Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

GamesPeter píše:Tak ta AI mi nepřijde vůbec tupá, ba naopak velmi potěšila. Ano našlo se pár vyjímek, kdyby tě borec normálně viděl nebo uslyšel, ale těch bylo fakt pár. Snažil jsem se hrát stealth a nepřátele byli dobře rozmístěni, chtělo to nasledovat pořádně jejich trasy, kdy se mění, jinak to kromě ostré střelby pak nešlo. Docela i reagovali z dálky a ne jak v jiných hrách, kde je fakt AI tupá a vidí tě na 5 metrů. V přestřelkách se kryli, kryli i své kolegy a snažili se mě obklíčit. Párkrát jsem zažil jak se bugli a třeba poslední borec jen stál a nereagoval. Nejhorší je, že někdy když si borce omráčil, či zastřelil tlumičem, tak to hned ve vedlejší místnosti nebo o patro dolů hned všichni slyšeli a šli po tobě, ale to je nejspíš jen občasný bug. Nejhorší je ale když borec dostane kulku nebo kudlu do hlavy a zařve aááááh!!! na tom by mohli fakt zamakat. Pak nevím jestli je to bug nebo fyzika, když borec spadne pokud zavadí o mrtvolu nebo se snaží něco přelézt, ale jinak kromě toho bych AI neoznačil, že je tupá.

Jinak ta roadmapa pro rok 2021 s tím multiple updates and improvements je fakt hustá a značí, že ta hra měla vyjít v listopadu 2021 a mohlo to být vše jinak, vypustit verzi pro oldgen a hru vyšperkovat pro PC s lepší optimalizací a grafikou pro nové konzole.
Ta kritika AI je spíš směřována na chodce a řidiče ve městě, např. že když jim parkneš auto do cesty, tak ho neobjedou a tak. Což je fér kritizovat, ikdyž nakolik je to závažnej problém je individuální, mě to zážitek nijak extra nekazilo, beru že je to víc RPG ve stylu Bloodlines než GTA-like akce.

Jinak nepochybuju že na tom aspoň rok a půl budou pracovat, jak na opravách a vylepšeních, tak novém obsahu.

//Baneshee - promaz OT
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Walker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od Walker »

Ahoj řešilo se tu nastavení permanentní češtiny? Při každém spouštění se to restartovali na ENG. Mám GOG verzi.
DoctorD
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. kvě 2004
Bydliště: Praha

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od DoctorD »

Walker píše:Ahoj řešilo se tu nastavení permanentní češtiny? Při každém spouštění se to restartovali na ENG. Mám GOG verzi.
Psal jsem to tu :D
V souboru zmen
goggame-1423049311.info

"language": "Czech",
"languages": [
"cz-cz"
Walker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od Walker »

Díky za info :)
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od marek16 »

tak jsem si trochu zkoušel Cyberpunk na 3060 Ti:

-detaily vše na max, vypnutá chromatická aberace, RTX Psycho, DLSS quality, sharpening filtr nvidia
-4k jede i v interiéru na 30fps a docela slušnej input lag, hratelný jen pro masochisty
-1080p v interiérech třeba k 80, venku většinu času těsně pod 60, ale jak mě to "těsně pod" u většiny her sere, tak tady s low motion blurem úplně v pohodě a nemám potřebu ničeho víc. Kupodivu i rychlá jízda autem po městě je 44, ale krásně plynulá. Sharpening filtr hodně pomáhá na velké televizi dohnat to, že to není 4k.
-kartu brzdí i 9700k na 4.6GHz, procák jede většinu času na 100%, ale taktovat jsem nezkoušel, protože pak žere 2x tolik, což mi za to nestojí
-osobně mi přijde, že ta karta je na hru takový rozumný minimum, což je poněkud smutné vzhledem k její současné ceně. (GTX1080 předtím se vůbec nechytala, bylo to hnusný a sekalo se to i okolo 60fps)

