoq.png
Control DX12 1920x1200 s RT na High: https://abload.de/img/controldx12rthigh6djxe.png
Control DX12 1920x1200 puvodni DLSS s RT na Medium s V-sync: https://abload.de/img/control_dx12dlssyhkei.png

Vykonovy boost je s DLSS 2.0 masivni a obraz uz nevypada hrozne jako s DLSS puvodnim. Jde tedy zapnout vsechny efekty RT a udrzet to na 60fps bez vyraznyho downgrade kvality obrazu a to se vyplati.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 00:46
od Paul
Tvle DLSS2 mi přijde že vypadá líp než nativ a k tomu 20-30fps jako bonus. To je fakt extrém, díky bohu za nvidii a tensor cores. Cyberpunk, Dying Light 2 a Bloodlines 2 to doufám budou mít taky.

Jen teda dotaz, funguje DLSS dohromady s DSR?

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 08:26
od Krteq
Paul píše:Jen teda dotaz, funguje DLSS dohromady s DSR?
Nope

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 09:58
od Hladis
Paul píše:Jen teda dotaz, funguje DLSS dohromady s DSR?
Vyzkousel jsem na 1920x1200 monitoru nahodit 3840x2400 s DLSS na 1920x1200 a jelo to, jestli myslis takovy kejkle.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 12:29
od Ache
V controlu to nefunguje - tam nejede DSR ani bez DLSS, ale hra má podmenu resolution scale. To ale mění jen render obrazu - výstup (tedy i screenshoty) jsou v 1920x1080 ( v normálních hrách při DSR jsou screeny v 3840x2160). Takže to je spíš tím enginem. DSR nefungovalo ani v Quantum Break - Remedy na to nějak nevěří. Ale třeba v jiných hrách kombinace DLSS + DSR funguje.

Jako příklad třeba SoTR:
1440p DSR: https://abload.de/img/sottr_qhdj3jso.jpg
1440p DSR+DLSS: https://abload.de/img/sottr_dlsso5kbz.jpg

Takže záleží na hře, stejně jako bez DLSS - někdy engine to DSR nepobere. Control je bohužel jedna z mála her kde DSR prostě nejde a hřeší na to, že hra sama umožňuje renderovat ve vyšším rozlišení a sama si to přeškáluje na nativní rozlišení.

EDIT: Stejně je taková kombinace už dost slušná prasárna, renderovat obraz v nižším rozlišení než nativko, přepočítat to přes DLSS na vyšší rozlišení než je nativní a pak vyrenderovaný obraz opět zmenšit na výstupní rozlišení. :-D Ale u DLSS 2.0 bych teoreticky čekal, že například 1920x1080 s DLSS Q (720) bude mít horší kvalitu obrazu než 2560x1440 DSR + DLSS P (tj. také render 720). Proč? Protože při DLSS do 2560x1440 je sice jako základ využito stejné rozlišení, ale musí se dopočítat více detailů. Uvidíme, až to nějaká hra bude podporovat. :lol:

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 13:07
od Hladis
Ja prepsal render.ini a proste jsem to ty hre vnutil natvrdo, jinak mi to neslo. Prekvapive to fungovalo, jen clovek nesmi pouzit Alt-Tab. Pak se to rozsype.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 13:57
od Ache
Sakra, to mě ani nenapadlo, že by to šlo tak snadno ochcat, a ono jo. Takže i Control lze na FHD monitoru rozběhat v 2560x1440 + DLSS z 720p (P).
https://abload.de/img/control_dsr_dlssn8kak.jpg 8-)

A vypadá to ve finále trochu vyhlazeněji, než nativní render + vyšší plynulost. Bomba. Takže je opravdu lepší nastavit DSR+DLSS (P), než jet nativku s kvalitnějším DLSS.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 14:37
od Paul
Hladis píše:
Paul píše:Jen teda dotaz, funguje DLSS dohromady s DSR?
Vyzkousel jsem na 1920x1200 monitoru nahodit 3840x2400 s DLSS na 1920x1200 a jelo to, jestli myslis takovy kejkle.
Zajímá mě to, protože jsem si RTX2080Ti koupil primárně kvůli DSR, hraju na 1080p plazmě a obraz na tom vypadá downsampled z 1620p nebo 2160p mnohem líp než v nativu. Takže pokud bych mohl používat dál DSR a přitom mít ale o 20fps víc díky DLSS, bylo by to supr (třeba takový Kingdom Come, pokud by podporovalo DLSS, mi mohlo hodit 60fps v 4K, zatímco teď ho hraju v 1620p abych 60 udržel).
Ache píše:V controlu to nefunguje - tam nejede DSR ani bez DLSS, ale hra má podmenu resolution scale. To ale mění jen render obrazu - výstup (tedy i screenshoty) jsou v 1920x1080 ( v normálních hrách při DSR jsou screeny v 3840x2160). Takže to je spíš tím enginem. DSR nefungovalo ani v Quantum Break - Remedy na to nějak nevěří.
DSR mi v Quantum Break (steam verze) normálně funguje (i bez nutnosti editovat soubory).

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 17:40
od TankGeorge
TJ dost niche záležitost, protože tohle kombo má smysl pouze u 4xDSR faktoru na fullHD, popř. menším nativu (1050p 16:10 nebo 720p).

