Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je út 24. listopad 2020, 05:43

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 153 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 10:51 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
AllowedCry napsal:
A kde je ta strašná optimalizace, jak se tady furt brečelo, když to jede i na plečce? :lol:
:!:
Kód:
Já jsem pro měření výkonu grafických karet tentokrát nevyužil žádného z přednastavených profilů hry, ale vytvořil jsem si profil vlastní (viz obrázek).
Jako mě ty fpska byly taky podezřelý. Ale když sem se na to podíval pořádně tak jsem taky zjistil, že se šetřilo. Spousta nastavení je jen na MEDIUM, defakto se jedná o takový mix mezi original a Favor Quality. Na ultra tam má akorát Model Quality a Anisotropic filtr (který tam ale rozhodně ani na ultra není 16x).

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 11:52 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Je to měřené ještě před vydáním patche, akorát to Alze trvalo, nežli ten článek vydala (byl dokončen v neděli).
Nastavení hry je dle doporučení Digital Foundry, krom vynuceného aníza x16 v ovladačích. Z technických důvodů nic v ovladačích zásadně nevynucuji (časem na to totiž zapomenu a nastávají problémy u přeinstalace ovladačů). Nicméně výkon s vynucením AFx16 je zhruba o necelá 2% nižší.

Problémy s hrou jinak nebyly prakticky žádné (vždy krom prvního spuštění po výměně karty). Snad jen problém s ovladači 451.77. Po jejich náhradě 451.98 bylo vše OK. Ta hra asi bude náchylná na konfiguraci HW (jinak na netu nechápu tu kritiku).

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 12:00 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Každopádně je to custom nastavení. Proč ne, ale hodnotit podle toho nároky hry na VRAM? si tam měl dát aspoň graf vlivu toho detailu, když už děláš "rozbory". :) Na ultra to jistě sežere i více než 8GB VRAM.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 12:53 
Administrátor
Administrátor
Obrázek uživatele

Založen: 19. červen 2003
Bydliště: Satan City
Nahoru
Proč tam není GTX 1080Ti ? Jako chápu, že už se neprodává, ale pořád je to relevantní a dost rozšířená karta, snad všechny zahraniční testy, které jsem procházel jí zahrnují, je to zajímavé srovnání jak si stojí X let stará karta proti soudobé konkurneci ...

_________________
Goldnoob team proud member!


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 15:02 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@Ache: Dělám rozbory výkonu, nikoliv nastavení! Od toho jsou tu jiní (proto jsem vzal nastavení podle GF, kde je to pěkně rozebráno). Testováno je tedy v nastavení, o kterém si myslím, že ho bude využívat naprostá většina hráčů. Pochybuji, že si tam někdo dá například CLOUDS na ULTRA.

@Thellwin: Chybí tam dokonce i RTX 2080 SUPER. Důvod je prostý, tyhle karty prostě nedorazily :(

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 15:24 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
webwalker napsal:
Pochybuji, že si tam někdo dá například CLOUDS na ULTRA.
O tom pochybuji taky, ale já mluvím o texturách, ne o mracích :roll: ... naopak u nich bude minimum lidí, co bude dávat LOW/medium, když mají 8 GB kartu (což už dneska je standard). Z toho odstavce to zní tak, že prostě hra si vezme jen 6GB a konec. Chápu, že to je test porovnání výkonu grafik, proto mě test nároků hry na paměť trochu nedává smysl. (textury medium fakt dávají smysl jen na 4 GB kartě, jinak na fps vliv nemají)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 17:57 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Tak na FPS textury vliv mají i u grafických pamětí s 8 GB. Celkem malý 105/103 FPS ale je tam. Bohužel, vizuální stránka s texturami na ULTRA prakticky nikam neposkočí. Místo 6GB si to pak vezme 6.6 GB VRAM :)

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 18:40 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
webwalker napsal:
Místo 6GB si to pak vezme 6.6 GB VRAM :)
Hmm... sem to teď zkusil (sem to dal k ledu, moc mě ta hra nebaví - taková slabší ubisoftovina) a fakt že jo... oni to nějak patchli? Přísahal bych, že když sem to zkoušel poprvé, tak tam bylo 7.5-7,8 GB na ultra (takže prostě na doraz), nyní vidím 6,2 GB na ultra.
...tohle strašně sralo na těch rozborech - člověk se s tim mrcasil a samotnou hru si ani neužil (zabitej veškerej čas, aby článek byl co nejdřív), hledal kdejaký pixel co se změní jaký to má vliv... a bum po vydání článku patch a půlka věcí jinak. :roll: Sem měl dělat radši letsplaye. :lol:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: čt 20. srpen 2020, 19:23 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. prosinec 2003
Nahoru
v podste to beží jeden deň tak druhý tak, také niečo som už dávno nevidel
včera pekne naparádu žiadne lagy ani trhanica
dneska lag fest, prepady na 30 fps presne na tom istom mieste, proste posledný save
hra sa rozhodla že včera jej stačilo 9GB ram a dneska proste trebalo akolo 14GB
super optimalizácia ako z knihy
ako nerobiť port z konzoly :mrgreen:
inak je to ITX i7 8700k, 16GB ram, 2060s
niežeby sa na veľkom chovala inak , len tam proste môže zhltnúť 11GB vram a 32GB ram takže tak :roll:

_________________
Intel Core i9 9900kf@5,1GHz,Strix Z370 F, 2X32GB 3733 DDR4, Gainward Phoenix 3090 1,9/20GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 6,5 TB SSD, Topping D50s + Schiit Magni 2U + Shure1540, LG 38GN950, Mate 20 Pro, HTPC, ITX 8700k + 2060s + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 12:11 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 22. červen 2006
Bydliště: Brno
Nahoru
hra je hodně citlivá na fragmentaci paměti, stačí dlouho nerestartovat PC a výkon jde do kytek (a stabilita taky)

_________________
Quis custodiet ipsos custodes?


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 17:15 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 20. únor 2008
Nahoru
To nie je o fragemtacii pamäti,ale o preplnenej Standby cache. Dá sa to riešiť. Na začiatku témy som postoval obrázok.


