Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od marek16 »

Stuttering nevnímám, graf afterburneru je hladkej, ale zas mám poměrně silný CPU (9700k).
Jinak trošku update k výkonu s GTX 1080 - jak se hra trochu rozjede, drží se to spíš okolo 70fps, a v náročnějších pasážích to jde i na 60, což už se mi přestává líbit (kemp banditů s deštěm). No, myslel jsem že ještě nějakou dobu vydrží, ale asi půjde brzo do světa, pokud to patch nezrychlí :D

Jinak z toho co psali na redditu mi vyplývá, že ta hra má nějaký problémy při práci s pamětí (ať už je to leak, nebo jen nějaký plýtvání), a padá hlavně proto, a častěji lidem co mají malou ram. Někteří reportovali využití paměti (ne vyloženě memory v task manageru, ale commit size nebo tak něco) i přes 30GB. Prej na to pomáhá nastavit pagefile na aspoň 32GB a povypínat všechny možný overlaye (steam, gf experience, afterburner..) a kravinky.
Quis custodiet ipsos custodes?
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

stuttering
https://www.youtube.com/watch?v=wO43ryWWYQ0

Je to presne jako u DF videa-i kdyz clovek absolutne nic nedela kazdych 300framu je tam spike.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od rbclass »

ziadny stuttering nemam..mam 60fps lock v rivatunery a hra ide 60fps rockstable a to mam vsetko na max..jediny pokles zaznamenam na zaciatku a konci animaciek

grafika sa viacmenej flaka na 1300Mhz
hram v 1920*1200

po polhodine mi appka na cistenie stanby cache vycistila plnu cache hned 16x (ziadna ina hra co som doteraz hral to tak rychlo nezaplnuje..)..cize tu by som videl trochu problem v tom ako hra naraba s pamatou
Obrázek
Naposledy upravil(a) rbclass dne ned 9. srp 2020, 23:10, celkem upraveno 1 x.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od killerek »

Ta hra musi fungovat i bez pousteni nejake appky. Proc by mel nekdo resit problem vyvojaru? Vypni tu apku a uvidime, jak ti to pobezi stabilne.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od rbclass »

tu appku nepouzivam kvoli tejto hre...a nevidim dovod ju vypinat,ked mi to bezi ok
len poukazujem,ze s tou hrou nie je vsetko ok,ohladom prace s pamatou
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

já to mám taky už dlouho v systému, už mi vyčistilo standby memory nějak 800x (32GB RAM) a při 16GB většinou ani nemáš žádnou RAM volnou už při načtení Windows - správce úloh zobrazuje standby memory jako volnou a ono je v tom nějakej přednačtenej balast (sledování prostředků to zobrazí detailněji), ona se pak uvolní až spustíš nějakou aplikaci/hru, která je hodně paměťově náročná, ale může to způsobovat stuttering...
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od rbclass »

tak to sa ti chova win trochu inak ako mne...ja ju nemam po spusteni win plnu ani nahodou (win sa chova k pamati inak,ak mas 16 a inak ak mas 32)..ale to sme OT
takto to mam po spusteni win https://i.ibb.co/tmnypW3/image.png
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

To je OK, jde o to, že se dá standby memory smazat restartem nebo vypnutím (vypnutím se myslí deaktivace hibernace - powercfg /h off), jinak se ukládá obsah RAMky na disk, což tak je nastavený defaultně ve Win 10.

A když mi PC běžel pár dní, tak bez toho programu bych musel víckrát restartovat PC, jinak se to moc nedá, ona bobtná donekonečna, ale zbytečně u herního PC, mi to jako přednačítá hru jakou budu hrát? Fičura k ničemu...
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Tak po spuštění už vidim, že se stutterem bude hlavně problém kvůli paměti. Zabráno 20 GB RAM a 7,7 VRAM hned po spuštění - pěkný. Už teď je jasné, že 8GB grafika si musí půjčovat paměť z RAM. Takže nějaký stutter lze čekávat (navíc to jistě po delším hraní ještě více zatíží RAM).

EDIT:
no to mě po... hned po prvních krocích vidim takový šizunk... já vim že to nemá raytracing, ale proč se proboha ve vodní hlavně, která je v uzavřené jeskyni održáží nějaký cubemapa s mraky? okej, jen tak dál...
https://abload.de/img/horizonzerodawn_2020_lpj33.jpg :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Ache píše:Tak po spuštění už vidim, že se stutterem bude hlavně problém kvůli paměti. Zabráno 20 GB RAM a 7,7 VRAM hned po spuštění - pěkný. Už teď je jasné, že 8GB grafika si musí půjčovat paměť z RAM. Takže nějaký stutter lze čekávat (navíc to jistě po delším hraní ještě více zatíží RAM).

EDIT:
no to mě po... hned po prvních krocích vidim takový šizunk... já vim že to nemá raytracing, ale proč se proboha ve vodní hlavně, která je v uzavřené jeskyni održáží nějaký cubemapa s mraky? okej, jen tak dál...
https://abload.de/img/horizonzerodawn_2020_lpj33.jpg :-D
To mě trochu fascinuje, na konzolích to běží s 6GB RAM na data i grafiku. Pěkně to doprasili.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

No nejvíc mě teda dostávají ty mraky - úplně stejná zbytečná vyžíračka výkonu jako v AC Odyssey

Mraky Ultra: https://abload.de/img/horizonzerodawn_2020_b5jjw.jpg
Mraky High: https://abload.de/img/horizonzerodawn_2020_3vkh8.jpg

- rozdíl kvality? neznatelný / Rozdíl výkonu? :lol:
Takhle se optimalizuje aby to náhodou na ultra neběželo zbytečně plynule.

