Doom Eternal - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

H2SO4
Začátečník
Začátečník
Registrován: 13. lis 2005
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od H2SO4 »

CPU:i9-13900K | MB:ASUS ROG Maximus Z790 HERO | VGA: Asus 4090TuF OC | ram:2x32GB 5600Mhz | SSD:850pro 128GB + evo 1TB | Audio:Creative Titanium | Repro:Z-5500 | MONITOR: QLED55" 4K | Case:Corsair 1000D | zdroj:EVGA Supernova 1300W | os:Windows 11
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Hra podle vseho beha o dost lip na Nv kartach.To jsem fakt necekal u vulkan hry.
https://www.youtube.com/watch?v=WjITCVPxb1s
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Hmm, zajínavé že to HWU vyšlo jinak než zbytku světa... viz. linky na performance reviews z prvního postu :mrgreen:
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Tak ten pokles fps při blbnutí z detaily oveřen - prostě málo VRAM na ultra-nightmare detaily. Hra sice ukazuje, že by vyžadovala 6,7GB, ale hned po načtení levelu je VRAM zadělaná na 7,9-8GB (aktuálně jsem Cult Base, ale stejné je to i na té stanici).
Hned po načtení: 1440p 94fps / 4% PCI-E, přepnutí na 4K - 62fps, přepnutí zpět na 1440p - 87fps / 8% PCI-E a VRAM pouze 7,2GB. Na stejný efekt se dá narazit i při delším hraní, kdy hra stále mění data ve VRAM a RAM.

Takže nic nového pod sluncem, na co ještě před 4-mi lety trpěla 2GB karta nyní už začíná potkávat i 6/8GB karty, super, super. To až vyjdou nový konzole, tak 8GB karty budou low-end na vyhazov. :-D

Jinak po technické stránce je ten DOOM super, grafika proti původnímu poskočila hodně vysoko a plynulé to je téměř i ve 4K ( až na výjimky se to drží 60fps, ale doom chce prostě 100+ fps, takže QHD musí na 2070tce stačit). optimalizace je tedy perfektní.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Riku »

Je vůbec nějaký vizuální rozdíl v nastavení toho texture poolu? Já jsem si nějak ničeho nevšiml.

Jinak když pominu super optimalizaci tak ten artdesign je naprosto parádní. (jediný co bych vytknul, jsou takový ty pekelný nechuťárny a vnitřnosti ve velikosti baráku, ty občas vypadají hrozně umělě a nepřirozeně.)
tady ty humusárny v pozadi třeba
https://assets.rockpapershotgun.com/ima ... rmance.jpg
PS5 | LG OLED CX55
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od webwalker »

Ache píše:
webwalker píše:Nesledoval, měl jsem puštěnou metriku jen ve hře. Ale ono by to na věci asi ani nic nezměnilo, prostě se tak u mě nedá testovat hra pro všechna rozlišení v jednom zápřahu :(
No jde o to, že mě třeba na 8GB kartě (RTX 2070) ta hra vyžírá všechnu paměť. Na podobný efekt sem dost často narážel i na PCT recenzích dříve s 2GB GTX 960 - přeplo se rozlišení na vyšší a pak při snížení na původní už fps nesedělo, protože hra si přeorganizovala memory management (na kratě bylo volno více paměti (o pár MB :-) ), ale více byl vytížen PCI-E = více to tahalo textury s RAM. Třeba DOOM kvůli náročnosti na VRAM (při ultra-nightmare dělá to samé - nezkoušel sem).
No ono je to spíš tak, že o naplnění VRAM rozhoduje ono nastavení hry. Prostě když nastavíš ULTRA NIGHTMARE, zaplní se ti (skoro) celých 8GB. Když nastavíš třeba ULTRA, zaplní se ti jen 6GB. Proto si třeba s GTX 1660 nebo RX 5600XT nemůžeš zahrát na ULTRA NIGHTMARE, protože ti hra nemůže alokovat těch svých potřebných 8GB.
doom-eternal-vram-usage.png
Za povšimnutí pak stojí, že se ta alokace VRAM prakticky vůbec nemění a vytížení PCIE se pohybuje jen něco kolem 6% (nic se tam tedy nějak intenzivně nenačítá).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

webwalker píše:Za povšimnutí pak stojí, že se ta alokace VRAM prakticky vůbec nemění a vytížení PCIE se pohybuje jen něco kolem 6% (nic se tam tedy nějak intenzivně nenačítá).
Změní se právě až při přehození do vyššího rozlišení (4K např.), kdy přeteče a pak se vrátíš zpět. Mě to po návratu ze 4K hází něco mezi 7,2-7,4GB, jinak čistě načtená hra v QHD ale i FHD si alokuje cca těch 7,8-7,9 GB - takže úplně nadoraz.

