Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od CageJ »

CageJ píše:tiež nesúhlasím
GTA3/Vice City má oproti MAFIA 1 výrazne horšiu grafiku... dokonca si myslím, že bez problémov prekoná aj GTA SA
V USA nebolo MAFIA úspešná, pretože mala slabší marketing a príšerný out-of-sync dabing
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Paul »

werygood píše:
Paul píše: A Mafia se dá dnes hrát úplně stejně jako GTA3. Bez sebezapření. Mafia byla ještě o dost dál než GTA3 co se grafiky, fyziky a designu týče. Vypadala líp i než San Andreas co vyšlo o nějaký dva roky později.
Hrál jsem všechny tři hry v návaznosti na sebe a Mafia byla vizuálně nejslabší, tak hnusné textury GTA 3 rozhodně nemá. Byla ale možná o trochu lépe propracovanější, to ano.


A porovnávat to se SA je už ale hodně mimo.
Doporučím LASIK. Z vlastní zkušenosti.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
werygood
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 18. dub 2005

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od werygood »

Dnes oboje zase zapnu a uvidim.
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Raikkonen »

Mafia hlavně dlouho neměla konzolové verze, vyšly až o rok a půl později. Naopak GTA III a Vice City vyšly nejprve na PS2, o půl roku později na PC, poté i Xbox. Stejně největší rozdíl byl, že Mafii člověk hrál kvůli příběhu. V sérii GTA se hlavně blblo a utíkalo před policií, kvůli příběhu to snad nehrál nikdo (to se částečně mohlo změnit až s Vice City a jeho parodií na mafiánské filmy).
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Ache »

werygood píše:Hrál jsem všechny tři hry v návaznosti na sebe a Mafia byla vizuálně nejslabší, tak hnusné textury GTA 3 rozhodně nemá. Byla ale možná o trochu lépe propracovanější, to ano.

A porovnávat to se SA je už ale hodně mimo.
To nemyslíš vážně? GTA3, VC (a částečně i SA) má převzaté textury s Playstation 2 = kvůli 4MB grafice byl nejčastějším formátem textur bylo 4 bit paletizace = 16ti barevná textura. Proto je také GTA3 tak šedé. Ve Vice city a San adreas už to dokázali docela slušně optimalizovat, ale stále to je poznat. Rozlišení textur také minimální. Protože tyhle hry byly primárně dělaný pro PS2 se 4MB grafikou.

MAFIA naopak vznikala jako čistě PC hra, takže kombinuje 32bit komprimované a nekomprimované (pro 64 MB a více grafárny) textury s 8-bit paletized (většina textur budov, kde 256 barev v pohodě stačí). GTA 3 bylo hnusné už při vydání. Mafia naopak vypadala ve své době velice fotorealisticky. A stárla dlouho. Jejím hlavním problémem pak bylo, že nevyužívala detailní textury (známé třeba z unreal enginu), takže při pohledu z blízka bylo vše rozmazené. Ale po technické stránce nelze vůbec mafii a GTA 3 nebo VC srovnávat. Proti Mafii byly GTAčka otřesný konzolistický shit.

Tím samozřejmě nechci nijak ubírat na zábavnosti GTA her, ale po technické stránce bylo GTA fakt slabota.
Naposledy upravil(a) Ache dne pát 15. kvě 2020, 22:56, celkem upraveno 1 x.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Hladis »

Taky nevim kde kdo vzal, ze GTA 3 ma lepsi grafiku. Naopak ji ma viditelne horsi a technicky neni tak promakany.
Ache píše:Faketracing (Ache TM).........Tipoval bych jen nějaký vylepšený SSR.
Nasel jsem tu prezentaci a tam prezentovali modifikaci SSR, takze pokud to tam bude, bude to "faketracing".

Obrazky (nejspis hodne stylizovany-upraveny):
https://www.idnes.cz/hry/novinky/mafia- ... creen4.jpg
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Ache »

Nemusíš editovat to SSSR - já tím myslím vylepšené SSR - tedy: Super Screen Space Reflection :P
Teoreticky stačí, když grafika bude mít k dispozici i data mimo viditelnou zónu obrazu (renderovat data i mimo viditelné rozlišení) a máš odrazy jako s "poctivým" raytracingem. Otázka je pak, co je náročnější - jestli poctivý raytracing na výpočet odrazů anebo počítat např. 360° obraz, z toho vyrenderovat jen např 95° FOV a zbytek využít na SSR :-D - jen teoretizuju, protože tohle by mohlo fungovat. Klasické SSR je omezeno jen tím co je vyrenderovaný na monitoru a nebere se vůbec v potaz to co je mimo FOV.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
werygood
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 18. dub 2005

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od werygood »

Jsem to rozjel, hrál a musím dát zapravdu, že Mafia není takový blivajz, jak GTA3 - ta auta jsou hnusná, v Mafii naopak celkem hezká. Na druhou stranu asi tuším, kde jsem vzal, že vypadá líp - to prostředí je oproti GTA takové... chudé. Někdy až moc.

