Stránka 4 z 6

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 30. dub 2020, 23:57
od Ache
Hmm, prostě VAčko :-D
Já na IPSku i při maximálním jasu (což takhle po tmě dělá z černé šedou) vidím tmavé místo jen s jemným tmavým nazelenalým gradientem - žádné výrazné pruhy nic. Tipuju, že na takové věci musíš narážet u tmavých her kde se vyskytují tmavé scény s mlhou častěji. Tady ta atmosféra tomu pomáhá, ale když na výstup jde 8 bitů na kanál (256 odstínů pro každý R, G, B tj. 16,7M barev) tak z toho u gradientů vždycky bude banding. A VAčka jsou na tmavý místa hodně háklivý. :)

Radši bych ani nechtěl vidět tu otřesnou odezvu, kterou je VA profláknuté v takových scénách jako je ta na screenu. Kdoví jestli ten banding nevzniklá hlavně v pohybu kdy se VA snaží tmavý odstíny rozhýbat siným overdrivem. Takhle na statickým snímku fakt nic nevidím. A banding tam vznikne až když si pohraju v nějakým grafickým editoru a prosvětlým tmavý místa.
viz: https://abload.de/img/control_dx12_2020_04_gekod.jpg :-D

njn. 8 bitů na kanál má své omezení, proto HDR režimy vyžadují jestli se nepletu minimálně 10 bit, pak by prosvětlení takovou paseku neudělalo.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pát 1. kvě 2020, 10:52
od stylar
Nejsem s tím monitorem úplně spokojenej a určitě ho chci měnit, ale IPS bych nechtěl, protože ty neumí černou už vůbec (místo černé mají namodralý glow).

Na výstup mi jde 10bit, ale monitor je 8bit+FRC a nevím o jiné hře, která by mi dělala takové hnusné gradienty, které vypadají jak při 256 barvách na pixel, ale je fakt, že hodně her už hraju v HDR a tam je situace o dost lepší.

Ghosting je extrémní v tmavých rozích hry, když přijdu a hýbu kamerou a když dám screenshot, tak je to i na screenu vidět kaskádovitě duch postavy, ale to je snímek z videopaměti, tak těžko v tomhle případě za to může monitor, kterej samozřejmě VA ghosting má, ale ne takto extrémní...

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pát 1. kvě 2020, 11:45
od Hladis
Kouknul jsem se na obrazek a je na mym IPS uplne normalni. Taky bych videl chybu asi v monitoru.
Ache píše:malá zelená dioda na rádiu dělá pěknou "diskotéku".
Na takovy chyby jsem tam nikdy nenarazil. Jedine ze by neco pokanhal posledni update.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pát 1. kvě 2020, 12:30
od Ache
@stylar: Další IPS majitel to má ok. Předpokládám že kdokoliv jiný se na ten screenshot podívá na IPS to bude mít ok.
Ano, nevýhodou IPSek je, že při zhasnutém světle vynikne to, že černou IPS moc dobře neumí (1. nižší kontrast, 2. velice často viditelný IPS glow - zde se modely výrazně liší). Nicméně tim veškeré nevýhody mizí. Žádný ghosting, stabilnější barvy... Já už VA párkrát zkoušel a ve zkratce - na filmy super, na hry katastrofa.

Teoreticky si můžeš zkusit pohrát s nastavením gamma v monitoru anebo i ve hře, ale spíš to moc nepomůže, protože to zkreslování tmavých odstínů (hlavně směrem k ookrajům - pod úhlem) je vlastnost VA panelu.

@Hladis: Dál mě zatím nic do očí takhle nepraštilo. Jestli to udělal update nevím. Já to předtím (než vydali to DLC + DLSS 2.0) moc nezkoušel, protože v nativku to nejelo moc dobře a DLSS 1 byl shit.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pát 1. kvě 2020, 13:00
od stylar
Zkoušel jsem si připojit jedno Dell IPS a obraz vypadá hodně odlišně (nevím jak je to s kalibrací je od výrobce - viz kalibrační list + jsem dal sRGB), tam kde má IPS přechody plynulé tak i VA vypadá podobně i když na IPS je obraz víc vybledlý a má barevný nádech jako pozadí Win 95 :-D. Vlastně jak končí IPS s těmi plynulými přechody tak začína VA zobrazovat ty nepěkné detaily.