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 17:27 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 21. květen 2011
Bydliště: Praha
Nahoru
A to se ten problém týká jen někoho? PC restartuji zřídka kdy a nic takového jsem nezažil, pohybuji se na cca 50-60fps furt. RAM a VRAM full, ale s PC se dá normálně pracovat.


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 17:30 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
U normalne fungujiciho PC + OS neni potreba cistit pamet ani dalsi vylomeniny pomoci nejakych super duper utilit.

Ja mam uptime 45 dni, zadne uzasne cistice jsem nikdy nepouzil a svete div se, vsechno chodi dobre a bez stutteringu.

Obrázek

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gainward RTX 3080 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 18:03 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Tenhle port je jeden z nejodfláknutějkších za poslední dobu, testy ukázaly že přetěžuje PCI-E, protože se milostiví ani neuráčili předělat memory management na klasické PC 2 segmenty a ta hra si myslí že jede na konzoli a bere RAM a Vram jako jednu fyzickou paměť a vůbec se nestará v které z nich má zrovna textury a díky tomu funguje dost náladově, prostě odfláknutej port.


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 18:13 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 21. květen 2011
Bydliště: Praha
Nahoru
Odfláknutý port, který běží naprosto v pohodě už od verze 0 :roll: Je mi fuk co si ta hra odkud bere, když běží ok. Nevím proč to někomu jede na nic, možná to jsou ty rock stable OC sestavy :-D jinak si nedokážu vysvětlit, že má někdo propad ke 30fps, to není normální.


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 18:21 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. prosinec 2003
Nahoru
ak je podľa teba dobrý port čo na 2080ti v FHD dáva avg 90fps tak ok
ked všetko ostatné okolo ide 2x toľko :mrgreen:
takisto tie opravy robia len tak zdlhej chvíle
logika nepustí no

_________________
Intel Core i9 9900kf@5,1GHz,Strix Z370 F, 2X32GB 3733 DDR4, Gainward Phoenix 3090 1,9/20GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 6,5 TB SSD, Topping D50s + Schiit Magni 2U + Shure1540, LG 38GN950, Mate 20 Pro, HTPC, ITX 8700k + 2060s + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 18:27 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Mě to jede taky ok, rozhodně nic nepadá. Akorát mě teď překvapila zátěž té VRAM - najednou to nejede na doraz a stutter 0%. Takže ano měl sem pravdu - stutterovalo to kvůli přetékání VRAM v té první verzi kdy to žralo 7,5-7,8 GB. Akorát neodpovídají fpska kvalita obrazu, tahle hra mě ve FHD běží tak, jak jiné hry v QHD, přitom graficky to žádný zázrak není. Na QHD (DSR) bych musel řezat detaily - což není úplně PC Master Race friendly. :twisted:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 19:11 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 20. únor 2008
Nahoru
Tiez mi to bezi ok,bez padov


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 20:20 
Začátečník
Začátečník

Založen: 13. červenec 2016
Bydliště: Slaný
Nahoru
Ja mam dohrany hlavni pribeh, ted jsem rozehral DLC a za celou dobu to jednou crashnulo. Akorat dnes se mi asi stahl nejaky patch, ktery vratil vsecho nastaveni na default, jak grafiku, tak ovladani. To sice nastve, ale jinak bez problemu.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X / Be quiet! DARK ROCK PRO 4 / ASUS ROG CROSSHAIR VI HERO / 4x8GB G.SKILL TridentZ Neo 3600MHz CL16 / GIGABYTE RTX 2070 SUPER GAMING OC 3X / ADATA XPG GAMMIX S11 Pro M.2-1TB / OCZ ARC 100-120GB / Transcend SSD370S-256GB / Corsair RM650 / Corsair 460X RGB


 Profil  
 Předmět: Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry
PříspěvekZaslal v: pá 21. srpen 2020, 21:21 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Vrácení nastavení na default neni nic, spíš je naprd, že instalace nových ovladačů na tomhle pitomém enginu způsobí, že se znovu kompilují ty shadery (Detroit to samý -tyhle konzolistický porty mě už fakt ***).

Celkem by mě zajímalo, zda jsou ty shadery kompilovaný ve finále ve stejné přesnosti pro AMD i NVidia... přeci jen, když záleží i na driveru, jak můžeme věřit, že zase třeba AMD něco nešidí (podezřele to sedne NAVI). :twisted:
Kdysi u takového GTA 3 se také lišila kvalita textur podle použité grafiky (převádělo to při prvním spuštěný textury u PS2 formátu - paletized textury na PC - 16bit/32bit/komprimovaný - podle schopností grafiky). Tady snadno můžou nastavit něco ve stylu "if AMD then half precision". :P

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 153 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 22 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.