A taky jí budiž ke cti, že to jede pod W10 na první dobrou, což o GTA říct nemůžu.
Naposledy upravil(a) werygood dne pát 15. kvě 2020, 23:47, celkem upraveno 1 x.
LastPCgamer
Začátečník
Začátečník
Registrován: 25. pro 2012

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od LastPCgamer »

Tak zahral som si zavod v orginal Mafia znova na obtiaznost Extremni a vyhral som na 3. pokus. Je to dost narocne aj dnes. Potom som to skusil znova ale mal som par pokazenych startov takze vyhral som znova az po niekolkych pokusoch. Schvalne som zvedavy ako spracuju tento aspekt v remaku. Obavam sa ze tam daju len nejaku casual verziu zavodov.
CPU: Intel Core I7 5820K@4.5GHz; Cache 4GHz + Noctua NH-D15;*** MB:ASUS X99-A;*** RAM: 4x4GB DDR4 3000MHz CL 15-17-17-35 1T Corsair;*** GK: EVGA GeForce GTX 1080Ti SC Black Edition Gaming ICX***;*** M.2 NVMe SSD: Samsung 970 EVO PLUS 500GB;*** SATA III SSD: Samsung EVO 850 500GB, Crucial MX500 1TB;*** SATA II HDD: 500GB Hitachi 7200RPM ;*** Op. Drive: Samsung DVD-RW SH-S223F;*** Sound Card: ASUS Xonar Phoebus;*** PSU: Seasonic SS-860XP Platinum;*** MOUSE: RAZER Deathadder Chroma;*** MOUSEPAD: Roccat Taito;*** KEYBOARD: Roccat Isku;*** HEADSET: Sennheiser PC 360 G4ME;*** MONITOR: 27" Acer Predator XB271HU 144Hz, IPS, G-Sync;*** CASE: Cooler Master HAF 922;*** OS: Windows 10 64bit Home; Herné konzoly: Playstation 5, NINTENDO Switch
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Riku »

Hladis píše:Taky nevim kde kdo vzal, ze GTA 3 ma lepsi grafiku. Naopak ji ma viditelne horsi a technicky neni tak promakany.
Ache píše:Faketracing (Ache TM).........Tipoval bych jen nějaký vylepšený SSR.
Nasel jsem tu prezentaci a tam prezentovali modifikaci SSR, takze pokud to tam bude, bude to "faketracing".

Obrazky (nejspis hodne stylizovany-upraveny):
https://www.idnes.cz/hry/novinky/mafia- ... creen4.jpg
https://www.idnes.cz/hry/novinky/mafia- ... creen5.jpg
tady je vidět jak jsou ty odrazy úplně mimo (odrazy kol, hlavně to přední kolo modrého auta.. to je spíš nějak špatně upravené)
PS5 | LG OLED CX55
petsild
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. črc 2012
Bydliště: Praha 10

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od petsild »

To by znamenalo že půjde o falešný ray tracing, zahraje tak více :) fanoušku v relativně pěkné grafice.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Hladis »

Pokud si to dobre pamatuju, tak oni pouzivaji na odrazy kombinaci SSR a dynamickych cube map, ktery dotvari ten zbytek co je mimo obraz. To samo neni RT. Vzdy pokud nekdo operuje s RT, tak uz to, ze by to melo jet bez DXR na nejaky plecce, indikuje, ze to RT opravdu nebude, ale bude to nejaky druh "faketracingu" (Ache tm :) ), tedy nejaky druh SSR, SVO, atd... Samo to neznamena negativni zpravu, klidne to muze vypadat vcelku dobre a bezet i na mene vykonych strojich.
Obrázek
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Riku »

Kombinace SSR a cubemap je v "pohodě".. nejhorší jsou hry, kde spoléhají pouze na SSR a jakmile nemáš v obraze objekt nad vodou tak najednou vše zmizí a z vody je prázdná plocha jednotný barvy jak ve hře z roku 96 "facepalm"
PS5 | LG OLED CX55
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Paul »

Riku píše:Kombinace SSR a cubemap je v "pohodě".. nejhorší jsou hry, kde spoléhají pouze na SSR a jakmile nemáš v obraze objekt nad vodou tak najednou vše zmizí a z vody je prázdná plocha jednotný barvy jak ve hře z roku 96 "facepalm"
Tohle je voser, jedna z mála věcí co bych vytknul grafice Huntu a Kingdom Come.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od CageJ »

Ache píše:
werygood píše:Hrál jsem všechny tři hry v návaznosti na sebe a Mafia byla vizuálně nejslabší, tak hnusné textury GTA 3 rozhodně nemá. Byla ale možná o trochu lépe propracovanější, to ano.

