Doom Eternal - Technická stránka hry
Moderátor: Baneshee
- H2SO4
- Začátečník
-
- Registrován: 13. lis 2005
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
CPU:i9-13900K | MB:ASUS ROG Maximus Z790 HERO | VGA: Asus 4090TuF OC | ram:2x32GB 5600Mhz | SSD:850pro 128GB + evo 1TB | Audio:Creative Titanium | Repro:Z-5500 | MONITOR: QLED55" 4K | Case:Corsair 1000D | zdroj:EVGA Supernova 1300W | os:Windows 11
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Hra podle vseho beha o dost lip na Nv kartach.To jsem fakt necekal u vulkan hry.
https://www.youtube.com/watch?v=WjITCVPxb1s
https://www.youtube.com/watch?v=WjITCVPxb1s
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Hmm, zajínavé že to HWU vyšlo jinak než zbytku světa... viz. linky na performance reviews z prvního postu
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Tak ten pokles fps při blbnutí z detaily oveřen - prostě málo VRAM na ultra-nightmare detaily. Hra sice ukazuje, že by vyžadovala 6,7GB, ale hned po načtení levelu je VRAM zadělaná na 7,9-8GB (aktuálně jsem Cult Base, ale stejné je to i na té stanici).
Hned po načtení: 1440p 94fps / 4% PCI-E, přepnutí na 4K - 62fps, přepnutí zpět na 1440p - 87fps / 8% PCI-E a VRAM pouze 7,2GB. Na stejný efekt se dá narazit i při delším hraní, kdy hra stále mění data ve VRAM a RAM.
Takže nic nového pod sluncem, na co ještě před 4-mi lety trpěla 2GB karta nyní už začíná potkávat i 6/8GB karty, super, super. To až vyjdou nový konzole, tak 8GB karty budou low-end na vyhazov.
Jinak po technické stránce je ten DOOM super, grafika proti původnímu poskočila hodně vysoko a plynulé to je téměř i ve 4K ( až na výjimky se to drží 60fps, ale doom chce prostě 100+ fps, takže QHD musí na 2070tce stačit). optimalizace je tedy perfektní.
Hned po načtení: 1440p 94fps / 4% PCI-E, přepnutí na 4K - 62fps, přepnutí zpět na 1440p - 87fps / 8% PCI-E a VRAM pouze 7,2GB. Na stejný efekt se dá narazit i při delším hraní, kdy hra stále mění data ve VRAM a RAM.
Takže nic nového pod sluncem, na co ještě před 4-mi lety trpěla 2GB karta nyní už začíná potkávat i 6/8GB karty, super, super. To až vyjdou nový konzole, tak 8GB karty budou low-end na vyhazov.
Jinak po technické stránce je ten DOOM super, grafika proti původnímu poskočila hodně vysoko a plynulé to je téměř i ve 4K ( až na výjimky se to drží 60fps, ale doom chce prostě 100+ fps, takže QHD musí na 2070tce stačit). optimalizace je tedy perfektní.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Je vůbec nějaký vizuální rozdíl v nastavení toho texture poolu? Já jsem si nějak ničeho nevšiml.
Jinak když pominu super optimalizaci tak ten artdesign je naprosto parádní. (jediný co bych vytknul, jsou takový ty pekelný nechuťárny a vnitřnosti ve velikosti baráku, ty občas vypadají hrozně umělě a nepřirozeně.)
tady ty humusárny v pozadi třeba
https://assets.rockpapershotgun.com/ima ... rmance.jpg
Jinak když pominu super optimalizaci tak ten artdesign je naprosto parádní. (jediný co bych vytknul, jsou takový ty pekelný nechuťárny a vnitřnosti ve velikosti baráku, ty občas vypadají hrozně umělě a nepřirozeně.)