Každopádně to vypadá parádně a už se těším, až se do toho ponořím :)
Quis custodiet ipsos custodes?
Lemon42
Nováček
Nováček
Registrován: 03. zář 2015
Bydliště: Liberec

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od Lemon42 »

Tak ten novej patch tomu teda nasadil korunu...
Takhle si reputaci moc nenapraví. Pokud jste v určitém místě příběhu, tak pro vás hra skončila, minimálně do dalšího fixu. Zavolá Takemura a je konec, nic nejde, nejde pokračovat...Mimo jiné po update zmizely některé položky z kyberware vybavení, prostě jsou některé sloty prázdné i přes to, že achievement za celou výbavu těla už mám 14 dní.
Dále stále si hra nepamatuje nastavení jazyka...jsou tu návody na GOG, návod pro steam by se nenašel?
Chtěl jsem přes víkend hrát, no asi mám smolíka. Chtěl jsem se vrátit k předchozí verzi, ale vůbec mě nejde stáhnout přes konzoly starší sestavení (depot_file), oni něco změnili, myslím steam? Neví někdo nový postup?
Ryzen 9 5900X, Asus Crosshair VIII Dark Hero, Crucial Ballistix DDR4 32 GB (2x16GB) CL16 3600MHz, Asus TUF RX6800XT O16G Gaming, Samsung M.2 NVMe SSD 980 Pro 1TB, Corsair Hx850, FractalDefine R7 XL, Win 10 Pro
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od madPav3L »

Lemon42 píše:Mimo jiné po update zmizely některé položky z kyberware vybavení, prostě jsou některé sloty prázdné i přes to, že achievement za celou výbavu těla už mám 14 dní.
Dále stále si hra nepamatuje nastavení jazyka...jsou tu návody na GOG, návod pro steam by se nenašel?
Zkoušel jsem dva různé savy, jeden před koncem hry a jeden tak nějak v půlce a kyberware žádný nezmizel.
Nepoužíváš nějaké mody, protože ty asi nejsou aktualizované a pak by to mohlo dělat problémy?
Návod na Steam verzi už jsem několikrát psal.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
Lemon42
Nováček
Nováček
Registrován: 03. zář 2015
Bydliště: Liberec

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od Lemon42 »

Žádné mody, i když chuť byla na minimapu.
Ryzen 9 5900X, Asus Crosshair VIII Dark Hero, Crucial Ballistix DDR4 32 GB (2x16GB) CL16 3600MHz, Asus TUF RX6800XT O16G Gaming, Samsung M.2 NVMe SSD 980 Pro 1TB, Corsair Hx850, FractalDefine R7 XL, Win 10 Pro
_marduk_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2009
Bydliště: Nitra, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od _marduk_ »

marek16 píše:tak jsem si trochu zkoušel Cyberpunk na 3060 Ti:

-detaily vše na max, vypnutá chromatická aberace, RTX Psycho, DLSS quality, sharpening filtr nvidia
-4k jede i v interiéru na 30fps a docela slušnej input lag, hratelný jen pro masochisty
-1080p v interiérech třeba k 80, venku většinu času těsně pod 60, ale jak mě to "těsně pod" u většiny her sere, tak tady s low motion blurem úplně v pohodě a nemám potřebu ničeho víc. Kupodivu i rychlá jízda autem po městě je 44, ale krásně plynulá. Sharpening filtr hodně pomáhá na velké televizi dohnat to, že to není 4k.
-kartu brzdí i 9700k na 4.6GHz, procák jede většinu času na 100%, ale taktovat jsem nezkoušel, protože pak žere 2x tolik, což mi za to nestojí
-osobně mi přijde, že ta karta je na hru takový rozumný minimum, což je poněkud smutné vzhledem k její současné ceně. (GTX1080 předtím se vůbec nechytala, bylo to hnusný a sekalo se to i okolo 60fps)