Na druhou stranu taky vůbec nepozoruji nějaký rozdíl v kvalitě textur při snížení tohoto detailu, takže k klidu to stačí nastavit na High a nepřeteče to ani na 6 GB kartě (nehrozí pak výkyv fps).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

Já hraji vše na Ultra-Nightmare v 4k na 2080S, ale Texture Pool Size jsem měl musel dal nižší (Nightmare), ale potom jsem ho ještě shodil na Ultra a už to vypadá OK, jinak mi dost klesaly fps a vytížení PCI-E bylo 30%... ale jenom u některých lokací, totiž pozdější lokace mi přijdou o dost náročnější (Super Gore Nest).
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Tak podobné propady jsem zatím neměl. K 70 fps mi to zatím padalo jen (např. v tom zbořeném městě prorostlým těma nechuťárnama - jak je uprostřed taková velká aréna a brána na všechny 3 klíče, asi zatím nejnáročnější scéna) asi kvůli "slabému" GPU. Jinak asi pro jistotu můžu doporučit snížit tenhle detail, protože vizuální rozdíl je 0, stejně jako v původním Doomu:

https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hr ... on?start=7

Zkoušel jsem chvíli jet i na low, a nějaké zásadní doskakování textur se nekoná. Já to dal na ultra a už sem nepozoroval vyšší zatížení PCI-E než 8%. Předtím to skákalo i na cca 20% po delším hraní.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od webwalker »

Tak tady jsou moje měření, i když díky koronaviru tam těch grafik není moc (Alza nestíhá) :(

Nejlepší grafické karty pro DOOM Eternal >>
doom-eternal-clanek.jpg
[/url]
Díky PowerTrackeru je tam nově také vše kolem spotřeby (CPU, GPU, Systém). No a nakonec mě celkem udivuje, že moje výsledky jsou o poznání lepší, nežli v ostatních recenzích.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

pěkná práce. Sice krátký test neukáže, jak se to chová po delším hraní (kdy to PCI-E na Ultra Nightmare atakuje i přes 20%). Ale i tak je vidět, že na 8GB kartě je lepší nastavit jen Ultra a mít klid, že to nikde nebude kolísat. Při natavení Ultra sem se dostal maximálně na 7GB, takže rezerva a vizuální rozdíl 0.

Co mě na tom testu překvapuje je ale vynikající efektivita 5700 a naprosto příšerná neefektivita 5700XT :shock: Když si vezmeme, že rozdíl ve výkonu mezi nimi je +- stejný jako mezi RTX2070 a 2070 SUPER (u kterých i odpovídá % rozdílu spotřeby), tak 5700XT je očividně vyhnána mimo hranice efektivity - pomalu dvojnásobná spotřeba při nárůstu výkonu 15%? WTF?
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
pensilvania
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 13. led 2008
Bydliště: Ostrava

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od pensilvania »

Mám problém se zamrzáním hry. Teměř vždycky když vlezu ve hře do mapy tak mi hra zamrzne stylem že zvuk jede ale myš se nehýbe a obraz je statický. Musím pak vždy vypnout hru přes správce úloh. Grafika je Gigabyte 1080. Drivery jsem zkoušel 445,74 a 445,75. Hraju v rozlišení 5120x1440 při 100Hz. Obvykle hraju s g-sync compatible, zkoušel jsem to vypnout ale žádná změna. Detaily jsem zkoušel mezi ultra nightmare a high. Jinak hra jako taková mi jede v pohodě, jen prostě v když chci upravit zbraň nebo se podívat po mapě tak to zamrzne.
cpu: I9-9900KS mb: Asus ROG STRIX Z390 gaming-f, ram: 2x16GB Gskill 3600Mhz CL16, hdd: 2x SSD NVMe Samsung 970PLUS 1TB + SSD Sata Samsung 860EVO 1TB + Samsung 870EVO 2TB gpu: Asus ROG STRIX 3080 12GB case: Fractal Design Define R6 Blackout, zdroj: Fractal Design ION+760P audio: Sennheiser PC 373D LCD: Samsung Odyssey G9 NEO
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Takže ty testy měl opravdu blbě.