U toho VA je to spíš do zelena (matrix filtr) a lepší kontrast a vidím mnohem víc "detalů" - což je spíš na škodu a prakticky ta mlha je přes celý obraz. Jo asi by to zlepšilo nastavení gamy, ale ve hře vidím jen brightness posuvník, který mi moc nepomůže a globálně to nastavovat nebudu.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pát 1. kvě 2020, 13:39
od Ache
nj. asi bych to tady v tom tématu neřešil. Chyba hry to není - maximálně je její chyba, že obsahujescény, kde jsou tmavé místnosti s mlhou - tam prostě 8bit gradient na VA vynikne. IPS tyhle tmavý scény zase zabíjí nedostatečným kontrastem, takže si moc nevybereš. Respektive každý si vybere, co mu vyhovuje víc.

EDIT: jinak, snad nejsem slepý, jestli už to tu nebylo, ale z prezentace nvidie ukázka toho, jak vypadá výpočet jednoho frame - překvapuje mě ten denoising, sem čekal, že se prování až ve finále, ale ono se střídají RT výpočty i klasický render několikrát za sebou. docela zajímavé:

https://abload.de/img/controlraytracingx7j77.jpg

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pát 1. kvě 2020, 19:27
od Paul
Checknul jsem ten screen na svý plazmě a taky tam banding nevidím.

Plazma má stejně nejlepší image quality. Snad nikdy nechcípne :-D

(OLED asi bude lepší, ale ten jsem ještě neviděl)

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2020, 23:34
od Paul
Edit - vrátil jsem se o stránku zpět a zjistil že to jde přes render.ini, díky Hladis :mrgreen:

Původní post:
Ehm...jak zapnu DSR v Control? Zrovna jsem to koupil na EGS za dvacet eurohalířů.

Mám to v nvidia panelu zaplý a normálně to ve všech hrách používám.
Ale v Controlu mám v menu zaplej fullscreen, a resolution tam mám max jen 1080p. Pod tím je ještě render resolution, kde si můžu dát ještě 4K a 1440p. Ale když zapnu DLSS, tak se mi tam (render res) automaticky hodí 720p. Což je pro 1080p správně, ale proto bych chtěl nastavit např. 1440p, aby render res s DLSS bylo 1080p...a tam nemám tu možnost. Snad mě chápete.

Jinak když DLSS vypnu a jako render res dám 1440p, tak se vším na max mám lehce pod 60fps, takže vopruz (a grafika jede na 99%). Když dám 1080p, tak mám 60 a grafika jede na nějakejch 60-70% vytížení.

Ale já právě chtěl zkombinovat DSR a DLSS abych měl co nejlepší kvalitu obrazu zároveň s 60fps, a kde nic tu nic :/

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2020, 23:50
od Paul
Jsem to teď tedy zkusil přes ten renderer.ini a šlape to dokonale. Rozlišení 2880x1620, DLSS zapnuto, render rozlišení 1920x1080, vše včetne RT na max, vytížení grafiky 70% a drží to 60fps při naprosto čistém obrazu. Spokojenost :mrgreen:

A tahle hra mě bude hodně bavit. Teď hraju Halo 2 Anniversary a taky je to super, ale na Control se tedy těším fest.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: úte 2. čer 2020, 19:35
od Ache
Tak sem se k Controlu zase dostal a dohrál to + dovyzobal vedlejšáky (kromě těch survivalů v Jukeboxu, ty už mě fakt nebaví). Takže je na čase hru trochu zhodnotit :-D Po stránce hratelnosti klasická "Remedovina" takže jejich styl v tom poznat je. Akorát je to ještě větší WTF než Alan nebo Quantum.

Po technický stránce také vždy byly hry od Remedy top náročný. Hra i bez Raytracingu běží celkem nic moc na RTX 2070 (klasická natural, ne super :lol: ) v QHD rozlišení +- podobně jako Quantum Break. Takže po aktivaci Raytracingu si může RTX 2070 nechat zdát i o plynulém hraní (60+fps) i ve FHD! To byl do nevadna problém. Hra sice podporuje DLSS, ale jeho první verze je nepoužitelná. Takže jsem tehdy po vydání Control uložil k ledu.