tady ty humusárny v pozadi třeba
https://assets.rockpapershotgun.com/ima ... rmance.jpg
PS5 | LG OLED CX55
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
No ono je to spíš tak, že o naplnění VRAM rozhoduje ono nastavení hry. Prostě když nastavíš ULTRA NIGHTMARE, zaplní se ti (skoro) celých 8GB. Když nastavíš třeba ULTRA, zaplní se ti jen 6GB. Proto si třeba s GTX 1660 nebo RX 5600XT nemůžeš zahrát na ULTRA NIGHTMARE, protože ti hra nemůže alokovat těch svých potřebných 8GB. Za povšimnutí pak stojí, že se ta alokace VRAM prakticky vůbec nemění a vytížení PCIE se pohybuje jen něco kolem 6% (nic se tam tedy nějak intenzivně nenačítá).Ache píše:No jde o to, že mě třeba na 8GB kartě (RTX 2070) ta hra vyžírá všechnu paměť. Na podobný efekt sem dost často narážel i na PCT recenzích dříve s 2GB GTX 960 - přeplo se rozlišení na vyšší a pak při snížení na původní už fps nesedělo, protože hra si přeorganizovala memory management (na kratě bylo volno více paměti (o pár MB ), ale více byl vytížen PCI-E = více to tahalo textury s RAM. Třeba DOOM kvůli náročnosti na VRAM (při ultra-nightmare dělá to samé - nezkoušel sem).webwalker píše:Nesledoval, měl jsem puštěnou metriku jen ve hře. Ale ono by to na věci asi ani nic nezměnilo, prostě se tak u mě nedá testovat hra pro všechna rozlišení v jednom zápřahu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Změní se právě až při přehození do vyššího rozlišení (4K např.), kdy přeteče a pak se vrátíš zpět. Mě to po návratu ze 4K hází něco mezi 7,2-7,4GB, jinak čistě načtená hra v QHD ale i FHD si alokuje cca těch 7,8-7,9 GB - takže úplně nadoraz.webwalker píše:Za povšimnutí pak stojí, že se ta alokace VRAM prakticky vůbec nemění a vytížení PCIE se pohybuje jen něco kolem 6% (nic se tam tedy nějak intenzivně nenačítá).
Na druhou stranu taky vůbec nepozoruji nějaký rozdíl v kvalitě textur při snížení tohoto detailu, takže k klidu to stačí nastavit na High a nepřeteče to ani na 6 GB kartě (nehrozí pak výkyv fps).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- stylar
- Začátečník
- Registrován: 06. říj 2014
- Bydliště: Bučovice
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Já hraji vše na Ultra-Nightmare v 4k na 2080S, ale Texture Pool Size jsem měl musel dal nižší (Nightmare), ale potom jsem ho ještě shodil na Ultra a už to vypadá OK, jinak mi dost klesaly fps a vytížení PCI-E bylo 30%... ale jenom u některých lokací, totiž pozdější lokace mi přijdou o dost náročnější (Super Gore Nest).
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Tak podobné propady jsem zatím neměl. K 70 fps mi to zatím padalo jen (např. v tom zbořeném městě prorostlým těma nechuťárnama - jak je uprostřed taková velká aréna a brána na všechny 3 klíče, asi zatím nejnáročnější scéna) asi kvůli "slabému" GPU. Jinak asi pro jistotu můžu doporučit snížit tenhle detail, protože vizuální rozdíl je 0, stejně jako v původním Doomu:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hr ... on?start=7
Zkoušel jsem chvíli jet i na low, a nějaké zásadní doskakování textur se nekoná. Já to dal na ultra a už sem nepozoroval vyšší zatížení PCI-E než 8%. Předtím to skákalo i na cca 20% po delším hraní.
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hr ... on?start=7
Zkoušel jsem chvíli jet i na low, a nějaké zásadní doskakování textur se nekoná. Já to dal na ultra a už sem nepozoroval vyšší zatížení PCI-E než 8%. Předtím to skákalo i na cca 20% po delším hraní.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Tak tady jsou moje měření, i když díky koronaviru tam těch grafik není moc (Alza nestíhá)
Nejlepší grafické karty pro DOOM Eternal >>
[/url]
Díky PowerTrackeru je tam nově také vše kolem spotřeby (CPU, GPU, Systém). No a nakonec mě celkem udivuje, že moje výsledky jsou o poznání lepší, nežli v ostatních recenzích.