Každopádně to vypadá parádně a už se těším, až se do toho ponořím :)
na fullhd 100% vyťaženie cpu alebo na 4k? Potom nechápem, že 2700x na fullhd nepreliezla 60% load, bez dlss a rtx
AMD Ryzen 7 2700X/SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 | Gigabyte B450 AORUS PRO | Kingston HyperX Predator 16GB 3333MHz | MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X | Samsung 970 Evo Plus 500GB | WD60EFAX | WD80EFAX | Seasonic Focus GX 650W | SilentiumPC Signum SG1M | Razer DeathAdder V3 | Genius SlimStar 130 | Genius SP-HF 1250B | Dell S2721DGFA | Sony WH-1000XM4
fortress
Začátečník
Začátečník
Registrován: 31. pro 2005

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od fortress »

DLSS dost vytěžuje procesor, na mojí 9900K občas i 75 %
7800x3D, Gigabyte X670 Aorus Elite , 32GB DDR5 6000mhz CL30, Gigabyte Gaming 4090, 1TB WD Black S850, Samsung 970 Evo 500GB + storage.
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od marek16 »

_marduk_: Ve fullHD to bylo. 4k jsem nesledoval, nedalo se to hrát.
Quis custodiet ipsos custodes?
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od TankGeorge »

Nějaký důvod nepoužít levnější DLSS (ultra performance) rovnou na 4k? Píšeš, že máš 4k monitor, renderuješ to ve fullHD, ale stejně používáš DLSS (quality) + sharpenning.

Každopádně jsem nikde neviděl diskuse o kvalitě DLSS, která je pěkně naprd. Hrál jsem to na psycho RT při 3440x1440 DLSS quality a rozpětí bylo 80-40 FPS podle scény. Nějak jsem to překousal. DLSS děsně kurví ten obraz, ale v nativu se to nedá hrát na ani medium RT lighting, natož na psycho. Je nutné nějaké RT úplně vypnout, nebo mít žaludek na dropy k "cinematic" FPS. Nastavil jsem si svůj sharpen v ReShadeMe, ale furt jsem měl pocit, že to není ono ani zdaleka. Nejvíc berou za své drobné detaily stínování povrchů, ambient occ, při DLSS jako by tam toho dost chybělo a celkově se ztrácí kontrast.

Jsem teda línej to zapnout a udělat screeny nativ vs DLSS, ale zajímalo by mě, jak zkušenosti s DLSS v CP77 přijdou ostatním

ED: tak tady jsem našel screeny

nativ
https://i.imgur.com/CUsIKqk.jpg

DLSS quality
https://i.imgur.com/WzQDp3y.jpg

DLSS quality + custom sharpenning
https://i.imgur.com/pKuhQk1.jpg
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Mě na tom DLSS sere akorát ta ztráta kvality AF filtrace. Na balanced 16x HQAF vypadá jak nějaký 2x až 4x AF a na Performance skoro jak klasický trilinear. Jinak ostrost hran a pod je vyloženě zázrak, když si vezmem z jakého rozlišení se to dopočítává. si nastav třeba jen ten 720p rozlišení (odpovídá to v tvým případě DLSS P) a porovnej si výstup obyč. upscalu přes monitor/GPU vs. DLSS, případně ten CAS. Nesrovnatelný. Ten raytracing bez DLSS prostě nejde, já mam třeba v nativu bez RT vyšší fps než z RT+DLSS P (UP je fakt na prd).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Lemon42
Nováček
Nováček
Registrován: 03. zář 2015
Bydliště: Liberec

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od Lemon42 »