A porovnávat to se SA je už ale hodně mimo.
To nemyslíš vážně? GTA3, VC (a částečně i SA) má převzaté textury s Playstation 2 = kvůli 4MB grafice byl nejčastějším formátem textur bylo 4 bit paletizace = 16ti barevná textura. Proto je také GTA3 tak šedé. Ve Vice city a San adreas už to dokázali docela slušně optimalizovat, ale stále to je poznat. Rozlišení textur také minimální. Protože tyhle hry byly primárně dělaný pro PS2 se 4MB grafikou.

MAFIA naopak vznikala jako čistě PC hra, takže kombinuje 32bit komprimované a nekomprimované (pro 64 MB a více grafárny) textury s 8-bit paletized (většina textur budov, kde 256 barev v pohodě stačí). GTA 3 bylo hnusné už při vydání. Mafia naopak vypadala ve své době velice fotorealisticky. A stárla dlouho. Jejím hlavním problémem pak bylo, že nevyužívala detailní textury (známé třeba z unreal enginu), takže při pohledu z blízka bylo vše rozmazené. Ale po technické stránce nelze vůbec mafii a GTA 3 nebo VC srovnávat. Proti Mafii byly GTAčka otřesný konzolistický shit.

Tím samozřejmě nechci nijak ubírat na zábavnosti GTA her, ale po technické stránce bylo GTA fakt slabota.
Tú hru v živote nehral vieš ako :D ..
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
werygood
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 18. dub 2005

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od werygood »

Hrál, dostal jsem originálku k narozeninám někdy okolo 2007, ale nahodil jsem ji až vloni :D Ještě ji mám od té doby i nainstalovanou... jo, grafika nevypadá tak zle, jak jsem si myslel. Největší rozdíl je snad v autech, tam GTA ztrácí o parník.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Ache »

Tak to jo. Já jí hrál v době vydání - teda jestli se tehdy dalo mluvit o hraní. :-D Díky HW náročnosti (hlavně na CPU) to bylo dost na hraně Protože Duron 950 co jsem v té době měl nebylo úplný terno. Až pak na Atlonu 2500+ OC s 256 MB RAM a Radeonu 8500 to lítalo slušně. Proti GTA byly lepší jak vozy, tak i prostředí. Textury barevnější a většinou ostřejší. Mě to tehdy proti GTA přišlo fotorealistický. Hlavně textury postav a mimika obličejů - to byl level, který dlouho ještě žádná jiná hra neměla.

GTA mělo akorát výrazně vyšší dohlednost prostředí. V mafii bylo dost viditelné dokreslování, protože to bylo limitovaný na cca 300-500 m dohlednost (na venkově byla o něco vyšší). GTA jí mělo za slunečného dne téměř neomezenou a jen se postupně dokreslovaly detailnější modely.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Paul »

Já hrál GTA3 i Mafii v době vydání, obě několikrát dohrál. Mafia působila next gen, protože prakticky vzala kvalitu grafiky lineárního Max Paynea a hodila jí do open worldu, a navrch fantastickou fyziku a destruktubilitu k tomu. Na GTA3 byl ten PS2 origin hrozně poznat. Ale jinak taky super zábavná hra, ne že ne. Ale Mafie prostě byla jinde. Ikdyž měla některý textury velmi lowres a ta dohlednost byla slabší. Dnes řešitelné mody.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od CageJ »

Doma mám ešte dobový Gamestar s titlkou MAFIA :) - pekný vizuál.
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od HEAD »

Ache píše:Tak to jo. Já jí hrál v době vydání - teda jestli se tehdy dalo mluvit o hraní. :-D Díky HW náročnosti (hlavně na CPU) to bylo dost na hraně Protože Duron 950 co jsem v té době měl nebylo úplný terno. Až pak na Atlonu 2500+ OC s 256 MB RAM a Radeonu 8500 to lítalo slušně. Proti GTA byly lepší jak vozy, tak i prostředí. Textury barevnější a většinou ostřejší. Mě to tehdy proti GTA přišlo fotorealistický. Hlavně textury postav a mimika obličejů - to byl level, který dlouho ještě žádná jiná hra neměla.
Jo ta hra byla strasne narocna na cpu a po namodovani porad jeste je.6700k na 4.5ghz to nedava na 60fps :)
Tehdy jsem si hru zahral bez propadu pod 20fps az na athlonu xp a GF4TI :)
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“