Nejlepší grafické karty pro DOOM Eternal >>
[/url]
Díky PowerTrackeru je tam nově také vše kolem spotřeby (CPU, GPU, Systém). No a nakonec mě celkem udivuje, že moje výsledky jsou o poznání lepší, nežli v ostatních recenzích.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
pěkná práce. Sice krátký test neukáže, jak se to chová po delším hraní (kdy to PCI-E na Ultra Nightmare atakuje i přes 20%). Ale i tak je vidět, že na 8GB kartě je lepší nastavit jen Ultra a mít klid, že to nikde nebude kolísat. Při natavení Ultra sem se dostal maximálně na 7GB, takže rezerva a vizuální rozdíl 0.
Co mě na tom testu překvapuje je ale vynikající efektivita 5700 a naprosto příšerná neefektivita 5700XT Když si vezmeme, že rozdíl ve výkonu mezi nimi je +- stejný jako mezi RTX2070 a 2070 SUPER (u kterých i odpovídá % rozdílu spotřeby), tak 5700XT je očividně vyhnána mimo hranice efektivity - pomalu dvojnásobná spotřeba při nárůstu výkonu 15%? WTF?
Co mě na tom testu překvapuje je ale vynikající efektivita 5700 a naprosto příšerná neefektivita 5700XT Když si vezmeme, že rozdíl ve výkonu mezi nimi je +- stejný jako mezi RTX2070 a 2070 SUPER (u kterých i odpovídá % rozdílu spotřeby), tak 5700XT je očividně vyhnána mimo hranice efektivity - pomalu dvojnásobná spotřeba při nárůstu výkonu 15%? WTF?
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- pensilvania
- Začátečník
- Registrován: 13. led 2008
- Bydliště: Ostrava
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Mám problém se zamrzáním hry. Teměř vždycky když vlezu ve hře do mapy tak mi hra zamrzne stylem že zvuk jede ale myš se nehýbe a obraz je statický. Musím pak vždy vypnout hru přes správce úloh. Grafika je Gigabyte 1080. Drivery jsem zkoušel 445,74 a 445,75. Hraju v rozlišení 5120x1440 při 100Hz. Obvykle hraju s g-sync compatible, zkoušel jsem to vypnout ale žádná změna. Detaily jsem zkoušel mezi ultra nightmare a high. Jinak hra jako taková mi jede v pohodě, jen prostě v když chci upravit zbraň nebo se podívat po mapě tak to zamrzne.
cpu: I9-9900KS mb: Asus ROG STRIX Z390 gaming-f, ram: 2x16GB Gskill 3600Mhz CL16, hdd: 2x SSD NVMe Samsung 970PLUS 1TB + SSD Sata Samsung 860EVO 1TB + Samsung 870EVO 2TB gpu: Asus ROG STRIX 3080 12GB case: Fractal Design Define R6 Blackout, zdroj: Fractal Design ION+760P audio: Sennheiser PC 373D LCD: Samsung Odyssey G9 NEO
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Update hardwareunboxed
https://www.youtube.com/watch?v=AByMt76hjFM
https://www.youtube.com/watch?v=AByMt76hjFM
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Takže ty testy měl opravdu blbě.
Hmm, v diskuzi Steve zmiňuje i ten bug s vyžíráním VRAM a poklesem FPS při změnách rozlišení, ale u něj prý jen u AMD GPUs, zatímco tady ten samý bug potvrdil Ache a webwalker i na nV GPUs
Hmm, v diskuzi Steve zmiňuje i ten bug s vyžíráním VRAM a poklesem FPS při změnách rozlišení, ale u něj prý jen u AMD GPUs, zatímco tady ten samý bug potvrdil Ache a webwalker i na nV GPUs
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Ty vysledky jsou skoro stejny.Porad je nv rychlejsi.AMD se dari v prazdnych levelech, ktere uz byli prosle.Proto v nekterych testech je AMD lepsi.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
To je spíš vlastnost než bug, až vyjdou nový konzole s 16GB pamětí, tak můžeme na dobro říct sbohem 8GB grafárnám.Krteq píše:Takže ty testy měl opravdu blbě.