Na steamu se vesměs všechny chyby podařilo obejít.
K volání Takemury, nebo jiného NPC, jsou dvě možnosti. Buď máte v inventáři úkoly, které začínají tím, že máte někomu zavolat. Stačí na ten úkol připnout a měl by vám dotyčný zavolat a tím se ukončí oba hovory. Nebo, jako v mém případě, když poctivě děláte vedlejšáky a nemáte žádný takový úkol, najdětě cyberpsychouše a zabte ho (i s obrazovkou telefoního hovoru), po dokončení vám zavolá zadavatel zakázky a ten taky přeruší bugnutej hovor. Mimo jiné tenhle bug vzniknul opravou jinýho telefoního bugy ze začátku hry, hádejte s kým telefon opravovali...
Mě se i stalo, že mi zmizelo vybavení těla, po "odbugování" telefonu jsem zašel za ripperem a mohl jsem ho znovu naistalovat. Do té doby byly sloty prázdné a ani nebylo vidět že výbavu mám, a u rippera jsem se před tím zeptat nemohl kůli vysícímu hovoru, že.
Nechápu CDPR, to to ani nevyzkoušeli, protože tohle snad ani není možný, hlavně teda to bugnutý volání...Na oficciálním fóru se k tomu celý den nikdo ani slovíčkem nevyjádřil, fakt super chování.
Ryzen 9 5900X, Asus Crosshair VIII Dark Hero, Crucial Ballistix DDR4 32 GB (2x16GB) CL16 3600MHz, Asus TUF RX6800XT O16G Gaming, Samsung M.2 NVMe SSD 980 Pro 1TB, Corsair Hx850, FractalDefine R7 XL, Win 10 Pro
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od madPav3L »

Lemon42 píše:Mimo jiné tenhle bug vzniknul opravou jinýho telefoního bugy ze začátku hry, hádejte s kým telefon opravovali...
Já si klidně tipnu Delamain, protože to byl jediný úkol, který se mi bugnul při prvním procházení...
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od stylar »

A mně zas u DLSS vadí výrazný ghosting, když jedu v autě/motorce ve 3rd person, tak to zanechává stopu.
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od DOC_ZENITH »

To nejseš jen ty, já to vidím i na video z recenzí, krom max kvality je to extrémní, ale i na quality DLSS je to tam, humáč. + Achemu věřim že ostors txtur (kor v pohybu) půjde komplet do háje, ala něco co nikdo kdo by mělk (během recenzí) nevypíchne a ze staickcj screenshotů se oba tyhle problémy nedaj vypozorovat.
BRUCEF
Začátečník
Začátečník
Registrován: 30. dub 2004
Bydliště: Vysocina- Havlickuv Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od BRUCEF »

Rozchodil někdo OSD přes MSi afterburner a Rivatuner?
Dělal jsem to podle tohoto návodu a stejně nic. Mám gog verzi, GTX 1080 a win7 64b
V jiných hrách funguje.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od satik »

Ani na balanced DLSS v 1440p s 75-110 fps jsem si niceho takovyho nevsim, nemate treba nejaky nizky fps (treba 60 nebo jeste min)?

Pokud tam nejakej lehkej DLSS ghosting je, tak s vyssima fps zmizi mnohem rychlejc, protoze se za stejnej casovej usek prostrida vic framu.

Ohledne DLSS predpokladam, ze cim vetsi rozliseni, tim lepsi kontext tam DLSS najde a tim lip umi dopocitat zbytek, takze treba ve 4K ten rozdil mezi DLSS off a on bude mensi nez treba ve fullhd.

A priznam se, ze ja osobne v 1440p balanced DLSS vs DLSS off nejakej rozdil vidim kdyz vedle sebe dam dva nachlup stejny obrazky a ziram na ne nekolik vterin a jeste idealne zoomuju, ale realne ve hre a obzvlast v pohybu mi to prijde naprosto nerozlisitelny.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Cyberpunk 2077 - Technická stránka hry

Příspěvek od Sobo »

V pohybu jsem si vsiml toho, ze s DLSS flickerujou veci, kde jsou relativne jemne lajny - treba prechody pro chodce pod vetsim uhlem (z urcite dalky), nebo takove ty ploty vedle "dalnice" (jak jsou delane z vetsich trubek, nemyslim jemne pletivo). Nejake rozmazani v pohybu jsem nezaznamenal, ani v jinych hrach jako treba Control. Jako ghostingu si vsimam v ruznych hrach bezne, ale to je zpusobeno TAA a s DLSS to nema nic spolecneho. S Freestyle sharpen filtrem se i na obrazku hledaji rozdily zpravidla pomerne tezko.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“