Hmm, v diskuzi Steve zmiňuje i ten bug s vyžíráním VRAM a poklesem FPS při změnách rozlišení, ale u něj prý jen u AMD GPUs, zatímco tady ten samý bug potvrdil Ache a webwalker i na nV GPUs :?
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Ty vysledky jsou skoro stejny.Porad je nv rychlejsi.AMD se dari v prazdnych levelech, ktere uz byli prosle.Proto v nekterych testech je AMD lepsi.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Takže ty testy měl opravdu blbě.

Hmm, v diskuzi Steve zmiňuje i ten bug s vyžíráním VRAM a poklesem FPS při změnách rozlišení, ale u něj prý jen u AMD GPUs, zatímco tady ten samý bug potvrdil Ache a webwalker i na nV GPUs :?
To je spíš vlastnost než bug, až vyjdou nový konzole s 16GB pamětí, tak můžeme na dobro říct sbohem 8GB grafárnám. :lol:

V DOOMovi ale není jednodušší řešení, než nastavit textury na Ultra a hrát ve stejné kvalitě, bez rizika poklesu výkonu.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Dnes je v mnoha pripadech nastaveni textur jen nastaveni kolik si jich ma GPU narvat do VRAM a ty nejvyssi nastaveni jsou klidne prehnany, ale samotnou kvalitu to neovlivni. Ostatne VRAM dnes funguje spis jako buffer.
Obrázek
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od webwalker »

HEAD píše:Ty vysledky jsou skoro stejny.Porad je nv rychlejsi.AMD se dari v prazdnych levelech, ktere uz byli prosle.Proto v nekterych testech je AMD lepsi.
Ono to spíš vypadá tak, že HWU ty testy zvojtili a teď neví jak se z toho vykroutit :)

1. ten bug u přepínání rozlišení je ve hře, takže jsou postižena NVIDIA stejně jako AMD (zřejmě jim tam po přepnutí rozlišení zůstává alokovaná VRAM)
2. u RTX 2070S se mi stávalo, že třeba místo správných 225 FPS jsem měl najednou 180 FPS což je až 25% rozdíl (u AMD to bylo podobné)
3. když chceš testovat a porovnávat frametimes, tak ti tam prostě jen tak nemohou nekontrolovatelně pobíhat nepřátelé. Proto se také testuje bez nich. Pravda je, že s nimi ti fps trochu klesne, ale je to téměř zanedbatelné. Nedalo mi to a tak jsem to vyzkoušel v Doom a vyšlo mi 190/195 fps u RTX 2070S a 175/182 fps u RX 5700 XT. Statická pozice, ve které přede mnou nejdříve pobíhala horda démonů, které jsem pak vystřílel stoupl si na stejné místo.

Jinak, ten bug s rozlišením (abys nemusel po každé změně restartovat hru) se dá napravit tak, že při změně rozlišení změníš také Preset, který po uložení zase vrátíš zpět a dají se tedy testovat všechny rozlišení v jednom zátahu :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Doom Eternal - Technická stránka hry

Příspěvek od webwalker »

Ache píše: Co mě na tom testu překvapuje je ale vynikající efektivita 5700 a naprosto příšerná neefektivita 5700XT :shock: Když si vezmeme, že rozdíl ve výkonu mezi nimi je +- stejný jako mezi RTX2070 a 2070 SUPER (u kterých i odpovídá % rozdílu spotřeby), tak 5700XT je očividně vyhnána mimo hranice efektivity - pomalu dvojnásobná spotřeba při nárůstu výkonu 15%? WTF?
Tak ono zase až tak překvapující není. RX 5700 XT už v referenci běží na hraně specifikací (možná i trochu nad) ale furt při celkem dobré spotřebě. No a pak přišly vendoři se svými výkonnými chladiči a frekvence s power limitem napálily ještě výše (samozřejmě se souhlasem AMD). No a takhle to teď vypadá. Získali tak 3-4 % výkonu při abnormální spotřebě :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“