Doom Eternal - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Hmm v tech novejsich hrach uz si vede rdna2 daleko lip, nez ve 2roky starych hrach(ktere byli napsane jen pro NV)
ve 1440P:
6800=RTX3070 jen s ultra texturma (kvuli malo Vram)
6800XT bude jeste o dalsich 20% rychlejsi.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Ta 3060 vs. RTX 2060 a 2070 super... to určitě nebude VRAMkou (i přes snížený VRAM pool pro tyhle 8GB karty) :roll:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

to není jen o RDNA2, celkově ty nároky na HW jsou směšný v porovnání s prvníma vlaštovkama a nijak hůř to nevypadá, spíš naopak protože to může jet i v nativu, pohoda... ale já to říkal že gondole budou stimul v RT
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
heroik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. říj 2009

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od heroik »

Zkoušeli jste někdo po tom novém updatu?
Je možné že s 3070Ti a 8700K na defaultu mám kolem 30-40fps v 1440p? Se zapnutým RTX a vypnutým DLSS.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Ne, to není. Máš tam něco špatně
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Sniž texture pool na High nebo medium
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Sobo »

Doom Eternal's Ray Tracing Upgrade Analysed - Best PC Settings + PS5/Xbox Series X Comparisons

To s tim tunenim pres konzoli je zajimave, protoze dnesni high-end GPUcka to i pres zvysene naroky v pohode zvladnou. Full res RT + 0 roughness cutout FTW :twisted:
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od TankGeorge »

Vypadá to parádně, lítá to parádně. Má to pár much, které se dají vyřešit. DLSS vypadá líp, jak nativ TAA, ale snížené interní rozlišení DLSS se podepíše na kvalitě RT odlesků, které na default chodí v polovičním rozlišení. Táakže při 1440p s DLSS jsou RT reflection v nějakých 540p :/

r_raytracedReflectionsTemporalUpscaleQuality 0

Tenhle command vynutí RT v plném rozlišení. Pak už jen nastavit DSR na 4k a voilá, hra jede vyhlazená přes DLSS s RT reflection ve 1440p. Mám "jen" 100Hz monitor, takže furt vymaxovaný a podvoltovaná karta poprdává na 70% power limit max.

Takhle si představuji implementaci RT. Ještě by se mohli hecnout na RT GI patch. Engine jim fachá na materiálech s physical base rendering, tak ať nějaký letní brigádník vymaže v editoru ta umělá světla a ukáže se jestli opravdu "it just works" =)
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
heroik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. říj 2009

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od heroik »

TankGeorge píše:Takhle si představuji implementaci RT. Ještě by se mohli hecnout na RT GI patch. Engine jim fachá na materiálech s physical base rendering, tak ať nějaký letní brigádník vymaže v editoru ta umělá světla a
Technicky je to špička, ale vizuálně mi to přijde místy divné. Hraju teď první dlc, všechno takové lesklé, jak kdyby mokré, hlavně kovy teda, které jsou ale skoro všude.
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od zhor »

Leskly to teda je, to aby vyniknul raytracing. Na matnym povrchu pohlcujicim svetlo by moc znat nebyl. Skoda ze implementace RT ve hrach se opiraj spis o odrazy namisto o globalni osvetleni, kde by RT teprve vyniknul naplno. Na to ale soucasnej HW porad jeste nema dost vykonu a kdovi jestli kdy bude.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

zhor píše: Skoda ze implementace RT ve hrach se opiraj spis o odrazy namisto o globalni osvetleni, kde by RT teprve vyniknul naplno. Na to ale soucasnej HW porad jeste nema dost vykonu a kdovi jestli kdy bude.
... no například metro Exodus - enhanced edice kombinuje jak RT odrazy, tak i globální nasvícení... ale taky je o něco náročnější. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

Dejte jim ještě rok a bude GI i s odleskama na slabým hw normalka, insomniaci třeba nedávno vyndali patch kterej zvyšuje rozlišení odlesku v miles morales s dosahují už kvality v RT performance jako na začátku ve fidelity, delaj se obrovský pokroky jak se učí.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
heroik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. říj 2009

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od heroik »

Zkoušel jsem Eternal ve 4K. S 3070Ti je to nehratelné, bez DLSS cca kolem 30 fps, s DLSS je to absolutně nehratelné. Když dám 1440p tak tipuju kolem 80-90 fps, zapnu DLSS na Quality tak mám stálých 120 fps, tzn. tato možnost je nejlepší. (zkouším na 4K televizi). FPS jsem neměřil, jen to odhaduju pocitově. Je ale divné že u 1440p mi DLSS pomůže u 4K to naopak zhorší.
Je to tak správně?
Možná blbý dotaz, nevím pořádně jak to DLSS funguje.
fmx rider
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. čer 2006

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od fmx rider »

Je to kvůli nedostatku VRAM, 8GB je na 4k málo.
Dej si v grafu 1440p a pak 4k https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/ ... l-test-rtx
heroik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. říj 2009

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od heroik »

Jo vlastně, to dává smysl. Mě to ani nechtělo pustit na nastavení Ultra Nightmare kvůli nedostatku VRAM (prvním položka v nastavení nesmí být na vyšší než Ultra, tuším že to bylo texture quality nebo něco takového). A pak že 8Gb stačí :D
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“