Menší DSR faktor podle mě bude vypadat hůř, protože je neostrý po downsamplingu, takže proč nevyužít také neostré DLSS na nativ s několikanásobkem FPS? o.O

Na větším nativu než fullHD není 4xDSR faktor spolehlivě provozuschopný. Ani ne tak z důvodů výkonu, ale prostě to většinou rozbije hru skrze UI (občas můžete hrát třeba 3000p, ale maximální rozsah kurzoru myši je 2160p a podobný srandy :)).

Takže kombo DLSS+4xDSR je fajn v případě snahy o prodloužení životnosti oblíbeného fullHD panelu, ale u vyšších rozlišení jsou pokusy o tohle kombo celkem na nic.

ED: Ale zajímala by mě ze srandy analýza rozmazanosti 1080p+DLSS versus 1080p+3xDSR+DLSS 8-)

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: sob 18. dub 2020, 17:54
od Ache
No vzhledem k tomu, že jak sem psal - 1440p DSR + DLSS vypadá lépe než nativní FHD + DLSS, tak nemáš pravdu. I tohle "pouze" 1,8x vyšší rozlišení vyhladí při zmenšení obraz tak že zakreje ty "pixelovatý" artefakty na některých hranách a dokonce to vypadá i lépe než nativní rozlišení bez DLSS!

Hlavně je super, že i přes lepší kvalitu obrazu, než je v nativním rozlišení bez DLSS, to dává lepší obraz i výkon.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: ned 19. dub 2020, 11:24
od Hladis
Ache píše:Sakra, to mě ani nenapadlo.....
Jsi jeste holt mladej kluk, nemas jeste poradny zkusenosti. :mrgreen: Jinak jo, vypada to viditelne lip. Je to zajimava prasarnicka si takhle hrat s rozlisenim a DLSS, ale jde to. Kazdopadne me sere, ze nejde nejak manipulovat s urovni toho sharpeningu.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: stř 29. dub 2020, 22:42
od Ache
Tak konečně sem si našel čas a rozjel si tuhle hru (a ne jen zkoušet jak běží a vypadá RT). Nicméně hned v úvodu sem našel případ, kde Raytracing docela slušně failuje - asi to autoři blbě nastavili, ale malá zelená dioda na rádiu dělá pěknou "diskotéku".

Raytracing OFF: https://abload.de/img/control_dx12_2020_dxrdyky5.jpg
Raytracing ON: https://abload.de/img/control_dx12_2020_dxruskd6.jpg

Jinak ten raytracing funguje jak má, jen mě přijde, že na stíny ho využily celkem zbytečně. Je použit pouze na kontaktní stíny - vzdálené od objektu jsou klasický shadowsmapy. Takže nejvíce je využit na náhradu SSAO a hlavně všude přítomný odrazy - tyto efekty nahrazuje pak RT úplně. Přináší to trochu reálnější chování světla (až na minimum výjimek), ale občas přidává něpěkný šum (hlavně v tmavých místech, kde asi není dostatek paprsků na rozumné odšumění).

DLSS 2.0 také někde docela failuje a vytváří hodně divoký moire efekty. Nicméně v 99,9% případů to naprosto neuvěřitelným způsobem opravuje transparentní textury. Nejvíc mě asi dostalo tohle jemné pletivo, které z dálky bez DLSS (pouze upscale) není téměř vidět a po aktivaci DLSS je najednou krásně prokresleno. :o

DLSS OFF: https://abload.de/img/control_dx12_2020_dls4kj7s.jpg
DLSS ON: https://abload.de/img/control_dx12_2020_dlsglj93.jpg

- výkon DLSS docela samo o sobě užírá, na to, že by to mělo jet přes speciální Tensor core. Na druhou stranu ta druhá verze DLSS už opravdu detaily dopočítává hodně dobře. DLSS 1 byl proti tomu dost špatný vtip. DLSS 2.0 je tak nejen šetřič výkonu (proti nativnímu rozlišení), ale také asi nejlepší post-process vyhlazování hran co kdy bylo vymyšleno. Kombinace 2560x1440 (DSR) + DLSS tak nabízí (aspoň pro moje oko), lepší obraz než nativní rozlišení 1920x1080 bez DLSS. O výkonu ani nemluvím.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 30. dub 2020, 18:14
od stylar
Když tu rozebíráte každý pixel hry, všimnul si u té hry někdo i toho hnusného color bandingu v tmavých částech hry? Tak schodovitý přechody jsem už dlouho neviděl v žádné hře a hlavně by to chtělo nativní podporu HDR, protože ten jejich bloom je fakt hroznej...

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 30. dub 2020, 20:20
od Ache
Color banding v tmavých částech hry? Ve tmavých částech to kvůli raytracingu spíš šumí, ale že by to dělalo nějaký otřesný banding? To nevim, nahoď screen. Třeba máš jen blbě nastavenou gammu (ať už ve hře nebo v monitoru. Koukám na tvůj podpis - máš VAčko a to na banding v tmavých oblastech může trpět - VA sice umí černou dobře, ale neuvěřitelně tmavý odstíny zkresluje).

Ty Raytracing screeny co jsem příspěvek nad tím nahodil jsou také dost tmavé a banding tam není - jen šum (viditelný hlavně na tom stole) způsobený nízkým počtem rays per pixel.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 30. dub 2020, 22:56
od stylar
http://leteckaposta.cz/240911660 (bitmapa 24 MB) kde to jde poznat hodně, kde to spíš dělá ta nekvalitní mlha, ale prakticky v jakémkoli tmavém rohu je to podobně vidět schodovitě v pohybu to dost vadí když mi běhají po obrazovce takové "pruhy"