Ale jinak to zatím vypadá dobře. Po tom horroru co tady někteří psali (pády a pod.), mě to přijde docela ok. Určitě to neni hůř optimalizovaný než ty ubisoftí Assasíni. :-D Ani ta RAMka nějak dál neleakuje, a sice grafárna má dost (stále se osciluje kolem 7,5 GB - takže je jasný že data musí čistit). Vytížení RAM (celkové, ale na pozadí jede stále to samé) max. 20GB, spíš to po načtení další úrovně kleslo na 17 GB. Takže těch 32 GB by s rezervou mohlo stačit. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od rbclass »

staci aj 16GB..pocas hrania mam obsadene celkovo cca 12GB a to mam v pozadi spusteny chrome s kvantom zaloziek (teraz som to zapol na cerstvo zapnutom pc,hram to 15 min a celkove obsadenie ram je 9,3GB,chrome v pozadi..takze RAM probelm nebude)

najviac RAM to teda obsadilo na zaciatku pri tom "optimalizacnom procese" ktory bezal 11 minut :) to bola ramka plna..potom to zacalo pomaly klesat

inak hej,bezi to ok..dost nechapem tu antikapman co sa okolo tejto hry vytvorila..ma to nejake technicke nedostatky,ale urcite nie take,ako sa stazuje 80% ludi na nete
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od spajdr »

spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od spajdr »

Hardware unboxed benchmark review

5700XT výkon na úrovni nebo lepší než RTX2080

https://youtu.be/bT-0Arz1E8E
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

A naopak Vega 64 na úrovni RX 580/ GTX 1060 - krásně optimalizovaná hra. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Na prapodivně nízký výkon Vega karet jsem upozorňoval už v prvním postu. Zajímalo by mě co je příčinou. Async-compute podporovaný je, stejně jako Single Pass Downsampler.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Ache píše:krásně optimalizovaná hra
Meli to dat do nV programu, Death Stranding na stejnym engine beha jak z praku. :twisted:
Kazdopadne koukam, jak to lidi tady nakoupili i pres stav v jakym to je. Takhle vyvojare v globale moc nedokopete k tomu, aby nevydavali bugfesty.Pak nenadavejte na nejaky spatny "optimalizace", kdyz to koupite i v takovym prisernym stavu. Hru si asi dam az to bude v nejakym normalnim stavu, za tohle nedam ani haler.
Obrázek
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od marek16 »

já to třeba koupil proto, že už strašně dlouho nevyšlo nic, co by mě zaujalo. V poslední době všichni vydavatelé sypou nějaký MMO/multiplayer kraviny (případně Minecraft, Pubg apod.), a mně už není 15 abych u toho seděl stovky hodin a dělal furt to stejný dokola. Takže single příběhovky se musí podporovat. (plus by bylo pěkné, aby vycházely další PS hry na PC, protože konzoli si kvůli čtyřem hrám za generaci kupovat nechci).

A reálně - není to vůbec tak hrozný jako můj původní komentář tady, nebo jak to maluje půlka internetu - vypadá to skvěle, hraje se to dobře, a kromě toho že to jednou za 1-4h spadne, tak jsem našel jenom dva problémy co mi vadí:
a) hra ignoruje šipku dopředu zmáčknutou hned po lootění (myslel sem že mi odešla klávesnice, ale je to bug, stěžovali si i lidi na redditu)
b) kamera se hejbe jak zfetovaná a postava chodí šejdrem, když chcete aby šla rovně.

Takže za mě, pokud trošku poladí ten výkon na Pascalu a opraví tohle, tak nemám problém. Ale hrát se to dá i teď.

//Baneshee - promaz OT
Quis custodiet ipsos custodes?
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od rbclass »

marek16 píše: b) kamera se hejbe jak zfetovaná a postava chodí šejdrem, když chcete aby šla rovně.
toto myslim bol aj v konzola verzii

Mne sa nepaci to,ze vlasy pri pohybe nie su animovane,ak nastavite viac ako 30fps
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

marek16 píše: a kromě toho že to jednou za 1-4h spadne...
To je docela zásadní "kromě". :)

Na Turingu to kupodivu jede stabilně, takže já mam jen fakt výhrady k technickýmu zpracování, ale hratelný to je. Např. vlasy při 30+ fps jsou hezký ojeb, ten sníh na tom videu taky (stopy ve sněhu pomocí tesselace tu už uměly hry 5 let zpět)...

Hlavně ale... proč mám po těch pár hodinách hraní takový pocit, že hraji podivné FarCry křížené s Tomb Raiderem?

Myslím, že kdyby to zůstalo na konzolích, tak to asi nikoho z Master Race trápit nebude. Chcete něco podobného? Dejte si TombRaidera (ty herní mechaniky jsou podobné). Ten lítá v pohodě, umí i stopy ve sněhu (RoTR), krásně animované vlasy (ne jen při 30 fps), normální kameru...
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“