Nyní s DLSS 2.0 konečně dohráno a dokonce nejen ve FHD rozlišení, ale v 2560x1440 DSR + DLSS(P), a hra tak vypadá lépe než v nativním rozlišení bez DLSS. Většina hry na 60 fps, ale najdou se i místa (ale bylo jich minimum) kde výkon klesl až k 50. Jedno velice známé místo už tu bylo zmíněno - téměř na začátku hry, jeden z prvních úkolů když se prochází takovou na první pohled nenáročnou chodbou - 50 fps:
https://abload.de/img/control_minfpsx1jt2.jpg

pár screenů ze ze zbytku hry i z ukazatelem fps:
https://abload.de/img/control_dx12_2020_05_bwksu.jpg
https://abload.de/img/control_dx12_2020_05_fzk9l.jpg
https://abload.de/img/control_dx12_2020_05_ankhm.jpg
https://abload.de/img/control_dx12_2020_05_x0krg.jpg
- prostě i rozlehlejší lokace běží lépe, takže ta chodba je spíš taková anomálie.

Zkoušel jsem to chvíli i jet bez Raytracingu a na první pohled se celkem o nic nepřijde, protože i v základu hra využívá pokročilejší SSR nebo GI. Ale Raytracing tomu dává reálnější chování odrazů a lepší stíny. Nicméně ten výkon je fakt nízký, když si uvědomíme, že se jedná o uzavřené prostory s jednoduchou geometrií. Hodit tyhle efekty do hry jako Crysis, FarCry, to by s DLSS měla co dělat i 2080Ti ve FHD. :-D

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: úte 2. čer 2020, 20:24
od Hladis
Jo ta chodba je nejnarocnejsi lokace a hra je narocna sama o sobe. Nerekl bych, ze by otevrenejsi hra musela mit nejaky velky problem, kdyz i bez RT je Control dost extremne narocnou hrou. Pribeh je jedno velky WTF. :) Kazdopadne na RTX2070S to s RT udrzi 60fps ve FullHD+DLSS. Na ty bez S asi ne. Ty "geometrie" je tam prave hodne a to prostredi je detailni s tunou objektu a cely to prostredi muzes doslova rozbit na sracky, coz je ve vysledku tuna "geometrie". Hra sice vyuziva SSR, ale je to proti RT nebe a dudy. RT tomu dava hloubku a slusny vizual, kde SSR je spis svoji zbuglou podstatou nekdy ke skode.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: úte 2. čer 2020, 20:41
od Paul
Už v tom mám 18 hodin a teď jsem získal levitaci. Je to pěkně dlouhý na poměry remedy stříleček, ale super, gameplay a atmosféra boží. Příběhově ale nic nemá na Quantum Break, tam byl ten time travel story něco famózního.
Ache píše:
Nyní s DLSS 2.0 konečně dohráno a dokonce nejen ve FHD rozlišení, ale v 2560x1440 DSR + DLSS(P),
Jaký máš render rozlišení?

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: úte 2. čer 2020, 21:19
od Ache
Paul píše:Jaký máš render rozlišení?
render v 1280x720 (performance režim DLSS), 1920x1080 (Q, případně nativ, který ale vypadá hůř) ta RTX 2070 fakt nedává úplně ideálně. Ale po tom, co se tu dřív řikalo, že na RTX efekty můžeme na týhle první generaci zapomenout, tak i RTX 2070 se s tím poprala slušně. DLSS té kartě fakt zachránilo zadek a 720p ještě zvládne.

Ten Gameplay fakt je takovej... nevim po téhle stránce to bylo slabší, čekal bych aspoň nějaký vysvětlení. V tomhle byl Quantum Break super, ze začátku si nechápal, ale na konci to do sebe krásně zapadlo. Control po dohrání? Co to sakra... Nicméně po dohrání s toho fakt moc chytrej nejsem. Aspoň že tam, jako v Alanovi, zahrála ta samá "3D marková*" skupina (v Ashtray Maze, a v jednom secretu z velkým reprákem :lol: ).