Hmm, v diskuzi Steve zmiňuje i ten bug s vyžíráním VRAM a poklesem FPS při změnách rozlišení, ale u něj prý jen u AMD GPUs, zatímco tady ten samý bug potvrdil Ache a webwalker i na nV GPUs
V DOOMovi ale není jednodušší řešení, než nastavit textury na Ultra a hrát ve stejné kvalitě, bez rizika poklesu výkonu.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Dnes je v mnoha pripadech nastaveni textur jen nastaveni kolik si jich ma GPU narvat do VRAM a ty nejvyssi nastaveni jsou klidne prehnany, ale samotnou kvalitu to neovlivni. Ostatne VRAM dnes funguje spis jako buffer.
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Ono to spíš vypadá tak, že HWU ty testy zvojtili a teď neví jak se z toho vykroutitHEAD píše:Ty vysledky jsou skoro stejny.Porad je nv rychlejsi.AMD se dari v prazdnych levelech, ktere uz byli prosle.Proto v nekterych testech je AMD lepsi.
1. ten bug u přepínání rozlišení je ve hře, takže jsou postižena NVIDIA stejně jako AMD (zřejmě jim tam po přepnutí rozlišení zůstává alokovaná VRAM)
2. u RTX 2070S se mi stávalo, že třeba místo správných 225 FPS jsem měl najednou 180 FPS což je až 25% rozdíl (u AMD to bylo podobné)
3. když chceš testovat a porovnávat frametimes, tak ti tam prostě jen tak nemohou nekontrolovatelně pobíhat nepřátelé. Proto se také testuje bez nich. Pravda je, že s nimi ti fps trochu klesne, ale je to téměř zanedbatelné. Nedalo mi to a tak jsem to vyzkoušel v Doom a vyšlo mi 190/195 fps u RTX 2070S a 175/182 fps u RX 5700 XT. Statická pozice, ve které přede mnou nejdříve pobíhala horda démonů, které jsem pak vystřílel stoupl si na stejné místo.
Jinak, ten bug s rozlišením (abys nemusel po každé změně restartovat hru) se dá napravit tak, že při změně rozlišení změníš také Preset, který po uložení zase vrátíš zpět a dají se tedy testovat všechny rozlišení v jednom zátahu
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
Tak ono zase až tak překvapující není. RX 5700 XT už v referenci běží na hraně specifikací (možná i trochu nad) ale furt při celkem dobré spotřebě. No a pak přišly vendoři se svými výkonnými chladiči a frekvence s power limitem napálily ještě výše (samozřejmě se souhlasem AMD). No a takhle to teď vypadá. Získali tak 3-4 % výkonu při abnormální spotřeběAche píše: Co mě na tom testu překvapuje je ale vynikající efektivita 5700 a naprosto příšerná neefektivita 5700XT Když si vezmeme, že rozdíl ve výkonu mezi nimi je +- stejný jako mezi RTX2070 a 2070 SUPER (u kterých i odpovídá % rozdílu spotřeby), tak 5700XT je očividně vyhnána mimo hranice efektivity - pomalu dvojnásobná spotřeba při nárůstu výkonu 15%? WTF?
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Doom Eternal - Technická stránka hry
- HWU - Doom Eternal, Used GPU Guide, GeForce 600, 700, 900, 10 & Radeon HD 7000, 200, 300, 400 series! (YouTube)
- WCCFTech - AMD’s Fine Wine In Action – Radeon HD 7970 More Than Twice As Fast As NVIDIA’s GTX 680 in DOOM Eternal, Same For All GCN Cards
- TechSpot - DOOM Eternal Tested on Low-end Graphics Cards