* Poets of the Fall mam spojený s 3Dmarkem 05 - kde sem je slyšel poprvé

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: stř 3. čer 2020, 01:15
od Paul
Ache píše:
Paul píše:Jaký máš render rozlišení?
render v 1280x720
Ok, to dává smysl. Já to jel resolution 4K, render 1080p a měl jsem 60fps 99% času, JENŽE mi hra dvakrát zamrzla (náhodně, cca jednou za pět hodin) a dočetl jsem se na redditu, že za to může overclock karty, se vším na max je Control tak náročná věc, že s overclockem mrzne i když všechny ostatní hry jsou rock stable. Takže jsem dal kartu na default a render snížil na 900p, který s DLSS vypadá skoro stejně a 60fps drží perfektně i bez overclocku.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: stř 3. čer 2020, 02:07
od Ache
Tak to OC možná nesedlo RT či Tensor jednotkám, které v jinách hrách nevyužiješ. tj. v tomhle ohledu bude Control dobrý tester stability RTX karet. :)

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: stř 3. čer 2020, 13:31
od Paul
Ache píše:Tak to OC možná nesedlo RT či Tensor jednotkám, které v jinách hrách nevyužiješ. tj. v tomhle ohledu bude Control dobrý tester stability RTX karet. :)
Je to tak. Každopádně od tý doby to nezamrzlo.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 4. čer 2020, 22:12
od Paul
Souboj s Tommassim navrhoval sadista. Hodinu a půl mi to vzalo. Ta vřeštějící neviditelná oneshotující svině co tam poletuje, grrr :mrgreen:

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 4. čer 2020, 22:40
od Ache
Tomassi je ještě easy. Co pak takový Former, nebo finální část mise Polaris. :)

Víc spíš naštve, že smrt vrací na Control point. Takže v některých částech je nutný po smrti opakovat dlouhé části znova a znova. Ideální je neumírat :lol: a hlavně chytře upgardovat schopnosti i zbraně (doporučuji jako jednu ze zbraní si pořídit Pierce "sniperka", druhou podle preferencí souborů - já používal jako druhou "brokovnici"). Každá smrt vyžírá dost vysoký % kreditů, takže se je nevyplatí moc syslit a radši neustále utrácet. Místy to bylo docela těžký (ani si nevzpomínám, zda tam byla na začátku hry volba obtížnosti - během hraní už nic měnit nejde), ale nich hrozného.

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: čtv 4. čer 2020, 23:47
od Paul
Ache píše:Tomassi je ještě easy. Co pak takový Former, nebo finální část mise Polaris. :)

Víc spíš naštve, že smrt vrací na Control point. Takže v některých částech je nutný po smrti opakovat dlouhé části znova a znova. Ideální je neumírat :lol: a hlavně chytře upgardovat schopnosti i zbraně (doporučuji jako jednu ze zbraní si pořídit Pierce "sniperka", druhou podle preferencí souborů - já používal jako druhou "brokovnici"). Každá smrt vyžírá dost vysoký % kreditů, takže se je nevyplatí moc syslit a radši neustále utrácet. Místy to bylo docela těžký (ani si nevzpomínám, zda tam byla na začátku hry volba obtížnosti - během hraní už nic měnit nejde), ale nich hrozného.
Mluvíme o stejném Tommassim? Jsou tam s ním dva souboje. A ten druhej (v Sterling AWE) mi teda přišel mnohem těžší než Former.
Zrovna ty control pointy mi tolik nevadí, většinou jsou blízko a nepřátelé se daj ignorovat.
Paradoxně Pierce jsem za celou hru použil JEN na toho Tommassiho, protože mu to prostřelí shield. Jinak mám ale na max ty ostatní guny a nejvíc používám Spin a charge.
Obtížnost nastavit nejde, a v celý hře mi jinak přišla tak akorát, jen u toho Tommassiho jsem měl difficulty spike. Dokonce jsem to zkoušel na myši, ale...fuck it, nakonec jsem ho udolal s gamepadem :mrgreen:

Re: Control - Technická stránka hry

Napsal: pát 5. čer 2020, 00:17
od Ache
Jojo to vim že tam byl 2x (jednou hned první souboj na začátku a pak v nějakým vedlejším úkolu). Ale nějak si nevybavuji, že by to bylo výrazně těžší - naopak na druhého už sem měl všechny ty volovinky (hlavně je dobrý ten štít co nejvíc upgardovaný).